3 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

3 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

Mayaa 3 llhim bir mektup: Cecil, Lord Davis, Normane Vyeyan Adams, Pbilip Nell , V. A. Cozalet imzalarını »ın ga mektubu neşrediyoruz : giltere'nin, İtalya'mın Ha- tan'daki — tocavüzüne bir * vermek İçin yeni bir gay yapmak manevi mes'üliyeti da bulunduğa kanaatinde yurddaşlarımıza hitap et. ve amümiyetle ihmal edi. bazı delilleri ortaya sürmek Habeşistanın İtalyanlar tara lan İstilâya uğraması birçok ların - ölümüne sebep - ol- tadır. Bu berb, tek geye memleketlerini müdalan et olan çıplak ayaklı köylü: kör eden ve diri diri bo- ve açık şehirlerde onların dafaasız kadınlarına ve ço klarına İşkence eden zebirli dar gibi en balnce harb si- min kullanılmasını — İcab ektedir. Bu neviden el kullanmıyacağını resmen Gd etmiş olan İtalya, gene bu şekilde hareket etmekte Bayri meşra ellâhlarla yara- Buş olanların — ztıraplarını eye çalışan seyyar has ti sistematik bir surette balamaktadır. .Uylı astıraplar altında kıv küçük millet, İtalya ile anlaşmazlığını bir hakeme le etmek İçla birçok defa- Müracaalta bulundu, Ken de azası bulundouğa mll- cemiyetinin nizamlarına hareket etti; ve eğer el & bulunuyorsa, bu, millet. temiyetine ve aumumi bir alanmaya İtimadı olduğa . Bu harbın başlangıcında, gi bir sınır bâdisesine vermemek için kıt'ala: 3ö kilometre geriye çek- | öunanla beraber, hiç kimse hiçbir şey, Habeşletan'ı e- Ve tecavüze ve ceki zaman ında biçbir zaman aşıl- olan İşkence ve vahşet- karşı korumadı. ve ona a bulanmadı. İA Gcıkli vesiyetten. bir de- * kadar biz de mes'ulüz. to, zecri tedbirleri tat: ttmeyi kabal etmişti, fakat ten tesirli olabilecek ted dalma — geriye — birakil: Kozmopolit S B — y dinlemeden itfraz edi |— İmkâmı yok. Iztirap İçinde ensa, bekâr ve — yulmız .: kalmağı tercih ederim. olan bir. kimse, kârı oleaa, geçinmek kolayını | kendi derdine - kendisi arar, Fakut — evlilikte tüldir? — Fakir kalmak, hayatına bayat uydur: Tecburiyetinden çok daha < Sabrederim! Madem ki böyledir, be: Mtk fazla birşey — söyle: sİm Tâzamgelmez! — Fakat “Zavallı Milleti Eziyorlar. Sebep, l'lgilleı'e Siyasasının Yanlışlığıdır,, Ş —- k:lııeı gazetesi, Lord Lyüton, -— Gerçi, siyasal güçlüklerin far kındayız. — Fransa, herşeyden önce kendi müdafaasını düşü- Büyor ve Almanya İle İtalya ve Macaristan arasında bir uz. leşmadan korkuyor. Obun için İtalya e el birliğini feda et- mekten çekiniyor, husaslle ki, bir -tecavüz halinde İngilterenin takınacağı dürüm bakkında on. dan sarahat almamıştır. Bu vâdi, teslirli bir bale koymak için teknik vamtaları plânleş tırmak hususundaki baslt fikir bile İngiliz kamoyunda gürül tülü İtirazlarla — karçılaı Ta- blldir. ki Framsızlar bundabp, valdlerimizi sonuna kadar tat- bik etmiyeceğimiz hisini alı- yorlar. Biz, muayyen şarılar al- tında müayyen hareketlerde bu- lanmak — taahhüdüne — girişmiş He, ba valdi tatbik edilir bale koymak İçin yapılacak görüş melerla neden protestolara go: bebiyet — verdiği anlaşılamıyor. Ba hâdlre, kollektif usulün mütekabilliğini meydana çıkar- maktadır : Habeşistan'a karçı vazifelerimizi tam bir eurette görmek istiyorsak, bunları Fran- sa'ya ve milletler cemiyetinin diğer azalarıaa karğı da tam bir sarette görmemiz lüzımdır. Habeşistan — için mümkün olan her şeyi yapmak vazifemiz olduğunu sanan fakat Fransız". ların fikirlerine tamamiyle Işti- rak etmiyenler, Fransz mese lesini — karşılamamakla Habeş meselesioin halline engel ola- Dacağını takdir — etmelidirler. Denlilebilir. ki Habeşlstan'ın müdafas sınırı Ren'dedir. Mit letler cemiyetinin — Afrika'da iflâs etmesi Ren vaziyetini tehlikeye soktuğu da doğrudar. Ba şartlar içinde, Ttalya'yı durdurmak için her çareye baş varmak vazifemiz olduğu ka- naatinde bulananların, memle ketimizin Fransa ve Belçikanın müdafansına İştirak etmeye ha- aır oldağunu hükümete bildir- melerini İstiyoruz, ta ki bu memleketlerin bükümet — ve bhulklarının zihainde ba bususta hiçbir şöpheye yer kalmasın. Bu akşam Kemeraltında Hi- Ml, Karataşta Santo, Keçeel- YRUPA'LI KADIN VE MAHRACA lerde Yeni İzmir ve Irgatpaza- tında AÂsri eczaneleri açıktır. Roman J. L. Mortenden ne İçin ve neye sabredecekela, anlayamadım! — Ben de bilmeyorum. Fa- kat ben bir Irlanda'lıyım; - 0, logiliz'dir! Irlanda'lılar ekseriya sarih düşünürler, ben de çok zaman böyleyim, fakat bazı vekitler, ne İstediğimi, ne ya:- pacağımı ben de bilmeyorum, , orum, uUzün maceraların kubranı olmak, büyük seyahat- ler yapmak — arzularımı — hisdi yorum! — Pekalâ.. Artık bu bahla üzerinde durmayayım ve bu *bahsl tekrarlamıyayım! — Fukat, asri öbetçi Eczaneler Bayrak ve yurd hasreti çekenler ltalyanlar Habeşistanda| Antakya'da Kardeşleri- aince Davranıyormuş,.| mizin Ve Liselilerin 23 Nisan Bayramı. Suriye Meclis R: lığınca Nasıl Karşılandı? Antakya'dan Antakya, — 23 Nisan bâ- kimiyet ve çocuk bayramının az görülmüş bir çekilde ve içten gelen bir. heyecanla bu- rada pasil kutlandığı ve ba büyük günün çerefine şebhrin baştan başa kapandığı malüm dar. Fakat ber nedense bü willetin böyle bir bayram yap masını boş göremiyen ve bü- tün şehrin — kopanmasını da kendi Iddislarına uygun bula: mıyan bazı kimseler, âdetleri vechile bu İşte de yabancı per maklar olduğana İşaa ve İd. dia etmekten gerl duürmamış lardır. Ezcümle, — tecasülle hoeber aldığımıza göre, bir zamandan: berl — şehrimizde — bulanmakta olan meclla relsi Suphi Bere: kât, bayram günü Turizm ote Hnde rastgeldiği Fransız dalre- lerinden birlola memurunu asa bi ve sert bir Haanla: “ — Bu halka bu kadar yüz veren ve bugün çarşıların kapanmasını emreden - bizzat delege ve istihbarat zabitleri- dir, Biz bunu biliyoruz.,, de- miştir. Antakya, — Haber aldığı mıza göre, cama günü kültür relsi ve espekterinin başkanlı- fında kültür dalrezinde yapılan bir toplantıda 23 nisan günü mektebe gitmiyerek — bayrama İştirak eden Türk - İleelllerin cezalandırılmaları meselesi ko nuşülmüş ve dün sabah da Haeyo asılan bir ilânda, bayram gönü mektebe gelmeyip meşra bir. mazeret — göstermiyenlerin yapılacak tahkikat neticesinde öneyak — oldukları — anlaşılacak Haede sıgara İçtiğini müdürün görmesi iyi olmuyacaktır. — Olur, mektebde İçmem. — Ayni zamanda 'halk ara- sında da slgara İçmemelisin; edebiyat öğrtetmeni Madam Le- rua bir sinumada elgara içtiği için tevbih gördü Mis Ondrev: — Lraman lisesl kızları ber halde sıkı bir terbiyeye — tabi bidirler sanıyorum! Dedi. — Evet. Kızların — alleleri ekseriyot İle sıkı kız . terbiyesl taraftarı kimselerdir. — Mekteb: deki İnzibat ve sıkı terbiye İş lerine böyük bir alâka göster mektedirler. Mektebin — mubiti dardır; bir nevl küçük — şehir demektir. Bunun İçin.. eisi Maarif Nazır- bir manzaru.. olanların şiddetle cezalandırıla-S cakları bildirilmiştir. “Yeni Gün,, gazetesi bu me sele hakkında şunları yazmak- tadır: Milli bir. bayramımnı kutla- mak İçla bir gün mektebi ter kedon talebeden nasıl meşru bir mazeret İstenebileceğini ve mektebe devam etmemek için de böyle bir mazeret bulunup bulanamıyacağını müstakli Tork |HU harsımız Takişafını taahböt eden |Bugün K.S. K - Demir: devlet mümossllleariyle — Türk költür başkanlarına sormak ve öğrenmek İstiyoruz. Türk Hselilerinin — bir Türk bayramına — İştirakleri affodile- mez ve cezasız bıirakılamez bir cörüm gibi ssnbiyetle baykı- ranlar aratında, millt heyecanın ve milli heyecanın ve — milli hakların ne demek olduğunu, Türk ilselilerin de bir Türk bayramina İştirakten geri ka- lamıyacaklarını merdce — söyli- yenin de bir Fransz muallimi olduğunu öğrenerek şaşkınlıklar içinde kalıyor, bir taraftan &l- yasi Fransz milletine has ve genlş hürriyetperverliğini tuk. dirle düşünerek diğer taraftan yine bir Fransızın nezaretinde bulunan bir kültür. mücssesesl içinde cereyan eden bu hâdise karşısında — hayretlerimizl — giz- lyemiyoruz. Altay gitmiyor Düskü nüshamızda, Altay takımının bir maç İçin Aydına gideceği haber verilmişti. Duy: duğumaza göre, Altay, Aydın ve Nazlili'ye yapılan — seyahate iştir: ektedir. Madam birden dardu; — Fakat.. Bana herşeyl söy: lemellsiniz, Dedi. — Pekalâ,. Barada — Ingilte- tere'de olmadığımız malümdar. Orada ble kızın bayatı daha serbesttir. Orada tabii görülen baller burada çok gayrl tabildir. İogiltere'de bir kız, kendi fik- rine göre serbest hareket eder, fakat barada herkes, “Acaba çu veya bu bareketim iİçin ne derler,, endişesile hareket mec- burlyetindedir. Biraz sasan Madam Türpen, tektar söze buşlayarak: — Burada genç delikanlılar. la biraz gezmenin, evine hiçbir kimseyi kabal etmemek — mec- buriyetindesiniz.. Dedi. Izmir Lisesi, Mektepler Şampiyonluğunu Aldı Oyunda Hâdiseler Oldu. Buca, Ti- caret Lisesini 2-1 Yendi. ——— Dün Halk sahasında 935 936 senesi mektepliler likinin en hararetli baftalarından birini geçirdik. Erkek İsesl takımı Karatış örtamektebi — takımile krrgılaştı. Oyunun hakemliğini K.SK. h Esad yaptı ve gözel İdare: #lle takdir edildi. Karataç ta N | kımının ev küvvotli kadrosunu mubafoza — ettiği görülüyorda. Lise yanlış tertip edilmiş bir kadro İle çıkmıştı. Oyün İlse Ünin akınlla başladı." Karataş müdafaasında kırılan bu akın- dan sonra mükabil hücuma geçen Karataşlılar 10 — dakika kadar lisenla aytılmadılar, Elde ettikleri fır satları kullanamadılar ve gol çıkaramadılar. Ba dakikadan sonra İise oisbi bir hâkimiyet terla etil ve Karataş kalesi ol dakça — teblikeli bir vaziyete düştü. Devre mihayetine kadar elde ettiği mütesddid fırsatları kaçırdıktan sonra devrenin bit. spor, Göztepe - İzmir- spor karşılaşacaklar. Bügün Alsancak — sahatında ikinct devre likinia müsabaka- larına devam eallecektir. Fikis. türe göre İlk oyun esat 14 te ve Buca — Barnava — takımları asrasındadır. İkinci müsabaka poantajın beşında bulunan K. S. K. takımı ile Demirspor arasındadır. Demirspor takımı en son yaptığı müsabakalarda büyük mevcadiyet göstererek İzmir'lin en kuvvetli takımla- mına karşı beraber veyahut bir göl farkla yenildiğine nezaran bogün K. S- K. ile yapacağı müsabakaya ehemmiyet - verll- mektedir. Günün en mühim müsaba- kası K. S. K. Demirspor ma, çını takip edecek — olan Göz- tepe— İzmiripor karşılaşmasıdır. Altay — Hklerden — çekildikten sonra Gözlepo takımı şampiyon- loğa ümltvar bir vaziyete geç. miştir. Binsealeyh bugön Ia mirsporla yapacağı müsabakayı kazanmak — için var — kuvvetle çalışacağından bu oyun da çok heyecanlı ve alâkalı olacaktır. Genç kızi — Zaten burada — tanıdığım boktar ki... Diye cevab verdi. — Evet.. Fakat birçok kim: selerle çok çaebük — tanışmak mümkündür! Ve tabll — tanışa- caksın da... — Zannetmeyorum.. Madam Türpen, beni iyi tamımayor: sanuz.. Bonu anlayorum! — Va- kız birçok kusurlarım var; fa: kat ba küçük kusuru bende görmiyeceksiniz. Eger kalb iş lerile alâkam; ve bhevosim ol- saydı, hiç durmıyacak ve dok. tor Erbest ile - evlenecektim. Erkeklere karyı fasin mağrat ve kibirliyim. — Allah... Allah! — Bu suretle ba yolda böyle bir hataya düşmeyeceğlme emi- — Şonu Var — mesine iki dakika kala Hilmi- nin ayağından bir gol kazendı ve devrevi L—0 kazandı, İkinci devre : Tam bir sür'ütle — başladı. Fakat Karatoç - takımı yüver- lak meşinin — peşine - düşeceği yerde hasım oyancalarile uğra- gyor ve bu saretle muvaffak olamıyordu. Hakem — yapılan kasdi hareketlerin önünü almak için Karataş'tan Nazif'i oyun dan çıkarmak — mecburiyetinde kaldı. Seyirci olarak gelen Ka- rataş okulu talebesinden biri de münasebetsiz. harekâtından do layı karakola — sevkedildi. Ba- nunla da hâdisenin önü alına- madı. Karataş takımı oyün nl: zamatı harlctode bareketler yap: makta berdevamdı. Hakem oyu- nu Erkek İisesinin lebine olarak tatile mecbur kaldı. Bu oyundan evel yapılan Buca Örtamekteb Ticaret Hscel müsebakası da eyol derecede heyecanlı geçti. Birinci devre Baca'nın hâkimiyeti altınd, 0 0 berabere bltti. İktacl devrenin daha ilk on dakikesında Ticaret İisesl bir gol kazandı. Fakat daha İyi oymuyan Baca bu göle iki sayı ile mukabele etti ve oyunu 1-2 kazandı Üzüm satışları: Ç. Ahö 69 j. Taran. mah. 7 75 50 M. B.koope, 8 24 Şınlak x. bira.ll 21 H, Alyoti —10 10 18 P. Klark 9 10 K.S. K. $ 7 76 12 75 12 50 10 S. Emla 13 60 12 50 4 T. Dddue — 1250 13 196 Bugünkü entıç 507490 Dünkü satış 507606 Umum yekün Zahire satışları: Ç. Cinsi K.S. K.S. 24 Arpa 38350 3860 SO Ton bakla 4 25 — 4 265 85 B. pamuk 38 40 1278 Kilo k, covla 14 15 670 “ ması 24 50 24 50 Japon Parlamentosu Yarın Açılıyor. Tokyo' 2 (Radyo) — Yenli jspon parlamentosu, yarın açı: Tacaktır. Açılma merasimi, ga: yet parlak olacak ve İmparator, sarayından alayla parlamentoya gelerek bir. söylev — verecıktir. Bu söyleve böyük ehbemmiyet verilmektedir. Zecri Tedbirler Ve Ingiliz amele say- lavlarının müracaatı, Roma, 2 (Radyo) — Londra- dan ahınsn haberlere göre, çar: şamba günü toplünacak — olan İngiltere — masırlar — meclisinde amele partisine monsup- bazı saylavlar tarafından zecri ted. birler aleyhine yapılan müra: osatlar tedkik oluuacaktır.