23 Ağustos 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

23 Ağustos 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

40023 78/936 Modern Dilencilik.. Mütevazi fakat temiz giyin- Miş, yanında bir de küçük çocuk bulunan genç bir ka- dın, sokakta yanıma yaklaşa- rak mahçup bir sesle mırıl- dandı; — Biraz bakar mısınız?.. Bana çok büyük bir iyilikte bulunmak ister misiniz? Otuz yedi buçuk kuruş.. Eğer müm- künse,.. Beni minnettar ede- ceksiniz. Sesinde titriyen utanma ve istirap ifadesine bakarak bir anda bütün bir acıklı macera tasarladım: “Çocuğile bera- ber yapa-yalnız. Bir iş bula- mamış. Bir istida pulu veya bir muamele harcı için lâzım olan beş on kuruşu ödemek- ten âciz. İşte, yürekler acısı sefalet manzarası.., İstediği paranın kesirli ra- kamı sizin şüphelerinizi teskin edecek mahiyettedir. Kırk ve ya elli kuruş değil, tamtama- mina ihtiyacı olan mikdarı, otuz yedi buçuk kuruş istiyor. Yanımda bozuk para bu- lunmadığı için cebimden çı kardığım bir elli kuruşluğu, âdeta yardımıma muhtaç kal- masının mes'uliyeti bana aid- miş gibi utanarak eline sıkış- tırdım. Arkamdan, profesiyo- nel dilencilerin, mutad teşek- kür ve minnet dualarını işit- mediğim için, hayırlı bir iş yaptığıma emin olarak uzak- laştım. Fakat bu trajik ilk perde- nin bir de komik ikinci per- desi vardır. Üç gün sonra, sokakta dal- gin ilerliyorum. Birden bire, bir kadın sesinin bana hitap ettiğini görerek duraladım : — Bakar mısınız ? Fakat bakmamla, üç gün önceki zavallı devlet düşkü- nünü tanımam bir oldu. ©,.. meileğinin' "icablariyle telifi kabil olmıyan bir dal- ginlik eseri olarak beni tanı- mamıştı: — Bana çok büyük bir iyi- likte bulunmak ister misiniz... oOtuz yedi, buçuk kuruş... Diye devam etmek - istedi. Sözünü kestim: — Bu ikinci oluyor. Birgün kolunuzdan sizi tutup polise teslim edecek birine rastla- manız ihtimalini düşünerek, dolandırdıklarınızı - daha - iyi hatırlamanızı tavsiye ederim. Yazımın — başına — modern dilencilik, dedim. Fakat, kü- gçük mikdarlar üzerinde ya- pılması, bunun mükemmel bir dolandırıcılık olmastna mani teşkil etmez. Bir yıldızlı demir yüzüğü altın diye yutturan adamla her gün bir sürü- yurddaşın Merhamet hislerini avlamak suretile kendisine ( Hem de on para kazanç vergisi de vermeden ) refahlı bir irad temin eden insan arasında ahlâk - bakımından - nasıl bir fark görebilirsiniz? Fakat ben bu müşahedeyi Yaparken, cemiyet hesabına l"ybcdılmış olan bu kadından azla, onun, kurbanlarını daha olay tuzağa düşürmek için 'Sima yanında sürüklediği €n taze çağında böyle z kızartıcı bir mesleğin ni alan yavrucuğa acıdım. Yaşar Nabi ŞEHİR HABERLERİ Fuar hazırlık- ları ilerliyor ——— .0 ae — Bazı müessese sa- hipleri müteessir Fuarda satılmamış pavyon kalmamıştır. Bugünlerde yeni müracaatlar vukubulacak olur- sa derhal ihtiyaç miktarında pavyon inşa ettirilecektir. Bazı sınai müesseseler, fuarın bu derece alâka uynndımcağını tahmin edemedikleri için pa- viyon — kiralamamışlardı. Bu müesseselerin sahipleri, şimdi fuara — iştirak edemiyecekle- rinden teessür hissetmekte- dirler. Çünkü fuara iştirak hazırlığını zamanında yapma: dıkları için bu mühim fırsat- tan istifade rdcmıycccklenlır Pavyon satın alıpta yerle- rini — hazırlamıyanlar, yahurİ parasını yatırmamış olanların pavyonları, fuarın güzelliğini ve intizamını bozmamak için diğer taliplere verilecektir. Ne cür'et! 13 yaşındaki kızı kaçırmış.. Menemen kazasının Hatun- dere köyünde Akbaş Osma: nın kızı Fatma'yı zorla kirleten Hasan oğlu Hüseyin ile - suç artakları Mehmed oğlu Hakl ve Halil Karaarman, şehrimiz ağırceza mahkemesinde muha- keme edilmek üzere İzmir hapisanesine getirilmişlerdir. Tahkikata göre Fatma onüç yaşındadır. Bir gün önündeki bahçede hindilere yem verirken Hüseyin ile suç ortakları, kızı zorla kaçırmış- lar ve sürükliyerek civardaki ormana götürmüşlerdir. Kız- cağız, leryad etmişse de du- yan olmamıştır. Hüseyin, bü- tün gece kızla birlikte orman: da kalmış ve çok vahşiyane hareket , etmişlir. Hüseyin'e suç ortaklığı eden iki kişi evli ve ikişer çocük babasıdırlar. Yakında ağırcezada muhake- melerine başlanacaktır. Türkiye - İtalya Ticaret anlaşması uzatıldı Türkolis Ankara merkezin- den şebrimizdeki alâkadarlara gelen bir telgrafta 4 Nisan 934 tarihli Türkiye - İtalya Ti- caret ve kliring anlaşmalarının 20 Temmuz 936 dan itibaren üç ay aynen temdidine dair notaların, Ankara'da iki taraf murahbasları tarafından imza edilmiş olduğu -bildirilmiştir. İtalya'ya takas yolule - gönde- rilecek malların miktar itibarile hiç bir tahdide tâbi tutul- maması, kliring yolule yapıla- cak ihracat için 1934 secnesi ihracat rakamlarının yüzde yü- zünün esas tutulması temin edilmiştir. Nota sureti Vekil- ler Heyetince tasdik - edildik- ten sonra bütün alâkadarlara gönderilecektir. İnebolu faciası İnebolu faciası maznunları- nın muhakemelerine yarın saat 10 da şehrimiz Ağırceza mah- kemesinde devam edilecektir. İdhalât gümrüğü mücürü Oğlunun vefatı sebebile bir aydanberi izinli bulunan idha- lât gümrüğü müdürü Fahri izinini — bitirmiş ve dünden itibaren vazifesine bışlaınış(ır evinin f ı B KM ilk mektep muallimle- rinden terfi edenler. Terfi listesinde adları bulunan muktedir muallimleri yazıyoruz: Birer derece terfi ettirilen ve 1 eylülden itibaren kıdem zamları verilmeğe başlanacak olan 150 »kadar — ilk mektep mualliminin listelerinin Kültür Bakanlığından vilâyete geldiğini yazmıştık. Muallimlerin terfi listelerini yazıyoruz: İzmir Sakarya mektebi mu- allimi Agâh, Necatibey mek- tebi muallimi »Baki, Ankara mektebi muallimi Nureddin Dumlapınar mektebi - mualli- mi Ferhunde, İstiklâl mektebi muallimi Ahmed, — Bayraklı mektebinden Naciye, Türkbir- liği mektebinden — Melâhat, Misakımilli mektebinden Fir- des, İstiklâl mektebi baş mu- allimi Cumaovası baş muallimi Hayri, Sakarya mek- tebi muallimi Süreyya, Al- sancak mektebinden Muazzez, Ankara mektebinden Hâdiye, Şehidfadı! mektebi — muallimi Sıtkı, Zafer mektebi muallimi Cemal, Vali Kâzım Paşa muallimi Tevfik, İnkılâp mek- tebi muallimi Makbule, Türk Sırrı, birliği mektebi muallimi Fa- dıl, Kahramanlar mektebinden Alsancak Arif, Niyazi, muallimi mektebi Fevzi - Paşa llimi — Meliha, iye —mektebi , Bayraklı baş muüallimi — Fahrünnisa, — Olü mektebi baş muallimi - Abide, Şehidfethi mektebi muallimi Zeynep, Duatepe — mektebi muallimi Fatma, Ankara ilk- mektebi — mualllimi Ley- lâ, —Kabramanlar — mektebi muallimi Hüsniye, Kars mek- tebi baş muallimi Mahmud, Müdafaaihukuk mektebi mu- allimi Naciye, Halitbey mek- tebi muallimi Bedia, Cumhu- riyet mektebi baş muallimi Recep, Türkbirliği -muallimi Halide, . Alsancak — mektebi muallimi Mebrüre, Yıldınm- kemal mektebi baş muallimi Osman, Cumhuriyet mektebi muallimi Fatma, İnönü mek- tebi başmuallimi Remzi, Dum- lupınar mektebi baş muallimi Gallar, Görece köyü muallimi Arif, Müdafaaihukuk — mekte- binden - Hatice, Topaltı mek- tebi baş muallimi Sami, Pınar- başı mektebi muallimi Demir, Duatepe — mektebi — muallimi Pakize, 9 Eylül mektebi baş muallimi Fahriye, Şehit Fethi mektebinden Seher, Cumhu- riyet mektebinden Kenan, İs- metpaşa baş muallimi Tahsin, Örnekköy baş muallimi Ali, İnönü mektebi muallimi Kıy- met, Tınaztepe mektebinden Şükriye, Gazi mektebinden Musavver, Zafer mektebi mu- allimi — Saadet, — Misakımilli mektebinden Semahat, Buca üçüncü — mekteb — muallimi Süeda, Müdafaai hukuk mek- tebi muallimi Bahri, Türkbir- liği muallimi Şükriye, Duatepe mektebinden Aliye, Necatibey mektebi başmuallimi Riza, Bu- ca üçüncü mekteb başmual- limi Osman. Fevzipaşa mek- tebi muallimi Tahsin, Şehid Fazıl mektebi — başmuallimi Fehmi, Tınaztepe mektebi mu- allimi Cemal, Misakı Milli mektebi muallimi Naciye, Du- | atepe mektebi muallimi Saime, Zafer mektebi muallimi - Ne- cati, Sakarya mektebi — mual- limi M. Tarhan, İnkılâb mek- tebi muallimi Behice, Topaltı mektebi muallimi — Reşid, Tı- naztepe mektebi muallimi M. Emin, Şebid Fethi mektebi muallimi Müzeyyen, Gazi mek- tebinden Cahid, Buca üçüncü mekteb muallimi Celâl, Yıldı- rım Kemal mektebi muallimi Ahmed, Halidbey — mektebi muallimi Kasım, Kars mektebi muallimi Halide, Türkbirliği mektebi muallimi Hamdiye, Misakı Milli mektebi maallimi Sabahat, İstiklâl mektebi mu- allimi Sıdıka, Yıldırım Kemal mektebi muallimi Suad, Türk: birliği mektebi başmuallimi Danış, Cumuriyet mektebi mu- allimi — Binnaz, Hâkimiyeti Milliye mektebi — muallimle- rinden Fikriye, Ankara mek- tebi — başmuallimi İnönü — mektebi — muallimi Nezihe, Hacıhüseyinler köyü başmuallimi * Zeki, Ankara Hüseyin, mektebi muallimi Salih, Gazi ! mektebi başmuallimi Şeref, Tahtalı köy muallimi Sadık, Balçova köyü muallimi Bedri: ye, Zafer mektebi başımvallimi Necati, Balçova mektebi baş muallimi Cemal, Mersinli mek- tebi başmuallimi Elmas, Misa- kı Milli başmuallimi Hilmi, Olti mektebi muallimlerinden Abbas, Kahramanlar mektebi | başmuallimi Ali Riza, Ankara mektebi — muallimi Muazzez, Fevzipaşa mektebi — muallimi Melek, Vali Kâzımpaşa mek- tebi başmuallimi Bedia, Mü- dafaai Hukuk — başmuallimi Naciye, 9 Eylül mektebi mu- allimi Emine, Bostanlı mekte- bi başmuallimi İlfet, Vali Kâ- zımpaşa mektebi muallimi İF- fet, Balçova mektebi muallimi Akif, Necatibey mektebi mu- allimi Emine, İstiklâl mektehi muallimi Şadiye, Hilâl mek- tebi başmuallimi Hilmi, Fevzi paşa mektebi — başmuallimi Hilmi, Buca 1 inci mektep başmuallimi Nafiz, Cumuriyet mektebi — muallimi Miraciye, Şehit Fethi mektebi muallim- lerinden Mustafa, Yıldırımke- mal mektebinden Fehime, İs- tiklâl mektebi muallimi Zeliha, Bayraklı mektebinden İbrahim, Sarıkamış mektebi — başmı- allimi Müyesser, Misakı Mil- K mektebi muallimi Naşide, Duatepe mektebi muallimi Şük- riye, Müdafaai hukuk mektebi muallimi Mir'at, Bayraklı mual- limi Remziye, Fevzipaşa mual- limi Servet, Örnek köy mual- limi Mühriye, Halidbey mual- lümi Münevver, Vali Kâzımpaşa mektebi — muallimi — Muzafler, Tınaztepe muallimlerinden Ka- sıme, Misakı Müli mektebi muallimi — Fehamet, Topaltı mektebi muallimi Ayşe Necibe, Misakı Milli mektebimuallimi Neriman, Halidbey mektebi muallimi Emine, Şehid Fethi mektebi muallimi Nevin, 9 Ey- Şehir Meclisi 25,000 lira İçin toplanıyor... ı Şehir meclisi önümüzdeki î Perşembe günü fevkalâde top- tantıya Çağırılmıştır. Vilâyet | bütçesinden İuar komitesine | 25,000 lira yardım ayrıldığın- | dan bu paranın nerelere sarfı lâzımgeldiği hakkında mecliste görüşülecek ve karar alına- caktır. Operet heyeti geliyor. Elhamrada tem. siller verecektir. İstanbul şehir tiyatrosu Ope- ret heyeti bugünlerde-şehrimi- ze gelecek ve ilk temsili ayın 29 ve 30 uncu akşamları El- hamra sinemasında verecektir. Operet heyeti, çok geniş bir kadro ile ve zengin proyram- la gelmektedir. Hilâliahmer caktır. C.H. P. | Bayraklı ocağı açıldı j | Dün saat 16 da Bayraklı | parti uçağı, törenle açılmıştır. İncir Fiatı menfaatine - ola- 'Dün 1 kuruş yükseldi İnhisarlar idaresi, dün de piyasadan bir miktar kuru üzüm satın almıştır. üzüm ve İncir piyasaları hararetlerini muhafaza etmektedirler. Dün 1735 çuval üzüm satılmıştır. İhracatçılar, siparişlerini za- manında yetiştirmek için piya- sada İncir bulamamaktadırlar. Bunun sebebi, poyraz esme- diği için İncir mıntakalarında İncirlerin çok bati bir şekilde kurumaktâ olmasıdır. Bu yüz- den piyasaya, iktiyaca yetecek derecede İncir gelmemektedir. İncir müstahsilleri, havanın poyraza çevirmesini dört gözle beklemektedirler. Dün incir fiatlarında bu yüzden bir ku- | rüşlük bir yükseltiş kaydedil- miştir. Piyasada hiç İncir yok- tur. Bugün ve yarın birkaç parti beklenmektedir. Üzüm ve İncir gitli Fratelli İsparko acentesine mensup Vlises vapuru, dün akşam Amsterdam ve Ham- burga hareket etmiştir. Bu vapur muhtelif tüccarlara aid mühim miktarda İncir ve üzüm yüklemiştir. vırm Derviş Fahri ve Halitbey mek- tebi — muallimlerinden Vedia, kültür espekterlerinden Vahid, Hüseyin, Emin ve Ferid bir derece terfi etmişlerdir. w iki temsil | KTERTATRM MAT aN lül mektebi muallimi Nermin, Buca Üçüncü mekteb muallimi | Sayfa 3 I| Borsada - Üzüm satışları: Ç Alıcı K. S. 4T7 Alyoti bil * 7 25 388 M. J. Taranto 7 50 292 K. A. Kâzım 7 25 146 H. Alyoti — 8 186 H. Alyoti — 9 50 102-): Gözden/ -8 89 A.R. Üzüm- 10 75 74 D. Arditi VAS | 43 P. Pacı | 35 J. Kohen 22 J. Taranto | 14 H. Besim 11 Talât Er. 16 Albayrak 1735 6325 8060 İncir - satışları: Ç.. Alıcı KW-:8 86 B. Alazrak — 8 50 63 M. J. Taran. 7 50 | S0 A, H.Nazlı 9 47 Alyoti bira. 8 | 38 Ş. Remzi 9 |289 4704 4993 Zahire satışları: Ç. Cinsi K.S. K.S 1018 Buğday 525 6 72 Arpa — 350 3 174 Bakla 5 5 109 K.dan 450 625 2046,5 K.keçi k.54 54 1.B.pamuk 45 45 İlk pamuk Bayındır'dan getirilerek satıldı.. Dün ilk pamuk mahsulü zmir'e getirilmiş, davul ve zurnalarla ve araba ile şehirde — gezdirilerek borsaya . götürül. — müş, satışa çıkarılmıştır. İlk pamuk mahsulü Bayındır'da — Karaoğlan oğulları tarafından — istihsal edilerek İzmir'e getiril- miş ve Borsada 45 kuruş fiatla Filibe'li Hacı Süleyman oğulları. ticarethanesi tarafından satın 0 | alınmıştır. İ Cumaovası nahiye müdürlüğü Cumaovası nahiyesi müdür- — lüğüne Barbaros nahiyesi mü- — dürü Cemil Çetin Er'in tâyin edildiği haber alınmıştır. Cemil onaltı senedir. Vilâ- - yetimizin birçok nahiyelerinde değerli hizmetlerile muvaflak olmuş ve kendisini herkese sevdirmiş halkçı bir memur- dur. Yeni işinde de muvaffa- ) kiyetlerini dileriz. Gardenparti ve konser — Dün gece Karşıyaka'da So- gukkuyu'da Değirmentepe'de- ki gazinoda C. H. P. Soğuk- kuyu ve Bahariye ocakları müsiki kolu tarafından bir konser verilmiş ve halka zevk- | li neş'eli saatler yaşatılmıştır. — Halk, ocak m:nsuplırmı tak- | dir etmişlir. ı Bu akşam da Karşıyaka Ki- | zılay şubesi tarafından Kw-g_j yaka sahil gazinosunda bir) gardenparti verilecektir. j y ğ EEİRT AT A LAT İstanbul Şehir tiyatro su operet heyeti 29 Ağustos cumartesi ve 30 ağustos pazar geceleri Elhamra salonlarında İzmir'de ilk defa olarak iki şen ve mutena opereti temsil cdecektir. Kızılay gecesi Operet heyetinin tensibiyle sayın İzmir halkına iki ca- zip gece yaşatacaklır. En seçkin artistler, en şen retler Kızılay gecelerinde temsil edilecektir. aa