August 23, 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

August 23, 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

TÜRK BAĞCISINA üzümünü Kaliforniyanın naturel çekirdeeksiz üzümü gibi kurutmağı bilmelisin. Ancak bu sayededir ki, üzümün para eder, yabancı piyasada ılahu çok para eder. ...— —— Bunu nasıl yapacaksın? Bilmiyorsan şunları iyi dirle ve tatbik et! 1 -- üzüm tam kemale gelinceye, iyice ballanıncaya kadar bekle- yeceksin. 2..üzümü asmadan kesdin mi: sergi yerindeki tahta tepsilere ve- ya sergi kâğıdına sereceksin. Fa- kat bandırmıyacaksın, 3 - Güneşin kuvvetine göre sal- kımın üst yüzü 8-10 günde ku- rur. BllUllnIPldL geçince, salkı- mın .ıllıııı üslüne, yani güneş gör- memiş kısmını güneşe çevirecek- sin ve-4-5 gün bırakacaksın. 4 .- üzümün bir renkte olması için, sergiden kaldırdığın mahsu- lün hep bir arada, yığın halinde bir müddet bırakmalısın. Meselâ, çardakta, ambarda veya sundur- ma gibi üstü kapalı bir yerde ova- lamadan, çöpüııü uyırmn(lun üzü - mü bir müddet bırakırsan, çok kurumuş tanelerle nemli kalanlar ayni derecede kurumuş olurlar. 5 .- üzüm bu suretle mor birrenk alacaktır ve makbuldür. 6 -- Bu suretle hem bandırma masrafından kurtulacaksın, hem de üzümüne rağbet artacak. Kaliforniya denilen rakip mem- leket her yıl bu yazdığımız şekil- de 100 bin ton üzüm kurulur ve kaldırır. Bunları Avrupa'lılar, A | merikalılar sofrada çerezgibi yerler | bil ki, bir Amerita, bu fırsat çe- T - Şunu iyi | karşısındasın. | şitüzümünü eskiden Almanya'ya | satârdı. Sonradan Almanya-Ame- rika arasında para ödeme işleri zorluklar çıkardı."Alman'lar şim-, di, bu çeşit üzümü bizden almak istiyorlar. İktısat Vekâletine baş vurdular. Ne yaparsan yap, bu çeşitten bir- kaç çuval olsun hazırla, üzüm ku- rumuna gönder. Çünkü Alman piyasasına bu üzümden bu istedi- ği üzümden verirsek, gelecek yıl, sen de mımleket te daha çok ka- zanacaksınız. 8 -- Oturduğun yer Manisa'da ise Manisa valiliği gazetelerde bir ilân yaparak, çuvallarını istasyona ge- tirmekliğin için seni haberdar edecektir. Bu mallar vagona kon- madan evel Manisa Amerika asma fidanlıkları müdürü Reşad tara- fından muayene edilecektir. İzmir vilâyetinde oturuyorsan, doğru- dan doğruya Tariş üzüm kurumu | bakacaktır. 9-üzüm kurumu bu usulle iyi kurumuş üzümü temizleyip am- balâjlıyacak, Almanya'ya gönde- recek ve bu yüzden alacağı parayı temizleme, ambalâj,nakliye mas- raflarını çıkardıktan sonra ku- musyon bile almadan sana vere- cektir. Daha akıl danışmak ister- sen ya Burnava bağcılık istasyon şefine veya Manisa Amerika asma tidanlıkları müdürüne baş vur! 10 - Kaliforniya'nın bu çeşit üzü- münün nümuneleri de Türkofis İzmir şubesinden, üzüm kuru- munda, Manisa ve Turgutlu Tica- caret odalarında, Burnava bağcı- lık istasyonunda ve Manisa asma fidanlığında bulabilirsin! ! Bunu yap, bu çeşit üzüm kurut! Hem masrafı yok, hem müşterisi çoktür! ADRES Türkiye İş ve Ziraat Bankaları Üzüm Kurumu Limited Şirketi Posta Kutusu No. 53 İş Hanı İZMİR Telefon Adresi - TARIŞ. Telefon No. 4160