23 Ağustos 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

23 Ağustos 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Yemek vakti gelmişti; Dük Pibulet'ten müsaade alarak ve ertesi gün tekrar gelmeği va- dederek hastaneyi terketti. Yolda rastgeldiği bir ara: baya Marki Goliffet'in ve Kont La Tür Dö Pen'in adresini | verdi. —i 7 Mayis sabahı, Lüsi Dö Kola uyandığı vakit Stüber'in şu tezkeresini "yanı — başında Buldu: * Azizim, hâdiselerin ica- bettireceği yeni şekillere karşı tedbirli bulunmak için bugün bana gelebilir misin? Sizin tarafınızdan yeni bir teklif ol- Mmazsa, sizi bu akşam saat 9 da bekliyorum. Bu kâğıdı yakmağı unutmayınız. ,, Stüber Lüsi endişeye düşmekten kendisini alamadı. - Casus ne gibi hâdiseler farzediyor ve nasıl tedbirler düşünüyordu? Bu kâğıdı yakmağı neden tav- siye ediyordu? Zabıta yoksa izleri üzerinde mi bulunuyordu? Demek ki hayatının yeni ve belki de yine tehlükeli dönüm noktasında bulunuyordu. Maa- mafih, bu kadın ırkına hâs bir | azim ve irade sahibi idi, böy- le müşkül retini kaybetmedikten başka, daha — müdebbir. - ve- (atılgan olurdu. Bunun için gazinoya çıkmıya karar verdi. Gazinoda tesadüf edeceği kimselerden vaziyet hakkında her halde bir kaç şey öğrenebilirdi. Gazinoda, alt katta Kont Germen ile kont La Tür Dö Pen'i yemek yirken gördü. Bunlara yakın bir masa ba- şında da >Morni dücllosunda kendisini tanımış olan Log- ren'e de vardı. Bu adam, Lüsi'yi görünce hemen yerinden kalktı ve genç kadına saygılarını sundu. Ve: — Bu akşam İtalyan tiyat- rosuna gelmez misiniz? Dedi, Lüsi mütereddit davranınca, bu adam ısrar etti. Ve: — Fakat görülmiye şayan- dır. Sizi ben gelir alırım... Dedi.. — İmkân yok, bu akşam söz verdiğim yer var. — Sözünüzü bir defacık ol- sun tutmayınız! — İmköğn yok. — Maamafih.. Oyunun son perdesine olsun geliniz. Ak- şam yemeğini de beraber yiriz.. — Fakat erken serbest ka- dakikalarda cesa- Günlük siyasal gyazete Sahip ve başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yazı işleri müdürü: Hamdi Nüzhet * Tdarehanesi: İzmir İkinci Beyler sokağı C Halk partisi binası içinde Telgraf: İzmir — ANADOLU Telefon: 2776 -Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ Yıllığı 1200, altı aylığı 700, üç aylığı 500 kuruştur. memleketler için senelik abone ücreti 27 liradır Her yerde 5 kurüştür sünü geçmiş unıhılır 5 kuruştur. ANADOLU MA'H! VBINDA | miştir. lacağımı sanmıyorum! — Yazık; yazık! | — Lüsi, Stüber'inyereceği ye- 1 ni haberlerin kendisinde ti- yatroyu seyredecek bir kabi- î liyet bırakmıyacağını sanıyordu. Longren'e: — Mamafih, önümüzdeki temsil için sizden vaıd isterim! Dedi. Lüsi'nin vaziyeti, endişeli hali ne Dük Lodovik'in ne de Kont'un gözünden kaçmadı. Lüsi, Longren'eye: — Bugünlerde evden çok az çıkıyorum. Dedi. Olan bi- tenlerden hemen hiç haberim yok. Siz ki ayaklı ve canlı bir gazete demeksiniz, bana biraz dedi-kodulardan bahset- seniz ya... — Ben de hemen hiç bir şey bilmiyorum... Ha, -aklıma geldi... Sizin Aldoma, yüzbaşı Buagemon ile güzel bir düelle yaptı.. Haberiniz var mı?. — Evet, haberim var! edildi ve askeri hapishaneye atıldı. Lüsi derin bir teessür his- setti. Fakat genç ve namuslu | yüzbaşının hapse atıldığı için | değil; yalnız tahkikatın kendi Siyaset..Aşk Edebi, Tarihi, macera romanı| 102 | — Bu zabit şimdi tevkif | aleyhine inkişaf edebilmesi ih- | timalinin kuvvetlenmesi hasebile korktu. Yüzünde o kadar de- rin korku izleri peyda oldu ki bu sözleri duyan Kont Ger- men arkadaşının kulağına: Hemen Dük Lodovik'e ve Mari Galiffet'e haber ver- meğe gideceğim! Dedi. Iusı Sınl dukuıı duğm apartımandan çıkarak Stüber'in evinin yolunu tuttu. Klod Lo- ren sokağının mahut parmak- lıklı evin önüne geldiği vakit, arabacısına beklemesini söyli- yerek zili çaldı: Kapıyı doğrudan doğruya Stüber açtı, casusun başını sarılmış gören genç kadın hay- ret içinde kaldı ve: — Ne oldunuz? yaralandı- nız mı? Diye sordu. — Size hepsini anlatacağım! —Sonu var — Sandıklı - Burdur Sandıklı'dan yazılıyor: Burada, Sandıklı ve Burdur gençliği arasında samimi bir temas oldu. Burdur'dan bir sporcu kalilesi şehrimize geldi. Şereflerine, halkevimizde bir müsamere verildi. Ertesi gün bir maç yapıldı ve halkevi takımımız oyunu 1-0 kazandı. Bunu mütcakip halkevinde hasbihaller yapıldı. İki mem- leket gençliği sevişti ve ta- nıştı. Misafirlerimiz hararetle teşyi edildiler. Ağaçtan düştü Değirmendere. — nahiyesinin Bulgurca köyünde Ali oğlu Arapkir'li Mehmed, İncir ağa- cından düşerek ağır surette yaralanmıştır. Mehmed'in ağız ve burnundan kan gelmektedir. İzmir Memleket hastanesine kaldırılması için imdadı sıhhi otomobili aranmışsa da tamir- de olduğundan geç vakite ka- dar nakledilememiş ve dün akşam üzeri başka bir nakil vasıtasile hastaneye getiril- KRSRLI aei 5 ı İ Pamuk tohumu Ha yv'aııl:r'a yidirilmemeli.. Bazı yerlerde hayvan yemi az olduğu senelerde hayvanlara pamuk tohumu yidirilmesi yü- zünden bu hayvanların insacı- nın bozulduğu görülmüştür. Buna dair Ziraat vekâletinden şehrimizdeki alâkadarlara bir tamim gelmiştir. Yurdda yetiştirilen -pamuk çiğitlerinin tohumluktan gay- risinden mühim bir kısmı doğ- rudan doğruya yem olarak kullanılmaktadır. Bu halin, ge rek bu gıdayı alan hayvanla- rın sıhhatı ve gerekse ekono- mi bakımından zararlı olduğu Ziraat vekâleti mütehassısla- rınca tesbit edilmiştir. Doğrudan doğruya yemlik olarak sarfedilen çiğitlerin yağ- ları çıkanıldığı takdirde yurdda 5-6 milyon kilo pamuk yağı elde etmek mümkündür. Geri kalan küspe ise hayvanlar için çiğite nazaran daha sıhhi bir gida teşkil eder. Amerika'da yapılan tecrübe- ler neticesinde çiğitler doğru- dan doğruya veya kırılmak suretile müvazenesiz ve fazla olarak hayvanların gıda tayi- natına ithal edilirse hazım ra- hatsızlığını tevlid eden şibi kalevinin yağhanelerde yağ çıkarmak için kırma ve ısıtma işlerile ayni tehlike derecesini göstermediği anlaşılmıştır. Çiğit küspesinin, doğrudan doğruya pamuk tohumuna ve diğer yem maddelerine naza- ran hayvanlar için çok faydalı olduğu anlaşıldığından Zi vekâleti, bu küspelerin Türki- ye'deki hayvanlara yem olarak verilmesi için hayvan sahiple- rinin malümattar - edilmesini bildirmiştir. Bugün Yavuz ve Altay, Göztepe muhte- Jlitleri karşılaşıyor. Bugün Altay Göztepe bir- leşik takımı Halk sahasında donanmamız takımile karşıla- şacaktır. Maç saat tam 17 de ve (K.S. K.) dan Esad'ın idaresi altında yapılacaktır. Bu müsa- bakaya her iki takım fazla ehemmiyet vermiş ve ona gö- re çalışmıştır. Birleşik takım Avrupa'ya giden Vahap'tan ve olimpi- yatlara iştirak eden Hakkı ve Fuad'dan mahrum olarak çıka- caktır. Bahriye takımımıza gelince- geçen hafta bölgenin şampi- yon namzedi olan K. S. K. takımına karşı aldığı neticeyi göz önüne getirecek olursak kuvvetli kadroya malik de- mektir ve belki daha başka iyi — oyuncularını da — oynata- caktır. Şu hale göre birleşik takı- min galib gelmek için çok üstün bir oyun oynaması lâ- zımdır. Diğer taraftan bahriye takimı da mağlüb olmamak ve kuvvetli elemanlardan teşekkül etmiş olan birleşik takımı yenmek — için çalışacak bu vaziyet bittabi oyunun heye- canını bir kat daha art- tıracaktır. Müsabakada Ya- vuz bandosu ve donanmamı: zın erkânı hazır bulunacaktır. Tuzlada Çamaltı tuzlasında yeni is- tihsal edilen tuzların yığınlan- masına birkaç gün içinde baş- Jmnk!vr. ANADOLU 'I'ELI'.I"UN ? TELGRAF Yahudi kongresi, İngiltere'nin Bern elçıııne bir heyet gönderdi Araplarla İngiliz askeri ara- sında şiddetli çarpışma oldu Heliran'da yetmiş Arap öldürüldü. Bir Yahudi heyeti, Yahu- SON HABER LA ilid di'lerin Habeşistan'a yerleşmesi için Adis-Ababa'ya gitti. Kudüs, 22 (Radyo) — He- liron kurbunda vukubulan bir müsademe, tam yedi saat de- vam etmiş ve İngiliz tayyare- leri de harekete iştirak eyle- miştir. Bu müsademede ölen- lerin miktarı 70 dir. Sair yerlerde de taarruz ve hücumlar devam etmektedir. İhtilâl — hâreketinin iptida- sından şimdiye kadar yahudi- lerin maktulleri 75 olduğu hal- de Arapların 400 dür. Irak Hariciye Ba_kalıı_lîgünlcl Uzak şarkta harp! Kuangsist kuvvetler Kan tungu işgal ettiler. Şang-Kay-Şek ile Kuansi general leri müzakerelere girişmişler. Şanghay, 21 (A.A) — Söylendiğine göre, Çan-Kay-Şek ile Kuangnist generaller arasında görüşmeler yapılmaktadır. şu haberi vermektedir. Kendilerine verilen ikinci ültimatomu Aarı resim Neve gazetesi teminine — matuf rağmen Gentral uzlaşmanın Buna rededen Kuangsist generaller askeri hazızlıklırına daha büyük bir şiddetle devam etmektedirler. Çin gazeteleri Kant 1 cenubu garbi sahillerine varmak istiyen Kuangsist kuvvetlerin Kantungu işgal etmiş olduklarını haber vermektedir. Belçika'da Alman casusları. Casuslar, en son sistem bir mitralyözü Almanyaya kaçırmağa muvaffak olmuşlar Brüksel, 22 (Radyo) — Deverland'ta hakkındaki tahkikat devam * etmekte ve yeni yakalanan yakalanan casuslar malümat elde edilmektedir. Şebekenin reisi, Aret isminde eski bir Alman polisidir. Bu adam, Alman teşkilâtının malümatı ve müsaadesi tahtında güya kaçakmış gibi Belçika'ya geçmiş ve oradan ar- kadaşları ile beraber Kalemin'e giderek, Belçika silâh fabri- kalarının imal ettikleri yeni sistemdeki mitralyözü elde etmmiştir. Casuslar, hudutlara yaklaşınca mitralyözü parça haline koy- muşlar ve bu suretle *Almanya'ya - geçirebilmişlerdir. hükümeti, casuslara mitralyöz için vermiştir. Alman otuzbin frank mükâfat Casuslar, ikinci bir iş için Belçika' ya ç Jonuıırr yaknlınnıışlauhr Fransız komünistleri toplandılar Faşistlerle birleşen Dori- tanın istifası istendi. Torez, Faşist şeflerini susturmalı, Hitler'in, en büyük düşmanı Fran- sa'dır. Sözünü unutmamalı diyor. Paris, 22 (A.A ) — Saint Denis kömünist kolunun ter- tip ettiği bir toplantıda Tho- rez söz almıştır. Bu toplantı bilhassa Doriotnun istifasını istemek için tertip edilmiş bulunuyordu. Fransız. halkçı cephesinin yeni formülünü ve bu zephe- nin İspanya hâdiselerine karşı olan vaziyetini izah eden Tho- rez ; Doriotnun faşistlerle bir- likte çalışmakta olduğunu söy- lemiş ve şunları ilâve etmiştir: ; “— Memleketin kuvveti do- ğumların artmasile kaimdir. Bu itibarla büyük servetlerden bir mikdar para alıkonulmak lâzımgeldiği gibi faşist şefle- rini susturmak ve hapse attır- mak lâzımdır. B. Thorez bundan sonra B. Hitler'in Mein Kampf adlı ki- , tabından Almanya'nın - ezeli düşmanı Fransa olduğu hak- kındaki sayfaları okumuştur. Toplantı nihayetinde iki mü- him karar alınmıştır. Bunlar- dan biri Cumhuriyetçi İspan- ya'ya karşı kurulan blokun durdurulmasına, İkincisi de Dorlotnun istifa etmesi için teşkbbüslerine dairdir. Ticaret nazırının nutku Paris, 22 (A.A) — Tecim ve endüstri bakanı M. Bastid dün akşam radyo ile neşredi- len ve daha geniş bir istih- lâkin teminine Matuf bir nu- tuk vermiştir. Bakan ezcümle şunları söy- lemiştir: — Hükümet iktidar mev- kiine geçer geçmez bütün iş- çilerin dileklerini yerine ge- türmeğe çalışmıştır. Kütleler hâkemlik vazifesile Kudüse geleçektir. Kudüs, 22 (Radyo) — İn- giliz askerleri sahil mıntaka- sında yerleştirilmektedir. Dün Arap çeteleri ile yapılan bir çarpışmada dört Arap ölmüş, perşembe günü de Edna ya- kınında Arap'larla bir İngiliz müfrezesi arasında vukubulan muharebede Arap'lar 32 te- lefat vermişlerdir. Cenevre, 22 (Radyo) — Ci- han Yahudi kongresi tarafın- dan Bern'deki İngiliz sefirine 7 milyon Yuahudi namına yönderilen heyet, sefir tara- findan kabul. edilmiştir. Bu ziyaretin esası Yahudi muha- ceretini durdurmamak, Arab tecavüzünü durdurmak talebin- den ibarettir. Adis-Ababa, 22 (Radyo) — Yahudi'lerden mürekkep bir heyet, Habeşistan Yahudileri ihtiyaçlarını tetkik etmek üzere buraya gelmiştir. Gondar'da Yahudi kabileleri de İtalyan kuvvetlerine iltica etmişlerdir. Fransız cephe- sının sıyasetı. Uç esasa istinad ediyor Paris, 21 (A.A) — Fransız cephesinin başlıca üç ptensibi şunlar - olacaktır: — Cumhuriyet kanunlarına riayet. 2 — Milli mayesi — Memleketin istiklâl ve emniyeti, M. Thorez demi: ş Henüz bizim gibi duşunmc mekte olanlara karşı bir libe- ralizm siyaseti tatbik edilme- sinin zaruri - olduğuna kaniiz. Bizimle tamamile ayni fikir- de olmiyanların. ve - bizim halkçılar cephesi programına tâbi bulunmıyanların cumhu- riyetin müdafaası hususunda bizimle müştereken hareket etmelerini arzu ediyoruz. ekonominin hi- Talelebe federasyonu Toplantısı Sofya, 22 (A.A) — Sofya- da toplanan beynelmilel tale- be konfederasyonunun 18 inci köngresi seyahatla olan Bul- garistan kralı Boris'e bir ta- zim telgrafı çekmiştir. Bir Tayyare Girid adasında Yere Düştü... Londra, 21 (Radyo) — Bu | sabah, üç motorlu büyük bir tayyare, İskenderiye'ye gitmek üzere Brendizi'den hareket et- miş ve Girid adasından ge- çerken, Merabello'da karaya düşerek parçalanmıstır. TUAPA GN AT Z AMT GU yevmiyelerinin fazlasını, evle- rini güzelleştirmek, çocuklarına sıhhi ve neş'eli bir hayat te- min etmekle hükümetle elbir- liği yapmış - olacaklardır. saatlerinin azaltılması yaşama zevkini temin etmelidir. ı 4! - — — © P-