26 Ocak 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

26 Ocak 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

4 2611/937 Aydın haberleri İş kanunu için hazırlıklara başlandı.. Ar şubesi çok i;i_;cüi;m;ktadır. Kahvehanede bir vak'a oldu : eT Mandolin dersi alan gençler ve muallimleri Aydın, (Hususi muhabiri- | mizden) — Ekonomi bakan- liğı iş dairesi dördüncü bölye âmiri Faris Ulubay, Aydın'a gelmiş ve Halkevi salonunda | Aydın « fabrikatör ve tüccar- ları ile bir- toplantı - yaparak | kendilerüni - iş talimatnamesi etrafında aydınlatmıştır. Faris Ulubay, iş alanla verenlerin durumlarını tetkik ve iş tali- Matnamesine göre hazırlık Yapmak üzere bölge çevresin- de gezisine devam edecektir. Mandolin dersleri Aydın Halkevi ar şubesinin | açtığı keman ve mandolin dersleri — muvaflakıyetle - sür- ' mektedir. Gönderdiğim resim bu derse devam edenlerden bazılarını ve öğretmen Hüse- Yin Bayındır'i göstermektedir. Kızılayırı balosu , Kızılay kurumu- şubat ayı içinde bir kostümlü balo ter- tip etmiştir. Dün balo işi üze- tinde konuşulmak üzere Halk- tevinde 100 kişilik bir çay zi- Yafeti vermiş, çayda başta İl- bay ve eşi olmak üzere mem- et/ münevverleri bulunmuş- lardır. Kahvehanede bir vak'a Germencik kamununa bağlı P!htçîk köyünde yaralanma ile neticelenen bir hâdise ol- Muştur/ Vak'anın sebebi, eski Muhtar seçiminden dolayı köy halkı arasında kalan: münafe- Tet ve'geçimsizliktir. Bu köy | halkından İsmail kahvede tavla | "_y'llıku. içeriye eniştesi İbrahimğ Zirmiş, Ibrahim'e orada bulunan Ve araları ötedenberi açık olan alil İbrahim - hücum etmiş, bunu gören İsmail, | Halil İb- Tahim'e hücum * ederek ağır Sürette yaralamıştır. Yaralanan aneye - yatırılmış, yarala- Yan da hapse tıkılmıştır. llk mektep talebesinin yardımı Cumhuriyet İlk okulu- ta'- besi, Adana felâketzed.! için aralarında 635 kuruş top- hyarak, yerine gönderilmek üzere Halkevi eosyal yardım şubesine teslim etmişlerdir. Aydın'da kuzu eti 50 kuruş Aydın'da önbeş gündenberi taze kuzu kesilimeğe başlandı. Kuzu etinin fiati 50 kuruştur. Koyun eti 35, dana eti 25 kuruştur. Söke Halke- vindeki toplantı ——0 .0.m— |Belediye sokaklara çeşmeler koydurdu. Söke, (Hususi) — Söke Halk: evinde evvelki gün bütün Halk- evi üyelerinin iştirakile umumi bir toplantı yapılmıştır. Top- lantıyı Halkevi başkanı Nebil Çobanoğlu açmış ve Halkevi çalışmaları hakkında izahat vermiştir. Bundan sonra her şube üyeleri yeni komite se- çimlerini yapmışlardır. Dil, tarih ve edebiyat şubesi komitesine: Ridvan Alpağot, Enver Önut; Şahinde Göşek, Hilmi - Çelik oğlu, Yegâne Alpağot. Spor şubesi komitesine: Riıfkı Ulusoy, Nâzım Özbaş, Kemal- Çön, Edip, Mustafa Tuna. _Gü;cl san'atjar şubesi ko- mitesine: Nüzhet Tüzün, Nadir Bilge, Bürhan Özel, Cemal; Mediha Altınöz. Kütüphane komitesine: Hamdi Okyar, Şahinde Köşek, Dündar Gürsoy. Seçilmişler- dir. Hepsine iyi başarılar di- leriz. Söke spor. kulübü des dün-! | Fırtına Ali Yazan : hafifce -65-. Petro'nun — yüreği Fürptı, elini 'şakağına götürdü: — Dur bakayım - dedi - Rü’llı Ali mi, Kasırga Ali mi! Deniz.baba güldü: e— Yok canım, - Fırtına Ali Witmişsindir.. h* Hah, tâ kendisi.. Dur akayım, Panayot kaptan mı, Vaş karın ağnsı bir gâvuru öl- Mürmüş galibal v Deniz baba sevinçle bir nâ- & atti: — Panayot gebermiş hal... ÇY koca, kurt -hay © herif Büyük Korsan Romanı aa J M. Ayhan, Faik Şemseddin mıştım.. E, anlat, anlat, hoşu- ma gitti bakli — Ya, demek ki onu ta. nırsın öyle mi deniz baba? - Tanırım tabiil. O vakit- lerde gençti. Benden birkaç yaş aşağı bir şeyl htiyar denizci, o uzak gün- leri hatırlamış gibi biraz dur- du ve ocaktaki büyük, kıpkızıl * bir ateş parçasına dalgın-dalgın baktı., Sonra başını" Petro'ya çevirdi: — Seni gördüğüme mem:- nun oldum evlât.. Bana- eski- ANADOLU Amerikada misilsiz bir tuğyan —.. H —Başı Tinci sayfada— Su altında kalun mintakalarda faciaya — ilâveten grip — salgın halinde başgöntermiştir. Birkaç za- türree vak'ası kaydedilmiştir. Sot alinan haberlere göre müd- biş bir kar fırtması Obie vadisinde büküm sürmektedir. Fırtına belki suların - kabarmasına mani olacak- tır. Fakat şimdiki halde moskensiz kalanların ustraplarım arttıracaktır. Nevyork, 25 (A.ÂA) — On iki devletin arazisinde Ohio nehirinin suları — yükselmeğe devam etmiştir. Louisville de Ohio'nun seviyesi 15,70 met- reyi bulmuşlüur. Rasad mer- kezi suların azami ne kadar yükselebileceğini tayinden âciz olduğunu beyan etmiştir. 1884 Senesinde sular aza- mi 14,20 metre yükselmiştir. Vaşington, 24 (AA) — M. Ruzvelt bir beyanname neş- rederek seylâb — mıntakası fe- , lâketzedelerine dağıtılmak üze- re halkın Kızılhaça iki milyon dolar vermesini istemiştir. Nevyork, 25 (A.A) — İn- giltere ile Gal memleketlerin- den daha — geniş bir sahayı tahrib eden tuğyanın bilânço- su 500,000 meskensiz —sular altında kalmış, 150 şehir ve kasaba içecek sudan mahrum iki milyon kişiye baliğ olmak- tadır. Nevyork, 25 ( Radyo ) — Ohio nehrinin tuğyanı büyük bir felâket tevlid etmiştir. Bir şehirde — petrol depolarında yangın — çıkmıştır. — Tonlarca petrol nehir suları üzerinde şehirlere doğru yüzüyor. Bu şehirler yangın tehlikesine ma- ruz bulunuyorlar.. Haydutlar fırsattan — istilâde ederek su altında kâlan evleri talan edi- yorlar. Misisipi - nehri- üzerindeki bir adaya sığman 14 kişi fe- ci bir şekilde boğulmuşlardır. İameu (300) Kişi de fena vaziyette- dir. Cuvmhur - reisi- Ruzvetl, felâketzedelere — yardım - işini üzerine almış, felâket mmta- kalarına” tayyareler - ve 4500 kişilik askeri #kuvvet - gönde- rilmiştir. Tahlisiye işine muh- telif şekillerde - başlanmıştır. Tuğyan vaziyeti hakkında M. yıllbk toplantısını yaparak yeni idare heyetine: Rılkı Ulusoy, Nazım Özbaş, Mustafa Tuna, Hamid, Mus- tafa Özlürk seçilmişlerdir. Baş- kanlığa Rıfki Ulusoy - getiri- miştir. İlimiz. spor teşekküllerinin en'kuvvetlisi olan Söke ku- lübü Tik maçlarına iştirake karar vermiç ve hazırlığa baş- lamıştır. Yeni heyeti bu isa- betli kararından dolayı tebrik — Başı J inci sayfada — imkânsız olduğunu gördüğümüzden kendimizi — muhafazakârlıktan kur: tarmıya, her türlü mulavassıl an- Taşala tarzlarını reddetmiye ve Ja- pon siyasetini kendi vasıtalarımızla yenileştirmiye karar verdik, Tokyo, 25 | Radyo | — Japou ismpâratoru kabine teşkili vazifesini teşekkülüne y b'usan meelisler içüma etmemesi de emredilmiştir. Tok$o, 25 | Radyo | — Miku- do'nun yeni kabine — teşki siti general Dysü'ye — verdiği ha- beri üzerine askeri parti — general Vmots ve general İziyo riyasetinde müzhkereden sonra, general Dyati- ye itimad edilmiyeceğini neşr ve ilân ' etmiştir. Vaziyet henüz' kavyışıktır. Tokyo, 25 (Radyöj — Japön: ya'da askeri bazı - harekât — başlâ- zmştr. Halk, telâş içinde | yuvar- lanmakta- ve askerlerin - ikipci bir komplo yapmalarından korkmak- tadırlar. Tokyo, 25 (Radyo) — Ka- bineyi teşkile memür edilen ge- neral Ukaki, mesai” arkadaş: larıni bulabilmesi için impara: tordan mühlet istemiştir. Ukaki, şimdiye kadar müh- telif kabinelerde harbiye na- zıri siıfatile bulunmuş eski ri- caldendir. Alınan son haberlere göre, askeri ve sahayiciler partisi, general — Ukaki'nin kabine teşkil etmesine muarızdırlar. Tokyo, 25 (A.A) —Gendtal Ukaki'nin yeni kabineyi leşkile memür edilmesi Prens Soyan ile Tüze Bakanı Yuasa ve devlit şürası Başkanı Hiranu- emo'nün tavsiyeleri — üzerine olmuştur. Ruzvelt'e hergün lecektir. Müahtelif hayir teşekkülleri felâket mıntakalarına — erzak; ilâç ve çadır sevketmektedir: ler. Evler, mütomadiyen sular içine- yıkılmaktadır. - Şimdiye kadar tesbit edilen- ölü mik: darı (150) dir. eder, muvaffakıyetler dilerim. Sokaklara çeşme kondu Söke-urayı mahallelere taz- yikli çeşmeler ikurmuştur. Bu hafta- içinde bu çeşmelerin sonuncusu da- yerine: konula- cak, ondan sonra eski su ke- silecek;. Söke'nin yıllardır di: leği olan: temiz ve- sıhhi'su işi de tamameni başarılmış ola- caktır. Bunu başaranlara başta urbay Eyüb Özbaş- olmak üzere su gibi aziz olun deriz. rapor veri: tyarlayınca, geçmiş - vak'ları batırlamaktân çok zevk alı- yorlar. Petro boynunu büktü: — Siz bahtiyarsınız - deniz babal, Bir şöhretiniz varmış. Hâlâ ve- hâlâ, kahramanlığı- nızı muhafaza ettiğiniz yüzü- nüzden belli.. Ya biz, uydur: ma tayfalar ne diyelim? — Yok canım, siz de ayni yolun yolcususunuz. Sen daha çok gençsin evlât.. Anlat şu hikâyenin sonunu: Panayot geberince ne oldu? — Ne mi oldu? O gâvurun bir kızı varmış galiba! — EN — Babasının yerine © geç miş!. Deniz baba: bir- kahkaha / savurdu: * galibal Güzel bir şeymi bari? — Bilmem; ben görmedini tabii.. Fakat Yunan - gâvurları söyliyorlardı; : Dünyada eşi az bülunurmuş.. O kadar güzel, © 'kadar parlak.. Sonrası var: — Kahraman bir kız mış, zeki, kurnaz, işinin eri imiş! Deniz baba alaylı - alaylı güldü: Aferin Panayot.. İyi mal ye- tştirmiş disen el. Petro'nun anlattığı şeyler, deniz baba'nın hoşuna gitmişti. O kadar da değil, Petro ona temiz yürekli, iyi süt emmiş bir Türk delikanlısı- gibi gö- rünmüştü. Bir aralık, — Evlât - dedi - Küsura bakma, 14f tatlı " geldi... Sen” karnını doyurdun mu - Allah* b K aşkına?. sabık Kore umümi- valisi general Genetalih kabineyi teşkile DA TUT Japonyada siyasi vaziyet Okaki kabine teşkili için mühlet istemiştir memur edilmesi - paârlâmento ve ekonomi mahfillerile mat- buatta iyi karşılanmıştır. Ge- nerâlin partilerle bir anlaşma teminine ve orduyü devlel ida- resine müdahsöleden menet- miye çalışacağı arlaşılmaktadır. Tokyo 25 (AA) — Heriki meelis M. Ukakinin kabine- sini teşkil edeceği — zamahna kadar içtimalarını tehire karar vermişler ve talik etmişlerdir. Çünkü imparator yeni - başve- kile kabinesinin teşkili için | bir mühlet vermiştir. Siyasi fırkalarla — gazeteler M. Ukkinin başvekil olarak intihap',edilmesini müsaid- su: rette karşılamaktadırlar. An- cak ordu mühalefet' emareleri göstermeğe başlamıştır. Ordu- nun metalibatının şunlar- oldu- gu söylenmektedir. 1 — Yeni kabinede siyasi fırkalara mensup hiç kimse bulunmiyacaktir. 2 — Yeni kabine teşekkül edince Diyet meclisi fesh edi- lecektir. Birlik merkez heyeti Bugün fevkalâde toplantı yapacak C. H Partisi! İşçi ve Es- naf kurumları - birliği merkez heyeti, bugün saat 18 de fev- kalâde bir toplantı yapacaktır. Toplantı Vali ve Parti reisi Fazlı Güleç'in riyasetinde ola- cak, Birliğe ait mühim mes- eleler görüşülecektir. DO Üzüm - satışları Çu, Ahıcı KurS, 293 Ü. kurüme 13 186 F. Solâri — 13 54 A.R. üzüm. 13 50 46 Y. İ Talât- 16 50 25 M. J. Taran. 14 75 21 H Alyoti- 15 18 Beşikçi z. bi. 17 13 T. Debâs- 11 75 4 P. Klark 18 660 4 397619 398279 İncir satışları Çu, Alıcı K. S. 239 J. Tara. mah. 5 200 K. Taner 4 625 144 A, Lafont — 5 583 176925 177508 Zahire salışları Çu. Ginsi . 130 Buğday 7 50 50 Susam 1825 18'50 62 Ton p. çekir. 3 25 3 25 K. S: 20-75) 17 50 15 25 19 M 75 17 11 75 18 KS razı olsun, allah her umudunü versin! — Anlat öyle ise; şu gâvu: run kızimi! — Anlatacak- fazla*bir şey ıok Şimdi babasının yetihde aptanlık ediyor kahpel - Aklı sıra, hani o demin söylediğin, Kasırga Ali'mi, Fırtına Ali'mi her ne ise, işte ona- meydan okuyacak mışı; — Aaaaferin bel, Ulan, Fır- tına Ali dediğin, dünyanın dört köşesindeki denizlerde eşi bu- lunmiyan — bir delikanlıdır. Hem de 'ne delikanlı? — Aşk olsun, insanin göğsü kabarıyor.. Güzel mi bu deli- kanlı Deniz babal — Ay 'parçası gibi! — Ya kurtardığı nişanlısı? — Güneş parçası' gibil — 7 5o| Güneş! Büsene, Grib senesi., Evvelâ — Londra haberleri Grib'in şiddetli olarak başla- diğini bildirdiler; son haflta- larda, yalmız Londrada Grib'teni 300 kişi öltmüş; hasta mikdari akıllara sığmiyacak derecede çoğalmış. Fransâ'dan gelen habeilerde böyle. Hemen her — menileketin matbuati bü sehe Grib'in faz- la ve oldukça köorkünç öldü: ğunu bildirmektedir. Paris'in (Pöti Pariziyen) ge- zetesi, bu seneki Grib salgını hakkında bir yazı neşretti ve.. güneşi bu halderi mes'ul tuftu. Maamalih... Pöti Pariziyen'in iddiası yanlış esaslara istinad etmemektedir. Bu gazete dis yor ki: *“1936 Senesiğde İngiltere ve Fransa az güneşli gün yö müştür. Her sene tam güneşli günler takriben - 3000 saati bulduğu halde 1936 senesin- de ancak yarısı,, 1500 Gün güneşli geçmiştir. * Grib mikroblarını öldüren ancak güneş, güneşin harares tidir. — 1936 Senesinde tam güneşli günlerin her zamana nisbetle bukadar az olması, Grib mikroblarının 1937 de felâketler' doğüracak — kadar çok kalmalarını mücib ol muştur. , Bir doktor değilim? Fakat bu fikri kabuP etmemek için de kendimde cesâret bulm: yorum. Bizim' atâalar: a *Güneş girmiyen'eve dok- tor girer!, Demişler, — bugünküler de güneşli günü az olan diyara müstevli hastalıklar - giriyor, diyorlar!.. P. .B M. Baldöin istifa edecek Londra, 25 (A.A) — M: Baldvin'in kralın taç giyme şenliklerinden sonra istifâ etmekten vüzgeçtiği hak- kındaki şayiaların tersine olarak Deyli Telgraf gaze- -| tesi M. Baldvin'in istifaya kat'i surette karar vermiş olduğunu ve halefi olarak M. Nevil Çemberlayni tek- lifedeceğini bildirmektedir. Silâh- atmak Karşiyaka'da istasyon civa- rında Muharrem oğlu makinist Ahmed, çifte” tüfengi ile bilâ' ,l sebep ateş ettiğinden” yaka: | Tarmıştır. — Sen şu hikâyenin sonunu: anlat? — Ha; öyleya,unuttuk asıl meseleyi: Ben, bizim kaptandan bir- kaç defa izin istedim. Bu gâr - vur kaptanların yaptıkları beni düşündürüyordu. Hem de, Türk- lere öyle düşman ki herifler; Fakat kaptan” dinlemedi. En sonra, Yunan sülarından bizim' illere doğru yola çıktık. Ben kendi kendime; Ecet Mustafa -dedim- Yeter artık. Git Bergâma'ya anânı gör ve orâlarda kall.. Yahutta " bir Türk korsanı bulursan'düş peşine, çalış!. Yolda, kahpe deniz başladi kafa” tutmıya: gi Dalgâ 'değil, dağlar kalkıp” niyordu " Haa dAli