28 Mart 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

28 Mart 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

;ıisaVıIâyet -ÜÜmumi Medlisi şı T inci sahifede — idçenin varidat yekânu bir İyon 298,406. ve umumi asraf kısını da — 1,298,405 ıdır. Bunlardan; Kültür iş- fi için 376,703, yol işlerine 4,507, muhtelif ve müşterek sraflara —343753, Hususi ebeye 141,449, Sıhhat lerine 67,908, Ziraate 11,251, laytar kısmına 153,764, Ata- beykeli taktisine 10000 | & Hususi idareye akar inşası d: 40,000 lira tahsis edil- içtima devresinde vilâ- timizin her sahada inkişafını min edebilecek çok çok emli kararlar verilmiştir. Bu den olmak üzere Mani- kırk dokuz bin lira sar- yapılması — kararlaştırılan binasının kız enstitü- tahsis edilmesi düşünül- hüş ve köy kalkınması için yıllık programın - tatbiki sları tesbit edilerek gelecek 5 İkincikânun 1938 de top: anılmak üzere içtimaa son ve- ilmiştir. Yapılan seçimde daimi en- ümen azalıklarına — Fahriye ikşit (Eşme), Mehmed Tayis Akhisar), Mazhar Yazar (Ala- tehir), Etem Polat (Kula) se- ilmişlerdir. Ş İçtima devresinin kapanması ünasebetile Halk Partisi mec- İsi umumi azaları şerefine dalkevi salonunda 100 kişilik ükellef bir ziyafet vermiştir. ziyalette başta sayın İlba- mız Lütfü Kırdar, tüm ko- t general . Ali Riza Ar- | | l t ğünkal, geveral - Münir olmuk tere bütün meclis üyeleri, aire direktörleri, hastaneler hekimleri, Parti yönkurulu, wi idare heyeti, şube nlarile bütün banka di- üi bulunmuşlardır. m çok samimi bir hava geç vakte kadar devam ttmiş ve bu arada Turgutlu- n doktor - Seyfi, Keresteci Raşit, doktor Necdet Otoman, upçu Şevki Birsel, öğ- retmen Kerim Kudat, İnhisar- ır müdürü Mustafa Dümer, Kemal Irmak - birer birer söz alarak heyecanlı hitabelerde bulunmuşlar ve şiirler -inşad ylemişlerdir. Bilhassa — sayın ımız Lütfü Kırdarın de- gerli ve ateşli hitabesi herkesi â - getirmiş ve coştur- Hatipler bilhassa meclisi mumi - faaliyetlerini, memle- et dertlerini Manisada görü- len son hgreketler ve faali- yetler Halkevinde bir tek kalp halinde göze çarpan canlılık- Tar üzerinde durmuşlar ve şid- detle alkışlanmışlardır. Sonnuda ilbay Lütfü Kır- dar çok asil ve veciz hitabe- leri ile Atatürk rejiminin bü- tün ilde yayılması yolunda ar- kadaşlarının gösterdikleri alâ- kadan çok mütehassis bulun- duklarını, ulusal ve - kültürel davanın müşterek halledilece- ğini, her tarafta görülmekte olan tesanöt ilc şahsına itima- dın buna çok yardım edece- ğgini bu sahalardaki iftihar his- sesinin bütün — arkadaşlarına aid olduğunu bildirmişler ve sözüne devamla İsmet İnönü hükümetile, Atatürk Türkiye- sinin inkişafı yolunda bütün yurddaşlarla birlikte çalışaca- ğını ilâve buyurarak Ulu Ön- derimiz Atatü k şerefine her- kesi idarci akdaha davet et- mişlerdir. “Hay hay, yaşaşın, varolsun, sesleri arasında bu işarete imtisal edilerek şölene nihayet verilmiştir. Teker Tirede cinayet Bir ahırda bulunan cesed Tire kazasında Maltepe ci- varında kışlık meydanında es- rarengiz bir cinayet olmuştur. Semerci Süleymanın bahçe damında yatan İbrahim - sol kulağı arkasından 'kurşunla yaralanmak — suretile öldürü- mwüş ularak bulunuruştur. Kati- lin kim olduğu belli değildir. Zabıta ve adliyece ehemmi- yetle tahkikata devam ediliyor. Müthiş sel Şamberi, 27- (Radyo) — Suriyer köyü sular altında kalmış ve Ekslebenle müna- kalesi kesilmiştir. Sel pek müdhiş olmuş ve birçok ev yıkılmıştır. Kaza — evvelden haber - verilebilmiş olduğun- dan halk vaktinde yüksek yerlere kaçmıştır. Grip kalmadı Yaz havaları başladığı için kışın gripten tahaffuz maksa- dile tramvayların ön kapıla- rnın daimi surette kapalı bu- lundurulacağı hakkındaki mec- buriyet - kaldırılmıştır. — Seyri- sefer kaidesine göre bundan sonra tramvay yolcuları arka kapıdan binecek ve ön kapı- dan ineceklerdir. Atillâ'nın Definesi 42 sinyorum ile fikir müdavele- sinde bulunacağım. Tabii hiz- netçiniz ve makitistinizi istin- ettikten sonra.. — — Müsaade buyurunuz. Pi- yer benim hizmetçim değildir; böyle de olsa ne şere- birşey kaybeder,ne de şeref kazanır! Fakat va- et şudur, Piyer halen be- lim iş arkadaşımdır. İkimiz bir arada tam otomobilist İyi ya.. Bu sebeple daha tle istintakı lâzımgelir! Tarihe müstenid zabıta romanı TF Nakleden : F. ğ Beıılı'oı Piyer kendi odasında, elbi- seleri tamamen sırtında olduğu halde uzanmış yatıyordu. Ka- ba ve haşin Vikontu, hiçbir hayret veya korku eseri gös- termeden kabul etti. Ploçun sorduklarına sakin bir halde şu cevabı verdi: — Mösyö; dostum ve pat- ronumla seyahate çıktığım va- kit kendisine hiçbir şey sor- mak âdetim değildir. O nereye giderse ben de giderim. Bu sebeple başıma ne gelse, hoş geldı der geç:nm Neyu S . . Nalband bıçağile yaraladı Torbalı kazasının Tepekö- yünde Süleyman oğlu band İsmail, yanında bulun- durduğu nalband bıçağile Ali oğlu Kadriyi sağ kolundan yaraladığından yakalanmıştır. Hırsızlık Kestelli caddesinde Halk atelinde İbrahim oğlu Musta- fanın yazıhanesinde asılı bulu- nan 20 lira kıymetindeki el- bise Dursun tarafından çahn- dığından suçlu yakalanmıştır. Dövmek Keçeciler caddesinde İdris oğlu Selim, sarhoş olduğu halde Ahmedi dövdüğünden yakalanmıştır. Sarhaşluk Karantinada Arab Hasan mevkiinde Hasan oğlu Rifat sarhoş olduğu görülerek — ya- kalanmıştır. Eve taarruz Burnavada Subaşı sokağın- da Osman oğlu Mestan sar- hoş olduğu halde Mustafa karısı Raziyenin evine taarruz ettiğinden yakalanmıştır. Hakaret Kemerde Zeytinlikte Mus- tafa oğlu Arif, sarhoş olarak Mehmed kızı Zeynebe haka- ret ettiğinden yakalanmıştır. Nara atmak Kemerde Lâle sokağında Hüseyin oğlu Fettah ve Abi- din oğlu Ali, sarhoş olarak nara , attıklatından yakalan- mışlardır. Bıçak taşımak Kemerde Mehmed oğlu Ah- medin üzerinde bıçak bulu- narak alınmıştır. Kadın kavgası Kemerde şayak fabrikasın- 'da Zeynullah kızı Fatma, Ali kızı. Emineyi dövdüğünden yakalanmıştır. Hakaret Alsancak Mesudiye cadde- sinde Con oğlu İngiliz tebaa- sından Tom, Bohora hakaret ettiğinden yakalanmıştır. Pariste Paskalya yortuları nal- Paris, 27 (Radyo) — Pas- kalya yortuları münasebetile Parise yedi bin İngiliz ziya- retçi gelmiştir. Fransız şimen- diferleri İngilizler için fazladan 13 tren ve daha fazla hava postaları tahrik etmiştir. Fransızlar ayni zamanda Ak- deniz sahillerine giden tren miktarını da üç misline çıkar- mışlardır. Vilâyetlerden de Parise ge- len pek çoktur. veya hasta değildir, inşaallah?. — Bitişik odada sağ ve salim olarak bulunmaktadır. — Çok âlâ.. Fakat sizden bir ricada bulunmak isterim: zi bir araya koyunuz, ki otomobilcilikten, — elektrikten ve <akineden biraz bahsede- lim. Bizim çok zaman vakti- miz böyle geçer. Maamafih bundan zarar âörmüş degilıı! Vikont, bu defa daha hop- pa ve şımarık bir Fransızla karşılaştığına hükmetti. Piyer biraz sustuktan sonra: — Gösterdiğiniz hüsnümu- ameleden cesaret alarak bir şey daha rica edeceğim? Dedi. — Ne istiyeceksiniz? — Biraz tütün ve birkaç sigara kâğıdı ve birkaç kibrit, eğer birde kül tabağı olursa. | Yere kül atmaktan kurtulurum! Müttehid Ziyaretçilerle doldu.Sosyalıstler Londra, 27 (Radyo) — Londraya - vilâyetlerden pek çok ziyaretçi gelmiştir. Bu zi- yaretler paskalyalardan istifa- de ederek taç giyme hazırlık- larını görmektedirler, Taç giyme merasimini seyir için yerler şimdiden satılmak- tadır. Her mevki 500-2500 frank arasında satılmaktadır. Turgutluda Mekten, yol faaliyeti Turğutlu, 25 (Anadolu) — Amneler - birliği — içtim yatı uyandırmak, — yükseltmek gayesile ötedenberi tertip et- mekte bulunduğu — balolardan birini de ayın 22-23 gecesi vermiş ve balo davetliler ara- sında büyük bir alâka uyan- dırmıştır, Balo, pek samimi ve nezih geçmiştir. Bir balo da 27.-28 gecesi çocuklara verilecektir. Yeni mektepler Nisanın yirmi üçüncü günü Turgutlu merkezile şehrimize bağlı Dağbahçe, Kayrak köy- lerinde müceddeden inşa edi- lecek ilkmekteplerin temel at- ma merasimi ve Urganlının da küşad resmi icra kılına- caktır. Yollar Turgutlu — Ödemiş — yolu üzerinde 30 kilometrelik Dağ- marmara ve Turgutlu yolu çok fena bir vaziyette bulunuyor- dü. Kaymakamlık, bunu ber- | taraf ettirmek — için vilâyetten miktar kâfi tahsisat celbine muvaffak olmuştur. Tesviyei türabiyesi köy ka- nununa tevfikan ahali tarafın- dan; yolun üstünde mevcud 13köprünün inşa ve tamiri de buna hasredilen tahsisat meydana gelecektir. Yolun on kilometresi yapıl- Smıştır. Faaliyet devamdadır. Kısmı mütebakisinin de Nisa- mın yirmisinde ikmali mukar- rer bulunmaktadır. Meksika hükümeti ile $ ha | aleyhine nümayişler Verakroz |Meksika), 27 (Rad- Eyo) — Katoliklerden mürek. kep büyük alaylar Meksikanın aleyhine nümayişler yapmakta- dırlar. Bu hususta gelmemiştir. Vatikan, 27 (Radyo) — Papa bugün Meksika ahvali hak- kında bir beyanname neşrede- rek bu hâdiselerden mütevel- lid teessür ve ıstıraplarını bil. dirmiş ve katoliklere sükünet tavsiyesinde bulunmuştur. tafsilât henüz — Oldur. Size şimdi tütün göndereceğim! Vikont 8 numaralı odadan çıktığı vakit daha derin bir hayret içinde idi. Maamafih bir taraftan da çok memnun idi. Vikonta yöre Lük ve Pi- yer, bir kadın tebessümü kar- şisinde herşeyi unutacak pata- vatsızlar demekti! Vikont, malikânesinin mut- lak âmiri olan kardeşine bu esas dahilindermalümat verdi. Kont, Ploçu hiçbir şey söyle- | meden dinledi. Ve sonunda: — Bütün bunlar imkân da- hilindedir. Fakat zeki ve ce- sur casuslar kendilerini böyle göstermekte müşkülât çekmez- ler. Biz şimdi Gizeli uzak bıra- kalım, bence ayni (romansek hisler bu kızda da vardır. hemen her tarafında hukumc!) “bu kizi ! | İmuazzam bir nüma-| ——— -0 - aa — — | yiş yapacaklar Barselon, 27 ( Radyo ) — Katolanya kabinesi bugün is: tıfasını Bay Kompaniye ver- miştir. Pazartesi günü — Müttehid Sosyalistler Partisi tsrafından muazzam bir nümayiş yapıla- cak ve Bay Mikela, Keryero taraflarından nutuklar iradedi- lecektir. Bu istifanın sebebi, anarşist- çıkardıkları hâdiseler ve yaptıkları müda- halelerdi. Hükümetçiîeîı;n ta- arruzu devamda — Başı T nci sahifede — ya yapılan bir milis taarruzu da püskürtülmüştür. Cenup Gephesinde, da topçu ve tüfek tisi devam etmektedir. hris 27 (Radyo) — Havas bildiriyor: Sigotenzada milisler çok kııvullı bir taarruzla İsıwo zaya saldırmışlardır; mi diğer kıtalarla irtibat tesisi arzuları yerine gelmemiştir. Milislerin zayiatı pek çoktur. Bayonne, /27 (A.A) — İs panyol hükümet matbuati Cu- adalajara cephesindeki taarruz esnasında Frankö kuvvetleri tarafından — kullamılmış olan yeni tipte Alman tayyareleri hakkında tafsilât veren ve ge- çen salı lerin mütemadi Kordo- ateşi tea- günü yazılmış olan bir mektubun suretini neşret- mektedir. Bu tafsilâta nazaran, ağır yağlı Diesel motörlerile mücehhez olan bu tayyareler T-OD0TENS SyarİYIRDA Bonba taşıyabilmektedirler. Süratleri saatte 300 kilometrodur. İlk defa İspanyada — kullanılmış olan bu tayyarenin teknik va- sılları hakkında Almanyada kat'i bir ketümiyet muhafaza edilmektedir. Bu tayyarelerin ilk faaliyetleri bir felâketle neticelenmiştir. Tayyarelerden ikisi Andujarda, üçü Guada- lakarada düşmüş ve dört ta- nesi de hükümet avcı tayyare- lerinin ateşile — sakatlanarak yere inmeğe mecbur olmuştur. Salamanka, 27 ( AA ) — Bu gece neşredilen resmi bir tebligde ezcümle şöyle denil- mektedir: — Düşman tayyareleri Hu- esca ve Saragosse kasabalarını bombardıman etmişlerdir. Bom- bardıman esinde birkaç kişi ölmüş ve yaralantaıştır. Kim ısnmrlamış Los-Anjelas, 27 (Radyo) — Ecnebi bir devlet hesabına fabrikalara 40 tayyare sipariş verilmiştir. Bu tayyarelerin her biri 3800 kilametre kate: decek ve altışar mitralyözle mücehhez bulunacaktır. Bun: dan başka 1600 kilo hamulo de alabileceklardir. Fabrika direktörleri bu si> parişin kimin - hesabına oldu. ğunu söylememektediler. Yal: | nız Rüsya ve Çin hesabına olmadığı muhakkaktır: Sipariş bedeli 3,500,000 dolardır. Acıpayamda Belediye faaligeti Auını)auı (Hususi) — Be- lediye reisimiz Bay Mehmed Alinin güzelleşmesi hakkında- ki mesaisi takdirdir. Cumhuriyet meydanı - etrafın- da bulunan dükkânların, başta belediye emlâki de dahil ol- auğu halde cepheleri tama- men yağlı boya ile boyanmış ve buraya güzel bir manzara | verilmiştir. Meydanda bir abi- de yaptırıldığı gibi parkın harict ve dahili kısımları mek- | tebe giden ana yol, kesme taş ile yapılmaktadır. Metruk bir vaziyette bulunmakta olan hamam tamir ettirilerek kira- şayanı ya verilmiştir. Diğer -kazalara nazaran so- kaklar temizdir. - Yalnız otel ve hanlar - lâyıkile - kontrol edilmediğinden odalar pistir, Yatak, yorgan ve çarşafları da yıkanmamaktadır. — Bunlarda mecburiyetinde kalan yaban- cılar fena vaziyette kalmakta- dırlar.. Ehemmiyetle nazarı dikkati celbederiz. Balkan Ekoönomik konseyi işini bitirdi. Atina, 27 (A.A) — Balkan anlaşmasın ekonomik — kon- seyi mesaisini bitirmiştir. Kon: a bazı hususi mah- sulâtın * satışını temin etmek üzere Balkan harici piyasa- larında müşterek bir siyaset takibi meselesini tetkik - et- miştir. Bey İ g$ey — ea — — rında milisler tarafından yapı- lan hücumlar geri püskürtül- müştür. Cordoue cephesinde bütün mıntakalarda topçu dü- ellosu olmuştur. Diğer cephe- lerde kayde — değer birşey yoktur. İstanbul, 27 (Hususi) — İs- panya ihtilâlcilerine aid (Bale- ara) adındaki harp gemisi, (İmeri) adındaki Fransız posta vapurunu topa tutmuştur. Bu- nun Üzerine, (Sokron) Fransız Madrid cephesinde Majada- | zırhlısı imdada koşmuş ve asi honda ve Aravaca mıntakala- | harp gemisini kaçırmıştır. KEDANDERDA GezAARLKLRDARAETTNDAL L ASA A DÜMT YOT DA OUT M SAAT T BAA ACM ele geçireceksin. Senin zevcen, daha dağ- rusu esirin olacaktır. Kız sa- ta birçok çocuk - yetiştirecek tabii bunlardan birisi de ve- | liahtımız olacaktır. Gizel işi bizim için icabı veçhile bi.- miştir. * Fakat.. Bizim hususi ka- punlar mucibince bu iki Fran- sız ölüme doğru kendileri gel- | mişlerdir. Casus iseler, Fram | sız hükümeti bunları hiç bir | veçhile arayamıyacaktır. Usul budur. Eğer hakikaten seyyah iseler, aileleri tarafın- dan aranacaklarına şüphe yok- tur. Bu işe Fransız ve Belçika polisi de alâka gösterecektir. Fakat ne ehemmiyeti var. Biz bütün - izleri kaybettik. Bu efradı bili inkârdır; nunlarımız edilmelidir. İkisini de canlı olarak Dr. Bliçe teslim edeceğiz, o da icabını yapacaktır. “Fakat ne pahaya - olursa olsun casus olup olmadıklarını öğrenmeliyiz, Bununla beraber Berlin ve Paris ajanlarımızın verecekleri malümatı da bek- liyeceğiz, Kont - sekizinci - Sigisbert sustu; biraz sonra, iradesini tamamlıyan müstebit bir hü- kümdar tavrile: İşte, iradem ve rım bundan ibarettir. Dedi. Trolveş Kontuna kar- şı büyük ve küçük bütün ma- likâne halkının zerrece — itiraz Bunun için ka- tamamen - tatbik arzula- adamların bize karşı taarruz- ları ve küstahlıkları gayri ka- hakkı yoktu. Bunun için Vi- Sonu var — Di