13 Nisan 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

13 Nisan 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

e- D S B OD AA |4 13/4/937 Üçoku; kendi teknik ko- mitesi y — Başı ? nci sahifede — akınıile başladı ve 5 inci da- kadar Ankara nısıf sa- hasında oynandı. Bu müddet zarfında Saim Müsaid vaziyette Adilden al- *h topu durdurmadan isa- ü bir vuruşla Ankara ka- ine soldan indi. Fakat An- kara kalecisi enfes bir plon İonla vaziyeti kurtardı. Bu akın Üçok takıminin 45 dakikalık #Oyunda yaptığı yegâne —mun- fazam akın idi. Ankara takı- Mi mukabil Jhücumlara başla- Ruştı. Sağdan, soldan İzmir sine iniyordu. 9 uncu da- kikada Üçok kalecisinin lü- Zumsuz yere ve hâkim olamı: Yacağı bir topa hatalı çıkma- tından Ankara takımı istilade &ti ve topu İzmirin boş ka- lesine soktu ve oyunda tam bir hâkimiyet tesis etti. Çünkü İçok sağ ve sol muavinle sol müdafi çok fena oynadığı halde kadrosunda bir türlü tadilât yapmıyordu. Takımın beş muhacimi de geriye çekil- dikleri halde ya oyuna seyirci kâlıyorlar ve yahud da ayak- larına gelen topu, şahsi ha- teketlerle rakip takımın müda- kaptırıyorlardı. Ankaralılar artık İzmir ne | Sıf sahasından ayrılmıyorlardı. | 24 üncü' dakikada İzmir kale- cisi hatalı bir çıkış daha ya- Piyor, fakat Ankaralılar istifade edemiyorlar. Muhakkak - bir Sayıyı öldürüyorlar. Dakikalar Reçtiği halde Üçok takımı bir fürlü açılamıyor. Ankara takı- mı 36 ıncı dakikada bir kor- ner kazandı. Sol açık güzel bir vuruşla topu İzmir kalesi Gnüne düşürüyor. Sol iç ye- tişti ve hafif bir vuruşla topu ağlara taktı. Bu ikinci golden Sonra Üçok takımı manen ta- Mamile bozuluyor ve müda- faaya çekilerek oyunu tama- | mile kendi nısıf sahasına aldı. 43 üncü dakikada Ankarasağ | Açığı İzmir kalesinin bir metre Uzağında bir fırsat daha kaçır- dı ve devre 2-0 Ankara lehine bitti. Jİkünci deyrede Üçok takımı bazı tadilâtla ve daha isabetli bir müdafan ile oyuna girdi. Ve solaçıktan soliçe geçen inin de geriye yardımı ile takım açılmağa başladı. 8 inci dakikada ve Ankaranın Üçok kalesini sıkıştırdığı bir sırada | i müsaid vaziyette topu alıyor ve Adile derin bir pas Veriyor, Adil serbest vaziyette Topu nısif sahadan kapıyor Ankara kalesine süratle iniyor ve ayaklarına kapanmak isti- Aakara kalecisini de atlatarak topla beraber Gençlerbirliği kalesine giriyor. Bu gol Üçok tskımını harekete getirdi. Fa- kat avantajı kaybetmek iste- Mmiyen Ankaralılar canla başla ç çve bazan Üçok sağ Muavininin — zayıflığından isti- fade ederek soldan akıyorlar. 20 inci dakikada Üçok aley- hine verilen bir korner neti- cesiz kalıyor. 24 üncü daki- kada 18 çizgisi dışında Üçok Tehine bir firikik veriliyor. Bunu bir firikik daha takib ediyor ve herikisinde Basri Vuruş yapmak üzere iken Şükrü Müdahale ile vuruşu yapıyor ve herikisinde de muvaflak olamıyor. 31 inci Dakikada Âdil,32 inci dakikada Saim muhakkak iki endi dakikada Âdilin biraz sonra Basrinin iki şütü kale direğini yalıyarak avuta gidiyor. Oyun bu şekilde neticesiz daha bazı akınlardan sonra 1-2 Ankara lehine bitiyor. . .* Oyunun şekil cereyanını bu suretle tesbit ettikten sonra, Üçok takımının, bu gayri ta- bil vaziyete niçin düşürüldü- günü de gözden geçirmek lâ- zımdır. Hata, takımın — tertibinde başlamış ve görünüşe nazaran, Üçok idareci ve teknik heyet- leri, idarei maslahat veya tec- rübe gibi fikirlerden mülhem olarak göz göre, takımlarını mağlüp ettirmişlerdir. 1 — Basrinin solaçıkta oy- natılması, hakikaten gariptir. Bu şütör gencin yeri, daima soliçtir. ve oyuncuları, müte- madi zikzaklarla şuradan bu- raya aktarıp durmak, - futbol tekniği noktasından başlı ba- şına bir hatadır. 2 — Keza, Namuk ancak bir solaçık'ır. Bizim bildiğimiz, | takımın en seri oyuncuları, sağ ve solaçıkta bulunur. İstanbul. da bir defa solhafta oynatıl- mış olmak ve muvaflakıyeti görülmekle, onu, hem de ta- kımı çürütecek bir şekle gene | en | solhafa almak, hatanın büyüklerinden biri olmuştur. 3 — Necdet, gerek Doğan- sporla verilen ilk maçta, ge- rek evelce kendi eski takımın- a tecrübesi yapılan bir oyun- cudur. Yetişinciye kadar (A) takımı kadrosunda oynatılamı- yacağı daha o zaman anlaşıl- mıştır. Buna rağmen onu sağ haf gibi bir mevkie ve seri solaçıkların karşısına almak, diğer hataların da ilâvesi ile, takımı öldürmek olmuştur. Nitekim birinci haftayımda | misafir takım oyuncuları, her iki cenahtan küçük bir muka- vemet görmeden müdafaaya kadar inmişler, burada da Zi- yanın zayıf olması hasebile, tek başına Ali ile karşılaşmış- lardır. Oyununun güzelliğinde ittifakımız olan Enver de, ilk haftayımda yan arkadaşlarının hiçliği yüzünden fena bir va- ziyete düşmüş, oynıyaâmamış ve bu suüretle ne muhacim hattı Lişlemiş, ne de defans birşey yapabilmiştir. Daha samimi olarak konuş- mak lâzimgelirse, — “yazıktır, günahtır, Üçşk takımı bu va- ziyete düşürülmemeli idi, de- mek te mümkündür. 4 — Basrinin, İstanbulda geçirdiği sakatlanma münase- betile soliçe konmadığı iddia edilebilir. Fakat bizim bildiği- miz, bir oyuncu ya sakattır, ya değildir, sakat ise hiç oy- natılmaz. Sakat değildir, ye- rinde bulundurulur. Nitekim, ikinci haftaymda Basri yerine alınmış ve daha bazı tadilâtla vaziyet, nisbeten kurtarılmıştır. Bize kalırsa, Üçok teknik heyeti, artık Altay, Altınordu Buca gibi mülâhazalardan ta- mamile - silkilinmelir. Şimdi yalnız Üçok vardır. Ve onun kaydebileceği! muvaffakıyetleri öldürmeğe — kimsenin hakkı yoktur. Takım, pazar oyununda şu şekilde pekalâ çıkarılabilirdi: Nejad, Ziya (Fuad), Ali Şükrü, Enver, Mehmed, Na- mık, Basri, Adil, Said, Saim.. İzmir — gazete: lerinde çalışan beş muharrir arkada- şıin — hazırlamakta oldağu bu mü. kemmel eserde Egenin tarihi, coğ: rafi malümatım, istihsalât, ihracat, kültür, bayındır. lık — hareketlerini bol resimli olarak bulacaksınız. Türkçe- Fransızca Bu kadar mü- kemmel bir eser, Egede ilk defa çıkıyor. - Eğgedeki? Asarıatika, — bara- beler, meşhur şe- hakkında aramılan malâmat hirler bu eserde kolay- ca bulunacağı gi bi yerli ve ecae- bi bütün müesse- selerin, hatta kü- B çük esnafın dahi adresleri -buluna- caktır. Eserin tertibi- ne Ticaret —mat- bassında — başlan. maştır. Tafsilât Anadola matbaa. muda 2776 tele- fon numarasından | alınabilir. |ninden: B, Mukavele projesi D, Fenni şartname F, Projeler bilirler. gz 5— gz edilmez. yas ta konabilirdi.. Mehmedin, Necdetle kıyas kabul etmiye- ceğini fudbol hakkında en küçük bir muhakemesi bulu- nan herkes tasdik eder. Nec- det, tecrübesizdir, ağırdır, seri ve kudretli oyuncuların ayağın- dan topu alamaz, tevziat ya- paâmaz. Hatta dün, bütün taç atışlarında bile falso yaparak topu onlara vermiştir. Her hangi bir şekilde Maz- har da vardı ve Mazhar, biraz ağır olmakla beraber, meselâ solhafta, bir oyuncuyu tuta- bilirdi. İlyıı, Fuad, Mehmed ve Mazhardan istifadeyi unut- mamak iktiza eder. Bizim gö- rüşümüzle, bunlar da Üçok (A) kadrosunun - belli başlı oyuncularındandır. Artık hissi vaziyetleri, —idarci maslahat zihniyetini bir tarafa bırakma- hdır. Ortada bir Üçok kulu- ANADOLU Aydın lli Daimt Encüme- 1 — Eksiltmeye konulan iş Aydın İliade memleket hastanesi pavyon inşaatıdır. Bu işin keşif bedeli 21838 liradır. 2 — Bu işe ait şartname ve evrak şunlardır. A, Eksiltme şartnamesi. C, Bayındırlık işleri genel şartnamesi E, Keşif metraj cetvelleri İstiyenler bu evrakı Aydın Nafıa müdürlüğünden öğrene- 3 — Eksiltme 26/4/937 Pazartesi günü saat 15 te Vilâyet Daimi Encümeninde yapılacaktır. Ekeiltme kapalı zarf usulile yapılacaktı. Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 1637 lira 85 Kuruş muvakkat teminat vermesi bundan başka aşağı- | daki vesikaları haiz olduğunu göstermesi lâzımdır. A, Vekâletten alınan müteahhitlik vesikası. B, Bu gibi yapı inşaatını yaptığına dair vesika C, Ticaret odasına kayıtlı olduğuna dair vesika İşi alan mütcahhit 20 Mayıs 937 tarihine kadar 4000 liralık iş yapmağa veya mâlzeme getirmeye mecburdur. 7 — Teklif mektupları üçüncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar encümene getirilerek makbuz mu- kabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektup- ların nihayet üçüncü maddede yazılı saata kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumu ile iyice kapatılmış olması lâzımdır, postada olacak gecikmeler kabul 219 ——— ——— A7 21 1091 oyuncuların hakkı, takımın ve memleketin şurefi vardır. Teknik heyet, bunu idare- den âcizse ya çekilir, yahut ta idare heyeti ona göre bir ka- rar verir. Hulâsa, pazar ma- çında, İzmir takımını yenen, idareciler ve teknik beyettir. Bunu böylece bilmeliyiz. Ödemişte bir çocuk yanarak öldü Ödemiş kazasının Kiraz na- hiyesinde Semetler köyünde feci bir vak'a olmuş, bir ço- cuk yanmak suretile ölmüştür. Halil oğlu Halilin üç yaşın- daki Süleyman adlı çocuğu, evden aldığı “ateşle köye 400 metre uzakta bulunan orman- da ateş yakmıştı. Yaktığı ateş- ten elbiseleri tutuşan — zavalhı çocuk feci şekilde yanmış Yakında çıkıyor Sayla 7 Bi İzmir Komutanlığı ilânları İzmir Müstahkem Mevki satın alma komisyonundan: 1119 1 — 332 doğumlu ve bunlarla son yoklama ğdrüp asker- liğine karar verilmiş ve daha evvelki doğumlardan ; olup muhtelif sebeplerle henüz askerliğini yapmamış olan ihtiyat subayı yetiştirecek kısa hizmetlerden deniz sınıfına ayrılanlardan gayrisi ebliyetnameleri derecele- rine göre aşağıda yazılı tatihlerde askerliğini yapmaya İ başlayacaklardır. ! 936 -937 ders yılında lise ve muadili ile daha yük- | sek mekteplerden mezun olacaklardan lâzimgelen ev- | safı taşıyanların da yoklamaları yapılarak askere gön- derileceklerdir. Yukarda yazılı şartları taşıyanların sevkedilmek üzere ; bu tarihlerden evel bulundukları yerlerdeki askerlik şubelerine müracaatları ilân olunur. 1/Mayıs/937 askeri ehliyetnamesi olmıyanlar. 1/Temmuz/937 Orta askeri ehliyetnamesi olan. VEylül/937 tam ehliyetnamesi olan. 1/2. teş./937 yüksek askeri ehliyetnamesi olan. 10-13-15 F | İzmir Müstabkem Mevki satın alma komisyonundan: — 1010 1 — Şertaamesinde bazı tadilât yapılmak üzere münâakasa- dan kaldırılan Seferihisar elektrik tesisatı açık eksilt- me ile tekrar münakasaya konmuştur. 2 — İhalesi 19/Nisan/937 pazartesi günü saat 11 de Mst. Mv. satın alma komisyonunda yupılacaktır. 3 — Tahmin edilen mecmu bedeli 1839 lira 47 kuruş olup ilk teminat parası 137 lira 97 kuruştur. 4 — Evsaf ve şeraiti Mst. Mv. satın alma komisyonunda  görülebilir. î 5 — Eksiltmeye gireceklerin Ticaret odasında kayıtlı olma- f ları şart olmakla beraber 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde ve şartnamelerinde yazılı vesi- kalarla birlikte teminat makbuzlarını ihale saatından en geç bir saat evel komisyona vermeleri. 3 8 13 18 Müs. Mev. Satınalma komisyonundan: İ Harp okulu için alınacak olan 3500 metre haki elbi- İ selik kabardin kumaş 1050 çift vidala çizme 1050 adet ağaçtan portatif karyola maâ kılıf 1050 adet alaminyom matara kılıf maâ askı kayışı ile 1050 adet sırma takımlarile beraber kılınç 10SÜ adet yün bat- taniye, 1050 adet manavra sandığı 1050 adet manav- ra kemerine ait numune vereceklerin 15 nisan 937 tarihine kadar harp okulu levazımına vermeleri. 8 13 1073 dümü sarEnülDe xN . * . . y*e Izmir Liman işletme müdür- ..w.. üğünden: iltme ile 'satın alacağımız üç bin ton lâvemarin ma- ün ihalesi 30/4/937 cuma günü saat 16 da ya- pılacaktır. Teklif mektuplarının 30/Nisan/937 cuma günü saat 15 şe kadar idaremize verilmiş olması şarttır. Münakasaya girecekler iki bin lira teminat vermelidirler. Şartnameyi görmek istiyenler | levazım servisine müracaat etmelidir. İstiyenlere şartname posta İ ile gönderilir. 13 16 1138 | Izmir Yün Mensucatı Türk A. Şirketinin Halkapınar kumaş fabrikası Tarafından mevsim dolayısile yeni çıkardığı kumaşlar Sazlam Yeni yaptıracağınız elbiseler için bu mamulâtı tercih ediniz 4, Birinci kordonda 186 numarada Satış yerleri: Şixk HaT A $ Mimar Kemalettin caddesinde FAHRİ KANDEMİROĞLU Zarif Ve ucuzdur AKERAL AA L Y TAGETURZ KASTEMEN SAAT