1 Mayıs 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

1 Mayıs 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

ll ğ Say'le 4 MAHKEMELERDE Balta ile öld ürülen Kocakafa Mehmed Sa hidle;îa_bah olduğunu Buca nahiyesinde - sabıkalı ırdan Kocakafa Mehmedi ve F yı öldürmekle maznun (Halil oğlu Mustafa ile kardeş- İleri Rifat, Mümin ve suç or: | İtakları İlyasın muhakemelerine ! 'dün şehrimiz ağırceza mah- kemesinde devam edilmiştir. Bu celsede şahit sıfatile Hıfzı oğlu Mehmed dinlenmiş ve demiştir ki: — Vak'a günü Azizin kah- ivesinde otururken dışarıda bir İğürültü oldu; Çıkıp baktım. 'Kocakafa Mehmed; Mustafa- 'nın kapısına dayanmış, kapıyı kırmağa çalışıyordu. Kapı kı- | nıldı, içeri girdi. O — sırada Mustafa, elinde bir cakafa Mehmed korktu, kaç> mağa başladı. Mustafa, arka- sından yetişti ve evvelâ bal- sonra da yüzü ile üç defa vurdu, Mehmedi tanın tersile, öldürdü. Şahid İbrahim oğlu İbrahim de vak'ayı aynı şekilde anlat- t: Adem adındaki lunduğu söylemiştir. Maznunların ve killeri, Rifatin hâdisede alâkası bulunmadığını - söyli yerek kefaletle tahliyesini is tadblar Mekliç — şanıt- sırdilnt | Müminin anası, karısı ve daha bazı kimselerin diçin muhakeme birakıldı. 25 kuruş için — Üç kurşun yarası dinlenmesi Yirmi beş kuruş yüzünden Çeşmede Faizi tabanca kur şunile Üüç yerinden yarala Tanmıştır. — Tarladan dönüşte ken- disine Dah 175 kuruş verdim. 25 kuruş — verecektim. €© iki defa ateş etti, mer- miler böğrüme ve sırtıma li, kendimi kaybettim. Maznun Mehmed ise, 25 isteyince — kendisinin üzerine hücum eden Faizden Atillâ'nın Ş Tarihe müsten 67 müdafaa kudreti olmıyan bir bana da bu muameleniz mahiyettedir. Yaptığınız en alçakça bir harekettir, usul âbince ben sizin nişanlınız , Usul ve an'ane - sizi ana hürmele mecbur eder. üşününüz ki ben — Trolveş Hiahtlarının anası olacağım. buki siz beni yabancı bir ek önünde bir cariye gibi rip ve çirkin bir muameleye tabi tuttunuz. Genç kiz, bu sözleri - sert ve seri bir ifade jile söyledi sustuğu vakit te güzel göz- balta ile dışarı çıktı. Evin içinden ka- | dın feryadları geliyordu. Ko- şahid Ömer çavuşun kakvesinin bu- sokakta dolaşırken İlyasın geldiğini, Rifatin be- Tinden tabancayı alıb gittiğini bir 17 Mayısa p Meleğin muhakemesine ya- makla maznun Mehmedin mu- hakemesine Ağırcezada baş- Mehmed, - Faizin üzerime atıldı, taban- atin Kocakafada söylediler korktuğunu, kendisini kurtar: mak için silâha müracaat et- tiğini söylemiştir. Şahidlerin dinlenmesi için muhakeme, başka güne bırakılmıştır. Çocuğunu öldüren ana | Meğer saralı imiş Kemalpaşa kazasının Parsa köyünde doğurduğu çocuğunu, göbeğini kesmemek suretile öldürmekle maznun Esmanın muhakemesine dün şehrimiz Ağırceza mahkemesinde de vam edilmiştir. Bu celsede maznun Esmanın saralı olduğu hakkında hastahane asabiye mütehassıslığı tarafından — ve- rilen tapor okunmuş ve he- yeti sıhhiyece tasdikine lüzum görülmüştür. Muhakeme baş- ka bir güne bırakılınıştır. Hayvan hırsızlârı Hapse mahküm edildiler Seydiköyde gece Rumelili İsmailin hayvan damı duvar- larını delerek gebe ve yavrulu iki ineğini çalan ve kesen, etini satan Mehmed oğlu de- rici muhacir Alinin Asliyeceza mahkemesinde üç sene hap- sine, arkadaşı Cemal oğlu Alinin bu hayvanları kendi evinde kesmeğe müsaade etti- ginden birbuçuk ay hapsine, 15.İisa DAara, ALYTARNA Ştf Nakz kararı geldi.. i Urla kazasında ortağı Emi- neyi döverek öldürmekle maz- nun Melek hakkında şehrimiz ağırceza mahkemesince veril- miş olan on beş sene hapis cezası hakkındaki hüküm, tem- yiz mahkemesince bazı sebep- lerden nakzedilmiştir. kında şehrimiz ağırceza mah- kemesinde başlanacaktır. Boks çalışma evi 2/5/937 Pazar günü öğle- den sonra saat 14 te İkiçeş- melik caddesinde Çeşmeli Bay Hasanın kıraathanesi ittisalin- de İzmir Boks Çalışma Evinin açılma töreni yapılacak ve bu arada müessis ve öğretmen Bay Nuri Koparalın kendi yetiştirdiği genç boksörler ta- rafından boksun fenni ve ince- likleri gösterilecek, boks hak- kında izahat verilecektir. Definesi id zabıta romanı Mllalen : 5 Benlieğiz lerini Ploçun gözlerine dikti, durdu. Bu muamele, tahkir ve ma- nevi işkencenin en büyüğü idi, Gizel bu vaziyeti. iyi düşün- müş, iyi bulmuş ve çok mü- kemmel ve müessir şekilde tatbik etmiş idi. Ploç, genç kıizin bu sözleri ile hiddet ve şiddetinden bir kısmını - kaybetti; ne — kadar fena hareket ettiğini kendisi de anlamış bulunuyordu. Ma- amafih Gizelin mücadeleden tamamile sarfınazar etmediğini ve yeni bir safhadan faaliyete ANADOLU Hırsızlık Güzelyalı Tramvay cadde sinde Tahir oğlu Yaşar ve Hasan oğlu Ali, Mustafa oğlu Alinin evi önünde - bıraktığı demirleri çaldığından yakalan mışlardır. Tütün çalmak Keçecilerde Alston Tütün kumpanyasında çalışan Abdul- lah kızı Ferihan, 175 gram miktarında tütün çaldığından yakalanmıştır. Kumar Namazgâhta Gebeş sokağın- da 24 sayılı odada bekâr ola- rak oturan Süleyman oğlu Rağıb, odasında topladığı İb- rahim oğlu Mehmed, Hüseyin oğlu Hilmi, Veli loğlu Ali ve Hüseyin oğlu maâr oynattığından hepsi suç üstü yakalanmışlardır. Yaralamak Kızılçallu caddesinde Os- man oğlu dığından yakalanmıştır. Tekme atmak İkiçeşmelik Bayramyerinde Şükrü oğlu Hasan, Mustafa oğlu Azmiyi tekme ile yara- ladığından yakalanmıştır. Kadın ısırır mi? Namazgâhta Karaman soka- ğında Ali karısı Hava, Sami karısı İkbali ısırmak suretile yaraladığından yakalanmıştır. Jiletle yaralamak Tepecikte Sürmeli sokakta | Halil oğlu İbrahim, Kadri kızı Emlneyi elinde bulunan jiletle | yaraladığından yakalanmıştır. Dolandırıcılar vaRÜRYANEN' UY EREİK açarak aldatan üç kişi görülmüş ve zabıtaca tutulmuşlardır. İTüğin fideleri Çürümekten nasıl kurtarılabilir ? Yağmurlardan bazı yerlerde tütün fideliklerindeki tütünlerin çürümeğe yüz tuttuklarını, Zi- raat müdürlüğünce lâmmgelen tedbirlerin —alındığını dünkü sayımızda yaşmıştık. “Tütün fidelerinin çürümesine mani olmak için fideliklerde alına- cak tedbirler hakkında dün alâkadarlardan malümat iste- dik. Fidelerin çürümesine karşı bağcıların asmaları ilâçladık- ları -gibi yüzde bir göztaşı bulamacını — tulumba ile fide- liklere atmakla çürümenin önü- ne geçmek mümkün olacağını öğrendik. Tütün müstahsılları, fidelerin çürümesine karşı bu güzel tedbire baş vurmalıdırlar. Şuayyube ku- | Ragıb, Mehmed ! oğlu Ahmedi, bıçakla yarala- | ıTı'randa an. laşma yapılmamış., Roma, 30 (A.A) — Siyasi İtalyan mehafilinde "Tiran ko: nuşmaları esnasında hiçbir yeni anlaşma yapılmadığı kat'i ola- rak beyan olunmaktadır. Tiran, 30 (Radyo) — Arna- vutluk Hariciye Nazırı Kont Kont Cianoya bir ziyafet ver- miştir. Bu ziyafette bütün Ar- navud ricali ve İtalya sefiri hazır bulunmuştur. Arnavutluk Hariciye Nazırı bir nutuk söylemiş ve iki dev- let arasındaki dostluğu hiçbir kimsenin bozamıyacağını bil- dirmiştir. Kont Ciano da aynı esas dahilinde birkaç söz söyle- miştir. Kont Ciano bugün de kral | Zogo bir mülâkat yap- mıştır. Tiran, 30 (ALA) — Kont Ciano İtalya ile Arnavutluk arasındaki siyasi ve iktısadi münasebetler hakkında kral Zogo ile uzun bir mülâkat yapmıştır. İtalya Hariciye Na- zın bu mülâkattan sonra tay- yare ile Berata hareket et- miştir. Burada imtiyazları İtalyaya verilmiş olan petrol madenleri vardır. B. Hitler Bana dört sene mühlet veriniz diyor Berlin, 30 (AA.) — Hitler bugün “Bana dört sene müh- let veriniz, ismi verilen ser- giyi açmıştır. Bu münasebetle Göbels bir nütuk söyliyerek yapılan en mühim işin işsizlikle mücedele olduğunu kaydetmiş ve Nas- yonal Sosyalizmin yeniden ne valitidi tanta e BÜNELI .. mıştır. Filibe sergisi Sofya, 30(A.A.) — Bulgar Ajansı bildiriyor: Kralın himayesi altında Fi- libe beynelmilel nümune ser- gisi mayısın üçünde açılacak ve 16 sına kadar devam ede- cektir. 1933 -denberi kurulmakta olan bu sergi bu sene 23 bin metre murabbar yer işgal et- mektedir. Sergiye Almanya, İngiltere, Fransa, İtalya, Çe- koslovakya, Macaristan, Po lonya, İsviçre, Amerika ve İs- veç 420 firma iştirak etmek- tedir. İB. Hitler Yeni bir nişan ihdas edecekmiş Berlin, 30 (Radyo) — Bay Hitler, yeni bir nişan ihdasına karar vermiştir. Bu nişan, Alman ve ecnebilere - verile- cektir. ile geçtiğini de anladı. Bu sırada doktor Bilz de, firar tertibatını tamamlamakta olduğunu — bildiği — gardiyan Breşveçi aklına getirebildi. öi Ü Vikont Ploç, hususi dairesi- ne döndüğü vakit, takriben gece yarısını geçmişti. — Bir müddet oturduktan sonra, rob- döşambrımı çıkardı ve karyola- ya uzanarak başucundaki elek- trik düğmesini hareket ettirdi; bu suretle dairesi derin karanlık içinde kaldı. Aynı salonun diğer bir kö- şesinde de doktor Bilz, elleri kelepçeli, kanapeye sımsıkı bağlı, vücudu yara bere için- de sırtüstü ve yarı uzanmış bir halde bulunuyordu. Vikont Ploç - kendi sine: bir kendi- — Hayır... Hayır... Bu he- rifi bu gece de öldürmiyece- gim, diye söylendi. Belki de bu sefil mahlüku hiç öldür- | miyeceğim. Belki şu iki geveze 1 Fransızı da serbest birakaca- | ğım. Gizelin hakkı: var, ben şiddet ve zulümde çok - ileri gidiyorum, Vaziyet lehimde Bu akşam, bu | kudurmuş daktor beni ısırma- dan az evel tamamile hükmüm altında idi, güzel vücudu kol- larım arasında kalmıştı. Ben bu güzel kızdan tabii hakları- | mı almakla iktifa etmeliyim. | Şunun bunun kanına girmekte | mana yoktur. | Gizel elimden kurltulamıya- ı değil midir? ta boyun eğmiştir. Belki bir gün gelir, kendimi ona sevdi- rebilirim. Kadınların hoşuna cağını anlamış ve mukaddera- ı Yugoslavyadaki Ma- car azlıkları Belgrad, 30 (A.A.)— Başba. kan B. Stoyadinoviç Yugas- lavyadaki Macar ekalliyetleri mümessillerini kabul ederek bunların harsi metalibatı hak- kında kendilerile uzun uzadı: ya görüştükten sonra istekle- rinin tahakkuk ettirileceği va- dinde bulunmuştur. B. Göbels İtalyan gazetecilerine bir ziyatet verdi Berlin, 30 (Radyo) — Dün akşam Propaganda Nazırı Dr. Bay Göbels İtalyan gazeteci- leri şerefine bir ziyafet vermiş bu ziyafete Baron Foh Nörat da iştirak etmiştir. Berlin, 30 ( A.A. ) — Dün akşam İtalyan gazetecileri şe- refine verilen ziyafette bir nu- tuk söyliyen Dr. Göbels ez- cümle demiştir ki: *— Bu ziyaretiniz Almanya ile İtalyayı biribirine bağlıyan an'anevi dostluğun yeni bir tezahürüdür. Bu ziyaret te bü- tün dünyaya ve aynı zamanda İtalyan ve Alman milletlerine kat'iyetle bildirilecektir ki Ro- ma:-Berlin mihveri sağlamdır. Ve devamlıdır. Avrupa vazi- yetini en kısa bir tarzda tel- his etmek için şunu söyliyebi- lirim ki bugün Avrupanın şu- urlu milletlerle Bolşevizm ara- sında tarihi bir mücadele vu- kua gelmektedir. Eğer millet- lerimiz bütün milletleri tehdit eden bu tehlikeden kurtulmuş- sa İtalyan milleti bunu Duçe- ye Alman milleti de Führere medyundur. Volga-Moskova MUSKOVA, SÜ AA — Va ni Volga-Moskova kanalından geçen ilk vapur dün Mosko- vanın Kimki nehir limanında rıhtima bağlanmıştır. Bu ka- nalda işlemek üzere yapılmış olan bütün bir filo 2 Mayısta Moskovaya gelecektir. Volga-Moskova kanalı 128 re genişliğinde Volga üzerin- de işliyen büyük vapurların geçmesine imkân vermek üze re 5,5 metre detinliğindedir. Diğer nehir ve kanallar va- sıtasile bu kanal Moskovayı Karadenize, Hazer denizine, beyaz denize ve Baltık deni- zine raptetmektedir- verdi Berlin, 30 (Radyo) — İsveç krah Küstav Berlinde İsveç sefarethanesinde bir ziyalet vermiş, bu ziyafette Baron Fon Nöyret ve doktor Şaht hazır bulunmuştur. gidecek şekilleri ihmal caiz değildir. Bunun için Bilz, Lük ve Piyer affedilmişlerdir, hatta onlardan şimdiye kadar olan suitefehhümlerden — dolayı af istiyeceğim: Hattâ, — bunlara şatonun kapılarını bizzat Gi- zel açmalıdır. Gene ben, Gi- | zelin gözleri önünde doktor Bilzin seyahat çantasına mühim miktarda ve kıymetli esham ve tahvilât ta koyacağım. Be- nim bu kibarane hareketim, Gizel üzerinde mühim tesirler yapacaktır. Vikont biraz sustuktan son- ra, başımı sallıyarak yeniden sevinmeğe başladı: — Maamafih -dedi- doktoör Bilz bundan sonra uzun müd- det yaşayacak değildir.. O buradan bol para ile ve mü- reffehen giderken, ben aynı Kanalından geçen ilk vapur kilametre boyunda, 85,5 met- | İsveç kralı ziyafet | Ü Pu akşamki program İstanhul radyosu Gündüz neşriyatı: Saat 12, 30-14 Türk musikisi, havadis- ler, hafif musiki Akşam neşriyatı: Saat 18,30 dans musikisi, 19,30 konfe: rans, 20 Türk musiki heyeti, 20,30 B. Ömer Rıza tarafın: dan Arabça söyley, 20,45 Törk musiki heyeti, 21,15 stüdyo orkestrası, 22,15 ajans ve borsa haberleri, 22,30 se: çilmiş musiki parçaları. Belgrad radyosu Saat 20,45 de Türkçe hax vadisler. — Tayyareci kadınlar Yollarına devam ediyorlar Londra, 30 (Radyo) — Roy- ter ajansı bildiriyor: Fransız tayyarecileri Madam Kler Ruman ve madmazel Lo- den Karasiye vasıl olmuşlar ve bu sabah yollarına devam etmişlerdir. Tayyareci kadınlar, yolda çok müşkülât çektiklerini bik dirmişlerdir. Alman matbuatı Belçika Hariciye Nazırının beyanatile meşguldür Berlin, 30 (A-A.) — Gaze- teler Belçika Hariciye Nazırı- nın dünkü beyanatı ile hassa- ten meşgul olmaktadırlar. Ber- liner Borsen Zeitung diyor ki: “ Belçika hükümetinin çiz- diği yolda yürümekte devam etmek ve şimdiye kadar elde ettiğini inkişaf ettirmek azmin- a Y Aavamindan " ŞERUĞ” içim hiç bir sebep yoktur. B. Spaak B. Hitlerin beyanatından ve 4 garb paktından bu - suüretle bahseylemekle Belçikanın hüs- nüniyetini tam olarak isbat eylemiştir. « Deutsche Allgemeine Zeitung diyor ki: | * B. Spaak kollektivizmin tehlikelerini kat'i olarak bildi- rilmiştir, B. Spaakın bu beya- natı ile Fransız-İngiliz tezi ara- sında Milletler Cemiyeti pak- #ının 16 ncı maddesi hakkında açık bir tezad mevcuttur. ,, 1 Mayıs Berlinde büyük tezahüratla kutlulanacak. Berlin, 30 (Radyo) — 1 Mayıs bayramı büyük teza- hüratla ve İş bayramı olarak tes'id edilecektir. İş cebhesin- den 250,000 kışi resmi geçid yapacaktır. Bay Hitlerin bir nutuk irad edeceği söylenmektedir. zamanda Gorriçe talimat — ve- receğim. Bu mahir ajanımız, doktoru daha büyük izzet ve ikramla, cehenneme göndere- cektir. Aynı şey, Lük için de. mukadderdir. Bu herif yaşa- dıkça Gizelin aklı benden zi- yade onda olacaktır. Doğrusu, Lükün ölümü beni belki de doktorun ölumünden — daha fazla memnun edecektir. Yalnız Belçikalı Piyer bah- şedeceğim — afdan tamamile istifade cdecektir. Bu adam- cağızın bize hiç zararı yoktur. Vikont Ploç bunları düşüne düşüne, tatlı tatlı bir uykuya daldı. Fakat, doktor Otto Bilz, yara ve berelerinin ıstırabı, bağlarının verdiği rahatsızlık hasebile uyanık idi ve gözlerini — Sonu var —