27 Ağustos 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

27 Ağustos 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Buna rağmen Bucaya işliyen otobüsler İzmirdekilerin en Bir otobüs i sene iş göre- nilerindendir. en az üç dört bilir.. Çok defa otobüste yer ol- masa biletçinin: Yerim yok bayım! Demesine rağmen biz ısrarla: fararı yok ayakta da durüveririz. Der ve otobüse zorla atla- rız. Hatta bazen de - ileri ka- çarak ona çıkışırız bile Sonra başka biri ayni şe- kilde otobüse binince hemen: — Yahu otobüslere balık istifi ediyorlar, insanları. Nedir yapılan bu marifet? Diye isyan ederiz. Bu vaziyet karşısında ma- rifeti işliyen acaba kimdir?. Biletçi bizi zorla kolumuzdan tutup içeri çekmiyor tabii Biz binmezsek mesele — halle- dilmiş olur ama, o dakika için böyle birşey düşünmeyiz. Anlaşılıyor ki, işin bu cep hesinde, kabahatin büyüğü ne biletçide, ne belediyede, ne de şofördedir, bizdedir bizde!. * .. Bucaya yaklaşınca yol kena- rında bir belediye memurunu görürsünüz. Vazifesi fazla yolcu alan otobüsleri cezalandırmak- tır. Bu memur sabah, akşam burada bekler. Soruyorum — Bu memur aylardanberi burada bekliyor... Ne faydası olmuştur? Haydi bir faydası olduğunu kabul edelim. -Yoktur ya- bu işin kış günlerinde de devam etmesine imkân var mıdır? Bana kalırsa bu şekilde o memuru orada bekletmek, boş olmakla beraber onu boşuna israf etmektir. Bilhassa tozda, toprakta güneş altında bıra- karak! Bu işin önüne ancak biz olcuların fazla olarak oto- Glse bintatilekliğimizle geçi lebilir. Hem ©o memurun bundan daha evel gelen birçok esaslı vazifeleri vardır ki, ihmali caiz değildir. Meselâ: Yollar pistir, bakımsızdır. Evlerden pis sular sızmak- tadır. Bakkallar sıkı kontrol tında, bulundurulmuyor. Kahveler de ayni vaziyet: tedir. Devam edelim: Ekmekler bozuktur. Koskoca Bucada üç bele- diye zabıta memuru vardır. Bunların biri” otobüsleri bek- lerse ötekiler ne iş yapabilir? Hele hele membammda domuz yavruları- nın yüzdüğünü söyliyenler bile vardır. Yollarda kırılan künk- lerden çobanların el, yüz yı- kadıklarımı ve — Bucalıların da bu suyu içtiklerini ilâve ede- cek olursak işin ne kadar acı olduğunu daha iyi izah etmiş oluruz zannederim, Feti al. . Eralp LN ND Kitapçı Hüseyin Avni Her lisandan eeki kitahlar, ga- Bete, mecmun ve vomanlar alınır ve satılır. Sorulacak #vallere veri- lecek cevablar için altı kuruşluk || pul konulması lüzimdır. Hariçten #ipariş kabol olunur. Ege kitap evi Hisarönü Numara 46 üZ— A I Birinci Sınıf Mutahassıs Dr. Demir Ali Kamçı oğlu Cilt ve Tenasül hastalık-i ları ve elektrik tedavisi İzmir - Birinci beyler sokağı Elhamra Sineması arkasında Telefon : 3479 K Buca suyunun | meleri, n Küçük Harika! Büyük kolaylık! Çamura - Çukura - Kazaya karşı sigorta Yelek e el çantasına ı lı taşınır Tabiî büyüklük Ceb fenerleri Türkiye umumi satış hakkı: İsmait Ömer İşçen Gnla!u Haraççı sokak No. 5 — Fuarda satış yeri TRAKYA pav- 'onu karşısmda YASERERRETELDAE TUT SATETUMATEY ZE dD UY LKS TURETLARIRI DN İzmir Komutanlığı İlanları İzmir Mst. Mv. K. Sat. Al. Ko. Rs. nden: 1 — İzmir Mst. Mv, merkez - kıtaati ihtiyacı için kapalı zarfla eksiltmede bulanan ve 24-8-937 Salı günü saat 16 da ihalesi yabılacak olan (11 , İstanbul levazım amirliği satın alma “ilân edildiğine dair telgraf 0) kilo sığır etinin komisyonundan gelmediğinden ihalesi yapı- lamamiş ve yeniden kapalı zarf usulile 13-9-937 Pa: zartesi günü saat 16,30 da kışlada satın alma komis- yonunda yapılacaktır. © — Şartnamesi 152 kuruş mukabilinde tedarik edilebilir. Ârzu edenler komisyonda görebilirler. 3 - Muhzıımı nen bedeli - (30305) lira olup 273) liradır. 4 — IskLIue'ın ticaret odasında kayıtlı olması şarttır. 5 — İsteklilerin 2400 sayılı kanunun 2 ve 3 cü maddele- rinde yazılı vesikaları muvakkat teminat makbuzu ve ilk teminalı teklif mektuplarını vel komisyona verr ihale saatinden en az bir saat ev- $ bulunmaları SE MAD AA İzmir Müstahkem Mevki Satın alma komisyonundan: İdareleri İstanbul Levazım âmü rliğine bagll müecssesat için 60 altmış ton toz şeker 13/9/937 Pazartesi günü saat 15,30 da Tophanede İstanbul Levazım âmirliği satın alma komisyonunda kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır. Tahmin bedeli 16020 liradır. İlk teminatı 1201 lira SO kuruştur. Şartname ve numu- nesi komisyonda görülebilir. İsteklilerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı belgelerle betaber mektuplarını ihale saatından bir saat evvel komisyona ver- 27 310 $ 910 8 İzmir Mst. Mv. K. sat. al. ko. rs. den Yapı Ankarada muzika mektep binasının ikmali inşası ka- palı zarfla eksiltmeye konmuştur. Keşif tutan (43476) lira 35 kuruştur. Keşif proje ve şartnameleri parasile inşaat şubesin- | den alımacaktir. İhalesi 6 /9/ 937 pazartesi günü inşaat şube- sinde saat 11 dedir. Teminatı (3260) lira 73 kuruştur. Eksilt- meye gireceklerden ilgili bulunanlar 2490 sayılı kanunun 2, 3 üncü maddelerinde istenen belgelerle birlikte teminat ve teklif mektuplarım havi zarflar ihale günü saatine kadar M. V. sat. al. ko. na vermeleri. 18 2881 İzmir Mst. Mv. sat. al. ko, rs. den: 1 — Manisa merkezindeki askeri hastane ihtiyacı için mü- nakasaya konulan 12 ton koyun etine teklif edilen fiat bahalı görülmüstür. Münakasası artırma ve eksiltme kanununun 43. mad- desi mucibince bir ay zarfında pazarlıkla ve 15 Eylül 937 çarşamba günü saat 17 de Manisada Tümen sa- tın alma komisyonunda yapılacaktır. Şartnamesi her gün Manisada Tümen satın alma ko- misyonu. da görütebilir. Muhammen tutarı (4800) lira, muvakkat teminatı (360) liradır, - İstekliler Ticaret odasında mukayyet olduklarına dair vesika gösterecekler ve muvakkat teminatlarile birlikte belli gün ve saatte komisyona müracaatları, 17 22 27 2 İzmir Mst. Mv. K. sat. al. ko, rs. den: İdaresi İstanbul Levazım âmirliğine bağlı müessesat için seksen üç 83 ton sadeyağı 31 /8/ 937 salı günü saat 15,30 da Tophane Levazım âmirliği satın alma ko. da kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır.. Tahmin bf.mı (70550) Yetmiş bin beşyüz elli İiradır. İlk teminatı 4777 lira S0 kuruştur. Şart- pamesi 353 kuruş mukabilinde kumısynndan alınır, İsteklilerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yaaılı belge- N <- | lerle beraber teklif mektuplarını ihâle saatından bir saat evvel könüüsyona vermiöleri. 13 18 22 27 İzmir müstahkem mevki satın alma komisyonundan: 1 — Bir tancine tahmin edilen fiatı 900 kuruş olan 15 bin ilâ 2S bin tane battaniye ve bir tanesine tahmin edi- len fiatı 210 kuruş olan 15 bin tane yün fanile ile bir kilosuna tahmin edilen fiat 230 kuruş olan 15 bin ilâ 20 bin kilo yün çorap ipliği ayrı ayrı kapalı Zarfla alımecaktır. Battaniyenin şartnamesi 1125 fanilânınki 158 ve ip- liklerininkini 230 kuruşa almak ve örneklerini görmek isteyenlerin hergün komisyona gelmeleri. Battaniyenin ilk teminatı 12500, fanilânın 2362,5 ve ipliklerin 3450 liradır. Battaniyenin ihalesi 3/9/937 Cuma günü saat 11 de fanilânın ıhalesi 6-9-937 Pazartesi günü saat İlde corap ipliği 6-9-936 Pazartesi günü saat 15 tedir. Münakasalara gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı vesikaları ilk teminatlarile birlikte teklif mektupluım ihale saatlarından en az bir saat evvel M. M. V. satın alma komisyonuna ver- meleri, 1200232 2849 2792 İzmir müstahken Mevki satın alma komisyonundan: 1 — Tayyare alayı inşaat heyeti ihtiyacı için tesviye aleti alınacaktır. İhalesi 1-9-937 Çarşamba nü saat 16.30da yaplacaktır misyonda görülebilir. 2 — Muhammen tutarı 996 liradır. Teminatı 75 liradır. 3 Pazarlığa iştirak edecekler ticaret adasında kayıtlı ol- ması şarttir. k suretile . Şartname hergün ko- 1 — İsteklilerin 3490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü madde- lerinde yazılı vesikalar ile teminat makbuz veya banka irlikte İlmir kışlada satın alma komis- 171 1229027 :Si 2848 izmir Ziraat mektebi satın mektuplari yonuna müracaatları | alma komisyonundan: 9/9/937 tarih Perşembe günü saat 15 de İstanbulda liseler muhasebeciliğinde toplanan Ziraat mektebi eksiltme komisyo- nunda 19780,26 lira keşif bedelli Halkalıda Ziraat mektebin- de yeniden yapılacak makina hangarları inşaatı kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Mukavele, eksiltme bayındırlık işleri genel hususi ve fenni şartnameleri proje keşif hulâsasile buna mütelerri diğer evrak Liseler muhasebeciliğinde görülecektir. Muvakkat teminat 1483 lira isteklilerin en az 15000 liralık bu işe benzer iş yaptığına dair Nafta Vekâletinden almış ol- teklif | duğu müteahhitlik ve makbuzunu havi kapalı zarfları 9,9/937 Ticaret odası teminat Perşembe günü saat vesikalarını ve 14 e kadar Liseler muhasebeciliğinde toplanan komisyon baş kanlığına makbuz karşılığında vermeleri lâzımdır. 27 İzmir Sicili Ti caret memur- Tuğundan: kordonda İzmir Birinci yapan ve Üzüm Tarim satış koope- ratifleri bi in 19-8-937 ta- rihile tasdi irküleri ticaret kanunu hükümlerine göre sici- lin 2073 numarasına kayıt ve tescil edildiği ilân olunur. 1 - Sirküler İzmir Sicili ticaret me- murluğu resmi mühürü ve F. Tenik imzası Sirküler Yönetim kuarulunun 26.7. 937 tarihli kararı ve İktısat Vekâletinin 2.8.937 tarihli ve 1015 numaralı tasdikiyle Bir- liğimiz namına imzaya salâ- hiyettar olan zevatın isimleri ve imza suretleri aşağıda gös terilmiştir. Ana mukavelenamenin 32 inci maddesi hükmüne tevli- kan ancak Genel direktör ve- ya vekili ile Yönetim kurulu üyelerinden veya diğer imza selâhiyetini haiz zevattan biri- nin müşterek imzalarının Bir- liğimizi taahhüt altına koya- bileceğini arzederiz. Saygılarımızla İzmir İncir ve Üzüm Ta- rım Satış Kooperatifleri Birliği İmzalar okunamadı Genel direktör Hakkı Veral şöyle imza edecektir: Hakkı Veral Genel direktör vekili ve mu- avini Selâhiddin Cuhruk şöyle imza edecektir: Cuhruk Genel direktör vekili ve ikin- ci muavini Ali Nadir Pek- erman şöyle imzaedecektir: Ali Pekerman Yönetim kurulu başkanı Dr. Sabri Akın yöyle imza edecektir: Sabri Akin Yönetim kurulu Asbaşkanı Necmi Kendirik şöyle imza edecektir. N. Kendirik Yönetim kurulu üyesi Ke- mal Akyüz şöyle imza ede- cektir: Kemal Akyüz Yönetim kurulu üyesi Meh:- met Sait Akkaş şöyle imza edecektir: M. Akkaş İzmirde muamele İncir 29 Si 2968 Muhasebeci kili Hüsnü Eronat şöyle imza edecektir. H. Eronat Muhaberat-muamelât şefi ve- kili Zeynel Sun şöyle imza edecektir: Z. Sun İhracat şefi vekili Sezai Çul- lu şöyle imza edecektir: Sezai, Çullu, Genel sayı Özel sayı BAA 1/106 Mahallinde imza ettirilen bu 18 Ağustos 1937 tarihli sirküler altındaki firma birlikte — kullanılan — imzaların *İzmir İncir ve Üzüm Tarım Satış ile Koopetatifleri Birliği unvanlı şirketi zun oldukları anlaşılan zat ve hüviyetleri marufumuz Hak- kı Veral, Selâheddin Cuhruk, Ali Nadir Pekerman, Dr. Sabri Akın, Necmi Kendirik, Kemal Akyüz, Mehmet Sait Akkaş, Hüsnü Eronat, Zey- nel Sun ve Sezai Çullunun imzaları olup — içindekilerini tamamen kabul ile ikrar et- tikten sonra bizzat vazeyle- diklerini tasdik ederim, 1937 senesi Ağustos ayının on do- kuzuncu perşembe günü. T. C. İzmir İkinci Noteri M. Emin Erener resmi mühürü ve imzası Genel sayı Özel sayı 8415 1/106 Bu sirküler suretinin dai- rede saklı 8414 genel - sayılı aslına uygun olduğu tasdik kılındı. 1937 senesi -Ağustos ayının on dokuzuncu perşem- be günü. T. C. İzmir İkinci Noteri resmi mühürü M. Emin Erener imzası temsile me- İzmir Birinci icra memur- luğundan: 2980 Bay Adnanın Emlâk ve Eytam Bankasından - taksitle satıu aldığı gayri menkulden mütevellit borcu için bankaya ipotek eylediği Karşıyakda Alaybey Nadir sokak 34/36 numaralı ada 45 parsel 17de | kâin 66 metre murabbaında tek katlı kârgir kapıdan giril- dikte zemin pılaka taşlarile döşeli bir koridör sağda yan- yana iki oda ve bir miktar avlu mutfak ve helâsı mev- cuttur. Ehli vukufça 300 lira kiymet takdir olunan mezkür evin mülkiyeti açık arttırma suretile ve 844 numaralı Em- lâk ve Eytam Bankası kanunu mucibince bir defaya mahsus olmak şartile arttırması 5-10. 937 Salı günü saat 14 te icra dairemiz içinde yapılmak üze- re 30 gün müddetle - satılığa konuldu Bu arttırma neticesinde sa- satış bedeli herne - olursa ol- sun borcun Öödenmesi tarihi 2280 numaralı kanunun mer- iyete girdiği tarihten sonraya müsadif olması hasebile kıy- metine bakılmıyarak en çok arttıranın üzerine ihalesi yapı- lacaktır. Satış 844 numaralı Emlâk ve Eytam Bankası ka- nunu hükümlerine göre yapı: lacağından — ikinci — arttırma yoktur. Satış peşin para ile olup müşteriden yalnız yüzde iki buçuk alınır. İpotek — sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak sahiplerinin gayri menkul üze- dellâliye —masrafı rindeki haklarını hususile faiz ve masrafa dair olan iddiala- rını işbu ilân tarihinden itiba- ren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile birlikte memuri- yetimize bildirmeleri icabeder. Aksi takdirde haklari tapu sicilince olmadıkça hariç — kalırlar malüm paylaşmadan 24-9-937- tariginden herkese açıktır. Talip olanla- rın yüzde Yedi büçük teminat akçesi veya milli bir. banka itibar mektubu ve 37/2731 dosya numarasile birincı icra itibaren memurluğuna müracaatları ilân Hukuk işleri 603 Müzayede ile fevkalâde satış Yolculuk dolayısile Ağusto- sun 29 uncu pazar günü sa- bahleyin saat 10 da Birinci Kordon Gün Doğduda dok- tor Bay Esadın 7 numaralı apartımanında 2 nci katında Selânik bankası ikinci müdürü Bay Menaşeye aid bilcümle eşyaların açık arttırma suretile satılacaktır. Satılacak eşyalar meyanında fevkalâde Jüks kristal camlı büfe Kare açılır yemek masar ları, 6 adet sandalye, yeni bir halde maruken kanepe ve iki koltuğu. İyi bir halde Ralli markalı Alman piyanosu ma taburesi, cevizden mamul Şi- fünyeralı aynalı dolap ve tu- valet ve iki komedinosu, aynalı divan, Avrupa mamulâtı iki adet birer kişilik kesme brosz karyola ma samyaları, pera* kende muhtelif Avrupa iskem- leleri, poker masaları, yeni bir halde ayaklı üç çekmeceli Singer dikiş ve nakış makine" si, abajur, 2 kişilik nikel kes” me karyola ma somyası, tek* rar birer buçuk kişilik beyaz boyalı 2 adet karyola somya: ları ile, beyaz lake aynalı do* lap tuvalet ve komedinosu, 2 adet büyük sehpa, etejerler: Amerikan duvar — saatı, lük$ salon gramofonu, aynalı ceviz Gardinyera, yazıhane, aynalı şemsiyelik, sigara mıııll"' porselen tabaklar ve bir çok seccadeler ve sair bir çok ©9 yalar müzayede suaetile $4" tılacaktır. Sayın müşterilerimden; Fuarda 27 No.lu pavyondâ” ki karyola sergimi bir d ziyaret etmelerini dilerim.. Fırsat arttırma salonu Aziz Şınık Telefon : 2056 olunur.