29 Ağustos 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

29 Ağustos 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

M_eşhuryıldızlardan Mir na Loyun gözler hakkın- da bazı tavsiyeleri gözleri - güzel Mirna Loy, bir dilberdir, gözler hakkında | mütalealarında bitaraf olamı- yacağı tabiidir; fakat bize ne? Biz onun tavsiyelerini ve fikir- lerini şuracığa (sıkıştırıyoruz: Güzellik — müsabakalarının hepsinde nihayet göz faslının en ağır çektiğine inanlarda- nım. Gözler çehrenin mutlak hâkimidirler, çok zamanlar iri bir ağzı, kocaman bir burnu bile gözden - saklıyabilirl Tabiatın bize bahşe b fhırsattan istifade edelim. Va kıa istediğim zaman saçları- mın rengini değiştirebiliyor. fakat ister hoşuma gitsin, ister gitmesin, bir çift yeşil göze malikim. fakat bunu mutlak şekilde. değiştiremiyorum Ara sıra, kirpiklerime I?a;l.a renk. lerin gölgesini veriyorum am- ma.. Nihayet bu kadardan ileri geçilemiyor! Mı:ımnlıh meyus ne İüzum var? Gözlerin de bazı makyaj vardır. Ve bir aktris diğer kadınlara bu hususta müfid ve yardımcı olabilir. En başta kirpiklerin istikameti mevzubahstir. Kir- pikler, bir çehrenin şeklini değiştirebilir. Fakat bu &n son bir çaredir. Kirpiklerin tabil — istikametlerinden — isti- fade daha muvalfık ve cazip- tir. Eğer bir fırça yardırmı ile kirpiklerde bir retuş yapıla caksa, bilhassa kirpiklerin uç- larına yukarı doğru bir man- zara ve vaziyet vermeğe çalış- malıdır. Gözlerin altındaki gölge için de gene yukarı doğru bir çekiklik Çünkü gençlikte herşey yu- karı doğru ve kalkık, ihtiyar- lıkta ise herşey porsumuştur. Neşvünemasını temin için kirpikleri her ak- şam fırça ile yağlayınız. Asıl mühim bir nokta var- dır; her kadın göz yaşlarından sonra bozulan göz ve kirpik makyajını hemen “yenilemek ister! Ağlamak, bol gözyaşı dökmek vakıa kadınların sinir SA YAK . GAR A GKM Halkevi köşesi Otuz Ağustos Pazartesi gü- hü Zafer ve Tayyare bayramı dolayısile — Halkevinde saat Yirmi buçukta bir konferans Verilecektır. Bu konferansa ütün yurttaşlar davetlidir. olmağa usulleri veriniz. sarkmış ve faydalıdır için de buhranlarında çok Fakat zararı pek çoktur! göz — tuvaleti Gözyaşlarından sonra — ya- pılacak söylüyorum; eğer tabil hayata dönmek için elinizde birkaç dakikanız yok şeyleri ise, içinde yıkayınız, sonra bütün ç.ıırrnnı yıkayınız. Bundan gözlerinizi bir göz şişesi | sonra yüzünüze sıcak suya ba- | y tırılmış bir havlu tatbik ediniz. Bu havluyu yüzünüze ve ka palı olduğu halde gözlerinize hafifçe bastırınız. Bundan son- ra da yüzünüze soğuk su ser- piniz. Bir veya birkaç defa tekrar edilen bu usul sayesin: de ağlamış gözler, tabii bir hale grlıı Eski bir cinayet ——— Beyaz perdede nasılcanlanacak! Artist)|Şantal Sinema sayesinde eski bir cinayetin — hakikati çıkacak. Şimdiye bir cinayetin meydana kadar ağır ithamı altında kalan bir kadının - hem de yüz sonra- masum olduğu meydana çıkacak mı? Bir asra yakın danberi itham altında kalan bir kadındır; bu kadın Tulde Üzerkte mukim Madam Lafar- güdür. Bu kadın kocası Şarli arsinikle zehirlemek töhmetile hâkim huzuruna sevk Bu kadının çok güz mevcud her vesika aöstermek- tedir. Kadın mahküm olmuş fakat o zamandanberi masum olduğunu — iddia de çıkmıştır. *“Madam Lafargü davası , Fransanın bellibaşlı meselele- rinden birisidir ve bu hususta, seneden bir zaman- edenler leh ve aleyhte pekçok kitap | yazılmıştır. Bu dava şimdi beyaz per- deye intikal etmektedir. Zehir- leyici kadın, Madam Lafargü rolünü Bayan Marsel Şantal yapacak ve çok heyecanlı bir filim vücude getirilecektir. Bayan Marsel Şantal, elde ettiği bir resim üzerine roldeki şeklini ve vaziyetini tesbit et- miştir. Bayan Şantal, beyaz perdede temsil edeceği güzel fakat zehirleyici kadının masum olduğuna emin olanlardandır. Bayan Şantale: - Filim Madam Lafargünün masumiyetile mi bitecek?, Diye sorulan suale şu cevabı vermiştir: — Dostlarımdan emsalsiz bir kitap ve eski ve- sikalar hazinesi vardır. Bunlar sevimli ve.. | kanlıya adeta | herzaman, heryerde ve her şe- kilde esiridir! da Germania Aussey şarkısı Viuyan Romanse nasıl bir ruh bahşetti .'* İsp:myol kızları malüm ve meşhurdur. Esmer olmalarına rağmen çok cana yakın, çok m » ateşlidirler. kızı sev tapınır; deli- onun İspanyol Meşhur bir İspanyol - şarkı- sının şu parçası, bir İspanyol dilberinin ırkına ve iklimine has bir ihtirasın ifadesidir: *Yüzün islenmiş gibi esmer- dir; bu kalbinin ateşler içinde yandığına delildir; ve kalbinin âteşlerinin dumanının yüzüne kadar çıkması demektir!, İşte bu şarkı parçası, yan Romanse, Endülüs kın rolünde harikulâde bir muvaf- fakiyet ve ruh bahşetmiştir. tatil zafer ve tay- münasebetile daireler, banka- lar ve husus? mücsseseler ka- palı bulunacaktır. Yarın 30 Ağustos yare — bayramı yarın resmi arasında vası hakkında mühim bir dosya buldum. Bu dosya zavallı ka- dının masum olduğunu göste- | riyor. Bunun için bu rolü de- rühte ettim. Filimde dava ye- birisinde | niden görülecek ve Madam La- fargünün berâetine karar veri- lecektir. Hayat cilveleri Hergün içinde yuvarlandığı- miz bu. hayatın ne oyu Kimimiz mes'uduz ve bacaklarımızı uza- tarak ağzımızda, bir sakız gibi çiğı ları vardır?, neşeyi ğniyoru. betbahtız ve hay runa sürükleyip duruyoruz. Ha- bizden hayaitan Dün, ldim zorü z0 yat müşteki, biz de böyle Uzun yandı. Dalgınlıkla — Biraz dişini Dedim rasge uzun — dert sık! Yüzüme baktı: Oğlumla beraber şöyle bir akşam gezintisine çıktım. Hava, olarak eriyordu gündüzdekinin aksine hafif bir sertlik gö Bir Endülüs Viu- KON ÖRTACLAMRDDAZ | mahud Lafargü da- ve cildimin üstünde, Sonbahar rüzgârı aşina bir sezer gibi Yukarıda Rene Saint, aşağı-| oldum. Artık yaz da geçmek üzere, diye düşünürken, sahilde birine rasgeldim:$ Oh, oh, -diye mırılda- niyordu.: Ne iyi, ne iyil.. Aman Allahim, çabuk getir şu kışı.. O adamı tanımıyordum. Oğ- lum tam zamanında yetişti: — Baba, bak, kömürcü dayı, denizde ayaklarını yıkıyor, larını kirletecek.. su- . * Vapurda kadınla erkek ara- sında müsavat meselesi konu- şuluyordu. İki zat, ayrı ayrı iki fikri müdafaa ediyorlardı. Tam bu sırada geldi. Mevzuu ramaz: — Müsavat yoktur, ortada onların lehine bir vaziyet var- dır, Ben otuz beş yaşındayım, karım da keza otuz beş. Ben ihtiyarlıyorum, o hâlâ bildiği- miz gibi.. Çünkü çalışan, yıp- ranan, koşan, didinen benim.. bir üçüncüsü kavrar - kav- Onun sırtındaki mes'uliyet ise dam üstüne konmuş serçe ka- dar hafif. Bunun müsavat ne- resinde? di Oldukça guzcl bir kadındı. Onu çok beğenirlerdi. O da bundan gurur duyardı. Bir gün onu gördüm: Yüzü gözü bambaşka olmuş, rengi atmış, cildi bozulmuş, göğüsleri çökmüştü. Geçirdiği bir hastalık, onun eski güzel- liğini yırtıp atıvermişti. Beni görünce kıpkırmızı oldu. Göz- lerine derin bir keder çöktü. Birşey söylemedim ona.. O da boynunu büküp geçti. Çimdik - RixGTREEE ZIZ Uç canavar Huriye isminde bir kızca- ğızı berbad ettiler Dün, Narlıderede çok cana- varca bir hâdise olmuş ve jandarmalarımızın uyanıklığı sa- yesinde bu hâdisenin failleri yakalanarak adliyeye verilmiş- tir. Hâdise şudur: Narlıdereye bağlı Yeniköy kızlarından 13 yaşlarında Ali kızı Huriye; dün Konyanın Kadınhan kazasından Kâmil ve Mehmed ile Niğdeli Receb taraflarından sürüklenerek bir fırının tavan arasına götürül- müş ve orada, berbad bir ha- le getirilmiştir. Narlıdere jandarma karakol komutanı B. Salâheddin, fail- leri vak'a akabinde yakalamış ve adliyeye teslim etmiştir. ne cilveleri, | kimimiz | bir arkadaşa | Sayla aa ." . lüzüm ihracat, Yunanistar KRİLASÜR Almanyaya 700 üzüm ihraç edile Busene Yunanistandan manyaya ihraç edilecek Sı niye ve elleme üzümlerin 1 | tarı, Yunan — İktisad Nez tince yedi bin ton olarak bit edimiştir. Bu hususta ; rimizdeki alâkadarlara ge göre, - ihracat şartlar altında yapılacaktır 1 — Yedi bin tonluk 14 tonu kal Sultaniye o malümala elleme, 5600 tonu da caktır. 2 — Yunan istatistik dair müdürü, Ziraat Ne: retinden ve Yunan milli ba kasından bir tirakile geriye servis murahhasın ( teşkil edilecek komi tonluk üzümi Ticare odala ed yon, yedi bin ihraç hissesini, mıntakalarına — taksim ceklerdir. 4 — Bu taksimde her od mıntakasının 936-937 yılınd yilidda yaptığı ihracat nisbel gözönünde tutulacaktır. 4 — Bu tevziatı müteakıl komisyon tevzi listesini Yunal milli bankasına verecek, mez kür banka bu listeye göre hususi ihracat primleri ha zırlanacaktır. Almanyaya ihracat İlk altı'ayda fazladıı 937 senesinin ilk altı ayında Almanyaya vaki ihracatımız hakkında bir rapor hazırlan- mıştır, Bu rapora göre ihracat, geçen senenin ilk altı ayından 900 ton fazlasile 4122 tondur. İhracatın mühim kısmı, Kâ- nunusani ve Şubat aylarında yapılmış, bundan sonraki ay- larda düşüklük başlamıştır. Ödemişte bulunan eserler Hafriyat yapılması muvafık görüldü.. Ödemiş kazasında yeni bir bina iaşası için temel açılırken, bazı eski eserlere tesadüf olun- muş ve keyfiyetten vilâyeti derhal haberdar edilmiştir. Mü- zeler müdürü Bay Salâheddin Kantaroğlu, yarın Ödemişe giderek bulunan eserleri göre: cek ve mahallinde tetkikat yapacaktır. üzüm piyasası Yağmur tehlikesi zail olmamıştır Üzüm fiatlerinde dün cüz'i bir tereffü görülmüş, 9 numara fiatler 25 santim yükselmiştir. Gelen haberlere göre, Londra piyasasında son hafta içinde üzüm üzerine hararetli satışlar olmuştur. Fiatlerin bu hafta bir miktar daha yükseleceği tahmin edilmektedir. Üzüm mıntakasına yağmur düşmesinden elân endişe edi- liyor. Bütün üzümler sergiler- de kurutulmaktadır. Vali B. Fazlı Güleç Dün Ödemişe gitti Vali B. Fazlı Güleç, dün Ödemişe gitmiştir. Bugün de Ödemişte kalacak ve Bozdağa çıkarak Bozdağ Kinderhay- mindeki çocukların sağlık du- rumları üzerinde tetkikler ya- pacaktır.