22 Aralık 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

22 Aralık 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Sbifa 6 ANADOLU 22 Kânunuevel Lodendrofun İJapon ordusu Hankeuya cenazesi çok yaklaştı Kayseri, General Ma- h yulentımulcdccehtır Şan - Kay- Şek şehri sivil halktan tahliye Inek güden adam ise mukaddes! Hindistanın Sung gizli cemi- yeti, bir çok sınıf ve kısımlara ayrılmıştır. Her kısım mensub- larının da vazilesi diğerlerinden büsbützn başkadır. Her şubenin Sosa adı verilen bir azası vardı. Bunların vazifesi, Sırtlan gibi ve bütün hile yollarına saparak, kervanlara yanaşmak, kervanlara katılmak, yolcuların samimiyet ve emniyetini kazanmaktı. Böy- lece kervanda yer alan Sosalar, çetenin de hücumunu kolaylaş- tırır ve bilhassa hücum vuku- unda kervaa yolcularının çeteye iltihakını temin ederdi. Sosalardan sonra — Lungalâr gelir. Bu esasen (ölü gömücü) demektir. Ve, vurulacak kervan- da öldürülecek olan kimselerin çukurlarını münasip bir yerde evelden kazarlar! Bu suretle, gizli cemiyetin yaptığı cinayet: lerin bir çoğunun izleri Hindis- tanın ucu, bucağı — bulunmaz, yollarında kaybolur, giderdi. Bunlardan sonra Bubutotlarla Sumıızkler gelir. Bunlardan bi- isinin vazifesi kasaplık ve cisi de öldürüle- cek kimselerin nazarı dikkatini başka tarafa celbetmek, bilhassa katili görmesine mani — olacak bir vaziyete sokmaktır. En müşkül ve korkunç vazife tabif bu Buhtotlarındır. Bu se- bep € bunlar cemiyet efradı nez- dinde yüksek bir mevkie ma- liktir. Cennetlik addedilirler, bunların cinayetlerini işlemeleri de merasım ve usüle tabidir. Her hangi bir cinayetin ikar için emir alan Buhtot, dört gün sütten başka hiç bir şey yemez ve içmez. Beşinci günü sabahı, arkadaşları bu katle memur adamın bileğine bir mendil bağ- larlar, ve vücudüne de kendile- rince mukaddes bir yâğ sürer- ler, alnına da kırmızı bir işaret koyarlar. Katil, işte bu mendille cina- yetini ika eder; kurbanını bu mendille boğar! Hem de, ne pahasına olursa olsun bu vazi- fesini yapar! Cinayetini ika eden ve ken- disini mahalli zabıta ve adliyesi elinden kurtaran bir Buhtot art k arkadaşları arasında mukaddes ve cennete girmek hakkını ka- zanmış bir adamdır. Sımylar her haydutluk, vür- gün ve katil hâdisesinden sonra, *fakat muvaffakıyetle neticelen- miş oimak ;utıle- garip mera- sim yaparlar, Bu vurgundan elde edilmiş paranın bir kısını ile Hindistan- da “Gur, adı verilen bir nevi şekerden bir miktar satın alınır. Sang reisi, yüzü örtülü ve ar kası Şarka dönük olarak yük- sek bir yere oturur, ve şeker leri, aralarına karıştırılmış - gü- müş para ile beraber derin bir süküt içinde bulunan Sungların na serper, Bu para kimin en yakınına düşerse, bu adam da Buhtot olur. Vazifle beklemeğe başlar. Bu suretle, ilâhi bir işa- ret adğaa inanıl Sung cemiyeti kolları, ka- til, vurgun işleri.. Baykuş sesi uğura, tavşan uğursuzluğa, ça- kal da felâkete alâmet imiş. Klu-Kluks-Klan cemiyeti azası D Bu şekerlerden bir kısmı da mukaddes addedilen bir su içine düşer. Bu sudan katli kararlaş- tırılan adama bir yudum içiri- lirse, —katilin vazifesinin çok kolay olacağına hükmedilir! Bu merasimin sonlarında dua edilirken dışarıdan bir baykuş öttüğü takdirde katillerin zevk ve neşesine payan olmaz. Fakat dağılırken tavşana tesadüf et- mek, Sunglar için ölümle mü- savidir. Tavşan onlar için en uğursuz. ve muvaflakıyetszliğe alâmet — olan bir mahlüktur. Maamafih, bu âyin ve merasimi yapanlar için tavşandan ziyade korku veren bir mahlük vardır. Çakal! Bir karga ses de ekse- riyetle Sungları vazifelerinden geri kalmağa sevkeden bir se- beb olur. Sunglar, evham ve hayalât ve batıl itikadlara tamamile tâ- bi insanlardır. Size burada Sungların garib itikadlarından birisini nakledi- yoruz: lagiliz zabıtası Sunglardan bi- risini tevkife muvalfak olmuş ve bu adam da suçunu itiraf etmiştir. Fakat itiraf ederken de, başını sallıyarak demiştir ki: *— Ben, siz.n elinize düşece- gimi biliyordum; başıma en bü- yük felâketler gelecektir. Ve bu, bana mukadderdir. Çıınlıü çok Fılıstınde, kanlı hâdisele- büyük bir hata işledim; bir gün kırda bir kaç Sung dolaşırken ineğini güden bir adam gördük. Bu adamın katli bizim için lâ- zımdı. Biz öldürülecek insanları bili- riz. Kısa bir müzakere üzerine bu adamı boğmağa karar ver- dik. Fakat arkadaşların hepsi de bu işi başka bir zamana bı- rakmak - istedikleri halde ben hemen boğulmasında ısrar ettim. Çünkü üzerinde çok para bula: cağıma emindim. Biz, parasız insan boğmaktan hiç bir vakit memnun olmayız. Ben, arkadaşların kararına ve inek güden bir adamın katlinin uğursuzluk ve felâket getirmesi- nin muhakkak olmasına rağmen bu adamı boğdum. Paraları al- dık. Fakat evime döndüğüm zaman şiddetli bir sıtmaya tu- tuldum, tam on ay ateşler içinde yandım, mezarın yanına kadar vardım, dihayet iyi oldum. Ar- kadaşlar, inek güden adamı öl- dürmenin cezasından artık kur- tulduğumu söylediler; amma, gö- rüyorsunuz ki, şimdi de elinize düşmüş bulunuyorum., Yarın: Hintli katiller cemiyetinin diğer maceraları ve esrarı - Hintlilerle Ingilizlerin ara- sında bir rabıta?.. rin arkası kesilmiyor Ingilizler, iki Arabın evlerini dina- mitle, uçurdular. Yahudilerin kararı, Kudüs, 21 (Radyo) — Bütün tedbirlere rağmen Tülkerimde lagilizlerle Araplar arasında çar- pışmalâr olmuş ve bu sebepten Araplardan iki kişinin evleri di- mamitle uçurulmuştur. Bir kaç gündenberi kaybolan dört Yahudi polisin cesedleri bir hendek içinde bulııııııulhr Kudüs, 21 ( Radyo ) — tevkif edilen şeyh Yuilliıı ee nebi memleketlerdeki unsurlarla münasebatı meydana çıkarıl- mıştır. Kudüs, 21 (Radyo) — Yahudi belediyeler könseyleri umumi meclisi, garbın idare şekillerini memlekete idhal için br karar vermiştr. Bu karar, müstakbel Yahudi devletinin vücude geti- rilmesi yolunda atılan ilk adımdır. Kudüs, 21 (A.A.) — Zabıta Filisto Şeyhülmeşayihi Yasin Bahriyi tevkif etmiştir. Yapılan bir araştırma neticesinde kendi- snin ecnebi memleketlerdeki müfritlerle devamlı münasebet- lerde bulunmakta olduğunu mey- dana çılunnışkır Mün:b, 21 (Radyo) — ral Lodendrofun — naşı, gece dördüncü ordunun rak salonuna götürülmüş ve sabaha kadar beklenilmiştir. Cenazealayı, yarın olacak ve B. Hitlerle bütün Alman Nazır- ları ve askeri ricali alaya iştirak edecektir. Sabık Kayser Vilhelm, Loden: drofun — zevcesine bir taziyet telgrafı çekmiş ve cenazeala- yında kendisini temsil — için dun baye denburgun cenaze merasiminde hazır bulunmadığını hatırlatmakta| ve Tanenberge değil, Tutinge gömüleceğini yazmaktadırlar. Cenaze merasimi, 22 Kânun- evelde B. Hitlerin de iştirakile Münihde yapılacak ' ve Tutinge naklolunacaktır. Münih, 21 (A.A.) — General Ludendorfun milli cenaze mera- simi şu suretle tesbit olun- muştür: Çarşamba sabahı saat 10 da cenaze zafer kapısı önünde ta- buta konacak remi merasimi müteakıb tabut zafer kapısından Mareşaller locasına - getirilecek ve orada geçid resmi yapıla- caktır. Gecide iki piyade taburu, bir topçu müfrezesi, bir bahriye müfrezesi ve hava taburu iştirak edecektir. Harbiye Noazım Mareşal Fon Blomberg müteveffanın merzayası hakkında bir nutuk — söyliyecek müteakıben Fon Blomberg Fon Makenzen, muhtelif ordular baş- kumandanları ve muhtelif heyet- ler tabuta çelenkler koyacak- lardır. Tabut buradan motörlü kıt'a- larla Butzing mezarlığına götü- rülerek askeri merasimle gömü- lecektir. Münih halkı Çarşamba sabahı saat 9 a kadar tabutun önünden geçerek büyük askeri selâmlıya- caklardır. Berlin, 21 (A.A.) — Luden- dorfuıı olıımu dolayısile B. Hit hatırasını tebcil eden bir beyan- name neşretm ştir. Bu beyanna- mede ezcümle deniliyor ki: *Ludendorf ile beraber büyük bir tarihi sima aramızdan git- miştir. Ludendorf ismi daima Alman milletinin kahramanca büyük mücadelesine bir sembol teşkil edecektir. Etrafı adi siyaset adâmları ile muhat olan Lunendorf bü- yük harb esnasında Hindenbur gun yanında yalnız başına mil- letin kuvvetini ve mukavemetini sarsılmaz kahramanlık hareket. lerine kadar yükseltmeğe çalış- mış ve bunu Almanlar için ve Alman devleti için hürriyeti el- Âmerika donanması San- pedroda toplanıyor Ansızın verilen bir emir üzerine sine- malardaki zabitan gemılerıne koştular Vaşington, 21 (Radyo) — liforniyanın Santi Yago limı- nında bulunan 9 destroyer, San Pedro limanına hareket etmek için emir almışlardır. Emir, an- szın tebliğ edildiğinden, sine- malarda bulunan zabitan ve ef- rad derhal gemilerine koşmuş- lardır. Paris, 21 (Radyo) Pari Süvar gazetesinn verdiği bir habere göre, Amerika hava kuv- vetlerinden dokuz filo, derhal San Pedro limanına lıııeket için emir almışlardır. Amerikanın, biribirini takiben general Mayestene telgrafla rica etmiştir. Berlin, 21 (Radyo) —Mareşal Lodendrofun, Tanenberge gö- mülmiyeceği anlaşılmaktadır. Al- | © £ man gazeteleri, Generalin, Hin- | © verdiği bu emirler, dikkati cel- GER D ediyor, Çinliler mukavemete karar verdiler. Japon Erkânıharbiyesi, bir hava Iıırbııu takib ediyorlar.. Şanghay, 21 (Radyo) — Ma- reşal Şan-Kay-Şek, bu gün neş- rettiği bir beyannamede, Hankov şehrinin halktan tahliyesini emir eylemiştir. Asker, Japonların ta- arruzuna karşı şiddetle mukave- met etmeğe karâr vermiştir. Japonların şimdiye kadar iş- gal ettikleri şehirler, Çinin en zengin yerleridir. Japonlar, Onkonla Çinin mu- vasalasını kesmek fıkrindedirler. Şanghay, 21 (Radyo) — Ja- pon ordusu, Hankeuya yirmi kilometre yaklaşmış bulunuyor. Ktaat, — evvelâ — şimendifer hattını tutmağa çalışmaktadır. Bu gün on yedisi avcı olmak Ükerer 26 Papon tayyaresi;? Ki- yol:yın uusyonunu bombardı- man etmişler, yüz kadar bomba atmışla.dır. Japon kumandanı general Ma- çoyu, bu gün biır beyanname neşretmiş ve Çin silahları atın- caya kadar harbin devam ede- ceğini ilân eylemiştir. ——— de etmek emelile yapmıştır. Ka- röktersizlik ve âcizlik : zihniyeti kendisinin düşmesine sebeb olunca A manya çökmüş ve Versay haca- letine kadar alçalmıştır. Bu hacalet senelerinde dün- ya barbinin büyük askeri Lu- dendorf milletin dahili ve harci canlanmasına çalışan mücahit- lere katılmış ve o zamandan: beri kendi yolunda bu hürriyet için mücadele etmiştir.., Ludendorf ile miHetlerimizin şeref galerisi Almanyanın şev- ketinin yeni bir şah dini daha kazanmıştır. Berlin, 21 (A.A.) — Harbiye Nazırı Mareşal Von Blomberg Alman ordusu zabitlerine ve askerlerine hitaben neşrettiği bir ordu emri yevmisine ez- cümle diyor ki: *“Büyük Alman, büyük asker bizleri terketmiştir. Ludendorf büyük ordunun yanına gitmiştir. Ludendorfun hayatı baştanbaşa Almanya için bir mücadeledir. Harbden evel ordunun kuv- vetlenmesine, harb esnasında ordunun zafere erişmesine ve harbden sonra Alman devletinin hürriyetine ve Alman m İletinin vahdetine nefsin: hasretmiştir. Ludendrof ıık:n yaratıcı, teş- kilâlçı ve mesul şef sıfa ları ile dünya taribinin gördüğü ea iy ordun n vücude getirilmesinde esaslı bir rol oynam'ştır., betmiştir. Bazı mehafil, Ame- rika deniz ve hava kuvvetlerinin manevra için San Pedroda top- Jandığını tahmin ediyor,ar. Londra, 21 (Radyo) — h- giltere, Ankeodaki cenebilerin hayatlarile yakından alâkadm olmaktadır. Burada bin kadar İagiliz ve tebaası ile bir çok Admerikalı, Fransız ve yabancı vardır.. Bu şehirdek: ecnebi menfaatleri de çok mühimdir. Bir çok mtiyazlar. Çine iade edilmiş olmacda boaraser, Fran: sanın çok eheminiyetli bir imti- tiyazı vardır. Şanghay, 21 (Radyo) — Ja poolar, Biyas körlezine , on bir bin kişilik bir ordu sevketmiş- lerdir. Karaya ihraç hareketi - için emir beklenmektedir. jgapon —ordusu, — Siyanladar Yança nehirinin öbür sahiline geçmeğe muvaflak olmuştur. Şanghay, 21 (Radyo)- — İns giliz. bandralı Vuzonk vapuru, Ankeodan aldığı İngiliz tebaa. sile iki topçakerinin refakatinde limandan hareket etmiş ise de, Çinlilerin, Yançe nehrinin” bir kısmında yapmış - oldukları ba- röjlara rastlıyarak, geri dönmeğe mecbur kalmıştır. Bu vapurdaki dönerek, buraya gelecek- ecnebiler, — Ankeoya şimend ferle lerdir. Nankeu, 21 (A.A.) — Hükü- met, Pekinde kurulmuş - olan hükümet komedyası aleyhinde bir beyanname neşrederek Pe- kindeki komisyonların aldığı ka- rarların gayri meşru ve hüküm- süz olduğunu ve bu komisyon- lardaki azaların vatan haini bu- lunduiıınu bil Felsefi lıonferaıu Kız lisesi Felsefe öğretmeni B. Kâzım Gürpınar, yarın ak- şam saat 17 de Halkevinde (Piskolojik gayri tabillikler ve sebepleri) mevzuu üzerinde bil- hassa öğretmenleri alâkalandı. ran bir koaferans - verecektir. Bu faydalı konferans herkese açıktır. Rumi - 1333 | Arabi - 1356 Kinanaevel 9 Şeval 18 Kânunuevel 22 ; 3 v / Çarşamba l di YAK0 LALZS || vaasak 12,38 4,44)