29 Aralık 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

29 Aralık 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

mora, GEÇEN ASIR İÇİNDE enubi İtalyanın başına belâ kesildi Hapıshanedeki hâdiseler ve gene r ve gene Kamora aza- sına karşı t--tib edılen muthiş cezalar.. Haydutlar hançerlerini kınla- rıma soktular. Mahpus Kamorist- lerin bu hareketi tamamen sa- mimiydi, Delikanlı da bunlara bir göz attıktan sonra elindeki masa ayaklarını da bıraktı. Bu süretle tamamile - silâhsz kak mişti. Fakat haydutlardan hiç birisi ona yeniden taarruza kal: kışmadı, belki de böyle bir ce- sarette bulunamadı. On dakika sonra hâd'se zın- dan âmirlerine de aksetti. Onlar da, emrivakü kabul ettiler. Çün- kü meslekleri gürültüye meydan vermemek ve idarei maslahattı. İşte bu andan itibaren Çiciyo bulunduğu höcrenin Kamora re- isi olmuştu. Ve ayni günün ak- şamı da bütün zından Komora- cılarının da - reisi oldu. Onun fevkalâde cesareti zındandaki katil ve hırsızlar üzerinde yıldı- rim gibi bir tesir husule getir- mişti. O gece, Kamora için yeni bir cephe kuruldu; zındaki mahbus Kamoristler cemiyetin esaslarını tamamen cinat şekillere istinad € tirdiler. Cemiyete girmek, ce- miyete hizmet etmek, cemiyetin emirlerini dinlemek, cemiyete mensub herhangi bir mücrimi korumamak esaslarında mühim kararlar verdiler, korkunç bir yemin formülü kurdular. Cemiyete taahhüdünü yapmı- yanlar, cemiyetin herhangi bir işine mani olanlar, verilen emir- leri yapmıyanlar hemen katledi- leceklerdi. Kamora cemiyetine - girebil- mek için cesur ve sözünün eri olmak, tecrübelerde azami not almak lâzımdı. Bu sebeple sa- bıkalılar ekseriyetle ve kolay- lıkla bu cemiyete alınırlar idi, Maafih, sabıkalı olmıyanların da müracaatlarına red cevabı veri- mez ve tecrübenin neticesine göre muamele yapılırdı. Cemiyetin kendisine mahsüs icra vasıtaları ve muhabere şik releri vardı. * .. Sen Corc kalesindeki mahpus Kamoristler, Ciciyo Kapiçyoyu reis seçmekle hiç aldanmamış- lardır. Çünkü bu genç cam, böyle yüzlerce katil ve zından kaçkınını en sıkı nizamlarla emri altına aldıktan sonra, cınayet âleminde harikalar daha doğ- rusu görülmemiş facialar yarat- mıştır. Kamora bundan sonra cenubi İtalyanın — başına manevi ve maddi bir belâ olmuştur. C-- nubi İtalyada artık hiç bir kimse ne malına, ne ırzına ne de hi tına sahip ve hâkim değildi. Cçiyo Kapiçyo, elindeki kor- kunç haydudları her hangi bir cinayet ve hırsızlığa — saldırdığı zaman yüzde yüz müsbet netce beklerdi. Kamora cemiyeti er- kânı ve azaları reisim elinde korkunç * bir âlet idiler. O ker Üer bi öelaleto düjmüş -bir Kamoracı reisten icabında para yardımı temin edemezdi. Reis böyle bir müracaat karşısında huşunetle ve: — Sadaka yok! Git çal ve ekmeğ ni çıkar! Cevabile karşı- lanırdı, Bir ormanda ölüme kadar devam etmek şartile ve hançerle düello Kamoracıların kendilerine mahsus bir cezası idi. Verilen vazifede kusur yapan: lar, cemiyetin emirlerine itaat etmiyenler derece derece ceza görürlerdi. Biyük bir hıyaneti olan, bir veya bir kaç Kamora tarafından en kısa bir zamanda ve en feci şekiller altında kat- ledilirler. Vazifesi dolayısile di- ğer bir Kamoracı ile ihtilâfa düşenler de, bir ormınd.ı ölüme kadar ve hançerlerle mecbur edilirlerdi. Bribirini itham edenler ekse- riyetle kozlarını bu şekilde halle icbar kılınırlardı. Kâmoranın gerek harice ve gerek kendilerine karşı yaptık- ları cinayetler, çok zamanlar ce- zasız kalırdı. düelloya »Sonu var- ANADOLU 9 Kânanyevel Japonlar, iki cebheden yeni taarruza hazırlanıyorlar Uzak Şark Ingiliz Amiralı değiştiriliyor, Amerikadan Çin ordusunda çalışmak üzere tayyorsci gönderildi, Bir şehri işgal eden Japon askerleinin nümayişi Londra, 28 (Radyo) — Siyan Fu şehrinin işgalinden sonra üçüncü Çin ordusu, şehrin ce- nubuna çekilmiştir. Japon orduları, Siyan Fu ile Çin Tau arasındaki şimendiler yolunu tutmuşlardır. (Çintao) daki Çin kuvvetleri de dahile doğru ricat etmiş- lerdir.| Son haberlere göre, Çin ordu- sunda çalışmak üzere Amerika- dan bir çak tayyareciler Çine gelmişlerdir. Şoughay, 28 (Radyo) — Şi- yanfo şehrinin zaptı, Çin Tao şehrini tehlikeye düşürmüştür. Amerika, Çintao şehrindeki tebaalarına verdiği — talimatta, orada beklemekte olan Sakra- mento torpitosuna çekilmelerini bildirmiştr. Diğer devletler tebaasının da Çintaodan hareket etmek üzere Dün Aragon cebhesindeBulgaristanda yeni seçim kanunu etrafında. Siyast vaziyetin normal bir hale girmesi için siyasilerin müzahereti lâzımmış. yeni muharebeler başladı Ihtilâlciler, (Teruel)in tepelerini geri almışlar, bir Fransız vapuru Ihtilâl- cilerin elinden kurtuldu, Âsiler eline düşen Barselon, 28 (Radyo) — Cum- huriyetçiler, ihtilâlcileri şiddetle takib ediyorlar. Teruel “cephe sinde bütün gün mitralyöz ateşi devam etm ştr. Paris, 23: (Radyo) — Aragor cophesinde şiddetli muharebe- ler başlamıştır. Harp, yirmi beş kilometre uzunluğundan — ibaret olan bir saha üzerinde cereyan etmektedir. General Aranda, 60 bin kişi- lik bir ordu ile cumhuriyetçilere taarruza kalkışmıştır. Hava mu- harebeleri de bu gün başlamıştır. Salamanka, 28 ( Radyo ) — General Aranda ordusu, (Teru- el) cephesinde harbeden cum- huriyetç lere mensup - yirmi bi- rinci kolordu ile çarpışmakta devam ediyor. Salamanka, 28 (Radyo)—Res- mi tebliğ: Teruelin her tarafında muha- rebeler — olmaktadır. Mİ slerin takviye kıt'aları almalarına rağ- men mukavemet etmektedir. Te-| detli top ateşi rüel garnizonu ve sivl halk, İspanyol çocukları Cumhuriyetçilerin akim bırakmaktadır. Barselon, 28 (Radyo) — Te- rüelde alınan yüzlerce Frankocu esir Barselona getirilmişt r. Paris, 28 (Radyo) — Marsil- ya ile Barselon arasında yaka- lanan (Polanda) adındaki Fran- sız vapuru, derhal istimdad et- miş ve Fransız torpidosu yeti- şerek, hamulesi için araştırma: lar yapılacağı vaadile (Polanda) yı ihtilâlcilerden kurtarmıştır. Salamanka, 28 (Radyo) — General Aranda, Teruelin bü- tün tepelerini istirdada muvaf: fak oldu. Harb, bütün şiddetile devam ediyor. Cumhur yetçiler, mevzilerini muhafaza için cansiperane harb ediyorlar. Madrid, 28 (Radyo) — İhti- hücumlarını lalciler, bu gün — Manzanaros şehrinin — cenubunda — tarrruza geçtiler, — cumhuriyetçiler, şid- açarak düşmanı r.c3te icbar ettiler. Mir gazctesinde V. T. Velçet *Likidasion , başlıklı yazısında bu günkü Bulgar hükümetinin yeni seçim kanunile 19 Mays 1934 tarihinden itibaren teessüs etmiş bulunan anormal - politik durumu bertaraf etmek gayesin» de bulunduğunu ve bu durumun ortadan kalkarak Bulgar politik hayatının normal bir. inkişafa mazhar olabilmesi için bütün siyasi —şahsyetlerin hükümete müzaheret eylemeleri gerektiğini ve devlet menafiinin istediği li- kidasionun ancak böylelikle hu- sule gelebileceğini — yazdıktan sonra şu veya bu tarafın birbiri aleyhindeki husumet ve nefret- lerile bir türlü teskin edileme- miş bulunan inatlar böyle bir müzaheretin ibrazına mani ol- duğu takdirde, hükümetin, mesul ve salâhiyettar bir enstitü sıfa- tile memleketin dilediği müsbet neticeyi elde etmek - için kat'i bir programla ve tereddütsüz olarak vazifesini yapması icab edeceğini kaydetmektedir. Muharrire göre bu bakımdan politik şahsiyetlerin ve bütün millet efradının seçime önem vererek kânunun çizdiği çerçive dahilinde iştirak etmeleri milli bir borçtur.. Bunun aksini yap- mak ise, yurdun beklediğ. liki- dasionun husulüne mani olacak- tır ki bunun neticeleri 934 den evelki durumdan daha kötü hâ- diseler tevlid edebilir. Muhar- rir, hiç bir Bulgarın böyle za- rarlı bir netice arzu edeceğ ni sanmadığını . söylediklen “sosra böyle karışık zamanlarda b garistanın mukiddi e ilgili bulunan bütün Bulgarların bu kabil hareketlerden sakmmaları lâzım geld gini, bunun aksinin Bulgaristanın li için — bir ümitsizlik olacağını hatırlatmak- tadır. Hükümetin organlığını yapan “Dnes,- gazetesi de ayni mev- zua temas ederek iki yıldanberi iktidar mevkünde bulunan Köse İvanof kabinesinin muttarit bir surette normalizasyona doğru yürüdüğünü ve bu keyfiyetin realite inkılâbı için yapılan yeni seçim kanununun Bulgarlığın ve Bulgar vatanının yüksek men- faatlerile ilgili bütün Bulgarları Şüurlü bir surette milli” borçla: rını ödemeğe davet eylediğini yazmakta politik şahsiyetlerin, teşekküllerin veya hiziblerin her- o kötü Bulgar realit gömmeleri gerektiğini ileri sür- mektadir. Köylülere yardım Bazı köylerin borçları tecil edildi Ziraat Bakanlığı yurdun muh- telif köşelerinde mevzif kurak- hktan, doludan, seylâbdan — ve- sair âfetlerden zarar gören çilt- çilere yardımda bulunmağa de- vam etmektedir. Geçen ayın ikinci on beş günü içinde Ba- kanlık, Bozöyük kazasında Ak- pinar, Çerkes Çepni. Oklubali, Kümber, Yeciköy, Kümbet, Ak- pınar, Esmez, Gazianteb vilâye- tinde Türk bahçeköyü halkının Ziraat bankasına olan borçla- rının teciline karar vermiştir. Gene ayni müddet içinde Edirne vilâyetinde Bakışlar, Öz- ağaç, Ahi, Karayusuf, Kemal, Uzunköprü karzasında Karaca- salih, Meşeli, Tahal, Gazi Meh- d, Sipahi, Sıfranbo'u kaza- sıada Hic Hisan, Kavaklı, Konya vilâyetinde Heyran, !Sey- han vilâyetinde Endel, Orhan, Malatya vilâyetinde Sunarlı, Ço- rak, Orhban, Batlı, Datlupınar, Kiliselik, Belbiran, Çelik, Yukarı Nasırıil, aşağı - Nasırlı, -Baikar köyleri ahalisine tohumlİnk dağı- tılmıştır. sulundukları söyleniyor. Londra, 28 (Radyo) — Çin sularında — bulunan - İngiliz do- nanması amiralı Sir Perşival, İngiliz birinci lortluğu — tarafın: dan verilen emir üzerine İııil— tereye dönecek ve yerine amiral Sir Şarl Litl tayin - edilecektir, Yeni amiral, İkincikânunun bis dayetinde Marsilyaya - hareket edecek ve oradan Hong-Honga gidecektir. Paris, 28 (Radyo) — Japon- lar, biri Çin Tao ve diğeri Kan- ton olmak üzere iki cepheye yürümek için mütemadiyen ha- zırlıklarda bulunuyorlar. Şanghay, 28 (Radyo) — Ja- pon orduları, Çinlilerin sağ ce- nahına — şiddetli bir top ateşi açtıktan ve müteaddit köprüleri berhava ettikten sonra Mavi nehri geçerek - ilerlemişlerdir. Çin hükümetinin — neşrettiği resmi bir tebliğde, Sinanko şeh- rinin tamamen tahliye edildi. ğinden ve Çi ordusunun, şehir haricinde bir müdafaa hattı tesis edeceğinden bahsolunuyor. Filistinde Arap çeteleri takip olunuyor.. Kudüs, 28 (Radyo) — Filisti nin şimaline İngiliz kuvvetleri gönderilmiştir. Bu kuvvetler, çe telerin faaliyette bulundukları mıntakaların tathirine — kadar .kalacaklardır. Çetelerin faaliyette bulunduk. ları iki köy, tamamen mahvol- muştur. Arap çeteleri, köylerin bir kısmına iltica etmiştir. Bu mü. nasebetle 'İngiliz askerleri, bu köylerde araştırmalar yapmağa başlamışlar ve köylerin ileri ge- Tenlerini toplıyarak — izahat iste- mişlerdir. Çetelerin bulundukları yeri saklıyanlar, şiddetle cezalandırı- lacaklardır. İngilizler, şüpheli köyler hal- kına nakdi cezalar tertip — eyle- mişlerdir. Son gelen haberlere göre, Arap çeteleri, bir otobüse ateş açmışlar ve yolcuların bir kıs mını yaralamışlardır. Kudüs, 28 (Radyo) — Bingal civarında bir tedhişçi çetesini takib eden müfreze, bunlardan dört kişiyi öldürmüştür. Italyan tayyarecileri Sürat rekorunu kıra- bilecekler mi? Roma, 28 ( Radyo ) — Tay- yareci Şopani ile arkadaşı To- marni, bu gün Kadiksten At las yolile Bonos-Ayrese hare- ket etmişlerdir. İtalyan tayyarecileri, (Petenan dö Veso Pari) deniz tayyaresi- nin sürat rekorunu kırmağa ças hşacaklardır. Papa Sefirleri kabul etti Roma, 28 (Radyo) — Papa, bu gün Vatikandaki bütün se- firleri kabul - etmiştir. Sefirlerin en ihtiyarı olan Alman seliri, kordiplomatik namna bir söy- lev vermiş ve Noel yortusunu Papaya tebrik etmiştir. Papa, sefirlerle on dakika kadar kocuşmuştur.