30 Nisan 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

30 Nisan 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

LA Bdti A Iniliz heyeti, Filistinde ço FON soğuk karşılandı ——— ...0 ga —— Mısırda, Filistinin taksimi aleyhinde nümayişler başladı. İsken-| vsdlık kralı Ahmet Zogo, bu: deriyede protesto maksadile acele grev ilân edildi Millet Meelisinde Başvekil Vekili ve Dahiliye Vekili B. Şükrü Kaya, zelzele felâketi hakkında Kudüs, 29 (Radyo) — Filis tinin takalmi etrafında tedkikat yapmak Üzere burayâ gelen İn giliz heyeti, çok soğuk bir tarzda karşılanmıştır. Birkaç göndeaberi başlıyan —umumi grevler, bu yüzdendir, Yahudi matbuatının -bir kıs- İskenderiya amolesi, taksim keyfiyetini protesto etmek üze- re umum? grev ilân etmişlerdir. Kahbire, 28(A.A.) — Alazhar üniversitesitesinin bütün talebe- leri halkın da mühim mikyasta ve heyecanlı bir surette iştiraki ile dün Filistinin parçalanması plânını — protesto — mahiyetinde büyük bir tesahür yapmışlardır. —— ——— Amerika çocukları Yavrularımıza hediye gönderdiler İzmit, 28 (A.A.) — Amerikalı çocukların Kırılay kençlik der: neği umum! mölkezi vesıtasile Türk çocuklarına — göndermiş olduklari hediyelerin bir kasını şehrimiz gençlik derneği tara- fından Halkevi salonundü - ço- çüklerımıza dağıtılmıştır. Çocuk- larımız bü yüsal hediyelerden dolayı Amerikalı — kârdeşlerine toşokkür mektubu yazmışlardır. Adanada Bir talebe öğret- menini bıçakla yaraladı İstanbul, 29 — (Husasi) — Adanada Nejad isminde bir Lise talebesi, geçen sene sınif dönmüş, bu sene de numaraları kırık olduğunu görünce kimya muallimesi Ba. Binyeti bıçakla yaralamıştır. Mütecaviz talebe arkadaşları tarafından yakalanarak polise teslim edilmiştir. İstanbul Elektrik şirketindeki ecnebi memurlar İstanbul, 29 (Hususi) — Na- ha Veküâletinin tamimi üzerine Elektrik şirketindeki ecnebi mü- dürlerin vazilelerine nihayet - ve- rilm ştir. Beyazıd saylavı bir otomobil kazası geçirdi Ankara, 29 (Hasusi) — Be- yazıd mebusu ve eski Sıhhiye Vekâleti siyasi müsteşarı — B. Hüsameddin, bir otomobil ka- zasında yaralanmıştır. Hataya gönderile- cek telgraflar İstanbul, 29 (Hususi) — Ha- taya gönderilecek matbuat tel- graflarının — kelimesinin — sekiz kuruştan — çekilmesi — Vekiller Heyetince kararlaştırılmıştır. hakkında izahat vermiştir. Şangay, 29 (Radyo) — Fran- sız hiı:::l ıııııııh-)&H c milerden birinde iki - bomba bulunmuştar. Bu bombaların, Müslüman düşmanı müfrit Çin- Kiler tarahından yerleştirildiği zannolunuyor. Hankov, 29 (Radyo) — Otuz dokuz Japon tayyaresi, Hanyan deniz üssü ile Lisank ist. nunu bombardıman etmişlerdir. Hanyan deniz üssünde bin babriyeli ve Lisank istasyonun da da on sivil ölmüştür. Boııbııkü:n c:ınııııdı ha- valanan - kırl n tayyaresi, -Japon tayyarelerile hava muha- rebesine tutuymuşlar va — bun: Sözün Amra İdaresinde M. Kütüphane Sinemasında İstanbul Belediyesi Şehir Tiyatrosu BU AKŞAM Kamedi 4 Perde Tango Kralı Edvar Biyanko Şehrimizde Pazar günleri saat 17 den 19za kadar Matine Fiatlerde zam yoktur. izahat verdiler.. Ankkra, 29 (Hususi) — Büyük Millet Moclisinin bugünkü top- lantısında Başvekil Vekili ve Dahiliya Vekili B. Şükrü Kaya, zelzele felâketi hakkında beyanatta bulunmuş ve alınan tedbirler bir lardan onunu :ılıliokr:'ı. taş inden ge ıs.. pilotlarından ilıiıiupını detli coreyan etmiştir. Londra, 29 (Radyo) — Jar konlar, Soçeo hattı üzerindeki taarruzlarına devam ediyorlar, ubunda şiddetli ııi::b_oıı ı'd'.mııı ediyor. Asılsız haberler kstanbul, 29 (Hususi) — Türe kiye - Mısır - Yunanistan arasında bir Akdeniz itilâlı yapılacağı hakkındaki haberlerin asılsız ok duğu bildirilmektedir. Kısası Büyük fedakârlıklarla İzmire getirilmesi temin edilen dün- yanın en meşhur — san'atkârlı- rından, Tango Kralı EDVAR BİYANKO arkadaşları — ile birlikte, Çarşamba günü akşa- mından itibaren Fuar gazino- sunda konserlerine — başlıya- caktır, Kısa bir zaman için anpgaje edilen bu meşhur — san'atkârı dinlemek fırsatımı kaçırmamı- nizi tavsiye ederiz. ANADOLU bir saat konuştu. Tiran, 29 (Radyo) — Arn&- gün Draca gitmiş olan İtalya Hariciye Nazın Kont Cianoyu hususi şatosunda kabul etmiş ve bir saat kadar muhtelif mesoleler etrafında konuşmuş: tar. Konat Ciano, görüşmeleri veda ederek şatodan ayrılmış ve Romaya dönmek üzere bir torpidoya bimmiştir. Kont Cianoyu, İngiltere, kal- çı. Türkiye, Yunanistan — ve ugoslavya selirleri ve Arna- vudlük Hariciye Nazırı teşyi B. Şükrü Kaya, zelzele felâketinde kurban giden kardeşleri" | etmişlerdir. mizin 148 olduğunu, hâdiseyi tetkik eden üniversite profesörü- nün zelzeleyi volkanik bulmadığını tesbit ettiğini, yeni kurulacak köylerin dere kenarlarında inşa edileceğini beyan eylemiştir, Çinde müdhiş hava muharebesi Kırk Çin ve otuz dokuz Japon tayyaresi çarpıştılar. Çinliler, on Japon tayyaresini düşürmeğe mavaffak oldular İlkokul Öğretmenlerinin mesken bedeli İstanbul, 29 (Husust) — İlk mektep muallimlerinin 1932 y hna ait mesken bedellerinin Hazirana kadar ödenmesi hü- kümetce vilâyetlere bildirilmiştir İstanbulda » Tahlisiye idaresi gilebi kurtarmıştır. Binicilerimiz ciliği aldılar İstanbal, 29 (Hususi)— Ni- den Romaya geçen - süvarileri- miz, orada yapılan büyük süvari yarışında — ikinciliği kazanmış- lardır. Avrupa Güreş şampiyonluk. ları müsabakası Tallin, 28 (A.A.) — İkincilik ve üçüncülük için yapılan — gü- reşte İsveçli Niman Türk Ço- banı 12 dakika 54 saniyede tuşla yenmiştir. Tallin, 28 (ALA.) — Avrupa güreş şampiyonlukları - için ya- pılan müsabakalar — bitmiştir. Ferdi son tasnif şudur: 56 kiloda birinci: Pertunen (Finlandiya), 2 inci: Pottersen (İsveç), 3 üncü Sohmit (AL manya), 61 kiloda: Birinci: İh- lajamaki (Finlandiya), 2 inci: Sucasson (İsveç), 3 üncü: Sols vik (Norveç), 66 kiloda: Birinci: Koskelo (Finlandiya), 2 incü Nettescheim (Aimanya), 3 üncü: Anderson (İsveç), 72 kiloda: Birinci: — Sehaefer (Almanya), 2inci: Svedberg (İsveç), 3 üncü: Maeki (Finlandiya), 79 kiloda: Birinci: Johansson (İsveç), 2incir Ozolns (Letonya), 3 üncü: Fro oman (Estonya). 87 kiloda: Bi- rinek Cadie (İsve), 2 inci: Kark- lin (Estonya), -3 üncü: Selem binder (Almanya), Ağırda: Bi- rinci; Kotkas (Estonya), 2 inci: Niman (İsveç). 3 üncü: Çoban (Türkiye). Milletler itibarile tasnifte de İsveç 15, Finlândiya -10, AL manya 7, Estonya 6, Letonya 2 ve Türkiye Norveç birer pu van kazanmışlardır. Diğer altı millet hiçbir pu- van alamamışlardır. Teessür telgrafları yağıyo Arnavudluk kralı müteakıb kral ve — kraliçeye | Bir Yunan şilebi ka- Roma yarışında ikin. — Başi I inci sahifede — Ekselâns Reisicumhur Kamâl Atatürk Şam Türk milletinin maruz kaldığı zelzele felâketi hakkındaki, ha- berler beni derin surette müte- etsir etti. Gerek şahaım gerek Suriye-cumhuriyeti namına Ek- selânsınızdan tesssürlü sempati hislerimi kabul — buyurmanızı rica ederim. Haşem Atassi Ekselâns Haşem Ataasi Suriye Reisicumhuru Şam Kırşeh'r zelzelelesi dolayısile bana bildirmek lütfunda bulun- duğu sompati hislerinden ziya- desile mütehassis olarak «en hararetli teşekkürlerimin kabu- lünü Ekselânsınızdan rica ederim. K. Atatürk Roisicumhur bazretlerine Ankara Hareketi arzdan dolayı derin duygularımı takdim eder ve zatı fahimanelerini ve aziz Tür- kiyenin selâmet ve saadetini Cenabıhaktan niyaz ederim. Abdullah Altes Abdullah hazretlerine Ürdün Emiri Amman Kirşehir zelzelesi münasebe- tile gönderilen tolgraflarınızdan ziyadesile mütehassis — olarak zatı şehametpenahilerine en sa- mimi teşekkürlerimi sunarım. K. Atatürk Sinop, 28 (A.A.) — Kiırşehir ve Yozgat havalisi folâketzede- liyste başlamıştır. Denizli, 28 (A.A.)— Kirşehir ve havalisi felâkeizedeleri için C. H.P salonunda bir toplantı yapan ilyönkurulu —üyeleri ilk yardım olarak partiden 250 lira gönderilmesine ve teberrüat kay- dına ve tahsilâtın peyderpey sevkine kârar vermiştir. Halke- vi de ayrıca fanliyete geçerek felâketzede kardeşlerimize yar dun hakkında konferanslar ver. mektedir. Halk muhtelif surette yardıma koşmaktadır. Maraş, 28 (A.A.) — Kırşehir felâketzedelerine yardım etmek için parti binasında topalanan vilâyet idare reisleri ve kurum mümessilleri — yardım — şekik- leri etrafında görüşmüşler ve Kızılaya yardımcı olarak çalış mak üzere heyetler seçmiş- lerdir. Afyoo, 28 (A.A.) — Kirşehir felâketzedeleri için yardım ve | reberrüler devam ediyor. Yalnız bir gün içinde Kızılaya müracaatla teberrülerde bulunmuşlardır. Afyon beledi- yesi S0 lira vermek suretile yardıma iştirak oylemiştir. İzmit, 28 ( AA. ) — Orta Anadoludaki zelzele felüketze- delerine yardımda bulunmak üzere şehrimizde bir iane komi- tosi toşekkül etmiştir. Halk yardıma seve seve iştirak etmiş ilk günde 500 lira toplanmıştır. Vilâyetimiz memurları maaşla- rının yüzde yirmisini felâketze- deler vermeğe karar vermiş- lerdir. Giresun, 28 (ALA.) —Vilâyet ve mülhakatta Kırşehir havalisi zelzele folâketzedeleri -kardeş- lerimize yardım için Kızılay ta- rafından açılan iane defterine tehalükle iştirak — ve teberrüler devam etmektedir. . ." . Dün İzmirde felâketzedeler için vukubulan teberrü mik- darı 1004 lira S4 kuruştur. Müfredatı şudur: Rafael Kunya 2, Barki Ama- do 3, Marko Sarda 1, İzzet 2, Yusuf 3, Berber Yusuf 1, M. Mikalef ve şürekâsı 30, Hüsaü 103 vatandaş | Nisan 30 R.Atace ve A. Mikalef 20, fon ve mahdumu 30, Kemi Haraççı 10, İsmail 2, Kazmiri elbiseci ve mantocu esni ğ verdikleri 172 50, — Bahri vel Tevfik Nazlı 5, Ali, İhsan vı1 Tahsin Neciboğlu 30, J. Jiras, 10, bir zat tarafından 5, bir zat tarafından 1, İsmail Dıniıj 1. Kahramanlar bekçisi Kâmil Beşelioğlu 5, çadırcı ve ten teci Yuda Çaves ve oğulları 5, Yunan konsolos vekilliğinden! 10, Şamlı Şikrü ve blrıdırlıl: Nafiz ve Mehmet 100, Alazar| Levi 1, Rüşdü Saatman 5, Ana | dolu İnkişaf ticaret şirketi 50 Neş'et Naşit 2, —Ayşe Besler 1, Umdal deniz acenteliği 25, Galip Suner 5, Keçecilerde şekerci Basri Gürsa 1, — Sabri. Şeker ve oğulları 5, Aziz Şınıl/ S, Berber İbrahim Kurt, eşi” ve çocuğu, 3, Kasım Bel Türk #sanayi ve ticaret ıı:î 200, Aşçı Kâzün ve Servet 20 | Mayer Arditi 10, Mehmet — ve Hüseyin Özensoy 1, M. L.eyiıç $, Paterson — ve - şürekâsı 25,3 Halitbey okulu öğrencileri 5$ 090 Şemuel Boncuya 10, Sılilııddlı', ve Ertuğrul Sait Zihni ve Dasi vit Asaporta 10, Saatçı Bor nar Zaharof 2, Anrik Alioti 204 Piyer Alyoti 5, Endüstriel Türk | Anonim şirketi 100, İzmir İhe racat şirketi S0, Buca Biringi okülu öğrencileri 15, Kemeraltı caddesi esnafı 42 95, Yorgancı Mustafa ve Süleyman 10 lira, 'îî Evelki günkü yekün 7977 | lira idi. Şu htle göre hepsi | 8981 Tira 54 kuruştur. Kızlarını vuran j İ j babalar — | Zukarıda Bn. Emine aşağıda Bn.. Zeliha ü Eşrefpaşada Günaydın soka; | ğında kunduracı Kulalı Şerif Güvencin kim 17 yaşındakl — Emineyi bir gençle görüşürken — gördüğü için çapa ile vücudür | nün yedi yerinden yaraladığını — ve kendisinde delilik alâmetleri görüldüğü için müşahede altına alındığını dünkü sayımızda yazı mıştık. Eminenin bilhassa ba: şındaki yarası ağırdır. Maamas fih iyileşmesi ihtimali çoktur. © Tahkikata devam edilmektedir. Gene dünkü nüshamızda Tes cikte Sevinç sokağında oturam bullu Mümin oğlu Fuat adında birinin, jlet bıçağile ka« | rısı SO yaşında Salihe ile üvey kizı 20 yâşında Zelihayı yara« layıp kaçtığıni — kaydetmiştik. Fuat, henüz yakalanmamıştır. Fakat zabita; iz üzerindedir. © Dün de yazdığımız veçhile bu (| adam, gece yarısı üvey kızı Zes | lihaya taarruza kalkmış, fakat İ | İ genç kız, buna muhalefet etmiş — ve ertesi günü de annesile be. raber başka bir ev tutmak is« teyince kavga çıkarıp her ikisini vurmuştur.