3 Mayıs 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

3 Mayıs 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

Bugünkü program Muhtelif Avrupa istasyonları- nın bu akşamki program özü: Senfoniler 18,30 Peşte:Senfonik orkestra konseri. Hafif konserler: 7,10 Berlin kısa dalgası: Hafif musiki, (8,15 devami), 13 Berlin kısa dalgası:Hafif musiki (14,15 devamı ), 13,25 Bükreş: Rumen — halk musikisi ( 14,30 Karışık musiki), 15,15 Berlin kısa dal- gası:Karışık program, 17 Berlin — kısa dalgası: Artistik program 17445 Belin kısa dalgamıı iş sonu konseri, ( 18,50 devamı ), 18,30 Prag: Cenubi Amerika milletlerinin musiki plâkları, 19 Beatislava" Macarca musikili neşriyat ,19,10 Yüksek dalagalı Bükreş : Plâk musikisi, 19,20 Prag: Posta ve telgraf orkestra heyetinin konseri, 20/10 Lâypzig: Neşeli ve mizahi neşriyat, 20,20 Florans, Napoli: Bando muzıka, — 20,35 Prag: Sesli film musikisi, 20,30 Roma, Bari: Radyo orkes- — krası, 21,40 Peşte :Çigan orker *rası, 22,05 Brüno: Leh musikisi, 23,15 Prag: Plâk musikisi,23,40 Peşte: Örkestra konseri. Operalar, operetler: 19,10 Bükreş: Wagnerin *Got- tes dammarung,, isimli operası, 21,30 Florans îiıpoli: peret — müsikisi, 21,30 Berlin kısa dal- gası; *Herr |Dandolo, ümli opera, 22 Milâno, Torino: — tra, isimli Straussun opereti, — 22,15 Viyana: Yeni operet mu- sikisi, 23,45Milâno,Torino: Ros- — gininin “İl signor Rusçhino, operası. Oda musikisi: 19,10 Bükreş: Triyo konseri, (Beethoven), 20,10 Viyana: Ev musikisi konseri, 22,45 Berlin kısa dalgası Küçük Oda musi- kisi konseri. — — t — Resitaller: y 14,45 Berlin kısa dalgası: — Brahmadan piyano konseri, (12 — Keman resitali) 16,45 Berlin kısa dalgası: Keman konseri, 18.15 Berlin kısa dalgası: Piya- no musikisi(Brahms, Sehumann) 19,25 Ostrava: Piyano konseri, — 20,10 Peştet Bolla Bartok ta- rafından piyano koönseri (Bach, — BSaarlatti), 23,15 Roma, Bari: Viyolonsel konseri. — Dans müsikisiz — 23,20 Viyanat (Hafif musiki — we dans), 23,40 Lâypzig. © . Zayi sened Esnaf ve Abali bankasından —almış olduğum 8663, 7301, 7302, 7303, 7304 mumaralı hisse senedlerini kaybettim. Yenisini çıkaracağım, eskilerinin — hükmü olmadığını ilân ederim. — Urladâ kahveci Hacı Mu- — tafa oğlu Süleyman Esinç D. 3 Hân 4 STANA ANAPOLU İzmir sicilli Manisa şehri elektirik tesisat bir- | memurluğundan liğinden: a Vekâletince musaddak projeleri Manisa 'şehrinde yeniden mucibince tesis edilecek 14420 lira keşif bedelli (Santral muhavvilesi ve şehir dahilinde üc adet muhayvile merkezi ve yüksek tevettürlü yeraltı kablosu ve bunların montajı) ile bedelli (Alçak tevettürlü 17422 1lira keşil elektirik şebeke malzemesi ve bu malzemenin montajı ve birlikçe mütaahhidine teslim edilecek olan demir direklerin dikilmesi ve montajı) işleri kapalı zarf usulile ayrı ayrı eksiltmeye konulmuştu 2 — Bu işlere id şartname ve evrak: Eksiltme ve fenni şartnameleri mukavele ve tesisat projelerile plânlar- dan ibarettir. 14420 lira keşif bedelli işe aid evrak 72, 17422 lira keşif bedelli (Man; bedeli mukabilinde işe aid evrak 87 kuruş şehri - elektirik -tesisat birliğinden) ve (İstanbul Taksim Şark apartımanında birliğin kontrol mühendisi Hasan Hâlet İşıkpınardan) alınır. 8 — Her iki işe sid eksiltmeler ayrı ayrı olmak — üzere 27 Mayıs 938 tarihine raslıyan cuma günü Manisa belediye dairesinde (toplanacak olan birlik encüme- nince saat 16 da yapılacaktır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 14420 liralık iş için 1081 lira SO kuruş, 17422 liralık diğer iş içi 1306 lira 65 kuruş muvakkat temi vermeleri ve bundan başka aşağıdaki vesikaları getirmeleri lâzımdir: A — Nafia Vekâletinden alınmış elektirik tesisatı müteah:- hitliği vebikanı, vesikası. B - 938 senesine aid Ticaret odası 5 — Eksiltmeye gireceklerin bizzat mühendis olması veya bunlardan birinin fenni mes'uliyeti altında işin yap- lacağını ve tesisat müddetince işin başında bulundu: racağını teahhüt etmi 6 — Heriki işi tekli! mektupları yukarıda 3 üncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Ma- nisa belediye binası dahilinde hususi dairesinde top- lanacak olan elektirik birliği reisliğine makbuz mu- kabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektup- ların oihayet 3 üncü maddede yazılı saata kadar gelmiş olması ve dış zarfın mübür mumu - ile iyice kapanılm'ş bulunması şarttır., meler kabul edilmez. Postada olacak gecik- 7 -— Her iki tesisat 15 Teşrinievel 938 de işler bir halde teslim oluna- » e ueaktır. B Guçlü 12 1444 Akhisar belediyerinden; 1 — Akhisar elektrik fabrikasının dört aylık ihtiyacı için 2625 kile motorin, 500 kilo vakum yağı, 375 kllo dizel yağı eksiltme suretile ve kapalı zarf usulile alı- nacaktır. Dört aylık yağ mecmuunun muhammen bedeli 2235 lira SO kuruştur. Muvakkat teminatı muhammen bedelin yüzde yedi bu- çuğudur. İhale 16 Mayıs 938 Pazartesi günü saat 16 da Ahkisar belediyesinden yapılacaktır. Göne elebirile fabrikasının yıllık ihtiyaçı/ için 230 t0W Zonguldak maden köm'irü, 730 Kg. kuru buhar silin- dir yağı, 915 Kg, lokom yatak yağı eksiltme sure- tile ve kapalı zarf usulile alınacaktır. 6 — Yıllık yağ ve kömürün muhammen bedeli 4317 liradır, 7 — Muvakkat teminat muhammen bedelin yüzde yedi bu- çuğudur. 8 — Kapalı zarflar tarilatı kanuniye dairesinde yap lacaktır. 9 — İhalesi 23 Mayıs 938 Pazartesi saat 16 da Akhisar belediyesinde yapılacaktır. 10 — Evrakı her gün Akbısar elektrik fabrikasından iste- nilebilir. Kalı Mendil Cinayet, heyecan, korku aşk ve kahramanlık Yazan: İrtan Hazar Bu sessizce gelen, Jasmindi. Pol & hafiyesinin heyecanına — ve yerleri yalar gibi dikkatle y iden geçirmesine hayretle h: mıyudıı. etini haber vermek Lâkin, bu ayak darbesi Kan: - gofu ok gibi yerden fırlattı ve elini beline götürttül.. “ Karşısında güzel Jasminin gü- — gel yüzünü görür görmez gük mesi mi, yahut kızması mı (â- — zngeldiğini pek kestiremedi. — Jasmin, sıkılmış bir halde; — —Aİ buyurunuz, dedi; kapıyı — çalmıştım, lâkin duyuramadım; — gnun için habersiz girmiş bur — İunuyorum. Kançof, Jasmine gene uzun uzün baktı: — Görüyorsunuz ki, — dedi; ben de aramıra korkuyormuşum! Hem beni siz, öyle mühim bir keşif sırasında tevkif ettiniz ki, size artık teslim — olmamak mümkün değil.. Jasmin güldü: — Noçin olduğunu sorabilir- miyim, dedi. — Şüphesiz - sorabilirsiniz! Evvelâ madmazel benim gibi yere yatınız! Evet, şöyle., Ta- mam, upuzun!. Jasmin, Kançofun yattığı gibi halıların üzerine upuzun yatmıştı, Polis hafiyesinin sesi tekrar odada duyuldu: 361013 1448 — Madmazel Jasmin! Hal- ların arasına dkkatle bakınız! Ve oralarını dikkatle kaklayı- | nız. Eğer, kekremsi bir koku duyar, yahudda kenarlarda be- yaz ve ince bir toz görürseniz hemen bana haber veriniz! Kançof ta yere yatmış, oda- nın içinde iki yaşındaki çocuk- lar gibi, her ik si de yüzmeğe koyulmuş ardı. Bu taharri, tam beş dakika kadar devam etti. Sonrs.. Kançofun — Buldum! Buldüm!. Diye haykırışı bu defa Jas- minin aklını başından aldı! Bulunan şey neydi.. Kançofl, madmazele yanına gelmesini işaret etti. Jasmin, polis hafiyesinin ya- nına geldi. İkisi de burun buruna köşe- deki halının üzerine eğildiler, Nefesleri — biribirine — karışı» yordu. İzmirde ikinçi belediye cad- desinde 1-1 'nunarada — makar- na, irmik, nişasta ve un alım ve satımile uğraşmak üzere te- şekkül etmiş olan (Tahsin pi- yale ve ortakları| şirketine aid mukavelename ticaret kanunu kümlerine göre — sicilin 2270 mrTasına kayıd ve tescil edil- diği ilân olumur. İzmir sicilli ticaret memur- luğu remi mührü ve F. Tenik imzası 1 — Mukevelename Mukavelename İzmirde İkinci Kordonda 208 numarada mukim Tahsin Piyale ve İzmirde Alsancakta Burnava caddesinde 11 numarada mu- kim Mehmet Burhan ve İzmir- ne Bayraklıda Vişne sokağında $ numarada mukim Hasan Ga- g0 oğlu Mustafa Lütfi arala- rında aşada gösterilen şartlar dairesinde akdi şirket eylemiş- lerdir. M. 1 — Şirket makarna, ir- mik, neşasta, un alım ve satımı ve her nevi ticareti ile iştigal edecektir. M. 2 — Şirketin neyi kol- lektiftir. M. 3 — Şirket (Tahsin Piya: le ve ortakları) unvanını taşı- yacaklr. M. 4 — İzmir şehri şirketin merkezidir. Ve idare merkezi de İzmirde ikinci belediye cadde- sinde 1-1 numaralı mağazadır. M. 5 — Şeriklerden yalnız Tahsia Piyale münferiden imza vaz'ina selâhiyettardır. Diğer şiriklerin bu selâhiyeti yoktur. M. 6 Şirketin sermayesi (3500) üç bin beş yüz Türk lirasıdır. Bu sermayenin iki bin beş yüz lirasını T. Piyale — ve bin Türk | Mehmet Bur- han vaz Şeriklerden Mustafa Lütfi yalınız sayü ame- lini sermaye olarak koymak tadır. M. 7 — Şirketin kâr ve za- Piyale hissesine da üzde kırk ve Mustafa Lütfi h'ssesine yüzde on hesa- bile taksim ve tevzi olunacak- tir. M. 8 — Şirketin hesabı her sene birincı kânun sonunda görülecek ve kâr ve zarar he saba göre tevzi ve taksim olu- nacaktır. M. 9 — Şrketin feshi veya infsahı h İlerinde veya muka- velenamede — yazılı müddetin hitamında Mustafa Lütfi © se- neye ait muamelâttan hissesine isabet edeu kârı alıp çekilecek ve şirketin Mmevcud emvâl ve demirbaş eşya ve sairesinde her hangi ibir. hakkı olmıya- caktır. Bu suretle Mustafa Lütfi ken- Kızn heyecanla çarpan kalbi, göğsünün aralığından belli olu yordu. Kançol, Tasın'ne sordu: — Ne görüyorsunuz? şeyler görüyo um,. — Bu tarala da bakınız! — Evet bakıyorum.. — Şimdi ne gördünüz! — Deminki — tozların küme küme edlimiş ve halının kılları arasına muntazaman yerleştiril- miş dizilerini.. — Şimdi bana bakınız! — Bakıyorum.. Kançof, elindeki küçük şişe- nin kapağını açtı. Halıdaki kü- çük toz yığınlarının üzerine döktü.. Hayretl. Halı yanıyor ve gitikçe eriyordu. Çankol, ayağının ucuyla ha hyı sördürdü. — Artık bu odadaki vazile| ticaret Tüxkiye |1, Meys 3 bankasına memut alınacak Banamız servislerinde çalıştırılmak üzere lise mozunu olmak ve yaşı otuzdan yukarı olmamak şartile memur alınacaktır. Talip olanların şahadetnameleri ve hüviyet cüzdanları ile ve var ise hizmet vesikaları ile şubemize müracaat etmeleri rica vukufu olan ve amelt malümatı ir. Talipler arasında serbest olacaktır. di hissesine — düşen kârı alıp çekildikten sonta şirketin mev: cud emvâli demir baş eşya ve sairesi ve her — türlü hukuku diğer şerik arâsında taksim ve tasliye edilecektir. M. 10 — Şirketin başlangıcı bir kânun sani 938 ve nibayeti otuz bir kânun evvel 940 tari- hi olup şirketin müddeti üç senedir, Şürekâdan her biri on beş gün evvel haber vermek şartile mukaveleyi fesih hakkını haiz olacaktır. Bu mukavelename - şerikleri arasında ve İzmirde birriza tan- zim ve imza olunmuştur. 19 Şubat 1938. Mustafa imzası Tahsin Piy: M. Burhan Genenl sayısı :1993. Dairede okunup ne olduğu anlatınan işbu 19.2-938 tarihli mukavelename - altındal ların zat ve hüviyetleri dairece maruf İzmirde İkinci Kordon- da 208 numarada mukim Tah- sin Piyale ve İzmirde Alsan- cakta Burnava caddesinde 11 numarada muhim Mehmet Bur- han ve Bayraklıda Vişne 80- kağında 5$ numarada mükim Mustafa — Lütfinin olduğu ve münderecatını tamamen kabul ve ikrar eyledikten sonra biz- zat yanımızda vaz eylediklerini beyan ve tasdik ederim, Bin döküz yüz'oötüz sekiz yılı şvbat ayının on dokücüncü cumartesi günü, 19.2-938 tarih ve T.C. Izmir Birinci Noteri Memhet Rifat resmi mührü ve M. R. Bayraktar oğlu imzası. Genel sayı : 2030 İşbu mukavelename suretinin dairede saklı on (dokuz — şubat 1938 tarih ve 1993 genel sayılı aslına uyğun oldugu tasdik kı- lındı. Bin dokuz yüz otuz se- kiz yılı şubat ayının yirmi bi- Rifat . M. Bayraktar oğlu Urla Asliye hukuk mahkeme- sinden: Çeşmede Mu; T tarafından Urlada Necibe varis- met resmi mührü ve Ertan lerinden Topçu Ibrahim — ve Urlanın Yenice mahallesinde iken bilâhare İzmire giden ve miz bitmiştir. madmazel, dedi. Jasmin, istifhamkâr bakışlarla polis hafiyesini süzdü: — Doğrusu birşey anlıyama- dim mösyöl Bu tozlarla ne yapılacaktı? Çankof, şişeleri ve tozlardan mühim bir kısmını cebine yer- leştirirken Jası cevap verdi — Asrımızda — kimyanın neo kadar ileri gittiğini elbet bilir- siniz madmazel! Zehirli gazlara, uyuşturucu, kaşıtıcı, — tedricen öl: icü, ve yara meydana get- TiCİ tozlara ve mayilere ekse- riyetle tesadüf ediyoruz. Bugü- nün haydutları, esk den olduğu gibi tabanca ve bıçakla değ I, ekseriyetle bu neviden kimyevi zehirlerle faaliyete geçiyorlar, Babanız, tedrici zehirlenmenin kurbam olacaktı. Şükür ki vak- tinde - yetiştik. —Fakat buuları odaya koyan kimlerdir? -Arkası var- fazla olanlar tercih memur intihabında bankamız elyevm ikametgâhi meçhul bur lunduğu anlaşılan ölü Nurettin karısı Şerife aleybine 650 lira alacak davasına mütcallik dava arzuhalı suretiyle müddeialeyh Şerifenin 15-4-938 Cuma günü saat onda Urlada Asliye hukuk mahkemesinde hazır büluama- sını mutazammın — davetaame mahkeme divanhanesine - talik olundu. Ve gazete ile ilânın fordası tebliğ edilmiş &d olu- nacağı ve yevmi — muayyende mahkemeye gelmediği veya ve- kil göndermediği ve mazereti- nide bildirmediği taktirı kında gıyap kararı — verileceği ilân olunur, 1447 Izmir birinci icra memurlu- gundan: Anadolu gazetesinin 21-4-938 tarih ve Perşembe günlü 7486 nüshasında şatışa çıkarılan Faik Cemile ait mahcuz gayri men- kuller 412,35 1liraya — birinci derecede hazineye ipotekli ol- duğundan satış bu miktarı aş- madığı takdirde satışın geri bırakılacağı tashihen ilân olur Dur, İzmir ikinci tera memurluğuu- dan; Haticenin İsmail zimmelindeki alacağından dolayı tahtı hacze alınan Ahmedağa mahalles nin Keten sokağında 3 numaratajlı ve üç katlı olup alt katı demir ticarethanesi vo mağazanın sağ tarafındaki kapıdâün - girilerek ikinci kata çıkıldıkta sokak ta- rafında bir oda ve üst kata çıkıldıkta sokak - tarafında iki küçük oda, yan tarafta bir oda, arka tarafta keza bir oda ile bir helâdan ibaret 1200 lira kıymetli bir bap mağazanın bi- rinci açık Aartırması 6 /6/ 938 pazartesi saat 14 ten 15 şe kadar ikinci icra dairesinde pılacaktır. Bu artırmada satış bedeli tahmin olunan kıymetin yüzde 75 şini bulursa eü çok artırana — ihalesi yapılacaktır. Aksi takdirde en çok artıranın taahhüdü baki kalmak şartile satış on beş gün daha uzatı- larak ikinı brması 21/6/938 salı günü ayni saatto yapıla- caktır. Bu gayri menkulün sa- tışı evvelce 2280 No. lı kanun mucibince geri bırakılmış ve buorçlu müddetinde taksiti ver- mediğinden bu kere tekrar sa- tışa konulduğu için ikinci artır: mada kıymetine bakılmaksızın en çok artırana ihale edilecektir. İşbu gayri menkul üzerinde her» hangi bir suretle hak talebinde bulunanlar ellerindeki resmi ve- saikile birlikte yirmi gün zar- fında icraya müracaatları lâ- zundır. Aksi halde hakları tapu sicilince malüm olmadıkça pay- laşmadan hariç kalırlar. —Satış peşin para ile olup müşteriden ayrıca yüzde ikibuçuk dellâliye alınır. 20/5/938 tarihinden iti- baren şartname herkese açık bulundurulacaktır, İstekli olan lar yüzde yedi buçuk pey ak- çası veya milli bank itibar mek- tubu ile birlikte müracaatları ilân olunur. Göz Hekimi Mitat Orel Adres: Beyler Numaa so- kağı - Na, 23 Kabul saatlerir Öğleden evel saat 10-12 öğlediza yoara A5,530 * 11 el l44