9 Ağustos 1946 Tarihli Büyük Doğu Dergisi Sayfa 4

9 Ağustos 1946 tarihli Büyük Doğu Dergisi Sayfa 4

E EFENDİM / ; / HAKİKAT | İZDİVAÇ - NÜFUS - KADIN Göz yaşiyle okuyalım; ve* bir keyfiyet esasına bağlı kemmiyet dâvamızıda hassasiyetle anlayal ım : 135 — Nikâhlanınız, evleniniz, evlâd yetiş- tiriniz, çoğalınız; zira Kıyamet Günü ben, baş- ka ümmetlere karşı sizin çokluğunuzla iftihar ederim. İşte bunun için bir zamanlar bu incecik “ipliği kimse me er ve şimdiki kaba zinciri herkes kopariyor 136 — Allahın en ziyade buğzettiği helâl, karısını boşamaktır. İslâmda, kadın tarafının nesli de bütün bir neseb kıymeti betirtir 137 — Bir kavmin kız kardeşinin oğlu o almdemdir. Tasannu ve tekellüf dışı izdivaç : 138 — Nikâhın hayırlısı, kolay olanıdır. İslâmın mârifet ölçüsü, hayata bağlı ve rehbaniyete uzaktır 139 — Yasak fiil: Nikâhtan, halktan ve ha- yattan uzaklaşıp bir hücrede tâat ve ibadetle uğraşmak... ye , ceniiyetinin nüfus. ve kemmiyette de üstünlük dâvas 140 — Sos kadınlarla evlenmeyiniz! Kısır kadınlarla evlenmeyiniz! Zira ben, öbür üm- metlerden çok olmanızı dilerim. Hep o mukaddes dâva : 141 — Doğurmayan da, doğuran kara yüzlüyü alınız! Zira ben, si- zin, ümmetler arası çokluğunüz dâvasındayım. da bu dâvada tam bir iman ve teslimiyet vazifesiyle mükelleftir 142 — ii zevcinden boşanmak iste- yen kadına, Cennet rayihası haramdır. Kadında, madde güzelliği yanında mâna güzelliği- nin üstünlüğü : 143 — Kadın, ya dini, ya malı, yahut gü- zelliği için nikâh edilir. Fakat sen, din sahibi olanını tercih et; yoksa yakışıksız bir iş yap- mış olursun. Dinimiz bize düğün neşesini emreder : 144 — Tek bir koyunla da olsa düğün ya- pınız! ; Kocaların mevkii : 145 — Eğer birinin öbürüne secde etmesini emredici olsaydım, kadınların kocalarına secde etmelerini emrederdim. Ve kadının bütün hakikali y 146 — Kadınlar, e dilimidir. güzel kadını bırakınız iZ .KURTARICIMIZ.MÜJDECİMİZ den Bâ # 9 # 4 5 © mağ l # ; # 5 4 # : İ AHLAK NEFS TERBİYERİ- KANAAT Allaha ibadet Yol nefs terbiyesinin başı olan orucun ahlâki sırrı 142 — Oruç, yiyip içmekten kesilmekle değildir. Oruç, kelâm fuhşundan, nefs kötü- lüklerinden kesilmekledir. Şayet birisi sana fena bir sözle çatacak olursa, sen ona yumu- şaklık ve tatlılık göster ve içinden kendi ken- dine de ki: “Ben oruçlu ymm ben oruçluyum!,, Uyanıklık ve DeYarle ahlâkının aksi hakkındaki bu ebedi ölçü, tam 1300 küsur yıl ötesinin müşahe- desidir 143 — Ümmetim İiakkında en büyük kor- ku, yiyip içmekten karınlarını büyütmeleri, uyku ve uyuşukluk içinde kalmaları ve inanış mkleda düşmeleridir. Kanaatın olmadığı yerde hırstan patlamak vardır : 144 — İnsanoğlut!.. Yetecek kadar yiyip içeceğin varken, seni azdırması için fazlasını istersin!.. İnsanoğlu!,. Ne aza kanaat edersin, ne de çokla doyarsın!.. Jağaseğ 1. Vücudunu âfiyette, şalsını emniyet ve selâmette ,ve gündelik rızkını en bul da, varsın, ap, baştan çıkaran diinyanın başına kıyamet o Sadece kanaat : 145 — İslâmda kurtuluş ve hidayete eren, yeter derecede yiyip içeceği olan ve elinde- kine kanaat edendir, İnsan ruhunun en mabrem mıntakalarını kucakla- yan bütün bir ahlâk kadrosu : 146 — Müjdeler olsun o kimseye ki, haka- ret mevkiine düşmeksizin tevazu gösterir; miskinliğe inmeksizin nefsini alçaltır; günah- sız kazandığı maldan başkalarına yardım eder; ve zillet ve meskenet ehline acır... Müjdeler olsun o kimseye ki, nefsini böylece alçalttığı halde kazancı temiz, siyreti güzel, yüksekliği besbelli ve kötülüklerinden herkes emindir. Müjdeler olsun o kimseye ki, ilmiyle amel, malının fazlasiyle yardım ve sözünün fazla- siyle süküt eder. Bütün bir ahlâk kadrosu : 147 — Allahın haram ettiklerinden sakın ki, halk içinde en üstün olasın... Allahın taksimine ve sana verdiğine kanaat et ki, halk içinde en zengin olasın... Komşuna iyilik et ki, mümin; ve nefsin için istediğini herkes için iste ki, müslim olasın... Ve fazla giilmeği isteme; fazla gülmek kalbi öldürür. Ve su hârikalar hârikası Hadisin erek) 'eda- daki mucizevi nefs terbiyesine dikkat edel 148 — Ben kul gibi yemek yer, kul gibi otururum. NUR HARMANI — Tertipleyen : Hikmet Sahibinin — Abdinin — Kölesi