7 Kasım 1947 Tarihli Büyük Doğu Dergisi Sayfa 11

7 Kasım 1947 tarihli Büyük Doğu Dergisi Sayfa 11

YA PISHANENOTLARI is. ği NECE FAZIL Ve sonra (Markopaşa) beni kovuş arkadaşlarımıza takdim etti: — Meşhur tüccarlardan Fatura kahramanı Rüştü Yazıcı!... — Teşerrüf ettik efendim! — Karantina ocağını iş- leten, Denizyolları memur- larından Bahaeddin bey... — lead ettik efen- lida (Markopaşa) Ve ben, kovuşun üçüncü ve dördüncü âzası oluyorduk. Daracık kovuşta ve iki ranza üstünde dört yatak Nisbeten bir nüfuz ve ağa- lığa işaret olan iki üst ya. takta da (Markopaşa) ve Ali'nin rahat ve Hapishanenin büyük avlusu bitmez geceler, Sabahattin horultularla çökerttiği şil- mıyacağım. müsterih Âdem Baba Vaktiyle Tevkifhane, Sul. tanahmet meydanındaki meşhur (Umumi hapishane) deymiş... Mahkümların tâ- biriyle Mehterhane'de , Gel zaman, git zaman, ora- ya Âdem Baba iii mahküm gelmiş... Bu zat, o kadar iyi bir adam veya âdemmiş ki, rmı yoğunu verir, gıdasından keserek onları beslermiş... O gündenberi, bapishanenin sefil tabaka. bulunduğunu , söylemiştim. o Bahaeddin bey... Haaa, be- (o tesindeki vücud kabarıklı. (e sına, bu (Adem Baba) dan İki alt yatakda ben ve meş. oOnim üstümdeki yatakta (ğına bakarak sabahlara ka- kinaye, Adem Baba ismi bur. fatura kahramanı... (o (Markopaşa)... Uzun ve darsigara içtiğimi unuta- “verilmiş... (Memleket) gazetesinde Hakkımızdaki Gazetene memleketsizlik gazetesi demek, vatan iddianada vatansızlık damgasmı vurmak enfes olur! (Büyük Doğu) nun 69 uncu sayı. sında çıkan (Özü ve hakikatı münez- zeh kalmak .şartiyle - Anadolu ve Anadollu) yazısını kalpazanca ele alı- yor ve bunu «menhus Mütareke gün- lerinin Türk düşmanlığı hortladı !», «Saltanatcılık propagandası» gibi baş- lıklarla ve hakikatı tam tersinden göstermek alçaklığıyla, oçorabından çorbana kadar sana bakanC, H. P. nâmerd bir tahrik vesi- lesi diye kullanmak istiyorsun ! İnsan- da insanlık sıfatlarının bukadar ka- rardığı, vicdanlar üzerinde riya ve bâlisiyetsizlik baskısının bukadar ağır- laştığı, hiçbir zaman ve mekândâ gö- rülmemiştir; bravo!,. (Büyük Doğu) daki yazıyı ya. zan adam, en aşağı 700 senelik tarih ve şeceresine malik bulundu. ğu, anadan ve babadan Anadolulu bir ailenin çocuğudur; ve özünü ve hakikatini müstesna tutarak, yâni aslını ve hâkim unsurunu tenzih ederek, sırf bir zümre eliyle Anado- lu köylüsünün düşürüldüğü feci hali, “yalnız ve yalnız Anadolu ve Anadol. luluk nam ve hesabına gözyaşlariyle belirtmiştir ! Senin gibi soysuz ve köksüzlerin anlayamıyacağı bu (otok- ritik — bizatihi tenkit), ancak baba- dan oğula, dosttan arkadaşa, ağa- beyden hemşireye ve nihayet seven- den sevilene karşı olabilir ve sadece tenkid edilen şeyin mayasındaki saf- fet ve izzet adına yapılabilir. Sen, 10 kuruşa haykırmaya me- mur havlama makinesi! Bizim için halk vicdanının mahküm ettiği adam- lar der ve gençlik adına sahte an- ketler devşirirken Mecmuamızın ye- niden açıldığı zamandanberi, günde —400 gencin tebrik ve tebcil duygusuna (omuhata olduğumuzu, günde 200—300 bağlılık ve beraber- lik mektubu aldığımızı öğrenmeğe tahammül edebilir misin ? Halkın, Moskof gâvurundan fazla tiksindiği sen ve benzerlerin, arkanızdaki muh- teşem himaye ve resmi abonelere rağmen gazetenizden tam 10 misli fazla satışımızı, halk vicdanındaki mahkümiyetimize mi, . hâkimiyetimize mi atfedersiniz ? * Utanmadan, terlemeden; âr da. marında en küçük bir ibtizaz duy- madan bize atçıl edi- 1 KÜTÜPHANE ANKARA yazıyı yazan kaleme! yorsun! Saltanatçı olmadığımız şöyle dursun, hattâ saltanata ve saltanat. çılığa tam zıt ve yepyeni bir idare şekline bağlı olduğumuzu duyar; bü- tün hedefimizin de, cumhuriyetin ha- kikati içinde seni, benzerlerini ve efen- dilerinizi tasfiye edilmiş görmekten ibaret bulunduğunu öğrenirsen ne yaparsın ? Biz, evvelâ ve ana gaye olarak ciğerine kadar müslüman, sonra di- bine kadar Türk ve sonra sapına ka- dar erkek insanlarız; ve yalnız bu vasıflarda insanların, senin gibi, ci- ğerine kadar mukaddesatsız, sonra dibine kadar ananesiz ve sonra sapı- na kadar şahsiyetsiz insanlardan gör- düğü ihanetlerin hesabını sormak dâ- vası yolunda, Allah'a dayanarak mü- cahede etmekteyiz | Sen, 10 kuruşa ruhunun avret ye- rini kiralayan demagocya soytarısı! Herkesi kahkahalarla çatlatacak bir tarzda, biri, bize, kendi evimize, ken- di soyumuza, kendi ruhumuza, kendi özümüze hakaret etmekle ithama nasıl cesaret edebiliyorsun? Bir ân için utan ve burnunu, hattâ kafanı sokâcak ve nefesini ebediyen kese- , cek bir kanlizasyon ara Be. De. 2D 31