22 Haziran 1930 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

22 Haziran 1930 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

22 Haziran 1930 M Ü N A K A S A İLÂNI Yüksek Sanayi Mühendisi Mektebi Hudut ve salıiller Emrazı istilâiye Macat Sefaiefine tnahsus Ankara da hestanesi tababetinden: inşa edifecek binaya daitdit Zongnldak'ta Yüksek Maden mflhendisi meccani olnp tahsil müddeti 4 senedlr. Munbasıran lise meznnları kabnl olunur. Meznnlar staj için flvnıpaya gönderilir. mektebinde açılan ba şube leylî *"" Macar Hükutneti Kraliyesi Ankara'da Yenişehir cihetinde mutasarrıf bulunduğu arsa üzerine bir bap sefaret binası inşaatını lstanbul'da mevkii münakasaya vareder. 1 :50 mikyasile plânlar, tnakta, cephe ve muhtelif tafsilât resimlerile mukavelename, şartname ve metre cetvelini muhtevi dosya 30 Türk lirası mukabilinde Galata'da Voyvoda caddesinde Mimar Mösyö G1ULİO MONGERİ yazıhanesinden alınabileeektir. Münakasaya iştirak etmek için talipler teklif mektttplarile beraber atideki vesaiki ibraz edeceklerdir : A Macar Hükumeti Kraliyesinin kabul edeceği bir banka tarafından tatibîn kabiliyeti maliyesini tasdik ve inşaatın kendisine tevdii halinde, taayyün edecek maktu bedeli ihaleye nazaran icap eden tyo 10 teminatı hakikiye akçesini Itaya mecburiyetini ifade eder bir vesika. Işbu teminat inşaatın hitamı tarihinden itibaren iki senelik bir müddet için mufeber bulunacaktır. B Talip tarafından şimdiye kadar vücude getirilmiş şayanı ehemmiyet inşaata dair fotoğrafh ve musavver tafsilâtlı olmak üzere Macar Hükumeti Kraliyesinin talibin kabiliyeti fenniye ve ilmiyesi etrafında kesbi ıttıla edebilecek liste ve vesaiki saire. C ~ Plânlar ve şartnamede taayyün etmekte olan bilumum ameliyahn ikmalini istihdaf eder kötrü bedeli mecmuunu muhtevi teklifnamesine inşaatı 'mezkurenin itmamını temin edecek muhtelif işler için bir efnsal cetveli. Munakıslar tekliflerini kanunî damga pullarını hamil olarak mühürlü zarf derunünde Beyoğlu'nda Istiklâl caddesinde 479 numaralı binada Macar Sefaretanesine 31 temmuz 1930 günü öğlene kadar teslim etmelidirler. ) îşbu zarflar bu vazife ile teşekkül edecek bir komisyon tarafından tayin edilecek tarihte küşat olunaeaktır. Müddeti mezkurenin inkizasından sonra hiç bir teklif kabul edilmiyecektir. Macar Hükumeti Kraliyesi teklif olunacak en dun fiatı nazarı itibara almaksızın t ensip edeceği talibi infihapta salâhiyeti bilkülliye muhafaza etmektedir. Mönakasaya iştirak edecek her talip kendi hesap ve masarifine hareket etmeği kabul etmiştir. Macar Hühumeti seyahat ve tetebbüat ve alelumum tekliflerinin vücude getirilmesine medar olacak diğer her guna sarfiyatlardan taliplere tazminat vermiyecektir. Macar Hükumeti Kraliyesi müşavir mîmarı Mösyö GlULtO MONGERİ munakasanm şeraiti hususiyesine dair tebligat yapmak ve icap edecek her guna izahatt ita eylemek üzere Galata'da Bozkurt hanındaki idarehanesinde taliplerin tnüracaatlannı kabule amade bulunacaktır. Atideki mesleklere mütehassıs yetiştirilir. Muhtelif sanayiin tesis ve işletmesi, elektrik mafdne ve kalorifer mühendis ve tnfitehassıshğı, kimya mühendisliği, topoğrafiya ve harita ahzı, inşaat mttteahhitlİği, şimendifer muhendisi ve müteahhltliği. Tedrisata 1 teşrinievvelde başlanacaktır. Şimdiden kayıt muamelesi yapıhr. tıtidaya merbut 6 foto ile vesaikin müdiriyete irsali. Müdiriyet Haydarpaşa Emrazı İstilâiye hastanesi için 1930 senei maliyesi nihayetine kadar lüzumu olan otuz iki kalem mekulat ve saire münakasai aleniye suretile mubayaa edileceğinden ve münakasa 6 temmuz 1930 tarihine müsadif pazar günü saat 14 te Galata'da Kara Mustafapaşa caddesinde kâin Istanbul Limanı Sahil Sıhhiye merkezi Sertababetinde icra edileceğinden talip olanların yevmi mezkurda masraf komisyonuna ve şartnameleri almak üzere hergün mezkör hastane idare memurluğuna müracaat etmeleri ilân olunur. Cumhuriyet Bilecik Vilâyeti Maden meslek mektebi daimî encümeninden: Zonguldak'ta kâln Yüksek Maadin ve Sanayi Mühendisi mektebinde Orta Leylî, meccanî, tahsil müddeti 3 senedir. En az 16 yaşmda olan orta mektep Madenlere Jeometir ve Başçavnş yetiştirir. Tayin ve ilân olunan münakasa müddeti zarfında talip zuhur etmemiş olan 4050 lira 87 kuruş bedeli keşifli Bilecik Vezirhan tariki üzerinde ve Vezirhan civarındaki taşköprünün tamiratı 3 temmuz 930 tarihine müsadif perşembe günü saat 15 te Vilâyet Daimî Encümenince ihalesi icra edilmek üzere 14 haziran 930 tarihinden itibaren 20 gün müddetle alenî münakasaya konulmuştur. 1 Ehliyet vesikası almak veya kaydettirmek için münakasa şeraiti umu» miyesinin 1 inci ve 2 inci maddelerinde yazılı vesaikin münakasa gününden lâakal sekiz gün evvel Vilâyet Nafıa Başmühendisliğine müracaat olunması. 2 Münakasa tafsilâtile şartnameler sureti musaddakalannuı Vilâyet Nafıa Başmühendisliğinden istenilmesL 3 Münakasaya iştirak edeceklerin müzayede ve münakasa ve ihalât kanunu mucibince teminatlarile birlikte ihale tarihi olan 3 temmuz 930 saat 15 e kadar Vilâyet Daimî Encümenine müracaat edilmesi ilân olunur. Maden Meslek Mektebi açılmıştır. mezunlan imtibansız, ilk mektep mezunlan imtihanla kabul olunur. Tedrisata 1 teşrinievvelde başlanacaktır. Şimdiden kayıt mnatnelesi başlamıştir. Istidaya merbut vesaik ile 6 foto ve sıhhat ve aşı raporunmı mektep mfldiriyetine gönderiImesL. ' Müdiriyet Emlâk ve Evtam bankası ^^ ' Jstanbul şubesinden: KİRALIK EMLÂK Senevî bedeli icatı 2 Galata Yo'cu salonu karşısı atik Aîezbaha binast müşte milâtı dan alö adet oda 780 2 „ % n • Depo 300 2 „» „ „ , I No. dükkân 350 ' * • » * 2 t t f 8 4 2 » » . 4 . . 120 2 » * 18 , Garaj 210 n B lâda muharrer e ı lâk bilmüzaye e bir sene müddetle kirava verileceğinden taliplerin ihaleye müsadıf 1/7/930 .salı günü saat on akıda şubemize müracaatlan. Esas No. Mevkı ve Nevi Kastamonu C. Müddeiumumiliginden: Mehpusine verilecek ekmekler arpa, mısır ve siyez toz ve toprak gibi mevaddı ecnebiden ari halis yerli buğday ununun ellenmiş ve alâsından olmak ve beher tayuı eski okka itibarile üç yüz dirhem sıkletinde ve gayet pişkin bulunmak ve hini taphından yirmi dört saat sonra tıbbiye muayene ettirelerek hapisane kapısı önünde tesliim edilmek ve kabiliyeti gıdaiyesi her veçhile emsaline faik ve mevcut nümuneye mütabık olmak şayet lâyıkı veçhile pişmemiş ve yahut dirhemi noksan zuhur ecek olursa birinci defasmda ihtar, ikincisinde belediyece takdir olunacak cezaı naktiyi bilâtaallul vermek ve üçüncüsünde mukavele namenin feshile diğer talibine ihale edilmek ve bundan tevellüt edecek zarar ve riyanda müteahhit olana raci olacak ve kapalı zarf usulile münakasaya iştirak edebilmek için bedeli muhammenin yüzde yedi buçuğu nisbetinde teminatı muvakkate akçesini yatırarak 930 haziranının otuzuncu pazartesi günü öğleden sonra Kastamonu Müddeiumumilik dairesinde hazır bulunulacaktır. Vakıf akarlar müdürlüğündeır. MtVavedeve vazounlan emlâk 1 Beyazıt'ta Kaşıkçılar kapısında 9 No. dükkân. 573 2 Bahçekapı'da Şeyh Mehmetgeylâni mahallesinde Şapçı hanı odabaşıhk ve kahveciliği ve 9 No. oda. , 601 3 Mahmutpaşa'da Sultanodaları sokağında 22, 24 No. dükkâftt 815 4 Çarşı'da Kazazlar Ressam Basmacılarda 49 No. dükkân. • 937 5 Çadırcılarda 19 No. dükkân maaoda. 6 Çadırcüarda 31 No. dükkân. Terlikçilerde 21 No. dükkân. 7 Gelincik 21 No. dükkân. 8 Hacımemiş 24 No. dükkân. 9 10 Çemberlitaş'ta Vezir hanı derunünde 56 No. dükkân. 11 Sultanselim'de Hatipmuslâhattin mahallesinde Fıstıkdibi sokağında cami hariminde 17 No. oda. 12 Bahçekapı'da Çelebioğlu Alâettin mahallesinde Abacılar'da baraka m nın bulunduğu arsa. 13 Galata'da Kemankeş Kara Mustafapaşa mahallesi Hamam sokağında 2 No. eczane 89 hissesi. B 09 14 Galata'da Arapcami mahallesinde Perşembepazarıhda 22 14 No. ıtıa49 ğazanın nısfı. 15 Galata'da Hacıama mahallesinde Arapkuyu sokağında fırın üstünde 67 oda. 154 16 Galata'da Şehit Mehmetpaşa Üstüpçular 13 No. baraka. 17 Muradiye Raifağa camii ittisalinde 49 No. dükkân. M. 119 120 18 Muradiye Raifağa camii tahtında 47 No. üç oda. Ü 14 19 Haydarpaşa Ibrahimağa cami sokağı 19 No. muvakkıthane. 73 20 Üsküdar'da Balaban iskelesinde voli mahalli. 134 21 Boğaziçin'de Kuzguncuk'ta 11127 No. dükkân. 141 . 22 Üsküdar'da Gerede mahallesinde 92 No. mağaza. \ 149 23 Üsküdar'da Mirahir mahallesinde 7 No. halâ mahalli. 24 Üsküdar'da Karacaahmet caddesinde arsa. Müddeti müzayede : 9 haziran 930 dan 2 temmuz 930 çarşamba günü saat on dört buçuğa kadar. Balâda muharrer emlâk kiraya verileceğinden müzayedeye vazolunmuştur. Taliplerin yevmi ihale olan .son günün saat on dört buçuğuna kadar şartnameyi okumak ve teminatı muvakkate ita ederek müzayedeye iştirak etmek üzere îstanbul Evkaf müdürlüğünde Vakıf Akarlar müdürlüğüne müracaatları ilân olunur. Evsaf ve müştemilâtı hakkında malumat almak istiyenler bu müddet zarfında mizayede odasına müracaat ederek ecri misil raporlaruu görebilirler. Maarif Vekâletinden: 1 Orta tahsil mektepleri Türkçe, Tarih, Coğrafiya, Tabiiye (Fizik kimya, Arziyat d a h i l ) , Riyaziye, Fransızca, Almanca, Ingilizce, dikiş biçki (nakış ve ev idaresi dahil), musiki muallim muavinliği imtihanları açılmıştır. 2 Bu imtihanlardan Türkçe, tarih coğrafiya tabiiye, riyaziye ve ecnebi lisan imtihanlan 6 eylul 1930 tarihinde lstanbul'da Darülfünun'da yapılacaktır. 8 Dikişbiçki imtihanı 4 eylül 1930 tarihinde lstanbul'da Kız muallim mektebinde yapılacaktır. 4 Muşiki imtihanı 4 eylül 1930 tarihinde Ankara Musikî muallim mektebinde yapılacaktır. 5 Dikiş biçki ve musiki Imtihanlarına girmek istiyenlerin ya bir kız sanayi mektebini ve yahut bir orta mektebi ikmal ederek şehadetname almaları ve altıncı maddenin B, C, D fıkralarındaki şartları haiz bulunmaları lâzımdır. 6 Diğer derslerin imtihanlarma girmek istiyenlerin : A) Tam devreü resmî ve hususî veya ecnebi liselerden ve yahut muallim mektebinden mezun olmaları ve muallim mektebi mezunu olanların da en az iki sene muallimlik yapmış olmaları şarttır. B) Yirmi yaşmdan aşağı ve kırk beş yaşından yukarı olmaması. C) Muallimlik edebilmesine mâni bir arızası olmadığı hakkında mahallî Maarif idarelerindeki nümunesine tevfikan fotoğrafh ve tasdikli sıhhat raporu. D) Bir cinayet veya cünha ile mahkum olmadığı hakkında hüsnühal şehadetnamesi ibraz etmeleri lâzımdır. 7 Bu şartları haiz ve imtihana talip olanların 1 ağustos 1930 tarihine kadar, adresleri sarih yazık bir istida ile Maarif Vekâletine müracaat etmeleri ve istidalarına, mektep şehadetnamesi veya tahsil derecelerine ait tasdiknamelerinin asıl veya tasdikli suretlerile sıhhat raporlarını ve hüsnühal şehadetnamelerini ve mahalli Maarif idarelerinden tasdikli ve fotoğrafh fişleri ile üçer adet kartonsms fotoğraflarmın rapdedilmesi lâzımdır. 8 İmtihanı kazananlar her hangi bir dereceli mekteplerde muallimlik etmemişlerse bir sene müddetle her hangi bir orta dereceli mektepte 20 lira maaşı aslî ile muallim muavini olarak istihdam edilecekler ve o ders senesi nihayetinde talimatına nazaran muvaffak oldukları taayyün edenler muallim olacaklardır. Emniyet sandığı müstakrizlerinin nazarı dikkatine Emniyet sandığı müdürlüğünden: Vadeleri hululünde tediyeyi deyn edümemesinden dolayı bilmü • zayede satılan emvali gayrimenkule borçlularma bir haftahk son ihbarname gönderileceğine dair ne saridık nizamnamesinde ne de yeni İcra kanununda sarahat olmadığı gibi müşteriler tarafından yüzde son zam için vuku bulacak müracaatlar da kabul edileceğine miitedair bir kayıt olmadığı halde eski tcra kanunundan mültebes bir itiyat saikasile vukua gelen müra caatların is'afma imkân olmadı ğından alâkadaranm kat'î karar çekilmezden evvel borçlarını ödemiş veya yenilemiş bulunmaları lâzım geldiği ilân olunur. Emvali metruke müdürlüğünden: Satılık köşk mâa bahçe Yeşilköy Şevketiye mahallesinde Cami ve Bulvar sokağında 19 No. Bodrum katında : Bir mutfak, bir kiler, bir koridor, iki oda, birinci katında: beş oda, iki sofa, halâ, kiler, ikinci katında: dört oda, bir banyo odası, bir tuvalet odası, halâ, bir balkon, üçüncü katmda : bir oda, bir balkon, bölmeli iki tavan arası ile bin dokuz yüz seksen dört metre murabbaı bahçeyi ve dokuz ahır, iki arabalık ve bahçıvan odalarını müştemil 16000 lira kıymeti muhammeneli bir bap köşkün tamamı. Müzayede tarihi 12 temmuz 930 cumartesi saat 14 te. Çorum Sıhhat ve içtimaî muavenet Satılık köşk maa bahçe mudurlugunden: Çorum'da müceddeten inşa edilecek 29660 lira bedefi keşifli Doğum ve Çocuk bakım evinin kapalı zarf usulile temel ve duvarları ile çatı aksamı 1 6 930 tarihinden itibaren 17930 tarihine müsadif sah günü saat 15 te ihalesi icra edilmek üzere bir ay müddetle münakasaya konulmuştur. Talip olanların pey akçesi 2225 lira ile birlikte teklif mektuplannı ihale saatinden bir saat evvel Çorum vilâyetine tevdi eylemeleri ve inşaat hakkında izahat almak ve şartnameyi görmek istiyenlerin de Istanbul Sıhhat ve İçtimaî Muavenet müdürlüğüne müracaatlan. Karadeniz Eregli Belediye riyasetindeır Karadeniz Ereğlisi kasabasmuı Nirengi ve Poligona müstenit hati hazır ve müstakbel plânı ve umumi haritası ve kadastro mesahasile nivelman ameliyatı olbaptaki şartnamei fennî ve şeraiti atiye dairesinde münakasaya konulmuştur. Münakasa 16930 tarihinden itibaren bir ay müddetle devam edecek ve 17930 sah günü saat on altıda nihayet bulacaktır. Münakasa kapalı zarfla olacaktır. Kadastro mesahasına ait taahhüdat şehrin plânı ile beraber icra ve ifa edilecektir. İhale bedelinin yüzde yetmişi 930 senesi bütçesinden mütebakiside 931 senesl bütçesinden tesviye edilecektir. Talip olanlar evvel emirde harita işlerinde ihtisası olduğu Harita Umum Müdürlüğünden musaddak bir vesika ile şimdiye kadar yapmış olduğu ve Nafıa Vekâletinde musaddak işlerin vesaikini teklif mektuplarına leffedeceklerdir. Fazla tafsilât almak ve şartnameleri görmek istiyen mütehas•sısların Belediye Riyasetine müracaat eylemeleri ilân olunur. Yeşilköy Şevketiye mahallesinde Aslan sokağında 8 No. Bodrum katında : Bir çamaşırhk, bir aptestane, bir koridor, bir oda, bir mutfak, bir odunluk, bir kömürlük, bir kiler, birinci katında : bir yemek odası, iki salon, bir koridor, ikinci katında : bir koridor, bir aptestane, dört oda, bir banyo odası, bir bolkon, üçüncü katında üç sandık odası. Îşbu köşkün bahçesi dahilinde 6 numaralı kârgir hane. Bodrum katında : Bir kiler, bir kömürlük, bir mutfak, birinci katında : iki oda, bir koridor ve hane ittisalinde 10, 14, 19 numarah hanelere su isal edecek hava ve elektrikle müteharrık büyük su kuyusu ile 3540 metre murabbaı bahçeyi müştemil 15000 lira kıymeti muhammeneli köşkün 36 da 25 hissesi. Müzayede tarihi 12 temmuz 930 cumartesi saat 14 te. Ayvalık Belediye Riyase4inden: Ayvalık limanında Belediye meydanına beton kazıklar üzerine beton zemin ile altmış metro tulünde ve yedi metre arzmda bir vapur iskelesi yaptırılacaktır. Zemin dolmadır. Altmışmc ımetroda azami dört kulâç su vardır. Mahallinde söndaj ve icap eden tetkikatı fenniyede bulunularak proje ve keşifnamenin tanzimi maktu ücretle münakasaya vazolunmuştur. İhalesi 5 temmuz 930 cumartesi günü saat 16 (on altıda) yapılacaktır Taliplerin ehliyeti fenniyelerini müsbet evrak ve vesaikle şinldiye kadar yaptıklan bu gibi iskele ve rıhtımların birer fotoğraf ve vesaikini Belediyemize ibraz eylemeleri şarttır. Daha fazla tafsilât için Belediye reisliğine müracaat olunması ilân olunur. Satılık köşk maa bahçe Yeşilköy Şevketiye mahallesinde Hatboyunda 14 No. Bodrum katında : Bir mutfak, bir kömürlük, bir odunluk, bir ahçı odası, bir kiler, bir aptestane, birinci katında : bir salon, bir sofa, üç oda, ikinci katında : bir salon, dört oda, bir banyo odası, bir aptestane, bir balkon, üçüncü katında : tavan arası ve iki oda ile 2277 metre murabbaı bahçeyi ve bahçıvan odası, çamaşırhane ve çiçekliği müştemil on bin dört yüz yirmi beş lira kıymeti muhammeneli bir bap köşkün 36 da 25 hissesi. Müzayede tarihi 14 temmuz 930 pazartesi saat 14 te. Izmir umumî hapisane müdürlüğünden: $30 senei maliyesi zarfında îzmir Hapisanesinin kırk altı bin lira bedeli taıuhammeneü Ekmek ihtiyacı kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. 6 temmuz 930 tarihinde saat 16 da haddi lâyık görüldüğü takdirde Îzmir Cumhuriyet MÜddeiumumiliğinde müteşekkil komisyonda ihalesi icra edilecektir. Şartnameler Hapisane müdürlüğünde mevcuttur. Taliplerin şartnameye muvafık tekliflerini Bedeü keşfi 30040 lira 46 kuruştan ibaret olan Ayaş kazası merkez mektebinln ikmali inşaatı 87930 salı günü ihale edilmek üzere 20 gün müddetle ve kapalı zarf usulile mevkü münakasaya vazedilmiştir. Münakasaya iştirak edecekler 2253 lirahk teminatı muvakkate akçesini Muhasebei Hususiye veznesine yatırıp makbuzunu ve yahut milli bir banka mektubunu teklif varakasına raptedilecektir. Ihaleyi müteakıp teminat akçesi % 15 e iblâğ olunaeaktır. Müteahhit tarihi ihaleden itibaren 10 gün zarfında mukavelenamesini Ankara Noterliğince musaddak olarak yaptırmaya mecbur mukavelenin imzasını takip eden 91 gün zarfında inşaatı şartnamesine tevfikan ikmal edilecektir. Mufassal şartnameyi görmek istiyenlerin her gün idaremize ve taliplerin yevmi ihalede Ankara Encümeni daimjsine mu Ankara Maarif Müdürlüğünden: Satılık köşk maa bahçe Yeşilköy Şevketiye mahallesinde Aslan sokağında 10 No. Bodrum kaünda : Bir kömürlük, bir odunluk, birinci katında : bir sofa, üç oda bir mutfak, bir halâ, ikinci katmda : üç oda, bir salon, bir banyo odası, bir 'halâ, üçüncü katında : çatı arası, bir büyük oda ile 686 metre murabbaı bahçeyi müştemil 8350 lira kıymeti muhammeneli köşkün 36 da 25 hıssesL Müzayede tarihi 14 temmuz 930 pazartesi saat 14 te. Balâda evsaf ve müştemilâtı ve bedeü muhammeneleri yazılı köşk ve bahçelerin takarrür edecek bedeüeri sekiz senede müsavi taksit ile ödenmek üzere müzayede kaimelerine merbut krokiler mucibince hizalannda gösterÜen gttn ve saatlerde kapalı zarf usulüe satılacakür. Taliplerin bedeli muhammenin « / o 7,10 nisbetinde teminat akçelerini havi teklif mektuplannı muayyen vakit ve saatten | Millî Emlâk müdiriveti satıs komisyonuna tevdi eylemeleri ilân olunur. «İB