16 Haziran 1935 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

16 Haziran 1935 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

16 Haziran 193S CUMHUEİYET müdürler sırf şirket mevzuuna aid olan işleri idare ve eşhası saliseye karşı şir keti temsil ve vaz'ı imzaya salâhiyet tardır. Herhangi bir iş hakkında şerik lerin ekseriyetile verilen karara muhalif hareket eden müdür yaptığı mua meleden şahsan mes'uldür. 13 Müdür mahkemelere aid iş lerden şirketi bizzat veya aharı tevkil suretile bilvekâle temsil eder. Vekil tayin edildiği takdirde vekile verilecek ücret şürekânın ekseriyetile takarrür eder. 14 Müdür şirket namına her türlü muamelâtı ifaya mezundur. Ancak 5000 lirayı beş bin lirayı tecavüz eden istikraz veya herhangi bir muamelei ticariye vukuunda diğer şeriklerden birinin dahi imzası şarttır. Müdürle beraber imza edecek diğer şerikin kim olacağını şerikler meclisi ekseriyetle tayin eder. 15 Şirkette daimî veya muvak kat olarak istihdam olunacak memur veya müstahdemin adedi ve bunlara verilecek ücretlerin miktarı şürekâmn ekseriyetile tayin ve tesbit edilir. Şü rekâ şeriklerden birisinin daimî bir hizmette istihdamına karar verirse ekseriyetle bir ücret verilmesile kararlaştırabilir. Şu kadar ki derhal istihdamı mecburî olan ameleyi mahalfi ürfe gö're mutad ücretle bizzat müdür istihdam edebilir. 16 Şürekâdan herhangi birinin şerik sıfatile şirket işleri için lüzumunda sarfedeceği gayret ve göstermeğe mecbur olduğu alâka ve hizmetten dolayı ücret talebine hakkı yoktur. le tedarik edemediği takdirde şirket kendi namına, fakat mezkur şerik hesabına bankadan alacağı teminat mektubu ile bunu tedarik eder. Mezkur teminat mektubu için bankaya verilecek faiz ve komisyon ve Noter masrafı ve saire mezkur şerik hesabına zimmet kaydolunur ve eğer teminat verilen âkidden dolayı mezkur teminat akçesi hükumetce irad kaydedilirse irad «zaydedilen miktar şerikin sermayesinden tenzil edilir. 25 Kâr ve zararın taksimi nakden ödenen sermaye nisbetinde yapılacak tar. Her sene temettüün muayyen bir kısmının ihtiyat akçesi olarak tefrikine şürekâ ittifakla karar verebilir. 26 Serikler arasında zuhur ede cek ihtilâflar şeriklerin ekseriyetle in tihab edecekleri hakem veya hakemler marifetile halledilir. 27 Şirketin düyun ve taahhüdatından dolayı evvelemirde şirketi «şü rekânın» sermayesi, saniyen menkul ve gayri menkul emvali mes'uldür. Şürekâ şirket umurunda yekdiğerine müteselsi len kefıldirler. 28 Şürekâdan biri vefat ettikte reşid ve ticarete mezun bir varise bey nelverese hissesi temlik ettirilerek umuru şirkete serik olarak devam ertirilebilir. Temlik muamelesi yapılmamışsa vefat eden şerikin hissesi vereseye iade olunur. 29 Şürekâdan biri serikler heyetinin izni olmadıkça hissesini ahara devir ve temlik edemez. 30 Şürekâdan biri şirketten çıkmak istedikte diğer şürekâmn bu talebi ekseriyetle kabul etmesi şarttır. Şerikin «şirketten» çekilme talebi kabul edildiği takdirde sermayesinin tamamı ile yüzde yirmi beşini şirkete terketmek suretile temettüünü, ancak temettüün tev zii zamanında alabilir. 31 Şirketin diğer bir sirketle iş tiraki şürekâmn ittifakile mümkündür. Gerek müddetin hitamında ve gerek sair kanunî bir sebeble şirketin fesh ve tasviyesine karar verildiği takdirde evvelemirde şeriklerin ekseriyet reyile üç zat tasfiveye memur edilir. mümkün olmadığı takdirde ticaret kanunu ahkâmı tatbilç olunur. Tasfjye memurlanna şü•*ekân» ekseriyet reyüe bir verilir. 32 Şürekâ arasındaki davalarda Inegöl mahkemesi mercii mahkemedir. Diye sözlerini bitirdiler, verilen bu takrirleri ben yeminli Noter muavini usul ve kanuna tevfikan bir asıl ve üç suret, dört nüsha olarak yazdım ve muhteviyatım kendilerine açıkça okudum ve mealini anlattım, arzularının tam iste dikleri gibi zaptolunduğunu tasdik et meleri üzerine altı varakaya bağlı olan bu mukavele alhnı hepimiz imza ettik ve mühürledik. Bin dokuz yüz otuz beş senesi mayıs ayının 24 üncü cuma günü Şerik Şerik Şerik Serik Ş. Lakşe Necati Tevfik î. Zühtü Serik Şerik Noter M. C. Sadık î. Bosnah Fehmi NOTER TASDİKÎ 1935 senesi mayıs ayının 24 üncü cuma günü vuku bulan taleb ve davet üzerine Inegöl Uludağ Keresteciler Şirketine bilâzime tarafımdan yazılan ve açıkça okunup maali anlatılan altıvarakadan ibaret ve 32 maddeyi muhtevi kollektif şirketlerine aid tebeddülâtı havi iki numaralı isbu beyanname altm daki mühür ve imzalar kendileri dai remce tanıdık şirket şürekâsmdan Şakir Lâkce, îbrahim Bosnalı, Feyzullah oğlu Tevfik, ve Îsmail Zühtü ile înegöl Noter muavinliğinin 5 haziran 933 tarih ve 473/ 18 numaralı umumî vekâletnameye müsteniden Cafer oğlu Salih vekili umumisi Cafer ve Ankara birinci Noterinin 11 mayıs 935 tarih ve 3775/3168 numaralı umumî vekâ letnameye müsteniden Fatma Topçu oğlu vekili umumisi Necatinin olup bu tarihte yanımda vazeyledıklerini ve mündericatını tamamen ikrar ettiklerini tasdik ederim. 24'5/935 Noter M. Inegöl Keresteciler Kollektif Şirketinin Şerikleri arasında husule gelen tebeddülâtı gösterir bir numaralı beyanname 14 mâyis 927 tarihli esas nizamnamede lnegöl Keresteciler Kollektif Şirketinde şerik sıf atile imzaları mevcud şerikler arasında berveçhizir tadilât vukua getirilmiştir. Mezkur mukavelenamede isimieri yazılı olan Hasan oğlu Süleyman, M. Nuri, Hafız Abdullah, Ahmed Nuri, Mehmed Raşid, Selim, Mehmed Şevket, Mehmed Hulusi, Şiikrü, Ali, ömer Lutfi, ve diğer Mehmed ve Mehmed gerek esasen sermaye vermemek ve gerek kısmen »ermayeyi verdikten sonra şirketten hisse? sini ahp çıkmak auretile sirketle alâkaları kesilmiş ve bu hususta dairenizce: 9/12/928 tarih 1385 16/6/933 tarih 18/6/933 tarih 15/5/930 tarih 15/8/928 tarih No. ve 522/64 No. ve 555/96 No. ve No. ve 597/43 No. ve 849 No. ve Istanbul Beşinci Icra Memurluğundam Emniyet Sandığına 8/12/928 tarih 1379 .4/12/932 tarih 1066/63 No. ve 6/12/928 tarih 12/4/931 tarih 8/6/933 tarih 6/12/928 tarih 6/10/928 tarih 26/12/935 tarih 1317 No. ve 267/25 No. ve 457/2 No. ve 1375 No. ve 1199 No. ve 56/46 No. ve Numara ile tanzim, tasdik ve ihbar edilen ve birer suretleri daire • nizde mahfuz bulunan resmî vesaikle sirketle alâkaları mezkur ta • rihlerde münkati olmuş ve yerlerine iki numaralı beyannamede te • diye edilmiş sermayeleri yazılı Ibrahim, Bosr|ilı Feyzullah oğlu Tevfik ve Fatma Topçu oğlu kaim olmuşlardır. Keyfiyetin ticaret kanununun 150 inci maddeıine tevfikan Noterlikçe tasdik ve sicilli tica rete kayid ve ilânı için işbu beyanname tanzim edilmiştir. Adres: Inegöl Uludağ Keresteciler Şirketi Müdürü. Şakir Lâkşe Imza: Ş. Lakşe 1935 senesi mayıs ayının 24 üncü cuma günü vukubulan taleb ve 'davet üzerine Inegöl Uludağ Keresteciler Şirketine gidilerek taraf ımdan yazılan ve acıkça okunup meali anlatılan bu beyanname altın daki imza kendisi dairemce tanılan Şirket Müdürü şürekâdan Şakir Lakşenin olup bu tarihte yanımda imzaladığını ve mündericatını tamamen ikrar eylediğini tasdik ederim. 24/5/935 NOTER birinci derecede ipotekli olup yeminli üç ehli vukuf tarafından tamamına 8984 lira kıymet takdir edilen Kadıköy, Zühtüpaşa M. Selâmiçeşmesi, Bağdad caddesi sokak E. 68 Mü. Y. 226, 228 numaralı bahçe ve müştemüâtlı bir ev açık arttırmaya vazedilmiş oİduğundan 22/7/935 tarihine musadif pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeîi kıymeti muhammenenin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde müşterisi ü zerinde bırakılacaktır. Aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle temdid edilerek 6/8/935 tarihine musadif salı günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bedeîi kıymeti muhammenenin yüzde yetmiş beşini bulmadığı takdirde satış 2280 numa ralı kanun ahkâmına tevfikan geri bırakıhr. Satış peşindir, arttırmaya iştirak etmek isiyenlerin kıymeti muhammenenin ^c 7,5 nis betinde pey akçesi veya millî bir bankanın teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Hakları tapu sicillile sabit olmıyan ipotekli alacaklılarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiblerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müs • bitelerile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet yirmi gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillile sabit olmıyanlar satış bedllinin paylaşmasmdan hariç kalylar. Müterakim vergi, tenviriye, tanzifiyeden mütevellid belediye rüsumu ve vakıf icaresi bedeîi müzayededen tenzil olunur. Daha fazla malumat almak istiyenler 4/7/935 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundurulacak arttırma şartnamesile 934/3373 numaralı dosyaya müracaatle mezkur dosyada mevcud vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (3342) Türk Hava kurumu Büyiik Piyango Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir 19 ncu tertip 3 üncü keşide I I temmuzdadır İnegöl Noterliğinden: 14 mayıs 927 tarihli mukave'e ilc teşekkül eden Inegöl keresteciler Kollektik şirketinin gerek dahilî nızamnamesinde ve gerek şürekâsı arasında bu güne kadar mühim tahavvüller hu^ule gelmiş olmasına binaen Türk ticaret kanununun 150 inci maddesine tevfikan vâki olan bu tebeddülâtın noterlikçe badettasdık sicilli ticarette kayid ve ilânı kararlaştırılmış olduğundan mezkur tebeddülâtı hâvi işbu 2 numaralı be yannamenin tanzimine tevessül edilmiş Büyülc ikramiye 509000 liradır Aynca; 20.000, 12.000, 10.000 liralık ikramiyelerle 20.000 lirahk mükâfat vardır İstanbul Millî Emlâk Müdürlüğünden: Muhammen değeri Lira BÜYÜKDERE : Yenimahalle Kayıkhaneyolu ve Pazar başı caddesi eski 11,4 yeni 70,8 sayılı kayıkhaneyi müştemil evin 3/8 payı. 358 Y E N l C A M t : Hacıköçek Kürkçü hanı ikinci katta eski ve yeni 10 sayılı odanın tamamı. 648 M E R C A N : Yavaşçaşahin mahallesi Uzunçarşı cad desi eski 163 yeni 240 sayılı dükkânm 30/84 payı. 177 KÜÇUKPAZAR: Hocahayreddin Küçükpazar caddesi eski 51 yeni 43 sayılı üstünde odayı müştemil dükkânm tamamı. 216 T A K S 1 M : Kâtib Mustafaçelebi Yeni sokak eski 9, 11, 13 yeni 7, 9, 11 sayılı jimnastik kulübü ve deponun eski 9 numaraya isabet eden muayyen mahalli. 2063 YED1KULE : Kürkçübaşı Hüseyinağa Yedikule caddesi eski ve yeni 2, 4 sayılı iki evin 42/240 payı. 195 M E R C A N : Samanviranisani Uzunçarşı caddesi eski 324 yeni 105 sayılı dükkânm 3/90 payı. 22 YEDİKULE : Çırağıhasan Ikiyüzlü Çeşmeçıkmazı eski 44 yeni 1 sayılı evin 1/2 payı. 183 EMtNÖNU : Ahıçelebi Balıkpazarı caddesi eski 96 yeni 48 sayılı dükkânm 480/6720 payı. 285 KULEDlBt : Şehid Mehmedpaşa Üstübiciler sokağı eski ve yeni 2 sayılı dükkânm tamamı. 130 M E R C A N : Pastırmacı hanı eski 9, 10, 11, 12, 13 sayılı odaların tamamı. 432 K A D I K Ö Y : Osmanağa Yoğurthane sokağı eski 22 M. yeni 24 sayılı evin 1/2 payı. 554 BOĞAZ1ÇI î Yeniköy Yağhane sokağı eski ve yeni 5 sayılı evin 979/1440 payı. 557 Yiıkarıda yazılı mallar 21/6/935 cuma günü saat 14 te peşin para ve açık arttırma ile satılacaktır. Isteklilerin yüzde yedi buçuk pey ajtçelerini 12 den evvel yatırmaları. «F.» (3261) Şakir Lakşe 10,000, îbrahim Bosnalı 7,500, Cafer oğlu Salih 5,000, Feyzullah oğlu Tevfik 6,000, Fatma Topçu oğlu 4,000, tsmail Zühtü 2,000 liradır. İşbu mukavelenin imzası tarı hinden itibaren azamî 15 gün içinde Şakir Lakşe 5,000, Salih 2,500, Fatma 500 lirayı sermayelerine lâğvedilmek üzere şirkete teslimi taahhüd ederler. îsmail Zühtü 23/5/935 tarihli karar mucibince 1,000 lira daha sermaye vazedecek ve bunu 935 senesi gayesinde ödeyecektir. îsmail Zühtüye aid hissei temettüün tayinine esas olacak sermaye miktarı 23/5/935 tarihli kararla tesbit edilmiştir. Bu suretle ilâve edilen 9,000 lira ile beraber şirket sermayesi 4J,500 liraya baliğ ol 17 Şürekâmn herhangi birinin maktadır. Nizamname mucibince kaşirketten her ne miktarda olursa olsun bul edilen elli bin lira esas sermayepara istikraz edebilmesi behemehal şüden bakiye kalan 6,500 liranın 2,000 rekâmn ittifakile mümkündür. İstikraz lirasını üç sene gayesine kadar nakden edilen parayı vadesinde tediye etmiyen tediye etmek şartile şürekâdan îsmail şerikin sermayesinden istikraz edilen Zühtünün kendi sermayesine zam etpara vade tarihinden itibaren tenzil etirmek hakkını bütün şürekâ ittifakla kadilir. bul etmiştir. Geri kalan 4,500 lira şürekâ arasında nakten ödenen sermaye18 Şürekâdan herhangi birisi leri nisbetinde lüzumunda tevzi ve ser şirketin yaptığı ticarî muamele nevinmayelerine ilâ edilecek. den bir iş yapamaz. Aksi takdirde o iş5 Gerek nakten verilen ve ge ten mütevellid kâr şirkete aiddir. Za rekse verilmesi aynca taahhüd edı'en rarından şirket mes'ul değildir. Bu sutır. sermayeden gayri sermaye tedarıkıne **refl£TâTıakkuk eden kâVjjirkete tesTim 1 Şirketin adı. Uludaz ve Karave binnetice şirket seHnayesiuia «Ui bin bel ormanlan înegöl kereste şirketidir. edilmez v«~gaae © itle iştigale devam liradan yukan çıkarılmasma ihl'.yac edilirse şirket o kân kendisinden al 2 • Nizamnamede adlan yazılı hâsıl olduğu takdirde bu husus şürekâmakla beraber şürekâmn ittifakile şerik serikler yerine înegölün Bürhaniye şirketten ihrac ve yaptığı o işten dolamahallesinden Şakir Lakşe ve aym mn ittifakla vereceği karara istinaden ya şürekâ arasında karar tarihinde şüyı tahassul eden kâr miktan sermaye mahalleden Cafer oğlu Salirı Peşteli rekâmn nakten tediye edilen sermay.sinden tenzil olunur. Geri kalan sermaKemalpaşa mahallesinden İbrahim yesi sene nihayetinde kendisine verilir Bosnalı Hamdiye mahallesinden Fey leri nisbetinde mevcud serikler tarafından tedarik edilecek ve yahud haricclen ve aynca şirketin o sene içinfıissei te zullah oğlu Tevfik, Ankarada mukim mettüüne bu şerik iştirak edemez, fa Temyiz mahkemesi azasından ölü lop şerik ithali suretiie elde edilebilecektir. 6 Vazı taahhüd olunan sermayekat zarara iştirak eder. çu oğlu Nazif karısı Fatma Topça oğ: nin tahsiline şirketçe karar verilHiği lu ve Inegölde Kemalpaşa mahalle in19 Şeriklerden her birisi şirketakdirde bu karar mucibince şürekâya de mukim müderris zade Ismaıl Zühtin bütün muamelât ve hesablarının ve ayn ayn gönderilecek mektubla vâki tü kaim olmuşlardır. yapılan işlere dair tanzim olunan ev taleb tarihinden itibaren bir ay içinde rak, defter ve vesaiki görüp tetkik etNizamnamenin iptidaen tescili esnaserikler tediyesini taahhüd ettikleri sermek ve ken^isi için bir hulâsa çıkar sında şerik sıf atile ismi bulunup gerek mayeyi nakten şirket veznesine ödıyemak ve şirketin tarzı cereyanından mataahhüd ettiği sermayeyi hiç verme lumat almak ve müdürden malumat miş olması yüzünden ve gerek bir kı ceklerdir. istemek hak ve salâhiyetini haizdir. sım sermayeyi verdiği halde bunu tek7 Gerek tediyesini taahhüd ettiği rar istirdat ederek şirketi ibra suretiie sermayeyi vaktinde veremiyen şerik ve 20 Şeriklerden herhangi birisi şirketten çekilen eski şeriklerin adlan gerek hariçten alındığı halde taahhüd ihtısası dairesinde şirket umurunda çaaynca bir beyanname ile noterliğe veettiği sermayeyi vermiyen şerik VA\Llıştınldığı takdirde şürekâmn ittifakile rilmiştir. kında şirket şürekâsı ekseriyetle şirketbu şerike kârdan bir miktar para verilebilir. 3 Şirketin mevzuu Uludağ ve ten ihrac karan verebilir ve bu yüzden duçar olunan zararı ziyan faiz ve saKarabel ormanlannı işletmektir. Fa • 21 Şirketin herhangi bir borcluireyi de aynca taleb edebilir. kat Şirket şürekâmn ittifakile diğer sunu ibra etmesi ve şirket alacağını bir 8 Şirketin fabrikası ve fabrika her hangi bir muamelei ticariyeyi ifa miktannı tenzil eylemesi veya borcetrafmda bulunan binalan ve kereste edebilir. lu ile sulh ölması şeriklerin ekseriyet konulmasına mahsus yerlerin ve arsala4 Şirketin sermayesi: kararile yapıhr. nn ve haneleri ve bütün müesseseleri ve Nizamnamede şirketin beheri yüzer 22 Şirketin bütün muamelâtı sederunünde mevcud alât edevat ve moliralık müsavi kısımlara münkasim 100 ne sonunda kapatılarak bir bilânço bilyalan ve ormanlardaki tesisatı arabin liralık sermayesi beheri ellişer litanzim edilir bu bilânçoyu kabul ettikralık bin hisse olmak üzere elli bin li baları ve saireleri tamamen şirketin maleri takdirde bütün şerikler imza ederraya indirilmiştir. Bu sermayenin tev lı olup serikler arasında nakten tediye ler. Imzadan sonra hileden maada hiç edilen sermayeleri nisbetinde müşlerekzii şekli berveçhi atidir. bir sebebe istinaden bilânçoya itiraz etir. Şürekâ şimdiye kadar berveçhi ati dılemez. ŞÎRKETİN ÎDARESÎ mebaliği nakden tesviye etmişlerdir: 23 Itirazın, bilânçonun azaya 9 Şirket şürekâmn ekseriyetle gene serikler arasında seçilen ve bir sene müddetle intihab edilen bir müdürle idare olunur. Fakat serikler arasından bir müdür seçilmesine imkân buluna mazsa şirketin haricden bir müdürle idare edilmesine şeriklerin ekseriyeti ârasile karar verilir. tebliğinden itibaren azamî bir hafta içinde esbabı mucibeye müstenid ola rak bildirilmesi lâzımdır. Şürekâca bu itirazın kabul veya reddi hususunda ekseriyetle ve azamî bir hafta içinde karar verilir. Bu karar kat'idir ve muteriz jerike de şâmildir. 24 Şirketin devlet ve müessesatt resmiye ile akdettiği mukavelelerden dolayı gö'stermesi lâzım gelen teminat paraları evvelâ şirketin mevcud emvali ile kifayet etmediği takdirde bakiyesi şü rekânın kabul edilmiş olan sermayesi nisbetinde şürekâ tarafından temin edilecektir. Şeriklerden her hangi birisi kendisine isabet eden teminat parasını gayri menkulünü ipotek etmek «uretilç veya nakten ve yahud diğer bir suret * REVU E en dakik, en hassas, en son BBodeller BEYOÖLU'nda : M1SIRLI Istlklftl Caddaal 3OS C A L A T A ' d a : SAATCI MEYER TUnel Caddeaı 29 ISTANBUId« : A. KEŞIŞYAN. Sultan Hamam. Yeni Caml Caddasl 4 ANKARA'da I R I Z A TEVFİK. Banlcaıar Caddaaı 8 Umum! Depo»u : latanbul. Baho» Kapı. Taş Han IS Telefon : 2ISS« Uzunköprü Belediyesinden: Uzunköprüde yaptırılacak olan «8197» lira «45» kuruş bedeîi keşifli fennî mezbahanın yapılması işi 10 haziran 935 tarihinden itibaren 20 gün müddetle açık eksiltmeye konulmuştur. lhalesi 1 tem muz 935 pazartesi günü saat 16 da Uzunköprü Belediye dairesinde yapılacaktır. Muvakkat teminat akçesi 615 liradır. 2490 sayılı arttırma, eksiltme ve ihale kanunundaki evsafı haiz isteklilerin Uzunköprü Belediyesi Arttırma, Eksiltme ve İhale Komisyonuna müra c&atleri ilân olunur. (3330) 10 Müdür şeriklerden olsa bile kendisine şürekâca ekseriyetle tayin edilen aylık bir ücret verilir. I 1 Şirket müdürü întihabı rıer sene başında tecdid edılir. Evvelce intihab olunan müdürün tekrar intihabı caizdir. Fakat senenin hitamından ev vel indelicab şürekâmn ekseriyetile müdürün azli mümkündür. J 2 întihab veya tayin olunan iş arıyorum Mükemmel daktilo bilirim. Tahsi îm iyidir. Gayet ehven şeraitle ça ifirım. İstanbul Millî Emlâk Müdürlüğünden: İstanbul Emniyet Müdürlüğü debboyunda mevcud 79 kalem muh • telif cinsde sahibsiz eşya toptan 408 lira 25 kuruş muhammen bedel üzerinden açık arttırma usulile satılacaktır. İsteklilerin 1/7/935 pazartesi günü saat on dörtte yüzde yedi buçuk pey akçelerile müra caatleri. «S.E.» (3335); Divanyolu 114 numaralı hanede Mustafa oğlu Mehmed Ziyaettin.