3 Ekim 1935 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

3 Ekim 1935 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

5 Birindteşrin 1935 CUMHURÎYET 11 5 Birinciteşrin Cumartesi akşamı, Taksim Abide karşısında Kışlık B E L V U salonu Sındırgı Şarbaylığından: Sındırgı kasabasma akıtılacak su için muktezi «7» santim kut runda «14,110» kilo pik döküm font boru ile «683» kilo sıkletinde «21» aded vantoz, tahliye ve tevkif muslukları rabt aksamı ve üç ağızh rabt borulan «1,702» lira bedeli keşif le 2 teşrinievvel 935 te başlayıp 21 teşrinievvel 935 pazartesi günü saat 16 da ihale olun mak üzere 20 gün müddetle açık eksiltmeye konuldu. İstekliler 2490 sayılı kanunda enva ve makadiri tasrih ve tayin olunan teminat ve vesaiki vereceklerdir. Eksiltmenin Sındırgı Belediyesinde yapıla cağı ve şartname ve proje örneklerinin Belediyemiz.den ahnacağı ilân olunur (6123) I AHMURE NEBİLE gecesidir. Telefon 49091 açılıyor. Bu açılma gecesi Bayan ALi MUHiDDiN Dünyanın en meşhur şeker ticarethanesi Bahçekapı, Beyoğlu, Pangalb, Karaköy, Kadıköy Ankarada şubesi vardır W Zade Kapalı Zarf Usulile Eksiltme Nafıa Bakanlığmdan: 1 Eksiltmeye konulan is «Bolu Vilâyetinde Gerede Kızılcahamam yolunda Ulusu üzerinde betonarme Afatlar köprüsüdür». lnşaatın keşif bedeli 22000 liradır. 2 Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardırı A Eksiltme şartnamesi. B Mukavele projesi. C Nafıa işleri şeraiti umumiyesi. D Tesviyei türabiye, şose ve kârgir inşaata daîr fennî şartname. E Betonarme büyük köpriiler hakkında fennî şartname. F Keşif hulâsa cetveli. G Proje. tstiyenler bu sartnameleri ve evrakı 110 kuruş bedel mukabilinde Nafıa Vekâleti Şoseler Reisliğinden alabilirler. 3 Eksiltme 9/10/935 tarihinde çarşamba günü saat 16 da Ankarada Nafıa Vekâletinde Şoseler Reisliği dairesinde yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmeye girebilmek için isteklinin 1650 lira muvakkat te minat vermesi, bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olması lâ • zımdır. 1 Ticaret Odasına kayidii bulunduğuna dair vesika. 2 Isteklilerin yapmış oldukları işlere aid vesikaları ihaleden en az üç gün evvel göstererek Nafıa Vekâletinden alacakları ehliyet vesikası. 6 Teklif mektubları yukarıda üçüncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Şoseler Reisliği dairesine getirilerek Eksiltme Komisyonu Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet üçüncü maddede yazılı saate ka • dar gelmiş olması ve dıs zarfın mühür mumile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edİlmez. (2702) (5827) İstanbul SÜMER BANK Umum Müdürlüğünden: 1 Izmit Kâğıd ve Karton fabrikası için evsafı aşağıda yazıh tomruk halinde 7000 M3 odun satın alınacaktır. 1 Beyaz köknar olacak, 2 Ağaçlar düzgün olacak, 3 Uzunlukları 1,10 veya 2,20 metro olacak, 4 Kuturları 8 santimden az olmıyacak, 5 Ağaçlarm üst kabukları gömleğine kadar yontulmuş olacak, 6 Ağaçlar az budaklı olacak, 7 Ağaçlar sağlam olacak ve ağacın ortasında çürük bulun mıyacaktır, 8 Ağaçlar mümkün mertebe reçinasız olacaktır. •9 Ağaçların rütubet miktarı azamî % 20 yi geçmiyecektir. Bu ağaçları teslime talib olanların 10/10/1935 tarihine kadar Ankarada Sümer Bank merkezine müracaat ederek, mal denizden geldiğine göre Cif Derince, karadan geldi ğine göre lzmitte vagonda teslim fiat teklif etmeleri lâ zımdır. 2 Ayrıca 1000 ton köknar kapak tahtası alınacaktır. Bu kapakları satmağa talib olanların 10/10/1935 tarihine kadar Fabrikaya nümune göndermeleri lâzımdır. Icra Memurluğundan: Yeminli üç ehli vukuf tarafmdan tamamına 68,571 lira kıymet tak Bütün eczanelerden H A S KALMİN " isteyiniz Baş ağrısı Diş ağnsı Grip Romatizma Kırgmhk « • >•" dir edilen tapu kaydine nazaran Hocabey mahallesinin atik'Hami « diye ve Yangınefendi çıkmazı, cedid Hamidiye caddesi 16, 16 mü kerrer, 18, 20, 22 numaralı Sinanpaşa ve Halil Efendi vakıflarından sırf mülk ve altında beş mağazası bulunan kârgir kayden Kafk.as hanı ve halen Aksaraylılar hanı denmekle maruf hanın tamamı açık arttırmaya vazedilmiş olduğundan 4 teşrinisani 935 tarihine musadif pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti muhammenenin % 75 ini bul duğu takdirde müşterisi üzerinde bırakılacaktır. Aksi takdirde en son arttıranm taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müddet le temdid edilerek 19 teşrinisani tarihine musadif salı günü saat 14 ten 16 ya kadar dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında da arttırma bedeli kıymeti muhammenenin % 75 ini bulmadığı takdirde satış 2280 numaralı kanun ahkâmına tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir, arttırmaya iştirak etmek istiyenlerin kıymeti muhamme > nenin rl 75 i nisbetinde pey akçesi veya millî bir bankanın teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Hakları tapu sicillile sabit olmıyan ipotekli alacaklılarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiblerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün 7arfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillile sabit olmıyanlar satış bedelinin pay laşmas.ndan haric kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye, tanzifiyeden mütevellid Belediye rüsumu ve Evkaf icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. Dellâliye ücreti müşteriye aiddir. Daha fazla malumat almak istiyenler 15 teşrinievvel 1935 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundurulacak arttırma şartnamesile 935/979 numaralı dosyaya müracaatle mezkur dosyada mevcud vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (6101) Kültür Bakanlığmdan: 1 Ankarads Dil, Tarih ve Coğrafya Fakültesinde 1 ikinciteşrin 935 te derslere başlanacaktır. Talebe yazılma şartları: 2 Gündüz talebesi için: a) Lise olgunluk veya bakalorya sînacinî vermiş olmak veya yük sek bir okuldan çıkmış olmak lâzımdır. b) Gündüz talebesi olmak istiyenler 1 birinciteşrin 1935 ten 1 ikinciteşrin 935 e kadar aşağıdaki belgelerle, Ankarada Evkaf apartı manlarında Fakülte Dekan kâtibliğine başvurmalıdırlar. 1 Dilek kâğıdı. 2 Okul şehadetname veya tatdiknamesi. 3 Sağlık ve çiçek aşısı raporlara 4 Hüviyet karnesi. 5 lyi halini bildirir okul belgesi veya mazbata. 6 6 tane fotoğraf. 3 Yatılı lalebe için*. a)Fakülteye kız ve erkek olmak üzere yarşı ile 40 yatılı talebe alınacaktır. b) Yarşıya girmek icin lise olgunluk suıacını geçirmiş veya 6 yıl lık öğretmen okulunu bitirmiş olmak lâzımdır. c) btekliler yukarıda yazılı belgelerle ve dilek kâgıdlarında yatılı talebe sınacına gireceklerini açıkça yazarak en geç 10 birinciteşrin 1935 tarihine kadar Yüksek öğretmen Genel Direktörlüğüne baş • vurrr.ahdırlar. 4 Smaçlar 1 5 1 6 birinciteşrin 1935 günlerinde yapılacaktır. 5 Sınaç yerleri: Ankarada Gazi Terbiye Enstitüsü, Istanbulda Yüksek öğretmen okuludur. Sınaçlara saat 10 da baslanır. (2768) (5993) MODELLA Paris ve Viyana Modelleri BAYANLAR1N ••••mmmtmmm• r Gİ Y İM EVİ Ankara İstanbul Poşta T. T. Başmüdürlüğünd en: fstanbul büyük postahane bahçesinde kabili iştîal ve incîmat olan benzin, yağ gibi maddelerin mubafazası için açık eksiltme ile bir depo inşa ettirilecektir. lsteklilerin, keşif bedeli 697 lira 58 kuruş ve muvakkat teminatı 53 lira olan bu işe aid şartname ve projeyi gör mek üzere hergün ve eksiltmeye iştirak için de en az 500 liralık bina işi yaptıklarına dair Nafıa Müdürlüğünden tasdikli ehliyet vesika • larile birlikte 4/10/935 cuma günü saat 15 te Galatasarayda Posta T. T. Başmüdürlüğü Alım, Satım Komisyonuna müracaatleri. (5754) Cezaevi Müdürlüğünden: Ankara Cezaevinin bir senelik ekmek ihtiyacı için 20 eylul 935 tarihinde açılan kapalı zarf usulile münakasaya talib zuhur etme diğinden mezkur ekmeğin ayni şerait altmda ve 20 eylul 935 tari hinden itibaren bir ay zarfında pazarhkla ahnmasına karar veril miştir. lsteklilerin 1803 lira 38 kuruş teminatı muvakkate akçesi veya banka mektubile birlikte hergün öğleden sonra Cumhuriyet Müddeiumumiliğinde müteşekkil Komisyona ve şeraiti anlamak üzere Cebecide Cezaevi Müdürlüğüne müracaatleri ilân olunur. «2735» (5889) Balıkesir ilbaylığmdan: yğ 1 Eksiltmeye konulan iş Balıkesir Vilâyet merkezinde hükumet binası, bina inşaatı her türlü tesisatile beraberdir. Bina ve te sisatın keşif bedeli (94182) doksan dört bin yüz »ek*en ikı lira (75) yetmiş beş uruştur. Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır. 2 Eksiltme şartnamesi. A Mukavele projesi. B Nafıa işleri şeraiti umumiyesi. C Fennî ve hususî şartnamesi. P Keşif cetveli ve silsilei fiat cetveli. F Beş aded plân. G İstiyenler bu sartnameleri ve evrakı 750 kuruş bedel mukabı linde Encümenden alabilirler. Eksiltme 7/10/935 günlemecinde pazartesi günü saat on be» te Vilâyet Encümeninde yapılacaktır. Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. Binanın idarei hususiyeye aid olan (94182) doksan dort bm yüz seksen iki lira (75) yetmiş beş kuruşluk kısmı yapılacak İstanbul Vilâyeti Orman Alım, Satım Komisyonundan: Cinsi Miktarı Tahmin fiati Muvakkat teminatı 24,90 5 61 300 Kg. Makarna 0 90 24 50 » Şehriye 5 10 400 » 17 Un 0 84 70 » 16 Irmik 15 00 40 500 » Beyaz peynir 9 00 80 150 » * Kaşar Orman Fakültesi Istanbul kısmı için yukarıda müfredatları yazılı makarna ve »aire açık eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme İstanbul Vilâyeti binasmda Orman İşleri Direktörlüğü dairesinde 9/10/935 çarşamba saat 11 de yapılacaktır. lstekliler hergün «tatil günleri hariç» Büyükdere Bahçeköydeki Orman Fakültesine müracaatle sartnameleri görebilirler. lsteklilerin 2490 sayılı kanunun bahsettifti evsafı haiz ve yukarıda yazılı muvakkat teminatı yatırması lâzımdır. (5775) Kuruş Lira Kr. Bursa kaplıcaları Türk Anonim Şirketinden: Şirketin vücude getirdiği kaplıca ile otel ve müştemilâtı bag ve bahçelerile birlikte beş yıl müddetle kiraya verilecektir. Otelin döşemesi şirkette bulunan plâna göre kiracı tarafmdan yaptırılacaktır. Kira şartnamesi Bursada şirket merkezine mürcaatle görülebileceğî gibi arzu edenlere posta ile parasız gönderilir. lsteklilerin tekliflerini î/11/935 akşamına kadar kapalı zarfla ve yüzde yedi buçuk teminat mektubile Bursada Şirket merkezine bil dirmeleri ilân olunur. « 4 5 Selimiye Askerî Satın Alma komisyonundan: 1 2 Daktilo aranıyor Madcn Tetkik ve Arama Enstitüsünden: 6 7 3 4 5 857 ton marin lâve kömürile 143 ton tüvenan kömürünün ka pah zarfla eksiltmesi 22/10/935 salı günü saat 15 te Selimi V Türkçe, almanca've fransızca iyi bilen kuvvetli bir daktilo işe aye Askerî Satınalma Komisyonunda yapılacaktı hnacağmdan isteklilerin Ankarada Maden Tetkik ve Arama Ensti Marin lâve kömürünün tahmin fiati «13,644», tüvenan kömütüsüne vesike'arile müracaatleri. Bu dillerdeki yazıları icabında bizrünün tahmin fiati «1716» lira olup her ikisinin muvakkat tezat kaleme alabilen namzetler tercih olunacaktır. «2797» (6034) minatı «1152» liradır. Teminatlar eksiltme saatinden iki «aat evvel Muhasebecilik Karaciğer, mide, barsak, taş, kum ve şeker hastalıklanna veznesine yatırılacaktır. Başka Malsandıklarma yatınlmış olan teminat makbuzlarile banka teminat mektublarının ve diğer belgelerin teklif mekve OTELl : hergün köprüden 6,30 7,35 8,20 9,45 11 tubları içine konulmatı ve mektubların kanunda tasrih olunan 13,15 15,10 da Haydarpaşaya giden vapurlann trenleri menbaformüle uygun bulunması meşruttur. lara kadar giderler. Şartname hergün Komisyonda görülebilir. (6089). kuz lira (14) on dört kuruş muvakkat teminat vermesi, bun dan baska aşağıdaki ve.ikaları haiz olup göstermesi lâzımdır. Eksiltmeye en az parçada 30000 otuz bin lira lık bırmcı nev, resmî daire binası yapmış olduğuna dair Nafıa Müdurlugun den vesika alanlar girebilecekler. Tekîif mektubları saat on dörde kadar Vilâyet Encümenine makbuz mukabilinde verilecektir. Saat on dörtten •onrateMrf zarfları kabul edilmiyecekthv Eksiltmeye girebilmek için (5959) beş bin dokuz yüz elli do Şehzadebaşında Mekteb sokağında Evkaf matbaasının yamnda ki natamam bİna kiralıktır. Tutmak istiyenlerin şeraitinî anlamak için Çemberlitasta İstanbul Evkaf Müdiriyetinde Varidat Müdür ' • ffi120 TUZLA ÎÇMELERİ lüğüne müracaat etmeleri. *** Müetvelli veya mÜtevelli kaymakamlığı idaresi altında bulunan vakıflar hakkında görüsülmek üzere işbu ilândan üç gün içinde Mülhak Vakıflar Idaresine gelmeniz bildirüir. (6115).