4 Nisan 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

4 Nisan 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

CUMHURtYET Nisan 1936 Alman cevabı üzerinde ' konuşmalar Fransa, Lokarnocuların Almanyayı haric tutarak toplanmalarmı istiyor (Baştarafı 1 inci sahifede) nız bahtiyar olurum. Ben erkânıharbiye rıişmede hazır bulunacaktır. ler arasındaki görüşmelerin Londrada baslamasını teklif ediyorum.» Elçiler Pariste M. Corbin, cevabmda böyle bir te Londra 3 (Hususî) Roma, Lon dra, Berlin ve Brükseldeki Fransız elçi masın siyasî mahiyetten hiçbir taahhüdü leri bugün Parise gelmişlerdir. Elçiier ve alâkadar tarafların millî müdafaalarıHariciye Nezaretinde M. Flandin tara nın tensikine müteallik hiçbir mükellefifından kabul edilmiş ve uzun müddet go yeti tazammun etmemekte olduğunu be yan eylemektedir. rüşmüşlerdir. Romadaki Fransız elçisi Kont dö Mumaileyh, erkânıharbiyeler arasın Şambrönün Parise bazı İtalyan dilekleri tlaki görüşmeler için Londranın intihabı ni götürmekte olduğuna dair deveran e liususunda Fransanın îngiltere ile ayni fiden şayialar tekzib edilmiştir. Romadan kirde olduğunu beyan etmektedeir. bildirildiğine göre Kont dö Şambrönün Almanyadan sorulan sualler hareketinden evvel M. Suviçle yaptığı göLondra 3 (A.A.) Dün M. Eden rüsmenin hiçbir ehemmiyeti yoktur. ile yapmış olduğu bir mülâkat esnasınJa Yeni bir Fransız sulh plânt mı? M. von Ribbentropa sorulan muhtelif suParis 3 (A.A.) Bugün toplanan allere yakında Berlinden etraflı bir ce Fransız elçileri içtimaından sonra teblığ vab verilmesi beklenilmemektedir. nesredilmemişse de «întransigeant» Fran Royter ajansının öğrendiğine göre, sanın Hitler plânına karşı bir Fransız bu sualler sırf îngiltere hükumetinin Alsulh plânı teklif etmeğe karar verdiğini man muhtırası hakkında bir hüküm veryazmaktadır. meden evvel gözönünde tutması lâzım Erkânıharbiyeler arasındaki gelen mülâhazalan göstermek için soruîgörüşmelerin mahiyeti muştur. Londra 3 (A.A.) Reuter ajansı Salâhiyettar bir membadan beyan e * nm sandığma göre, M. Edenin erkânı dildiğine göre M. Hitlerin bu suallere harbiyelerin görüşmeleri hakkında Frantahrirî bir vesika ile cevab vermesi mev sız ve Belçika hükumetlerine yolladığı zuubahs değildir. mektub, bu görüşmelerin sırf teknik ma îngilizlerin başlıca sualleri şunlardır: hiyetete kalması ve îngiliz siyasî taahhüdKıtaat kelimesinin manası nedir? Bu lerini hiçbir şekilde artıracak bir yola sapmeyanda asker olmıyan kuvvetlerle hava maması lâzım geldiği kaydini ihtiva et kuvvetleri dahil midir? mektedir. Almanyanın müstemleke hususundak; Bu gibi temaslar, alâkadar memleketmüsavat talebini ortaya atmak için ma ler arasında siyasî bir ittifakla neticelen r miyeceği gibi, müdafaa teşkilâtı hakkında kul bir devre kelimelerinin manası nedi ? hiçbir taahhüd mecburiyeti de doğura Alü ay mıdır, on iki ay mıdır? Yoksa daha uzun bir devre midir? Almanya mamalıdır. Reuter ajansının öğrendiğine göre, bütün müstemlekelerini mi, yoksa bıın Fransız büyük elçisi, hükumetinin bu nok lardan bazılarını mı geri almak istiyor? Lituvanya, Çekoslovakya ve Avus talan kabul ettiğine dair M. Edene temiturya ile mevcud ademi tecavüz paktlan nat vermistir. hakkında Almanyanın niyet ve maksadEdenle Fransız sefiri arasında lan nedir? Bu gibi paktlar mütekabil yarteati edilen mektublar dım misaklarile ikmal edilebilir mi? AlLondra 3 (A.A.) M. Edenle manyanın teklif etmekte olduğu beynel Fransız sefiri M. Corbin arasında teati milel hakem divanı hakkındaki fikri needilmiş olan mektublar neşredilmiştir. M. dir? La Haye divanından başka bey Edenin esası Avam kamarasındaki beyanelmilel yeni bir teşekkül vücude geti natında gösterilmiş olan mektubuna aşarilmesini mi istiyor? gıdaki tebliğ raptedilmiştir: Danzigdeki «Ekselanslan takdir ederler ki bu Alman hareketinin tesirleri mektub îngiltere hükumetinin mütalea Varşova 3 (A.A.) Almanyanın sınca uzlaşma teşebbüsünün suya düşmıiş olduğu manasını hiçbir veçhile tazammun 7 mart tarihinde yaptığı hareketin akisetmez. Malumunuzdur ki, Almanya hü leri ve son seçimler Dantzigde tesir ukumetinden bazı teklifler aldık. Bu tek yandırmağa başlamış ve yakında daha liflere hemen lâyık oldukları ehemmiyeti kuvvetle tezahür etmek tehlikesi gösterverdik .îngiltere hükumeti bu sırada tah meğe başlamıştır. rik eseri olmıyan bir tecavüz vukuu tak Âyan, Dantziglilerin Reichsvvehr teşdirinde icra edilecek olan taahhüdlerin kilâtına almmalan hakkında bir kararteknik şartlarını tanzim maksadile Fran name kabul etmek suretile, kanunu esasa ve Belçika erkânıharbiyelerile hemen siyi açıkça ihlâl etmiştir. Bu kararnatemasa girmesi için Ingiliz erkânıharbiye mede, teskilâta girmenin ihtiyarî olduğu sine talimat vermeğe amadedir. ve serbest şehre müteallik arsıulusal seHükumetinizin bu hususta bizimle nato ile kat'iyyen tezad teşkil etmediği mutabık olduğunu teyid edecek olursa izah olunmaktadır. Edenin Avam Ka Bütün Avusturya rasındaki izahatı şenlik yapıyor (Baştarafı 1 inci aahifede) bahsetmiş ve îngiltere hükumetinin bu babda Almanyadan henüz bir cevab almamış olduğunu söylemiştir. Bir irimad havası vücude getirmeğe aid olan 26 mart tarihli beyanatını hatırlatan M. Eden, yapılacak görüşmelerin srkânıharbiyeler arasında cereyan edeceğini ve bu görüşmelerin münhasıran intikal devresine aid olacağını kaydetmek lâzım geldiğini söylemiştir. Bu görüşmeler ta mamile teknik mahiyette olacak ve îngilterenin siyasal taahhüdlerini artırmıyacaktır. Fransız ve Belçika sefirlerine gönderilmiş olan mektublar uzlaşma teşebbüsünün suya düşmesi takdirinde îngiltere hükumetinin Fransa ve Belçika hükumetlerile beraber yeni vaziyete karşı koymak için alınması lâzım gelen tedbirleri tetkik edeceği hususunda teminat vermektedir. îngiltere, Lokarno paktına tevfikan he men bu hükumetlere muavenete koşacağı gibi onlar da îngilterenin yardımına şitab edeceklerdir. Îngiltere hükumeti bu hükumetlerle müşaverede bulunarak Fransa ve Belçikanm emniyetini tahrik eseri olmıyan her hangi bir tecavüze karşı temin etmek için elinden gelen bütün tedbirleri alacak ve bu maksadla îngiliz Fransız ve Belçi ka erkânıharbiyeleri arasındaki münasebetlere devam veya bunlar arasında derin münasebetler tesis edecek ve binneti ce Milletler Cemiyetinde konseyin sul hun muhafazası ve beynelmilel kanuna riayet edilmesi için faydah olan bütün vesayayı yapması için çahşacaktır. M. Eden, îngiltere hükumetinin Fransa ve Belçika sefirlerinden Paris ve Brüksel hükumetlerinin erkânıharbiyeler ara sındaki temaslann kendi noktai nazan veçhile mahdud kalması hususunda mutabık kalmış bulunduklanna dair temi nat almış olduklarını söylemiştir. Herhangi bir toplantı için bir tarih tesbit edilmiş değildir. Yalnız zarurî olan hazırlıklar ikmal edildikten sonra bu toplantı hemen yapılacaktır. M. Eden, netice olarak şöyle demiş tir: « îngiltere hükumetinin erkânıharbiyeler arasında görüşme yapılmasma karar vermek suretile takib etmekte olduğu başlıca gayenin itimadm teessüsüne yar dım etmek olduğunu ve itimadın iyi ne ticelere vâsıl olacak müzakereler için çok esash bir amil olduğunu söylemiştir.» îngiltere hükumetinin mütaleasına göre bu görüşmeler herkesin tahakkuk etme sini arzu etmekte olduğu hal suretine herhangi bir veçhile zarar verecek mahiyette değildir. İngiltere hükumetinin emniyetin esa sını mümkün olduğu kadar geniş kılmak için emniyet meselesile yalnız Lokarno paktını imza etmış olan devletleri değil Milletler Cemiyetine dahil bütün dev letleri alâkadar kılmak suretile emniyet mefhumunu takviye etmesini tavsiye e den M. Adleyye cevab veren M. Eden, bu noktai nazara karşı pek büyük bir sempati olduğunu ve böyle bir usul herkes tarafından kabul edildiği takdirde bunu çok iyi karşılıyacağmı söylemiştir. M. Eden bundan sonra îngiltere hü kumetinin Alman kuvvetleri tarafından Fransız veya Belçika toprağına karşı tahrik eseri olmıyan bir tecavüzde bulunması yani Fransa ve Belçikanın hakikî bir istilâya maruz kalması hali müstesna olmak üzere müzakerelerin meş'um bir a kamete uğraması takdirinde mevcud askerî plânlardan herhangi birinin icrası hususunun derpiş edilmemekte olduğuna dair Avam kamarasma ve memlekete teminat verebilıp veremiyeceğini soran M. Lloyd Georgea tasdik cevabı vermistir. Günü gününe yaşıyanlarımız Küçük Antant, Macaristana da fırsat vermemek için tedbir alacak (Baştarafı 1 inci sahifede) Şuşnig askerî heyeti kabul ederek hararetli sözlerle hükumet namma or duya teşekkür etmiş, sulhu koruyacak bir ordu yetiştirilmesini istemiştir. Gece sabaha kadar Viyana sokakla rında nümayişler yapılmış ve fener alayları tertib edilmiştir. Darülâcezede mubayaa memuru idim (Baştarafı 1 inci aahifede) yerine üç bilet vermişim. Hava yağmurluydu. Ellerim ıslanmış, kâğıdlar birbırine yapışmış... Sizi çıkarırlarken tabiî hiçbir şey vermediler. Hayır!... Hiçbir şey vermediler.. Başka işçilere verirler mi? Bir işçi eskirse çıkarken bir ikra miye verirler... Fakat dört aylık bir işçiye kim para verir? Daha eskiden ne yapıyordunuz? Darülâceze mubayaa memuruy dum. îngilizler geldiği zaman çıkardılar. O zaman malum ya... Kıyamet kopuyordu. Şim'di ne yapıyorsunuz? Yedi, sekiz senedir işsizim! Kimse size muavenet etmiyor mu?.. îhtiyar adamın gırtlağmda bir hıçkınk düğümleniyor: Hayır kimsemiz yok... Bana muavenet eden karımdı... Ben işsiz kalınca o çalışmağa başladı. Bohçacılık ediyor du. Fakat o hastalandı, öyle bir hastalandı ki... Nekadar zamandanberi nemiz var, nemiz yok harcettik. Ortak bir evi miz vardı onu da satıp parasını bitirdik. Şimdi burada dört lira kira ile oturuyoruz... Kadınınızın hastalığı nedir? Hasta kendisi anlatıyor: Midemde çıban varmış. Ameliyat yaptılar, yeni kalktım. Yumruk kadar çıban... Ve cerahatleri karaciğere kadar yayılmış. Zafiyetten hafif, hafif ağlıyarak ko nuşuyor: Ah kızım neler çektim.. Zayıfım diye bayıltmadan ameliyatı yaptılar... însan nasıl hasta olmaz. Açız... Bu dört gün gene aç kaldık... Soğuk sudan başka midemize birşey gitmedi... Ben de soğuk su içmiyeyim diye su ısıttım. îçine tuz attık.. Tuzlu su içtik... Öyle hazin hazin hıçkırıyor ki benim de gözlerime yaş doluyor. ^Bizim hayatunız bu, diyor. Biz işte böyle yaşıyoruz... Bir acıyanımız, bir merhamet edenimiz, bir muavenet edenimiz yok... Çalışabildiğin zaman geçini yorsun, çalışamadm mı... Olümden be ter. Ve ihtiyar adam kendisine belki bir iş bulurum ümidile: Ben muavenet te istemiyorum. îş istiyorum, diyor... Hasta karıma bakmak, onu aç öldürmemek için iş istiyorum. Al laha inanırsanız, Allah rızası için, Allaha inanmazsanız insanlık şefkatinize dayanıyorum, bana bir iş bulunuz. Hakikaten o henüz iş görebilecek bir yaşta ve ona bir iş bulabilsem, bu kadar sefaletten sonra, en genc işçiden daha faal olacağından eminim. Fakat... Ben Istanbul işsizlerine iş bulan resmî bir iş bürosunun müdürü veya memuru muyum?. Bütün bunlan ona ajılatmak güç olacağı için: Birisi bir işçi ararsa sizi unutmam, emin olunuz. Diyorum ve hastaya yakın şifalar temenni ederek, adeta koşar gibi bu evden çıkıyorum. Askere alınacak esnan Viyana 3 (A.A.) • Mecburî askerlik hizmeti kanununun tatbikı şekillerini bildiren yarı resmî bir tebliğ neşredil miştir. 1915 smıfından 40 bin efrad, teşrini evvel 1936 ve nisan 1937 kur'asma dahil olacaklardır. Hizmet müddeti ihtiyat zabiti sınıfına ayrılmak istiyenler müstesna, altı ay olacaktır. 1900 ve 1915 sınıfları bir ve iki aylık talim müddet lerini geçirmek üzere ve arka arkaya çağırılacaklardır. Küçük Antantın teşebbüsü Bükreş 3 (A.A.) Avusturyada mecburî askerliğin ihdası, bu kararm Ma caristan üzerindeki muhtemel tesirleri bakımmdan mevzuubahs edilmektedir. Bu itibarla buna benzer bir Macar hareketi, sulh muahedesi ahkâmının çiğ nenmesi şeklinde, tefsir edilmektedir. Bütün siyasal mehafil, Macaristanın da yakında Avusturyaya uyması ihtimalini endişe ile derpiş etmektedir. Küçük Antantın Macaristana böyle bir harekete geçmek fırsatını vermeden, Avusturyanın kararı hakkındaki noktai nazarmı şimdiden bildirmesi istenmektedir. Çekoslovakya ve Yugoslavya elçileri bu gün Dış İşleri Bakanlığı müsteşarı Radulesco nezdinde teşebbüslerde bulun muşlardır. Bu teşebbüsler üzerine Raduleco, şimdiden burada bulunan Titulesko ile muhabereye başlamıştır. Bükreş hükumetinin Küçük Antantın toplu bir hareketine önayak olmak istediği kaydedilmektedir. Prag 3 (A.A.) Çekoslovakya, Yu goslavya ve Romanya, Avusturyada mecburî askerlik hizmetinin ihyası karşısmda alacaklan durumu tesbit etmek üzere telefon muhaverelerile teması muhafazaya devam etmektedirler. Dış Bakanı M. Krufta, Yugoslavyanın Prag elçisi M. Protiçi kabul etmiştir. Viyana nezdinde bir protestoda bulunulması düşünülmüştür. SUAD DERVtS Fransada bir sokak çarpışması (Baştarafı 1 inci aahifede) civannın komünist teşkilâtlan mensublan enternasyonali söyliyerek tiyatronun etrafına gelmişler ve orada barikatları kurarak toplantının dağılmasını beklemişler dır. Gece saat 22 ye doğru tiyatrodan çıkan ateş salibliler taş yağmuruna tutul muşlardır. Polis ve jandarma müdahale ederek nümayişçileri dağıtmıştır. Bunlar küçük grublar halinde ta sabaha kadar sokak larda nümayişlere devam etmişlerdir. Yunan Liderler Meclisi dün Atinada toplandı (Baştarafı 1 inci aahifede) eden vaziyetlerin tarihçesini yaptıktan sonra paktın Yunanistanı Balkanlar harici hiçbir surette taahhüd altma koy mamış olduğunda ısrar etmiştir. Maksimostan sonra söz alan Mihalâkopulosla Kafandaris, Maksimosun noktai nazarmın aksini iddia etmişlerdir. Liderler meclisi tekrar toplanmak üzere saat sekizde dağılmıştır. Mecliste görüşülecek meselelerin ehemmiyetine binaen liderlerin üç, dör defa daha toplanacağı tahmin edilmektedir. "' « Avusturya hududunda esrarengiz hareketler Pragdan bildirıliyor: Çekoslovakya Millî Müdafaa Neza retinin bir tebliğine nazaran geçen cuma günü 25 Alman zırhlı otomobili Bavyera Çek hududuna gelmiştir Bunların Çek topraklarını çiğniyerek «Avusturya topraklarma geçmek üzere hazır oldukları> söylenmektedir. Bir Avusturya gazetesinin verdiği malumata nazaran <harita yapmakla meşgul> bir Avusturya piyade müfre zesi Salzburgun 30 mil şimalinde kâin Alman hududuna hareket etmiştir. Alman hududu üzerinde kâin Avus turyaya aid Ostermerthing köyündeki memurlar, buradan ancak birkaç Avusturya askerinin geçmiş olduğunu söy lemişler dir. ^ Bursa Halkevinde faydah toplantılar yapılıyor Hava ve deniz manevralan Balkan Çocuk Esirgeme koneresine giden murahhaslarımız Ribbentropun beş dakika bir ziyareti süren Gümüşanede köy muhtarları bir toplantı yaptılar Londra 3 (A.A.) M. Eden, A vam kamarasındaki beyanatından birkaç dakika evvel hiç te beklenilmediği halde beş nısanaa /Atınaaa toplanacak olan riaikan devletlerı Çocuk Lsırgeme Ku von Ribbentrop tarafından ziyaret edilrumu kongresinde memleketimizi temsil edecek olan heyet dün akşam Pireye ha miştir. reket etmiştir. Resmimiz murahhaslarımı zı bir arada göstennektedir. Görüsme beş dakika devam etmiştir. Tahmın edıldığıne göre von Ribbentrop Almanyanın intikal devresinde Ren m;ntakasını tahkim etmemeği taahhüd eylemekten imtina etmekte olduğunu bildir miştir. Filvaki iş aksi olsaydı M. Eden, bu ciheti Avam kamarasındaki nutkunda bildirmemezlik etmezdi. Von Ribbentrop bundan sonra M. Hitlerle uzun bir telefon muhaveresinde bulunmustur. Fransız Bankasının altın bilânçosu Paris 3 (A.A.) Fransız Develt Bankasının kambıyo buhranının arifesi olan 27 mart tarihindeki bilânçosu 113 buçuk milyon altın ihrac edildiğini göstermektedir. Bundan sonraki bilânço cumartesi ve pazartesi günlerinin bedbinliği yüzünden daha hissedilir dere cede büyük bir zarar kaydedecektir. Karşılık yüzdeki 70,20 den 60,39 a inmiştir. Uumuşane (Hususî) Halkevimizın bütun kolları çaüşmalarına buyuk bir hararetle devam etmektedirler. Geçenlerde içtimaî yardım kolu, muhitin bütun koy muhtar ve azalarını merkeze davet ederek bir çay ziyafeti vermiş ve kendilerile uzunboylu görüşmeler yapılmıştır. Yukarıki resim toplantıya ge len koy muhtarlarından bir kısmını Halkevi idare heyetile bir arada göster mektedir. Bursa (Hususî) Halkevimizde her salı akşamı münevverler toplanarak aralarmdan birinin okuduğu bir eser veya mevzuun özünü dinlemektedirler. Bu suretle münevverler ayrı ayrı oku yamadıkları bir kitabı veya eseri böyle topluca okumuş kadar özünü öğrenmiş Sofulis komünistlerle anlaşmış! olmaktadırlar. Atina 3 (Hususî) Komünist partisi Bu hafta Halkevi Köyciîlük komitesi parlamento grupu reisi Sklaveasla hürreisi Hulusi Köymen (demokrasi) mev riyetperver partisi lideri Sofulis ara zuunu anlatmış ve alâka ile dinlenmiş sında komünistlerin hürriyetperverlere tir. Halkevi, salı akşamlarını bu suretle rey vermeleri için yapılan itilâfname (bir eserin özünü dinleme gecesi) yap komünistler tarafından neşredilmiştir. mıştır ki menevverleri okumaya teşvik İtilâfnamede komünistlerin reylerinin eden ve okuma zevkini artırmıya ya temini için hürriyetperverlerin kabul rayan bu hareketile Evimizin kültür POLİSTE sahasmdaki faaliyeti de diğer sahalar ettiği taahhüdler zikredilmektedir. YAKALANAN KUMARBAZLAR daki kadar verimli olmıya başlamış deBursadaki hafriyata devam Kasımpaşada Uzunyolda İsmailin kah mektir. ediliyor vesinde İsmail, Mustafa, Yaşar, Meh Bursa (Hususî) Buradaki Ahmed Türk Fransız Ticaret odasının med, Ahmed, Cafer adında beş kişi kuVefik Paşa hastanesinin altmda başlı 50 nci yıldönümü kutlulandı yan ve Binityalılara aid olduğu zanne mar oynarlarken polisler tarafından yakalanmışlardır. Türk Fransız Ticaret Odasının ku dilen eserleri meydana çıkarmak için TRAMVAYDAN ATLADI, AYAĞI ruluşunun ellinci yıldönümü dün kutlu yapılan hafriyat bir müddettenberi tahdurmuştu. Son KESİLDİ Vatman Ahmedin idare lanmıştır. Bu münasebetle, dün sabah, li sisat beklendiğinden sindeki 550 sayüı Sirkeci Topkapı manımıza gelen Fransız bandıralı Patri günlerde Maarif Vekâletinden tahsisat tramvayı dün Beyazıddan geçerken 42 ya vapurunda bir ziyafet verilmistir. geldiğinden yeniden hafriyata başlan sayılı romorkun ön sahanlığında bulu Ziyafette Fransız sefareti mensublan, mıştır. Bu seferki hafriyata eskiden mey dana çıkmış olan büyük galerinin içinde nan seyyar boyacı İsmail tramvay Türk Fransız Ticaret Odası azalan ve bir iki insan boyu derinlığindeki çamur durmadan atlamış ve sağ ayağı teker Ticaret Odası mümessillerile deniz müve toprak tabakanın temizlenmesila lekler altmda kalarak kesilmiştir. esseseleri ve bankalar müdürleri hazır bu başlanmıştır. Bu ameliyat, bir hafta Yaralı Cerrahpaşa hastanesine kal lunmuşlardır. Ziyafette iki memleket a danberi devam etmektedir. Daha bir dırılmıştır. Müddeiumumî muavinle rasındaki ticarî münasebetlerin takviye ve hafta kadar devam edeceği söylenmek rinden Sabri tahkikata başlamıştır. Bu inkişafını temenni eden sözler söylenmiş tedir. Hafriyata gene Müze müdürü Mahmud nezaret etmektedir. yüzden iki saat kadar Yedikuleye tram tir. vaylar işlememiştir. PATATES HIRSIZININ MARİFETİ Küçükpazarda yağ iskelesinde Huvaki min dükkânı önünde duran patates çuvallarmdan birini İskender adında bir adam çalmış've kaçmak üzere iken halk tarafından yakalanmıştır. Hırsız, yakalandığını görünce belin den bir kama çıkarmış ve kendini tutrrak istiyenlere hücum etmiştir. Bu nun üzerine halk hırsızı bırakmak mec buriyetinde kalmış ve İskender kaçarken polisler tarafından yakalanmıştır. KARISINI VE KIZINI YARALADI Üsküdarda Solaksinan mahallesinde oturan Halil, eline geçirdiği makasla kansı Nimetin üstüne hücum ederek zavalhyı tehlikeli surette yaralamıştır Halil, Nimetin kanlar içinde yere yu • varlandığını görünce kızı Türkânı da ağırca yaralamıştır. Patırdı üzerine polisler eve gelmişler, Halili yakalamış lar, yarahları da Haydarpaşa hastane sine kaldırmışlardır. Halilin aklından bir zoru olup olmadığı tahkik edilmekıUutevetia Gırıdlı Başvekıle memleketmde büyük merasim yapıldı. Resmimia tedir. tabutunu Giridli sergerdelerle bahriye neferlerinin omuzlarında gösteriyor. Atina 3 (Hususî) Harbiye Nazırı General Metaksas dün Hava Nezaretine giderek pek yakında tayyare filolarmın da iştirakile donanma tarafından ya * pılacak manevralar hakkında müzakerelerde bulunmuştur. Kralm bizzat bu manevraları takib edeceği tahmin edilmektedir. Giritte Venizelosun cenaze merasimi