20 Nisan 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

20 Nisan 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

20 Nisan 1936 CUMHURİTET 5 TELEFON HABERLEO O N TELCRAF vc TELSİZLE Bana Kalırsa Lokanta vitrinleri Şark ve garb lokantası arasmdaki fark listelerinden önce vitrinlerinde görünür: Birisi orada yemeklerini teşhir eder, öteki mutfağında gizler. Mütereddid iştahları avlamak için ıskara köftelerinin lezzet pişidarhğı ya pan kokularını caddenin ortasma ka dar göze görünmez bir olta gibi sahveren kebabcı dükkânlarından, en büyük lokantalarımıza kadar hiçbiri yoktur ki, vitrininde çiy kıymaları, arka tara fından ifraz ettiği sarı yağın bolluğu nisbetinde rütbe ve derece kazanan tavukları, şişman kadife viicudü zeytin yağı içinde alaturka pehlivan kisbeti gibi ışıldıyan patlıcan dolmalarını görücüye çıkarmasm! Önünden geçen her yolcunun ağzın daki salya bezlerini harekete getirmek için vitrinlerini bir lezzet sergisi haline koymak istiyen Şark lokantaları, kaba iştahlar uyandıran malzemenin teşhi rindeki ayibı henüz anlıyamamışlardır. Yemekte ağzını şapırdatan, sokakta bir ayvayı ısırıp yalıyan, tramvayda sefertasını açarak pilâvını kaşıklıyan insanlarda ayıbladığımız teşhir, bizim lokantaların vitrinlerinde bir şereftir. Kadınlarının yüzünü bir tavuğun budundan daha iştah verici sandığı için, hâlâ birçok yerlerde peçe altına alan şark, tabiatin bile vücudumüzün en görünmez tarafında gizlediği mideye, iş kembeye ve barsaklara aid levazımı teşhir etmekten çekinmiyor. Ben lokantalarımızın camlarma se rılen uskumru leşlerini, istakoz cenazeîerini, tavuk ölülerini, cılız koyun ka burgalarım görükçe, yemelkerine ancak mutfakla sofra arasmda kendilerini teşhir için gayet kısa bir fırsat veren garb lokantalarmın sımsıkı mahremi yetleri yanmda, hâlâ ciğercinin arka sından koşan kedi kalabalığının arsız iştahını yolcularda uyandırarak müş eri çekmek istiyen şark lokantalarına, Avrupa kafasmda memleketimizde bile hâlâ niçin girememiş olduğunu kendi kendime soruyorum. Tabiî vazifelere aid bütün maddele in teşhiri ve çıplaklığa aid bütün aiblar kadar ayıb olan bu mostıraları f asak edecek bir kanun, lokantalarımıa Türk inkılâbının muasırlaşmağa aid • büyük manalarından birini sokmuş n ılacaktır. Ingiltere Başvekili îstifa etmeyeceğini söylüyor «Hariciye Vekili Edenin siyaseti kendisinin şahsî siyaeti değil, Büyük Britanyanın siyasetidir» niim. îtalyanlann ikinci hatası, Britanya hükumetinin İtalyan aleyhtarı olduğunu zannetmesidir. Hükumetimia, Italyanın ne bir hezimete uğramasını ne de küçük düşmesini istemiştir. Biz Milletler Cemiyeti nizamnamesinin bütün dünyanın kanunu olmasmı istiyoruz. Bu ümidi terketmedikçe, kendimizi bu nizamname ile mukay yed sayacağız. Ve nizamnamenin her ihlâlinde Milletler Cemiyetine müzaherette bulunacağız.» M. Baldvin bundan sonra müşterek emnivetten bahsetmiştir. «Müşterek emniyet için çalışıyoruz ve çalışacagız. Bu sahadaki vazifemiz bitmemiştir. Müşterek emniyete dahil bütün milletler, mütecavizi, icabında zecrî tedbirlerle ve harble tehdide şiddetle azmettiklerini söylemedikleri takdirde bu müşterek emniyet artık yok demektir.» Bundan sonra, Habeşistanda zehirli gaz kullanılması meselesinden bahseden Baldvin şu sözleri söylemiştir: «Şayed Afrikada böyle bir harb metodu kullanılmışsa Avrupada da ayni metodun takib edilmiyeceğini kim temin edebilir? Avrupada bu gaz harbi, çok daha korkunç bir şey olur. Avrupayı Cemiyetin kararlaştırdığı zecrî tedbir böyle korkunç şeylerden korumak için lerin kuvvetini azaltan onların yokluğu Cenevrede gayet büyük bir enerji ve hüsdur. Cenevre müessesesi, bir memleket nü niyetle harekete geçmek lâzımdır.» harbe girmeğe karar verdiği ve ihtilâfı M. Baldvin Alman ve Fransız sulh hakeme havale etmekten imtina ettiği tak plânından bahsederken bu plânların Aldirde, harbi başlamadan evvel durdura manyanın ve Fransanın hüsnü niyetleribilecek kadar müessir bir mekanizma ol ni ispat ettiğini söylemiş ve demiştir ki: mağa henüz muvaffak olamamıştır. Bun« M. Hitlerin vaziyeti ,bugün kendidan baska zecrî tedbirler kuvvet ve ablu sine, Avrupadan harb heyulâsını uzakka gibi kat'î tedbirlerle takviye edilmedik laştırmak için, dünyada herhangi bir kimçe kuvvetlerin büyük bir kısmmı kaybet senin sahib olamıyacağı bir kudreti ver mekte ve yavaş yavaş tesir etmektedir. mektedir. Bu kudrete sahib olduğu gibi M. Baldvin, bundan sonra, Italyan inşallah bu kudretle beraber, ayni mak matbuatınm hücumuna karşı M. Edeni sad için arzuya da sahib olur. M. Hitmüdafaa etmiş ve demiştir ki: lerde bu istek varsa, Büyük Britanya, « Bu hücumlar iki hataya müste harbin önüne geçmek için elinden ne geniddir. M. Edenin siyaseti bütün Bri lirse yapacaktır. Ben şuna kaniim ki, tanya hükumetinin siyasetidir. Dış Ba M. Hitler, samimî bir sulh arzusu beslekanımızın şahsma mahsus bir siyaset de diğine dünyayı inandırabilirse, bütün ğildir. Ben, bu siyasetin, bütün Britanya Avrupa devletleri, bu büyük eser uğrunnın müzaheretini kazanmış olduğuna ka da elbirliği yapmağa hazırdırlar.» M. Baldwin Muhafazakâr partisi birliğindeki söylediği nutkun hulâsasını dün Londradan aldığımız hususî bir telgrafla bildirmiştik. Bugün de bu nutkun a janstan aldığımız metnini yazıyoruz: Londra 19 (A.A.) M. Baldvvin, Worcester Muhafazakâr partisi birliğinde dün öğleden sonra verdiği nutukta, yakında istifa edeceği hakkındaki haberleri tekzib ederek: « Ben ancak vaktim geldiği zaman îstifa edeceğim, herhangi bir gayrimem nunun isteği üzerine değil» demiştir. M. Baldvvin haricî siyasetten bahse derek şöyle demiştir: « Son zamanda, çok büyük ehemmiyeti haiz iki hâdise arsıulusal vaziyetin görünüşünü tadil etmiştir. Almanyanın silâhlanması ve mütearnz bir devlete karşı nizamname hükümlerinin tatbikı teşebbüsü. Bu iki hâdise bana Büyük Britanyanın tekrar silâhlanmasının zarurî olduğu kanaatini vermiştir. Milletler Cemiyeti maalesef evrensel olmamıştır. Muazzam askerî ve endüstriyel membalara rr.alik büyük devletler Birleşik Ameri ka, Japonya, Almanya bugün Millet ler Cemiyetinin haricindedirler. Sovyet Rusyadan Yazan: NadirNadi * J İHEM NAUNA MIHINA Balet mektebi Halk açlıktan kırılıyordu. Rus san'atmın şerefini düşünen hükumet bütün zorluklara rağmen bu mektebi yaşatmasını bildi 18 Saat, sabahın sekiz buçuğu. Sıfırdan aşağı yirmi sekiz derece soğuk var. Burnum ve kulaklanm, kesilmiş te tekrar yapıştınlmış gibi acıyor. Güneş buzdan bir fanus; ortalığa sıcaklık yerine, insanı bıçaklıyan bir zehir saçıyor. Uyuşuyoruz, donuyoruz. Zoçego Rossi sokağında Leningrad balet mektebinin kapısını bize açtıklan zaman, Hilâliahmerden yardım bekliyen iki ağır yaralı perişanlığile içeriye daldık. *** iki gün evvel, mektebin metod kabinesi şefi Yoldaş Slonimski'den bugün için randevu almıştık. Fakat sabahki soğuğu gören rehberim: Galiba şansımız yok, demişti. Hararet sıfırdan aşağı yirmi dereceye inerse, mekteb idaresi çocuklardan gelemiyenlerini mazur görür. Bu saatte kimseyi bulamıyacağımızdan korkuyorum. Yoldaş Slonimski dünyanm en sempatik adamlnndan biri. Bürosunda bizi o kadar candan bir alâka ile karşıhyor ki dışanda çektiğimiz ıstırab bir dakika içinde kayboluyor. Çocuklan dersleri başmda bula mıyacağınızdan mı korkuyorsunuz ? Bizde öyle şey olmaz. Tembellerin burada işi yoktur. Birazdan göreceksiniz, en miiminilerinden en büyüklerine kadar bü:ün talebeler vazifeleri başında çalışıyorar. Yann Katerinayı oynıyacaklar; öğeden sonra repetisyon var. Yoldaş Slonimski, geçen sene tstan ula gelen Rus artistlerini nasıl bulduğumuzu soruyor. Aralannda Leningrad balet yıldızlarından biri de bulunuyormuj. O esnada Türkiyede olmadığımı, fakat gazetelerde okuduğuma göre bütün san tkârların fevkalâde muvaffakiyetler kazandıklarını söylüyorum. Babacan yoldaş, Avrupanın en mü emmel balet mektebi hakkında bana i • zahat veriyor: Mektebimizin yüz elli seneye yakın bir mazisi vardır. ikinci Katerin burasmı kurduğu zaman birçok memleketlerin, henüz bir Konservatuarlan bile yoktu. îlk seneler zarfında tedrisatta daha umumî bir gaye güdülüyordu. Talebeler hem balet, hem de musiki öğreniyorlardı. Sonralan ihtısasımızı yalnız balete ayırdık ve bildiğiniz gibi şöhreti bugün dünyayı saran Rus ekolünü yarattık. fakiyet uğrunda çalışan bir gencin, elinde ohnıyan sebeblerden dolayı ümidlerinin mahvolduğunu görmesidir. Fakat ne ya parsınız? Kısmet. Muayyen bir yaşta istidadını kay bedenler çok oluyor mu? Yandan fazlası dökülmeğe mah kumdur. Buna hastalık, kaza gibi gayritabiî sebebleri de katarsak mektebi bitirenlerin nisbeti hayret verecek derecede azaır. İlk sınıflarda yüzlerce talebe olduğu halde her sene ancak on on beş mezun verebiliyoruz. Fakat bu yetişen genclerle Sovyet Rusya cidden iftihar edebilir. Tahsil müdderi on senedir. Moskova Konservatuarında öğrendiğiniz gibi son üç seneyi ihtısasa ayınyoruz. Ihtısas şubelerimiz şunlar: Balet dansözleri (virtiyozlar). Balet şefleri ve ritm kompozitörleri. Pedagoglar (muallimler). ** * Yoldaş Slonimsksi ile mektebi geziyoruz. Duvarlannda anatomik tablolar buunan temiz, muntazam dersaneler. Mektebin müzesi: Dünyanm en meşhur dansözlerinin fotoğrafileri burada, çünkü hepsi buradan yetişmiş. Ritmik ekzersis saonu. Yirmi otuz kadar küçük kız çocu ğu piyanonun refakatinde çalışıyorlar. Slonimski Yoldaş beni, vaktile Leningradm en tanınmış dansözlerinden biri oan Yoldaş Viaçeslovaya takdim ediyor. Viaçeslova bugün kıymetli bir peda gogdur. Büyük bir sabırla zerre kadar sinir lenmeden minimini kızcağızlan yannın yıldızlan olarak yetiştirmeğe çalışıyor. Bir, ki, bir, ki, bir ki. Ve kelebek kanadlan kadar narin bacaklar açıhyor, eller yukan kalkıyor, vücudler bükülüyor. Olmadı Anna! Zina biraz daha yavaş! Hadi tekrar: Bir, ki, bir, ki, bir, ki... Madam Viaçeslovaya teşekkür ederek salondan aynlırken küçük melekler bizi pionnier usulile selâmlıyorlar. Bakışlannda, yann birer yıldız ola caklarını vaidliyen pınltılar var. Tatlı ümid pınltılan. *** Türk sporunda yeni bir devir 1 on günlerde spor hayahmızda üç mühim hâdise oldu: Teşkilâtın nizamnamesi değişti. Spor teşkilâtı ve sporcular Cumhuriyet Halk Partisine girdi. Spor işlerinin başına yeni bir başkan geçti. Bir vasıtadan ibaret olan yeni nizamnamenin spor işlerimiz için faydalı olmasmı temenni ederiz. Teşkilâtın ve sporculann Parti ile daha sıkı alâkadar olması ise gerek disiplin gerek sporun inkişafı bakımından elbette çok hayırlı olacaktır. Spor teşkilâtı reisliğine General Ali Hikmetin geçirilmesine gelince; bu, başh başına mühim bir hâdisedir. Spor başkanı olan zatın birçok meziyetlere sahib olması lâzımdır ki bunlann hepsi General Ali Hikmette vardır. Spor teşkilâtımn reisi, bilfiil spor yapmış veya yapmamış ta olsa, herhalde sporu ve sporcuyu seven ve bu sevgisini filiyatla gösteren bir adam olmalıdır. Sporculuğun başına geçen adam, mükemmel bir idareci, yüksek bir teşki lâtçı, yapıcı ve kurucu bir şahsiyet olmalıdır. Şpor teşkilâtımn reisi frenklerin «kadife eldivenli demir bir el» dedikleri neviden, tatlı sert bir disiplin tesis etmeği bilmelidir. Gayet dürüst, son derece bitaraf bir amatör olmalı, kulüb, zümre ihtiraslanndan tamamen uzak «hak ve nizam» dan ve «memleket sporuna hizmet» ten başka herhangi bir hisse ve gayeye asla iltifat etmemelidir. General Ali Hikmet, katı ve sert disiplinden ziyade sevgiye ve saygıya dayanan disiplinle iş gören bir zat olmakla meşhurdur. Ve yukanda saydığımız meziyeterin hepsine sahibdir. Onun kendisile her temas edene aşıladığı muhabbet ve hürmet duygusu, sporumuzun manevî ve ahlâkt cephesindeki eksikleri tamamlamak husuunda en büyük amil olacaktır. Bizce canşız bir vasıta olan nizamnamelerden ziyade bu vasıtalan tatbik eden canlı şeflerin büyük ehemmiyeti vardır. Bir nizamname, herhangi bir meselede şöyle veya böyle, lehte veya aleyhte tatbik edilebilir, hiç tatbik edilmediği de olur. Şimdiye kadar mes'uliyetsiz bir teşekkül olan spor teşkilâtımızda nizamname maddelerinin, ayni heyet ve makam tarafından bugün başka, yann başka tatbik edil diği sık sık görülmüştür. Çünkü kulübcülük hırsile gözleri kapananlar için ıpor yok kulüb vardır. Onun içindir, ki por işlerimizde nizamnamelerden ziyade teşkilât reisinin büyük ehemmiyeti vardır, Reis gevşek davranırsa, ne nizam kalır, ne de spor... General Ali Hikmetin, ikinci reis Halid Bayrakla beraber, binlerle ve binlerle Türk gencini sinesinde toplıyan ve gittikçe sahası genişliyecek olan spor teşkilâtımıza yeni bir kan ve can aşılıyacaklanna, en yüksek spor makamlanmızda, bütün Türk gencliğinin sevgi ve saygısını toplıyan yüksek bir otorite yaratacaklanna şüphe etmiyoruz. Onun içindir, ki Parti< nin gösterdiği isabeti teşekkürlerle karşılyoruz. PEYAMÎ SAFA Sovyet Rusyaya gidecek heyetimiz geldi Irakta imar isleri Bu ne insafsızlık Hükumet 25 milyon lira Seferihisarda tarihî bir lık program hazırladı cami ahır yapılmış! Son birkaç senedenberi büyük bir i; Ankara 18 (Telefonla) Komşumuz İzmir (Hususî) Seferihisarın He başarmıya çalışıyoruz: Irak hükumetinin beş senelik bir imar reke köyünde İkinci Beyazıd zamanın Sovyet birliğini teşkil eden diğer Cumprogramı hazırladığını haber vermiş dan kalma bir cami tahrib edilmiş ve tim. Bu programla, Irak hükumetinin hır haline getirilmiştir. Müze müdürü Çarlık zamanında kurulmuş bir mües huriyetlerin millî danslannı tesis etmek. 1936 senesi bütçesi hakkında, Irak se Salâhaddin mahallinde tetkikat yap sese olmakla beraber Sovyet hükumeti Kazakıstandan, Kırgızdan, Başkırdıs faretinden aldığım tafsilâtı da bildiri mıştır. Verdiği malumata göre, bu cami, nin bu mekteb üzerinde büyük emekleri tandan ve Türkistandan çocuklar toplı yorum: 894 yılında Evren oğullarından Yusuf vardır. 1917 ihtilâlinden sonra çektiği yarak, buraya getirdik; uzun bir tahsil ğlu Kasım tarafından inşa ettirilmiştir. « Irak hükumeti, petrol varidatınmiz ıstırab senelerinden bahsedildiğini den sonra memleketlerine dönecekler ve dan 25 milyon Türk lirasım beş sene Kütübhane ve medresesi de vardır. Üsduymuşsunuzdur. Halk açlıktan ölüyor kendi balet mekteblerinde çalışacaklar. zarfında Irakın mühim imar işlerine ündeki arabca bir cümleden ebced he Çocukları ve millî havaları nasıl du. Bütün mektebler tatil edilmişti. Fasarfetmeği kararlaştırmış ve bu husus sabile, caminin 641 yıllık olduğu anla intihab ettiniz? kat Rus balet san'atmın şerefini düşüta hazırladığı program bir kanun halin şılmıştır. Çocuklan gönderdiğimiz mütehasnen hükumet, içinde yüzdüğü zorluklara de ve bu seneden itibaren tatbik edil Tahribata rağmen geriye kalan kısım rağmen burasmı kapatmadı. Çocuklara ıslar seçtiler. Millî havalan da Istanbul mek üzere Irak millet meclisince tasdik muhafaza edilebilirse, gene bir kıy ve hocalara vazifelerine devam imkân Konservatuannm metoduna uyarak gra olunmuştur. mettir. Medresesi revaklıdır. Bunların Dun şehrimize gelen Hariciye Vekâleti larını temin etti. Eğer bu mekteb birkaç mofon plâklanna geçirmek suretile topluBu kanuna nazaran 6 milyon Türk li 29 metro uzunluğundaki direklerile kaUmumî Kâtibi Numan Rifat ay ihmal edilseydi bugün Rus baleti bir yoruz. Bu hususta Istanbul Konservatuarası, irva ve iska işlerine sarfedilecek deleri, başlık ve arşitravları şimdiki Sığacık nahiyesindeki Bizans asarından tir. Bundan 4,5 milyon Türk lirası GarKomşumuz ve dostumuz Sovyet Rus daha dirilmemek üzere ölmüş buluna nna çok borcluyuz. Ankaradan, Türk almmış, buraya getirilmiştir. İnşaat tadanslan notalannı da getirttik. Onlardan raf denilen pek vasi bir arazinin yüz yanın millî bayramında hükumetimizi caktı. da istifadeye çalışacagız. binlerce dönümünü ihya edecek ve mamile Osmanlı Türk sitilindedir. temsil edecek olan Hariciye Vekâleti U*** Dicle nehri üzerinde yapılacak bir ba Kütübhaneden eser kalmamıştır. Mi Bu çocuklar da Ruslarla beraber mumî Kâtibi Numan Rifat refakatinde Tedris sistemimiz çok orijinaldir. mi okuyorlar? rajın inşasile Garraf kanalımn açılma nare, yıldırım isabetile baştan aşağı yarılmıştır. Şerefesi ve külâhı yıkılmıştır Hariciye Vekâleti memurlarından Bedri Ve Harbden evvelisine nazaran oldukça sına tahsis edilmiştir. Hayır.. Ekserisi nısçayı yeni öğreCaminin bazı parçaları, o civarda bir a Tahir olduğu halde dün Ankaradan şeh farkhdır. Evvelâ kabul şartlanmızı anla4 milyon Türk lirası yol ve köprüler bidenin inşasmda kullanılmıştır. Diğer niyorlar. Vücudlerinin yapılışı da farklı rimize gelmiştir. tayım: Inşasına tahsis edilmiştir. Bu meblâğm başlık ve sütunlar, şehir parkmın önüolduğundan onlan bizimkilerden ayn o Heyet bir iki güne kadar Odesaya haiki buçuk milyon lirasile Bağdadda iki ne konmuştur. Şehir içinde daha birçok Evvelce mektebe girebilmek için he larak yetişrirmeyi muvafık bulduk. büyük demir köprü inşa edilecektir. eserler ve kitabeler vardır. Bunlar Se reket edecek ve 1 mayıs şenliklerinde men daima iltimas lâzımdı. Balet mual Şimdi neredeler? 200 bin lira ile de Bağdadda büyük bir ferihisar Belediyesince toplatılarak bir bulunduktan sonra şehrimize dönecek limlerinin yahud saraya mensub adam Gelin, göstereyim. tir. radyo ve diffüzyon merkezi kurula arada muhafaza edilecektir. larin çocukları tercih edilirdi. Yaş meGeniş bir yemek salonu. îçeride bîr kuş caktır. selesi de halledilmemişti. Altı yaşındaki cmltısı var. Kızlı, erkekli 9 milyon Türk lirası ordu için inşa eIspartada bir çobanın başına miniminilere dans dersi vermekte bir yuvası çocuk büyük bir neşe içinde yetmiş Norveç Dış Bakanı kadar çorba dilecek mebani ve alınacak levazıma mahzur görülmezdi. gelenler içiyorlar. Bir tanesine yaklaşıyorum: tahsis edilmiştir. Ayrıca bir milyon liMoskovaya hareket etti Isparta (Hususî) Buraya tâbi Bugün iltimas mevzuu bahsolamıyaca Türkçe bilir misin sen ? ra da millet meclisi binasına, Irak müVarşova 19 (A.A.) Norveç Dü Sütçüler nahiyesi Müezzinler köyünden ği gibi, çok küçük yaşta bulunanlann da zesi binası ve hastane ve bazı mekteb tşleri Bakanı M. Koht şerefine, dün ak Kel Bekir ismindeki çoban Kaplan dağı balete başlamalarını muvafık bulmuyolerin inşasma sarfolunacaktır. Adm ne? Hükumetçe işletilecek bazı fabrika şam Norveç elçisi bir ziyafet vermiştir. denilen yerde davarlannı otlaürken bir ruz. Uzun tecrübelerden sonra sekiz ya Nurdin. ların inşasile asrî ve modern köylerin M. Koht bu sabah Moskovaya hareket gürültü duymuş ve bu gürültünün kaçan şından ufak olanlan kabul etmemeğe ka Türkçe konuşuyor musun Nurdin? tesisi ve amele ve fakir halk için evler etmektedir. bir sansar tarafından çıkarıldığını zan rar verdik. Hususî metodlarla, mektebe Benim karşımda duyduğu mahcubiyet inşası ve sari hastalıklarla mücadele iVarşova 19 (A.A.) Birkaç gün nederek o tarafa teveccüh etmiştir. Bir yazılmak istiyenlerin kabiliyetlerini ölçü ve aramızdaki şiyve farkı Nurdinle an çin de 3 milyon Türk lirası tahsis edildenberi Varşovada bulunan Norveç Dı deliğe yaklaşmca kıpırtılar sezen Bekir yor ve sonra vücudlerini sıkı bir muayemiştir. laşmamıza mâni oluyor. Tatlı, kara gözBakanı M. Koht bu sabah Moskovayi oraya büsbütün yaklaşmış karşısına bir neden geçiyoruz. Maamafih balet Irak hükumetinin petrol imtiyazı hareket etmiştir. çilik hain bir meslektir. On dört, lerile beni süzerken utangaç bir sesle: denbire iki iri ayı çıkmıştır. Türkçe? mucibince almakta olduğu nakdî his • Ayılar Bekirin üstüne çullanmışlar ve on beş yaşına kadar büyük istidat seden maada, her sene Irak petrol kum Diye soruyor. tıpkı bir insanm yapabileceği gibi biri gösteren, ilerisi için ümidler veren panyasından ihtiyacatı mahalliyeye sar Türk lirasma yakmdır ve masraf şöy Anlaşıldı, olmıyacak. Aynlıyoruz ayaklarından diğeri de başindan tutup bir kızcağız, bu yaşlarda vücudün geçir fedilmek üzere almıya hakkı olduğu lece taksim edilmiştir: Kapıdan çıkarken arkama dönüyorum 200 bin ton petrolün tasfiyesi için bir (Takriben) 600 bin lira Kral ve Mil zavallı çobanı elli metro derinliğindeki diği tabiî istihaleler neticesinde bütün kabiliyetlerini kaybederek hiçbir işe yara Nurdinin gözleri hâlâ bende. fabrika inşasına da bir buçuk milyon let meclisi muhassasatı, 70 bin lira Baş bir çukura atmak istemişlerdir. Bu sıra Hafifçe çekik, unutulamıyacak kadar lira ayrılmıştır. vekâlet, 500 bin lira Hariciye Vekâleti. da tabancasını nasılsa ele geçiren Beki mıyacak bir hale gelebilir. Böylelerini fetatlı bakışlı, kara gözler. Bundan maada Ziraat ve Sanayi Ban 2 milyon lira Maliye Vekâleti, l,100,00C bir el kuru sıkı silâh atınca ayılar ken da etmeğe, bırakmağa mecbur oluyoruz. *** Ya onlann istikballeri ne olur Yolkasile Rühunat Bankasına da 1 milyon gümrükler, 2,400,000 Dahiliye, 3,500,000 disini bırakıp kaçmışlardır. Sokakta, yirmi sekiz derecelik ayaz daş? Türk lirası ayrılmıştır. Ertesf günü nahiye müdürünün de iş lira jandarma ve polis 1,5 milyon lira Rusyada yapılacak çok şeyler var, kulâğıma asıldı, beynime giden deliğe iki Bu kanun mucibince sarfedilecek Sıhhiye, 7,5 milyon lira Millî Müdafaa tirakile tertib edilen bir sürek avında ço meblâğlar itiyadî bütçeye dahil değil 1 milyon lira Adliye Vekâleti, 3 milyon bana hücum eden ayılardan biri öldürül çalışmak istedikten sonra kimse açıkta hece fısıldıyor: Türkçe? dir ve Irakm senelik bütçesi bundan lira Maarif Vekâleti, 4,500,000 lira Na müş, diğerini de ağır surette yaralıyarak kalmaz. NADİR NAD1 îşin hazin tarah, bütün varlığile muvaf kaçırtmışlardır. ayndır. 1936 senesi bütçesi 30 mil^on ua ve İktısad Vekâleti. > tneboluda köylüye dağıtılacak buğday tnebolu (Hususî) Sahil mıntakanın geçen sene kurak gitmesi yüzünden hiçbir mahsul elde edilememiş ve köylü ve fakir halk ihtiyaclan olan buğdaydan mahrum kalarak büyük zorluklara gir * mişlerdi. Bunu gözönüne alan hükumeti" miz geçenlerde 1,500 ton buğday getirterek Ziraat Bankası tarafından cüz'î bir para ile köylüye dağıttırmışür. Bu defa da Kızılay Kurumu 100 ton buğdayı fakir halka parasız verilmek üzere göndermiştir. Pek yakında tevzi ata başlanacaktır. Bir tashih Üstad Halid Ziya Uşaklığilin dünkü nüshamızda çıkan (Terceme Roman)' adh makalesinde iki tertib hatası yapılmıştır. 1870 senesi 1830 olacaktır. Charaud kelimesinin aslı da Tharaud freresdir. Tashih ve itizar ederiz. Vefat Süvari dairesi reisi merhnm baytar Osman Paşanın kızı ve Erzurum nizamiye fırkası kumandanı merhum Ke mal Paşanın haremi ve Harb Akade misi Levazım şefi albay Selimin ka yınvaldesi Bayan Fatma Sabiha Çifte havuzlardaki evinde vefat etmiştir. Cenazesi bugün Kalamıştan motörle Sirkeciye ve Sirkeciden saat on birde otomobille Bakırköye nakledilerek aile kabristanına defnolunaeaktır. Ailesinc beyanı taziyet ederiz.