23 Nisan 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 14

23 Nisan 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 14

CUMHURİYET 23 Nisan 1936 İSMAİL HAMİ DANİŞMEND SÖZLÜK KANAAT KiTABEVi OSMANLICA TÜRKÇE FRANSIZCA DİCTİONNAİRE OTTOMAN TURC FRANÇAİS Türk Dili Araştırma Kurumunca kabul edilen Türk kelimelerinin fransızca karşılıkları F1AT1 1 LİRADIR Beyoğlu Tahsil Direktörlüğünden: Boğazîçinde Emirganda Bağlarhilali ve Istinye caddesinde eski 8, 10 ve 8, 10 mükerrer yeni 14, 14 numaralı şarkan deniz, şimaien Prens General İbrahim Hilmiye tahsis olunan mahal, garben Pren ses Fatma ve müsarünileyh General İbrahim Hilmi ve Prenses Çeştni Meleğin ayrıca senedle uhdelerinde bulunan mahal, cenuben kezalik müşarünileyhin ayrıca senedle uhdesinde olan mahal ve ba zan Kuruçeşme sokakları ve kısmen eski Karadağ sefarethanesinin bahçesi ve Prenses Emine Azizenin sahilhaneleri, bahçeleri ve Prenses Çeşmi Meleğin başkaca müstakillen uhdesinde bulunan sahilhane ile mahdud Prenses Fatma veresesine aid 356,461 arşın miktarındaki arazi ve dahilinde mevcud zemininde iki oda bir sofa bir taşlık üç oda bir sofadan ibaret altın yaldızlı koşk ayrı sakafta ze min bodrum fevkinde iki oda ve bir geniş havuz ve gene ayrı sa kafta zemin bodrum fevkinde birinci kat iki oda, bir mutfak, ikinci kat ayrıca bir bahçıvan odası bir su hazinesi ve otuz inek istia bında ahır fevkinde sütçü odası ve ittisalinde mutfak ve rıhtım ma hallile eşcarı müsmire ve gayrimüsmireyi havi bir bab sahilhane arsası ve derunüne cari 17,5 masura ve iki lüle Taksim suyunun üçte bir hissesi vergi borcundan dolayı Tahsili Emval kanunu hiikümlerine göre ipoteksiz olarak müteaddid defalar satıhğa çıkarılıriış ise de bazı esbaba binaen müzayedei kat'iyesi icra olunamamıştır. Bu kere kat'î ihalesi 4/5/936 tarihine musadif pazartesi günü saat 14 te Sarıyer Kaymakamlığında müteşekkil tdare Heyetince icra kılınacağından taliblerin % 7,5 pey akçelerile birlikte mezkur he yete ve mahallen görmek istiyenlerin de Mirgün Maliye Şubesi Tahsil Başmemurluğuna müracaatleri. (2213) IŞ A R K SATILIK TRANSMİSYON Karacabey Harasında müteşekkil Merinos Yetiştirme Çiftliği Müdürlüğünce aşağıda ziraat ve çayır işlerinde kullanılmak üzere makine ve alât ayrı ayrı açık eksiltmiye konmuştur. İlân müfredatı bunlardır: 2 On aded çayır makinesi ihtiyat teferrüat ve beher çayır ma • A kinesi için on sekiz aded kılavuz ve otuz altı aded bıçak ve bir, aded komple bıçak ve ayrıca bu on aded çayır makinesile beraber iki aded bileme makinesi, beher adedi «170» yüz yet miş lira muhammen fiat üzerinden yekun «1700» bin yedi yüz lira muhammen kıymetinde. b Bir aded küçük tohumları ekmeğe mahsus hayvanla cerredilir ve açık hassas bir surette kabili ayar mibzer makinesi «350» Doktor Operatör Urolog üç yüz elli lira muhammen kıymette. ç Bir aded distiller kırk beş ilâ elli beygir kuvvet sarfeden trakDoğum ve kadın hastalıkları törle cerredilmek üzere büyük distiller makinesi «550» beş yüz mOtehassısı İBevliye mütehassisi| elli lira muhammen kıymette. Cağaloğlu, Nuruosmaniye caddes1! Köprübaşı Eminönü Han No. 22 Mavi yapıya nakletmiştir [ Telefon: 21915 ç On takım tohum kapatma tırmığı beheri dört yapraklı beher Telefon : 22683 takımı elli lira muhammen fiat üzerinden yekun «500» beş yüz lira muhammen kıymette. | Deniz Levazım Satınalma Komisyonu İlânları | D Bir aded yem hazırlama makinesi «Farinax» «1000» bin lira muhammen kıymette. Tahmin Bd. M. teminat Eksiltme gün ve saati Miktarı Cinsi E Sekiz aded çayır otunu toplama tırmığı, beher otuz dişli be Lira K. Lira K. her adedi «100» yüz lira muhammen fiattan «800» sekiz yüz 1331 25 4 mayıs 1936 pazartesi 50 ton kahn benzin 17750 00 lira muhammen kıymette. saat 14 İki aded seyyar mutfak arabası beher adedi «500» beş yüz H U L A S A S I 75 ton ince benzin 29250 00 2193 75 » » » » 14,30 lira muhammen fiattan yekun «1000» bin lira muhammen Nekahatte bulunanlar, kansızlar, iştihasızlar, zayıflar, emzikli Yukarıda yazılı iki kalem benzin yazıh gün ve saatlerde kapalı kıymette. kadınlar, diş çıkaran ve kemikleri zayıf olan çocuklar için emzarf suretile alınacaktır. Şartnamesini görmek istiyenler hergün ve 3 İhale günleri ve ihale yeri aşağıda yazılıdır. İhale İstanbul salsiz devadır. HER ECZANEDE BULUNUR. Baytar Müdürlüğü binası dahilinde aşağıda gösterilen gün ve eksiltme için müracaat edeceklerin yazılı muvakkat teminat mak saatlerde teşekkül edecek Merinos Çiftliği Satınalma Komisbu veya mektublarile kanunî belgeleri ve teklifi muhtevi mazruf yonunca icra edilecektir. ları belli saatten bir saat evvel Kasımpaşadaki Komisyon Başkan • A İhale 8 mayıs 936 tarihine musadif cuma günü saat onda, 1700 lığına vermeleri. İnce benzinin sartnamesi 146 kurıif mukabilinde bin yedi yüz iira muhammen kıymetli on aded çayır makinesi ahnabilir. " (1977) ve ihtiyat teferrüatile. 1 Karacabey Harasında müteşekkil Merinos Yetiştirme Çiftliği B 8 mayıs 936 tarihine musadif cuma günü saat on birde 350 Tahmin edilen bedeli «9800» lira olan «7000» metre buranda beMüdürlüğünce «575» Iira on kuruş tahmin bedelli tabak, kaüç yüz elli lira muhammen kıymetli mibzer. zi 25 nisan 936 tarihine raslıyan cumartesi günü saat onda pazar • şık, çatal vesair yemek servis takımı açık eksiltmiye kon C 8 mayıs 936 tarihine musadif cuma günü saat on dörtte 550 Iıkla satın alınacaktır. muştur. lira muhammen kıymetli distiller. Şartnamesi hergün Komisyonda görülebilir. Ç 8 mayıs 936 tarihine musadif cuma günü saat on beşte 550 li2 İhale îstanbul Baytar Müdürlüğü binasında 6 mayıs 936 ta İsteklilerin, «735» liradan ibaret olan muvakkat teminatlarını İsra muhammen kıymetli on takım tohum kapatma tırmığı. rihine musadif çarşamba günü saat on dörtte teşekkül ede D 8 nxıyıs 936 tarihine musadif cuma günü saat on altıda 1000 tanbul Vilâyeti Muhasebeciliğine yatırarak mukabilinde alacakları cek Merinos Çiftliği Satınalma Komisyonunca yapılacaktır. makbuz veya banka mektubile belli gün ve saatte Kasımpaşada lira bin lira muhammen kıymetli yem hazırlama makinesi. Bu işe aid fennî, malî şartnameler Îstanbul Baytar Müdürlübulunan Komisyonumuza müracaatleri. (2203) E 9 mayıs 936 tarihine musadif cumartesi günü saat dokuz bu ğünde ve Ciftlik Müdürlüğündedir. çukta yekunu 800 lira muhammen kıymetli 8 aded çayır otu 4 Muvakkat teminat «44» kırk dört liradır. toplama tırmığı. 5 2490 numaralı kanunun tarifatı dahilinde isteklilerin eksiltİzmit Üssübahrî Satınalma Komisyonundan: F 9 mayıs 936 tarihine musadif cumartesi günü saat on birde miye iştirakleri ilân olunur. (2166) Yangın için bir aded motörpomp ve hortum ve buna müteferri malbin lira muhammen kıymetli iki aded seyyar mutfak arabası. zeme 25 nisan 936 cumartesi günü saat on birde açık pazarlıkla iha4 İlân muhteviyatı olan işbu alımlara aid muvakkat teminat le edilecektir. Bu motör ve malzemenin İstanbul itfaiyesinin şart ve miktarı bunlardır: . evsafına uygun olması şarttır. Fazla tafsilât için İzmitte TernasekaA Çayır makineleri için 128 yüz yirmi sekiz liradır. pmndaki Komisyonumuza müracaatleri. (2189) Ist. Tahtakalede Demirtaş mahallesinde Kundakçı han karşısında 6 nuB Mibzer için 27 yirmi yedi liradır. maralı bir bab bahçeli kahve ve iki bab dükkân ve beş odah bir bab hane C Distiller için 42 kırk iki liradır. YER DEGİŞTİRME sahibi tarafından satılıktır. Taiib olanlar Ketencilerde Sabuncu hariı caddeQ Tohum kapatma tırmığı için 38 otuz. sekiz liradır. Dr. R E Ş İ T S AMi BERKER sinde 9 numaralı dükkânda Bay Seyid Mecide müracaat. D Yem hazırlama makinesi için 75 yetmiş beş liradır. ldrar yolları hastalıkları mütehassısı E Çayır otu tırmığı için 60 altmış liradır. Beyoğlu Istiklâl cabdesi Mis sokagı köşebaşında Vakıf apartımanın ikinci kat, daire 7 ye taşınmıştır F Seyyar mutfak arabaları için 75 yetmiş beş liradır. 5 Bu işlere aid malî, fennî şartnameler İstanbul Baytar ve Ka • İstanbul Altıncı İcra Memurluğundan: racabey Merinos Çiftliği Müdürlüklerindedir. 60 milimetre kalınlığında ve 25 metre uzunluğunda Transmisyon İsteklilerin 2490 numaralı arttırma, eksiltme kanunu tarifatı teferrüatile beraber acele satılıktır. Taliblerin Sirkeci Ebüssuud caddahilinde eksiltmiye iştirakleri ilân olunur. (2205) desi No. 1 3 e müracaatleri. «5500» Iira mukabilinde birinci derecede ipotekli olup paraya çevrilmesine karar verilen ve tamamına «9358» Iira kıymet takdir edilen Boğaziçinde Büyükdere mahallesinde Çarşıiskelesi sokağında eski 12, 14 yeni 1, 3, 5 numaralarla murakkam maadükkân ve müştemilâtı havi bir apartımanın tamamı açık arttırmıya vazedilmiştir. Arttırma peşindir, arttırmıya işirak edecek müşterilerin kıymeti muhammenenin % 7,5 nisbetinde pey akçesi veya millî bir bankanın teminat mektubunu hâmil olmaları icab eder. Müterakim vergi, tanzifat, tenviriye ve vakıf borçları borçluya aiddir. Arttırma şartnamesi 4/5/936 tarihine musadif pazartesi günü dairede mahalli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırması 25/5/936 tarihine musadif pazartesi günü dairemizde saat 14 ten 16 ya kadar icra edilecek birinci arttırmada bedel kıymeti muhammenenin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde üstte bırakılır. Aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdid edilerek 9/6/936 tarihine musadif salı günü saat 14 ten 16 ya kadaı dairede yapılacak ikinci arttırma neticesinde en çok art tıranin üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun 126 ncı madesine tevfikan hakları Tapu sicillerile sabit olmı yan ipotekli alacaklılarla diğer alâkaranın ve irtifak hakkı sahib • lerinin bu haklarım ve hususile faiz ve masarife dair olan iddiala rını ilân tarihinden itibaren yirmi gün zarfında evrakı müsbitelerile birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları Tapu sicillerile sabit olmıyanlaj satış bedelinin paylaşmasmdan haric kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye ve tanzifiyeden ibaret olan Beiediye rüsumu ve Vakıf icaresile yirmi senelik Vakıf icaresi tavizi bedeli müzayededen tenzil olunur. Daha fazla malumat almak istiyenlerin 934/609 numaralı dosyada mevcud evrakı ve mahallenhaciz ve takdiri kıymet raporunu görüp anlıyacakları ilân olunur. (2173) Emniyet Sandığına îstanbul Yedinci İcra Memurluğundan: CUMBADAN RUMBAYA Güzide romancımız Peyami Saf a'nın Tan gazetesinde tefrika edilen bu nefis romanı kitab halinde çıkmıstır. FIATI 1,20 KURUŞTUR. SERVER BED1 KANAAT KİTABEVİ Karacabey Merinos Yetiştirme Çiftliği Müdürlüğünden: ı Dr.Mehmed Alî RIZA UNVER LT Karacabey Merinos Yetiştirme Çiftliği Müdürlüğünden: Acele Satılık Bahçeli Kahve Hatasız ve çok seri zarp ile cem yapabilen ve türkçe lisanile ticarî muhabereye hakkile vâkıf tecrübeli bir daktilo aranmaktadır. Bu evsafı haiz olanlarm Marpuççnlarda Ali Asgar ve Mahdumları müessesesine müracaatleri ilân olunur.• Daktilo Aranıyor İstanbul Vakıflar Direktörlüğü İlânları Değeri Pey parası Lira K. Lira K. 4171 13 312 85 BEYAZID: Tavşantaşı mahallesinde Dibekli camisi sokağında tramvay caddesinde yarım dakikalık mesafede ve köşebaşında eski 6 yeni 8, 10 numaralı ve 286,28 metro murabbaındaki arsanın tamamı on beş gün müddetle açık art tırmıya konulmuştur. İhalesi 8/5/936 cuma günü saat on beşte Komisyonda yapılacaktır. İs teklilerin İstanbul Vakıflar Başmüdürlüğü Mahlulât kalemine gelmeleri. (2202). BEYAZIDIN EN şerefli yerinde SATILIK ARSA I «1000» lira mukabilinde birinci derecede ipotekli olup paraya çevrilmesine karar verilen ve tamamına «4187» lira kıymet takdir edilen Kadıköyünde Osmanağa mahallesinde eski Bahariye yeni Kal faoğlu sokağında eski 17 mükerrer yeni 9 numaralarla murakkam bahçeli bir evin tamamı açık arttırmıya vazedilmiştir. Arttırma peşindir, arttırmıya işirak edecek müşterilerin kıymeti muhammenenin % 7,5 nisbetinde pey akçesi veya millî bir bankanın teminat mektubunu hâmil olmaları icab eder. Müterakim vergi, tanzifat, tenviriye ve vakıf borçları borçluya aiddir. Arttırma şartnamesi 4/5/936 tarihine musadif pazartesi günü dairede mahalli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırması 25/5/936 tarihine musadif pazartesi günü dairemizde saat 14 ten 16 ya kadar icra edilecek birinci arttırmada bedel kıymeti muhammenenin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde üstte bırakılır. Aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdid edilerek 9/6/936 tarihine musadif salı günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede yapılacak ikinci arttırma neticesinde en çok art tıranin üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun 126 ncı madesine tevfikan hakları Tapu sicillerile sabit olmı yan ipotekli alacaklılarla diğer alâkaranın ve irtifak hakkı sahib lerinin bu haklarım ve hususile faiz ve masarife dair olan iddiala rını ilân tarihinden itibaren yirmi gün zarfında evrakı müsbitelerile birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları Tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasmdan hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye ve tanzifiyeden ibaret olan Beiediye rüsumu ve Vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. 20 senelik Vakıf icaresi tavizi bedeli müşteriye aiddir. Daha faz la malumat almak istiyenlerin 935/2790 numaralı dosyada mevcud evrakı ve mahallen haciz ve takdiri kıymet raporunu görüp anlı yacakları ilân olunur. (2174) Emniyet Sandığına NAS1R İLAC1 KAMZUK i I İstanbul Harici I KITAATI Askerîl | İLÂNLARI DOKTOR JEMSiN Nasır ilâcı bütün dünyaca tanınmıştır. En eski nasırları bıle kö künden çıkarır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Bevoğlu İstanbul w Dr. Z i H N i Haydarpaşa Nümune hastanesi Beyoğlu, Istiklâl Cad. 193 (Hacı Bekirin üstünde' taat 37 1 GÖZ HEKiMi Bir metresine biçilen ederi 22 kuruş olan 450 bin ilâ 550 bin metre çamaşırlık bezle bir met resine biçilen ederi 245 kuruş olan 18 ilâ 20 bin metre kışlık elbiselik kumaş kapalı zarfla eksiltmiye konulmuştur. Çamaşır lığm şartnamesi 605, elbiseliğin şartnamesi 245 kuruştur. Çamaşırhğın ilk teminatı 7300 ve elbiselik kumaşın ilk teminatı 3675 liradır. Çamaşırlık bezin ihalesi 4 mayıs 936 pazartesi günü saat 11 de, elbiselik kumaşın ihalesi ayni gün saat 15 tedir. Eksilt • miye girecekler kanunî teminatlarile kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı belgelerle bir likte teklif mektublarını ihale saatinden bir saat evvel Anka rada M. M. V. Satınalma Komisyonuna getirmeleri. «654» (2065);