23 Haziran 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

23 Haziran 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

CUMHURİYET 23 Haziran 1936 Küçük Hikâye Ahmed İhsan Basımevi 1936 Fiati Zekiye, güzel kızdır. Fakat sadece Zekiyeye gösterdi. 80 kuruş Zekiye, resmi aldı, dikkatle baktı: güzel demek, neyi anlatabilir ki... Ha, evet, tanıyorum! dedi. Doktor Besim Ömer Akalınm «Türk Çünkü, çok güzel, güzel, orta güzel Fazla birşey söylemedi. Yalnız, etra çocuğu yaşamahdır» adlı bu eserinin güzelce! den tutturun, kaşı gözü güzel boyu posu güzel, eli ayağı güzel, bakışı fındakileri, göz ucile süzdü, zeki göz kabmdaki «küçük çocuklara bakım ve gülüşü güzele kadar boy boy, biçim bi leri, onların zavallılıklarına acıyan giz sosyal yardım» cümlesi eserin mevzu çim, çeşid çeşid güzeller, ve güzellik li bir yanışla parlayıvermişti. Fakat iyi unun hulâsası gibidir. yürekliliği, gene o, güzelliği konuşulan ler vardır. Yurdumuzda nüfusun artması hem Zekiye, aynada, kendisini güzel bu kadımn imdadına yetişivermişti. Zeki doğum çokluğuna, hem de ölüm azlığılur. Fakat ona, annesinin gözile baka ye, fotoğrafı, ev sahibine geri verirken, na bağlıdır. Bizde doğum tabüdir. Çocak olursanız, güzeller güzelinden da müsamahalı bir gülümseyişle başını iğ cuk ölümü fazlalığı karşısında ise bu imişti; sesi, candan bir acıyışla titriyor şin bir memleket işi olduğu tamamile ha güzeldir. du: anlaşılmış ve doğan çocukları yaşat Bazı anlayışsızlar, Zekiyeyi pek gü mak, onları sağlam ve gürbüz olarak Hayır! Bu kadar çirkin değil! zel bulmadıkjannı sezdirecek haller yetiştirmek maksadile Çocuk Esirgeme takınır, hatta açık açık söyliyecek ka * ** dar saygısızhğı ileri götürürler. Zekiye, Zekiye, kendini, meşhur sinema yıl kurumlarile Sıhhat ve tçtimaî Muavebir kadın için, orta sayılacak bir boy dızlarından Lilyan Harveye benzeti net Vekâletine bağlı, isimleri burada dadır. Eğer biraz boğazına sabretse; yordu. Yalnız bu, biraz karışıkça bir tekrar edilemiyecek kadar çok, kıymetipince, sülün gibi bir kız oluvermek e mesele idi. Annesi de, kızını Lilyan li müesseseler vücude getirilmiştir. lindedir. Fakat çelimsizliği de sporcu Harveye çok benzetiyordu; Zekiyenin Hatta bu son zamanlarda çocukların luğa yakıştıramadığı için, vücudünün Lilyan Harveyden daha alımlı, daha se fikrî terbiyeleri de düşünülmeğe baş kalın yapısmdan memnundur. Büyük vimli olduğu muhakkaktı; lâkin anne, lanmış ve Divanyolunda Çocuk Esirgeburnu, elmacık kemikleri çıkık yanak Lilyan Harvey hesabına, bu kadar far me kurumu tarafından bir de «Çocuk larını ve boncuk gözlerini gölgelendir ka göz yummak fedakârlığmda buluna kütübhanesi» açılmıştır. diği için, ne yanaklanmn genişliği, yay biliyordu. Gayesi nüfusun artması maddeten ve vanlığı, ne de gözlerinin boncukluğu, Zekiye de, Lilyan Harveye karşı, manen kuvvetlenmesi olan bütün bu kusur gibi durmaz, yüzüne bambaşka belki de merhametle karışıktır, ora gayretlerin, sarfedilen bütün bu emekbir halâvet verir. Zekiyenin annesi, sını Allah bilir! bir sempati duyduğu lerin müsmir olabilmesi ise çocuğa nabilhassa kızının güzelliğindeki bu hu için, itiraz eder görünmüyordu! Ve bu sıl bakılacağını bilmek, etrafındakilerin susiyeti beğenir. nun da Lilyan Harvey hesabına, değeri ve onun her türlü ihtiyacını sezmek ve Zekiye, güzelliğile övünen bir kız ölçülmez bir muvaffakiyet olduğu mu bu ihtiyacları zamanında tatmin et mekle kabildir. Bu da ancak bu ihtiyacdeğildir, bilâkis alçak gönüllüdür; her hakkaktı! kesi, ve herşeyi beğenmek ister. Lâkin Bir gün, annesi, elinde bir mecmua lara yolile mukabele edilirse olur. Bu hem güzel, hem de akılh ve anlayışh ile, soluk soluğa, kızının yanına koştu: sahada umulan parlak neticeler de bu olduğu için, en güzel ve kusursuz sa Bak, Zekiye... Yeni parhyan bir suretle elde edilir. nılan şeylerde bile, küçük potlar, nok yıldız!.. Bu sebebledir ki mevcudları bu ki sanlar gözünden kaçmaz. Ancak o, iyi Onlar, sinema yıldızlarma kendileri tabda gösterilen sosyal kurumların dayüreklidir, kaba ve iğneli tenkidlerde, ni, hayallerini öyle kaptırmışlardı ki bu ha çoğalması, yurdun her tarafına yatarizlerde bulunmaz; kuvvetli insanla cyeni parlıyan yıldız» m gökyüzünde yılması başlıca ülkümüz olmalıdır. rın müsamahasile acır: yeni keşfolunmuş bir yıldız olabilece Ayni zamanda çocuk ana ve babala Yazık! Boyu, biraz daha kısa olsa ğini hayallerine sığdıramadıklarından rının ekseriyeti bu kitabm verdiği gibi ve milyonda yarım bir ihtimalle bile çok faydalı umumî malumatla müceh imiş! Gözleri de güzel, saçları da güzel böyle birşey akıllanndan geçmediğin hez olmalarını temin etmek için de bu den, «yeni parlıyan yıldız> m bir sine tarz kitabların ayrıca propagandası yaamma, renkler, birbirini tutmuyor! Dişlerinde bir bozukluk var gali ma yıldızı olacağına, Zekiye derhal pılmalıdır. Bütün çocuk ana ve baba [ ları herhalde böyle bir kitab okumuş ba; gülüşlerindeki soğukluk, acayiblik hükmetti. olmalıdırlar. ; ondan olmalı! Annesinin verdiği mecmuayı aldı, Giyinmesini bilmiyor değil, dik merakla baktı. Bu, başına geniş kenarlı Yavrularımız [tirdiği terzi zevksiz! bir hasır şapka geçirmiş, mayyolu bir Ekspres Basımevi 1936 Fiati Biraz gülmesini .konuşmasını bil genc kız resmiydi. Kızın, uzun kıvrık yazılı değil kirpikli tatlı elâ gözleri, çekme bir bur[6e! Kızılayı her hayırlı işin başında görBu, ve buna benzer bütün tenkidle nu, toplu bir çenesi vardı. Biçimli du meğe alışık olduğumuzdan böyle bir jrinde, işaretlerinde, o, haklıdır. Çünkü. dakları ,taze bir konca gibiydi. Yeni eser bastırmış olmasını pek tabiî buluyavrusunu boy pos, kaş göz, vücud, yüz güzelliği yıldızın ince belli, ceylân ruz ve bu 67 sahifelik ve iki renkli reona vergidir; gülmek, konuşmak, ona andıran vücudü, bir harika idi. simlerle süslü çok temiz ve güzel ba• vergidir; giyinmek, süslenmek, ona ver Zekiye, gözlerini kısmış, o hiç yanıl sılmış eseri «yarının erkek ve kadın gidir. Ve herkes, onun gibi kusursuz mıyan şaşmıyan ve daima gören, anlı ları olacak bugünkü yavrularımızın güzel olamıyacağı için, böyle içten a a yan dikkatile bakıyordu. annelerine hararetle tavsiye ederiz. narak söylenen tenkidlere, çaresiz, boAnnesi, kızına sokulmuştu; tatlı bir Kitabda yazı ve resimler birbirlerine yon iğmelidirler. güzelce mezcedilmiş bir çocuğun doğusesle sordu: Bir gün, onun da bulunduğu bir ahşundan iki yaşına kadar olan hayatı Nasıl, sana benzemiyor mu? bab evinde, bir kadımn güzelliği ko zarfında gösterilmesi lâzım gelen bü Zekiye, gözlerini kırpıştırdı: nuşuluyordu: tün itinalar resimli kısa ve faydalı ma Ne dedin? Anlamadım! Kusursuz güzel, doğrusu! Annesi, bir aynadaki akse bakar gı lumat halinde sıralanmış, verilecek gı Yüzünün tatlı pembeliği, saçları bi, bir resme, bir de Zekiyeye bakıyor danın zamanı, cinsi tasrih edilmiş, çonın rengile nekadar uyuyor! cuğun sıhhatine yarayamıyacak her du: türlü şeyler birer birer gösterilmiş, Giydiğini de yakıştırıyor! Bu yeni yıldız, sana, çok benziyor, güneşin hayat veren ziyasından çocuk Güzel... Hakikaten güzel! Zekiye! ların nasıl istifade edebilecekleri mü Zekiye, hiç sesini çıkarmıyordu; o Zekiye, bir adım gerilemişti: teaddid renkli güzel bir tablo ile can na: Bana mı benziyor? landırılmış velhasıl saymakla bitmiye Sen de tanıyacaksın! dediler. Annesi, başını salladı: cek birçok teferruat en ince noktalara Evet... Fakat Zekiye, güzelliği konuşulan kakadar mükemmelen izah edilmiş. Genc kız, gözlerini açarak annesine dını isminden tanımıyordu. Ev sahibi: Kitabın nerede ve nasıl tedarik edi Durun, dedi. Bende bir fotoğrafı dik dik baktı: lebileceğinin de ilânını temenni ede Bana benziyor, demek? var; size göstereyim. Muhakkak tanıyariz. Anne, kanaatinde ayak direyordu: caksınız! Türk Dil Kurumunun satışa Hem, çok benziyor! Odadakiler, hep bir ağızdan ilâve etçıkardtğı kitablar Zekiye, mecmuayı elinden attı ve tiler: îstanbul 22 (A.A.) Türk Dil Ku zulme, gadre uğramış mağdur, mazlum Muhakkak tanıyacaksınız! Vapurda, tramvayda, herhalde görmüşsünüz ve bedbaht insanların acıklı, içten şi rumu Genel Sekreterliğinden: Türk Dil Kurumu tarafından bastı dür. Çok güzel, canım... Göze çarpmı kâyetile, ağlar gibi haykırdı: Anne! Ben, bu kadar çirkin mi rılan şu kitablar, yanlarında yazılı fi yacak gibi değil... atlarla satışa çıkanlmıştır: Ev sahibi, güzelliği dillerde dolaşan yım? 1 El'idrak haşiyesindeki türkçe MAHMUD YESARÎ kadımn fotoğrafını bulup çıkarmıştı, sözler: Kastamonu saylavı Veled tzbudağın toplamasıdır. Fiati 50 kuruştur. 2 Türkçe mani elyazıları: Manichaicanm birinci kısmmın Fuad Köse Raif elile dilimize çevrilmesidir. Eserin klişeleri de Uygur harflerile kitaba bağ 1 Vilâyet çiftçilerine dağıtılmak üzere 100 aded 6 ve 150 aded lanmıştır. Fiati 60 kuruştur. 3 numara pulluğun 6/7/936 pazartesi günü saat 15 te açık eksilt 3 Türk Fonetiği: Profesör Bergesmesi yapılacaktır. trasserin İstanbul konuşma dilinin fo2 Şartnamesi Ankara ve İstanbul Ziraat Direktörlüklerinde netiği hakkmda yazdığı bir etüdün doktor Şükrü Akkaya elile dilimize görülebilir. çevrilmesidir. Fiati 20 kuruştur. 3 Pullukların tutarı 4100 liradır. Bütün bu kitablar, kurumun yeni ve 4 tsetklilerin pullukların % 7,5 tutarı olan banka mektubul veeski bütün yayınları gibi satış merkeya Hususî Muhasebe Direktörlüğü veznesine yatırılmıs makbuz ve zimiz olan İstanbulda Ankara cadde teklif mektublarile birlikte eksiltme günü saat on dörtte Vilâyet sinde Türk Kitabcılığı Limited şirke Daimî Encümenine gelmeleri. «1412» (3448) tinde satılmaktadır. ^ = ^ ^ ^ = ^ = ^ ^ = Mahmud Yesari Bir güzellik rekorul Türk çocuğu yaşamahdır ^=f Bibliyoğrafya BALET DERSLERİ Her Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri saat 15 ilâ 17 ye kadar Madam POLiN SANEL tarafından Dershane adresl: Kordova apartımam No. 11 Daire tramvay istasyonu Beyoğlu RADVO y Bu akşamki program İSTANBUL: 18 muhtelif plâklar 19 haberler 19,15 hafif orkestra eserleri 20 Bayan Babik yan (soprano), piyano, Laşenski 20,30 stüdyo orkestraları 21,30 son haberler. Saat 22 den sonra Anadolu Ajansınuı gazetelere mahsus havadis servisl verile . cektir. VIY ANA: 18,25 opera havaları ve şarkılar 18,45 piyano konseri, konuşma, fransızca ders, felsefî haberler 20,30 gramofon yayını 21,05 musiki 21,40 büyük konser 25,05 haberler, hava raporu, viyolonsel konse ri 23,55 konuşmalar 24,25 Viyana mu sikisi 1,25 gramofonla cazband havalan. BERLİN: 17,35 eğlenceli yayın 18,35 konuşma 19.05 musiki 19,35 memleket yayını, isçilerin konseri 20,35 ingilizce ders, günün akisleri, haberler 21,15 Kolonyadan na * kil 23,05 hava raporu, havadis, spor 23,35 Hamburgdan naklen eğlenceli musiki ve halk havaları. BÜKREŞ: 18,05 kıraat, gramofon, havadis . 19,20 gramofon, konferans 20,20 piyano konseri, kitablara dair 20,55 Şan konseri, konferans 21,35 senfonik konser, haberler . 22,50 konserin devamı, gece konseri 23,50 fransızca ve almanca haberler, haberler 24.05 gece konserinin devamı. LONDRA: 18,20 çocukların zamanı, havadis . 19,35 eğlenceli musiki 20,50 dans musikisi . 21.35 orkestra konseri 22,35 eğlenceli musiki . 23,15 spor, havadis . 23,35 dans musikisi, havadis 24,45 masal. PARIS [P. T. T.]: 18.35 konuşma, orkestra konseri 19,35 havadis, orkestra konseri 21,05 konuş ma, dinleyicilerin köşesi . 21.35 musikili yayın: Pariste bir karnaval 23,35 havadis. ROMA: 17,35 gramofon, konuşma, havadis 18,10 gramofon ve saire 19,05 eğîenceli musi ki, yabancı dillerde yayın . 20.05 Yunanistan için yayın, seyahat haberleri 20,25 eğlenceli musiki. fransızca haberler, hava<iis konuşma 21.40 komedi HOLANTSE BANKÜNI N.V. ESHAM ve TAHVİLÂT SATINALINMASI ve SAT1LMASI HUSUSUNDA BÜTÜN EMİRLERİ YERİNE CETİRİR ve KOLAYLAŞTIRIR BÜTÜN ECNEBI ESHAM ve TAHVİLÂTI İLE KUPONLARINI SON DERECE ELVERİŞLİ RAYİC ÜZERİNDEN PEŞİN PARA İLE SATINALIR. 9 • • I, Muhammen Miktarı bedeli Cinsi Teminatı Saati Lira Kok kömürü 15 1562 Ton 18.50 2168 L. Maden » 865 » 17. 1103 L. 15.30 Odun 1191 Çeki 2.40 215 L. 16 1 Üniversite merkezile fakülteleri için yukarıda miktarları, mu hammen bedellerile ilk teminat ve eksiltme saatleri hizala rında yazılı mahrukat Üniversite Rektörlüğünde 6/7/936 pazartesi günü ihale edilmek üzere kapah zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. 2 Isteklilerin 2490 sayılı kanunda yazılı vesikalarla teklif mektublarını ihale günü saat 14 te Rektörlüğe makbuz mukabilinde vernfh olmaları lâzımdır. 3 Şartname Tevzi Iistesi mukavele formülü hergün Rektör lükte görülebilir. (3248) İstanbul Universitesi Arttırma ve Eksiltme ve Pazarlık Komisyonundan: istanbul Belediyesi İlânları Otobüs Sahiblerine İlân Şehir dahilinde işliyen ve 15/6/936 tarihinden itibaren muaye • nei fenniyelerine başlanan otobüslerin gerek fennî noksanları ve gerekse talimatnameye aykırı olmaları dolayısile muayeneden haric bırakılanlara her hangi bir sebeb ve bahane ile muayenei fenniyeye girmemiş olanların 23 ve 25 haziran 1936 tarihlerine tesadüf eden salı ve perşembe günleri tekmil noksanları bitmiş olarak talimatnameye uygun bir surette Ayasofya meydanmdaki muayene heyetine nihai muayeneye getirilmeleri ve aksi takdirde bir guna mazeret kabul edilmiyerek müddeti mürurunda muayenei fenniyeden ge çirilmemiş veyahud noksanları tesbit edilmiş olanların da ruhsatnamelerinin geri almarak çalışmaktan menedilecekleri ilân oluur. «B.» (3496) Ankara Vilâyetinden: Senelik muhammen Muvakkat Mevlid kirası teminatı' Atletizm Federasyonu reisi Vildan Yenibahçede Mimarsinan mahallesinde ve soka Âşirin geçenlerde vefat eden babası Hafız Âşirin ruhu için bugün' öğleden ğındfe 57 • 61 numaralı bostan 937 mayısı so^una ionra Beyazıd camisinde mevlid ®ku kadar. 50 3,75 nacaktır. Yeni Halde ardiyesiz yazıhane No. 53 iki sene. 240 36 Eyüb Gümüşsuyu mahallesinde 170 metre murabbaı arsa 937 mayısı sonuna kadar. 12 0,90 Tamamen yeni bir program Yukarıda semti, senelik muhammen kirası ve kira müddetleri yaPek yakında: meşhur zılı olan mahaller ayrı ayrı kiraya verilmek üzere açık arttırmıya konulmuş ihale gününde giren bulunmamış olduğundan arttırma 26 haKing of exentric, comedy and ziran 936 cuma gününe uzatılmıstır. Şartnameleri Levazım Müdürlühis Charming saxophon Lady. ğünde görülür. İstekli olanlar hizalarında gösterilen muvakkat temiBeynelmilel eğlenceli numaralar. nat makbuz veya mektubile beraber yukarıda yazılı günde saat on beşte Daimî Encümende bulunmalıdır. «B.» (3498) Her akşam bahçe müsameresindeo sonra bütün istanbul halkının toplandıgı şık, nezih eğlence yeri. Geçmiş seneler senelik iltizam bedeli bin lira olan Iznik gölü ve müştemilâtı derelerin 1 haziran 936 dan 31 mayıs 940 tarihine ka • dar dört senelik rüsumu saydiye ve avlanmak hakkı arttırmaya ko T A K S İ M nulmuş olup istekli olanların 25 haziran 936 perşembe günü saat bahçesinde 16 da Orhangazi Maliye Dairesinde bulunacak olan Komisyona müBu akşam racaatleri ilân olunur. (32Î3) Bu gece nöbetçi olan eczaneler şunlardır: İstanbul cihetindekiler: Aksarayda (Sarım), Alemdarda (Esad), Bakırköyde (Hilâl), Beyazıdda (Cemll), Eminönünde (Mehmed Kâzım), Fenerde (Vi. tali), Karagümrükte (M. Fuad), Küçükpazarda (Yorgi), Samatyada (Teofilos), Şehremininde (A. Hamdi), Şehzadebaşında (Hamdi). Beyoğlu cihetindekiler: Galatada (Hidayet), Hasköyde (Halk), Kasımpasada (Merkez), Sarıyerde (Asaf), Şislide (Necdet Ekrem), Taksimde (Kan . zuk), (Karakin Kürkçiyan), (Güneş). Üsküdar, Kadıköy ve Adalardakiler: Büyükadada (Şinasi), Heybelide (Ta naş), Kadıköy. eski İskele caddesinde (Bü. yük), Kadıköy, Yeldeğirmeninde (Üçler), Usküdar, Selimiyede (Selimiye). Nöbetçi Eczaneler TAKSiM BAHÇESi (THE TOMMIES) K A RA M B A Orhangazi Malmüdürlüğünden: HALK OPERETİ Bahkesir Şarb aylığından: Atatürk Parkmda yapılacak 9220 lira kesif bedelli kazinonun eksiltme müddeti on gün uzatılmıstır. İhale 1/7/936 günlemecine raslıyan çarşamba günü saat 16 da Bahkesir Belediyesi Sürel Kurulunda yapılacaktır. Isteklilerin Bahkesir Belediyesine müracaat etmeleri ilân olunur. (3483) 21,45 te B A Y B A YAN Yazan: Mahmud Yesari. Necdet Rüştu Muzik: Sezai, Seyfeddin Asaf Pek yakıoda yeni operet RAHMET EFENDI Telefon: 43703 Hakikaten sizden böyle bir cevab reketini temin edeceksiniz, beni her zaman rak beni tevkif ettirir misiniz?? dedi. Bo ni iyi tayin ederek yapıyorum: Cemiyet bilmek için kimbilir nekadar ıstırab çekalmağı bekliyordum Miss Strafford! için himayenize alacaksınız. Bu bilhassa şuna kaybedilecek vaktim yok! beni istemiyor ve göğsünden atıyor, de tiniz, kimbilir nekadar kalbiniz kanadı! Neyse; zannediyorurn ki bana bunları lâzım. Ben vazifeye başlamakta çok ça Şef süratle karar verdi: ğil mi? Alâ. O halde ben de ondan ayGenc kızın elini ellerine aldı. Lâkin «.Cumhuriyet» in zabıta romam: 8 7 söylemek için gelmediniz?.. rılacağım ve bir kenarda yaşıyacağım. Miss Strafford, bana öyle geliyor buk olacağım, nerede bulunduğumu hiç Thaissa elini çekerek birdenbire ayağa Zannmız çok doğru. Size bir tek kimse bilemiyecek. ki biraz daha yerinize oturabilirsiniz. SiUzun zamanlar şu boş ve manasız ke kalktı. Hissetti ki kendini tutmazsa göz lifim var. zinle daha konuşacaklarımız var. limelere inanarak yaşadım: Şeref, vazife, yaşlarını tutamıyacak.. Büyük şef soğuk bir sesle sözü kesti: Nedir? Genc kız güldü ve koltuğa ekrar otur fazilet... Bugün artık bunların hiç birine Bu bir delilik! Cevabınızı bekliyorum, diye söy Bu beni konuşmaktan ve öğrendik Amcamın vazifesini ben almak isdu. Şefin son cümlesinden manalar çıka inanmıyorum ve isyan ediyorum.. Ne o lendi. Thaissa Strafford yerinden kalktı: lerimi faşetmekten ahkoyabilir mi? tiyorum. lursa olsun, ne şekilde olursa olsun, bir Öyle olsun! O halde gizli evrak ve rarak: Büyük şef derhal cevab vermedi. Sonra bir kaza olabilir; hem de o Bütün soğukkanlılığına rağmcn büyük Ne söyliyeceğinizi biliyorum, dedi, şeyler yapmak hırsile yanıyorum. Hiçbir onlardaki esrar bu akşam ifşa edilecek! Pencereye doğru gitti, göklere baktı, sonkadar çabuk olabilir ki! Basit bir kaza! şef irkildi ve: lâkin onu sizin ağzınızdan du> .ak iste mâni önünde iğilmiyeceğim, çekilmiyecera tekrar geri dönerek koltuğa oturdu: Gazetelere mi göndereceksiniz? Meselâ Pariste sizin gibi çok şeyler bilen ğim. Dünya maceraperestlerden hoşlan Ne dediniz? diye bağırdı. Merak etmeyin; onlar evrakı derhal bize rım. Mutabıkız Miss Thaissa, dedi. Bu birisi vardı. Bir akşam iskarpininin bağThaissa Strafford tekrarladı: Büyük şef onu uzun uzun süzdü. Söz maz, nefret edermiş. Olsun. Ben bir ma dakikadan itibaren teşkilâtımıza dahilsiyollarlar! larım çözmeği unuttular. Ertesi gün ne lerinin ciddiyetini ölçerek şekil vermeğe ceraperest olacağım. Fena yollardan bu niz. Amcamın yerine geçmek istiyorum. Siz de merak etmeyin, evrakı gaoldu biliyor musunuz? Adamı boğulmuş işe dökülmüş bir maceraperest.. Çünkü Bir ajanınızı kaybettiniz. Onun vazifesi zetelere değil, Fransız, Amerikan, İtal gayret ettiği anlaşıhyordu. olarak buldular! Kendi kendini ve iskarGenc kız hafifçe başını iğdi ve mırıl • Miss Strafford, dedi, bana teklif ettiği iyi yollar ona kapandı, menedildi. Artık için kendimi teklif ediyorum. yan sefaretlerine göndereceğim. Evrak pinin bağlarile boğmuştu! dandı: Şef yerinden kalktı, ciddî bir eda ile: onlann çok işine yanyacaktır, sanırım! niz şeyi adamakıllı hesabladınız mı? De o dönüp arkasına bakmağa da muktedir Thaissa Strafford güldü: Teşekkü" ederim... ruhde edeceğiniz vazifenin nasıl bir vazi değildir, eski hayat bitti. Yalvanrım size; Bir defa daha tekrar ediyorum Büyük şef sigarasından birkaç nefes Fakat bunun sebebi kolaylıkla izah beni kabul ediniz!» fe olduğunu ve neler yapmak lâzım gel Miss Strafford: Siz bir hapisane kaçkı daha çekti. Gene tavana bakarak düşü^dilebilir! Heyecanh sahne çabuk geçmişti. Thadiğini düşündünüz mü? nısınız. Bütün polis kuvvetleri sizi arıyor nüyor, bir şeyler tasarladığı anlaşıhyordu. Y a ! Meselâ size göre nasıl? Thaissa son kelimeleri öyle bir sesle issa kendini toparladı. Sanki bu tehlikeli Genc kızın yüzü de ciddileşti: Fakat Thaissanın bir hareketi onu düşün Çünkü onun dostları, kâğıdlannı ve buradan çıkarken... Evet, diye cevab verdi. Dün, size söylemişti ki, kalbi adeta bir zırhla kaplı teşebbüse giren, bu kadar uzun mücademin bir mahalle koymamışlardı! Evet, eğer beni herkesin çıktığı celerinden ayırmağa icbar etti. Genc kız Büyük şef bir kahkaha fırlattı, ellerini kapıdan çıkanrsanız dediğiniz gibi ola ayağa kalkıp kapıya doğru bir adım at böyle cevab veremezdim. Fakat bütün olan büyük şef bile müteessir oldu, heye leyi geçiren o değilmiş gibi, sakindi. gece düşündüm. Nasıl bir iş alacağımı canlandı. Titrek bir sesle cevab verdi: Büyük şef ağır ağır söze başladı:: uğuşhırdu, neredeyse genc kızı alkiflı cak. Lâkin hiç şüphe yok beni oradan tı: [Arkası var] Miss Thaissa, bu derecelere gele Lutfen zili çalıp bir polis çağıra çok iyi biliyorum. Bu teklifimi de sebebiyacaktı! çıkanoıyacaksmız. Benim Londradan ha Beşi kırk iki geçe Yazan: Gharles de Richter