7 Ağustos 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

7 Ağustos 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

7 Ağustos 1936 CUMHURtYEl ••••.. KUVVETLİ OLMAK Yazan : Kâzım Nami Duru tumuzdurlar. «Düşenın dostu olmazJ> sözü atalarımızdan kalmamış mıdır? Dostun sevgisi, düsmanırt saygısı ancak hergün daha artıracagımız kuvvetimizedir. Eskılerin yaptığı gibi, on iki yıl önceki Lozan kazancından sonra, yatıp uyu saydılt, bugünü göremez, belki varlığımızı bile koruyamazdık. Uyanık kaldıkça calıştık; çalıştıkça kuvvetlendik; ve işte bu son başanyı kazandık. Bugünkü kuvvetimiz, yannımızı ko rumağa yeter mi? Olduğumuz yerde sayarsak, geri gitmiş sayılırz. Kuvvetimiz eksilmiş demektir. Yann için bugünkünden, öbür gün yarınkinden... kuvvetli olmalıyız. Bu kuvvet ilerilemesi yolundayız, bu yoldan dönemeyiz; yahud yan gelip yatamayız. Kuvvetimizi arhrmak için yeni rejimimizin istediği şeyleri hep yerine getirmeliyiz. Bu şeyler, Cumhuriyet Halk Partisinin son Kurultaymda kabul edilen programımızda vardır. Onların hepsi, gelecek büyük kurultaya kadar yerine getirilmiş olacaktır. Halk Partisi hükumeti bu büyük vazife ile bağhdır; her Partili de bu yolda kendine düşenleri yapacaktır. Programda yazılmış ta henüz gerçeklenemeraiş seyler, önümüzdeki yıllar içinde gerçeklenecektır. Meselâ kuvvetimizi artırma yollarının en önemlilerinden biri, Türk gencliğini sağlam bir örgüte bağlamaktır. Programın 50 nci maddesini bir okuyunuz: «Türk gencliği, onu temiz bir ahlâk, yüksek bir yurd ve devrim aşkı içinde tophyacak ulusal bir örgüte bağlanacaktır.» Türk gencliği böyle bir örgüte bağlandığı gün, düşününüz, kuvvetimiz ne çok artacaktır. Kuvvet, birlikten doğar; birlik, teşkilâtla sağlamlanır. Bütün siyasal ve sosyal bir devrim yapan milletler, gencliklerini böyle bir örgüte bağlamış bulunuyorlar; çünkü yannın kuvvetini gencliğin bedeninde, kafasmda ve yüreğinde görüyorlar. Biz de Parti programımızm bu davasmı gerçekliyeceğiz; çünkü bizim de yarınki kuvvet kaynağımız gencliğimiz dir. İran transit yolu yapılıyor OLIMPIYATLARDA Dünkü güreş maçlarından 3 ünü kazandık, 4 ünü kaybettik Bayrağımız şeref direğine çekildi YBaştarafı 1 incı sahıfedel abandonne ettirerek ilk Türk galebesinı elde etmiştir. 66 da 3aim eski günlerini hatırlatan gayet teknik bir güreşten sonra Belçikalı rakibine hükmen galib gelmiş, böylelikle güreşlerde Türk galebesini 2 ye çıkar mışhr. Saim güreş esnasmda rakibini bir çok defalar köprüye getirmeğe mtıvaffak olmuştur. 72 de güreşen Nuri fena bir maç yaptı ve kaybetti. Bu güreş, esnasında Nurinin altta güreşliği zaman zarfında ha kemler kronometroya bakmadıklarından Nuri mutad zamandan fazla yerde kaldı. Güreş heyetimizin bu husustaki itirazı kabul edildiğinden güreşin bu kısmı tekrar edildi. 79 da Adnan bir Mısırlı ile yaptığı maçı sayı hesabile kaybetmiştir. 87 kiloda Büyük Mustafa Macar güreşçi ile güreşti. Mustafa geçirdigi krizi tamamile atlatmış olduğundan çok güzel güreşti. Kıymetli ve kuvvetli bir güreşçi olan Mustafa rakibine tamamile hâkimdi. Neticede sayı hesabile kazandı. Sıra Çoban Mehmedle İtalyan rakibine gelince çok korkak ve çekingen güreştiği görüldü. Çoban serbest güreşlerdeki mağlubiyetlerinden dolayı dikkatli hareket etmek istiyordu. Bu yüzden İtalyan güreşçi müemadiyen puvan kazandı. Esasen güreş sadece bir itişmeden ibaretti. Nihayet neticede ekseriyetle îtalyan güreşçi galib sayıldı. Ve bu akşamki güreşler bu şekilde bitti. Yann sabah (bu sabah) müsabakalara devam edilecektir. Dostun sevgisi, düşmanın saygısı ancak hergün Bu yolun motörize edildaha artıracagımız kuvvetimizedir! mesi için faaliyete geçildi Büyiik Başvekil İsmet İnönü, en giizel nutuklarından bırıni de 30 temrauzda Kurultayda söyledi; çok iyi, çok temiz söyledi. Pek az kürsıide bu kadar doğru söz söylenir, Siyasal tarih, bizc doğru zannını verip te sonra altmdan acı hâdıseler sıntan nutuklar öğretir. Erkek söz söylemek, Türk Cumurluğunun büyüklcrine vergi faziletlerdendir. îsmet İnönünün nutku, sulh davasının bir saheseridir. Türkün inkılab edebiyatına aid eserler, başta Yüce Şef olmak ü zere, gene Türk büyüklerinin nutuklarında aranmahdır. Hiçbır sair, o gün îsmet İnönü kadar olgun ve coşkun bir edebiyat yapamamıştır. Edebiyat, işte crkek sözlerdcn, doğru ve içten sözlerden daha güzel sözleri yaratabilir mi? 1924 Lozan sulhunu Türkün kuvvetile elde ettisek, 1936 Lozan mukavelesini de on iki yıl içinde durup dinlenmeden çalışa çalışa artırdığımız kuvveti, doğruluğumuzu ve namuskârhğımızı cihana göstererek elde ettik. Artık, istiklâlimizin bir ucunda, ufak bir leke bile kalmadı. Türk yurdu, bir avuc yerinde bile yabancı kontroluna bağlı değil, Atatürkün bu en yeni zaferi, 1919 da giriştiği işin, siyasal tamamlanmasıdır. İsmet inönü o nutkunda, elde ettiğimiz büyük muvaffakiyeti yürütmek, on yıl sonra, şimdikinden on kere daha çok kuvvetli bulunmak yolunda yürümekliğimizi söyledi. Kuvvetli olmak.. îşte muvaffakiyetimizin sırn. Kuvvetliyiz ve daima artan bir enerji ile kuvvetli kalacağız. Fakat bu kuvveti, yenilmez bir pehlivanın yumruğundaki kuvvet gibi ham, kaba bir kuvvet sanmamalı. Bizim kuvvetimiz. yalnız silâhlara dayanan bir kuvvet olmaktan çok ileridir. Bu, Türk milletinin yalnız binlerce yıllık tarihinden gelen kuvvet te değildir. Bu, Türk askerinin en son teknik vasıtalarla teçhiz edilen kuvveti de değildir. Bu, asrın bedene, fikre, duyguya, tekniğe, çalışmaya dayanan hem maddî, hem manevî kuvvetidir. Bize dost olanlar, şüphesiz, karagözlerimize vurgun değildirler. Kuvvetli olduğumuz için dos Destanlar ekreterimiz Abidin Daver, ken' dme gönderilmiş olan O. Tur«1 gud Yaylalı imzah bir şiiri bana verdi ve okumakhğımı istedi. İmza bana yabancı gelmedi. «Devrim Yolunda» adlı mınimini manzum bir eserin de üstünde ayni adı gördüğümü hatırladım, eğer gazetemizde şiir basılmak mutad olsaydı son Çanakkale zaferini terennü eden bu manzumenın de bir köşeciğe konulmasını Sekreterden rica edecektim Çüınkü gerçekten duyularak, heyecans kapılarak yazılmış bir eserdir. Ne yazık k buna imkân yok. Manzum yazılar basaı mecmuların ise, imzanm henüz Babıal piyasasında tanılmadığı bahanesile, b» yazıya yer vermediklerini genc şairiı mektubundan anlıyoruz! Bana pek zarif ve lâtif gelen şu şiir gönlüm yana yana bir yana athktan sonra düsündüm, bugüne kadar heder olan unutulan millî destanların sayısmı hesab lamağa çalıştım, yeni baştan üzüldüm Destan, bir milletin mefahirini terennün eden halk şiiri demektir. Türkün ise kıvanc duyduğu ve beşeriyet tarihine de kıvanc verdiği mefahir sayılmakla tükenmez. Düşünün bir kere. 26 krallığı kend bayrağı altma toplıyarak haşmetli bir imparatorluk kuran, dört yüz bin atlınm başında Altm Hakan denilen Çin imparatorunu sarıp aman dilemeğe mecbur eder Metenin zaferleri için kimbilir kaç destan düzülmüştü?.. Homere'in, büyük edit Hesiode'un ve Eschyle'in «En medenî millet» diye andıklan îskitlerin askerî, siyasî ve hatta bediî zaferleri için kimbilir kaç destan yarahldı?.. Etilerin, Friklerin, Litlerin, Alanlann, Uygurlann, Karluklann kimbilir kaç destanlan vardı?.. Ortaçağ Türklerinden Saman oğullannı, Gaznelileri, Karahanlılan, Tolonlulan, Karahatalan, Selçukileri destan lannda terennüm emiş halk şairlerinin yüzleri geçtiğine şüphe edilebilir mi?.. Bugün o destanlardan tek bir kelime kulağımızı okşamıyor. Harbler, ihtilâller, çröçler, inkırazlar, destanlara mevzu teskil eden kahramanlar gibi bizzat destanlan da ortadan kaldırdı, nisyan çukuruna gömdü. Nisbeten bize yakın olan Aksak Timurun bile destanlan unutulmuştur. Orta Asyada dolaşan şu veya bu yaylada o büyük cihangirin admı ancak zayıf bir rüzgâr gibi duyuyor. Halbuki o, bir fırtına gibi yaşamıştı ve bir fırtına gibi anılıyordu. 1919 danberi biz tam manasile Dâstanî bir hayat yaşıyoruz. Inönünden Dumlupınara, Mudanyadan Lozana ve Montröye kadar giden merhalelerin her biri bir sehamet ve kiyaset mevzuudur. Fakat bunlann destanlan da yalnız ruhumuzda menkuş. Belki yazıh olanlar da var. Lâkin toplu değildir, dağımktır. Geçmiş günlerden ibret alıp bu haşmetli mefahirimizin destanlannı tesbit etmek millî bi r vazife değil midir? tran transit yolunun geçtiği bir kısım Erzurum (Hususî) Erzurumun baymdırlık bakımından en mühirn bir işi de şehrin yollandır. İran transit yolu şehrin içinden geçtiği için bu ihtiyacm mühim bir kısmı da temin edilmiş demektir. Transit yolunun Erzurumuh içinden geçen iki buçuk kilometroluk kısmı, Erzurumun taş ocaklarmda mevcud bulunan granit taşından parke olarak yapılacaktır. Bundan başka Erzurum Ilıca ara sındaki 15 kilometroluk yol da daha geniş tutulmak şartile Sankamıştan getirilecek olan katranlarla (katranh yol) olarak vücude getirilecektir. Bu yolun her iki tarafı muntazam bir şeküde ağaclarla süslenecektir. İran transit yolunun Gümüşane Vi Iâyetine düşen ve çoğu imalâtı sınai yeden ibaret bulunan kısım 4000 lira bedeli keşifle ihaleye konmuştur . İran hududu olan Gürcübulaktan Ağrı Vilâyetine kadar olan İran transit yolu yapılması 7500 lira bedeli keşfile ihaleye vazedilmiştir. Kop dağı zirvesinden Ilıcaya dakar olan kısım da 150 bin lira bedeli keşifle ihalededir. İran transit yolunun vaziyeti şöyle hulâsa edilebilir: Sayın Tahsin Uzerin çok önemle takib ettiği bu yol Gürcü bulattan Serhad noktasına kadar baş tan başa yapı ve faaliyet halindedir. İran transit yolunun motörize edil mesi için fevkalâde kanunla verilen 280 bin liralık fevkalâde tahsisat Nafıa Vekâletince bu yıl sonunda kamyon ve otobüs mübayaa ve işletmesine sarfe dilecektir. Aynen Devlet Demiryollan nizamatına tâbi olacak olan bu lâstikli katarlardan abnacak netice tetkik edilerek İran komşumuzla müştereken tev si edilecektir. Bu hususun temini için hem bizim tarafta ve hem de İran ta rafında büyük bir faaliyet vardır. Dün, bayrağımtzı OUmpiyad direğine çektirmeğe muvaffak olan güreşçimiz Mersinli Ahmed muvaffakiyetlt bir gureş esnasmda ler. Son turda Amerikalı Romani bir aralık öne geçtiyse de lsveçli Ni yetişti, fakat biraz sonra önde koşmak mücadeleiı Yeni Zelandah Lavlokla Amerikalı Kaningam arasında cereyan etmeğe başla dı. Bu güzel, güzel olduğu kadar da müthiş mücadele insana, bütün seyircilerin gürültü ve patırdılarile büsbütün he yecan veriyordu. Nihayet kısa boylu, kıvırcık saçlı zayıf nahif bir adam olan Lavlok, ikinci gelen Kaningamı dört metrodan fazla açarak birinci oldu. 1932 Los Anceles Olimpiyadlarında bu mesafede birinciliği alan İtalyan Bekali de üçüncü geldi. Yanşın nekadar müthiş olduğunu anhyabilmek için ilk iki atletin dünya rökorunu, üçüncü, dördüncü ve beşinci atletlerin de Olimpiyad rökorlannı kırdıklannı söylemek kâfidir. Lavlokun derecesi 3.47. 8/10, Amerikahmn derecesi de 3.48. 4/10 dur. Bekali de 3.49. 3/10 luk bir derece elde etmiştir. Bayrağımız şeref direğinde Kâzım Nami Duru Beynelmilel diş tababeti Izmir Emniyet Müdürü kongresi ayrılıyor Bu aym üçünde Beynelmilel Diş ta babeti kongresi Viyanada toplanmış ve diş hıfzıssıhha ve tedavisi üzerinde muhtelif mev zııları görüşmüş tür. Kongrede ilk defa Di$ Tababeti mektebi profesör lerinden doktor Zi Kongrede tebligatta ya Cemal Aksoy bulunan profesör (eski Türklerin aCemal Aksoy ğız hıfzıssıhhası) hakkında tebligatta bulunmuş ve profesörün sözleri alâka ile dinlenmistir. Izmlr (Hususî) Emniyet müdürü müz Feyzi Akkor da, yeni kayma kam tayinleri ara sında Bulvadin kay makamhğma ta yin edilmiş bulu nııvor. Feyzi Akkor, îzmirde altı sene Em niyet müdürlüğünde bulunmuş, zabıFeyzi Akkor tavı ıslah ve tanzim etmiş. şehrin em niyet işlerini hakikaten emniyete de ğer bir şekle koymuştur. Ayni zamanda İzmirde büyük bir sempati uyandırmıştı. * * * îzmir Mülkiye müfettişlerinden Or han Saminin münhal bir kaymakam hğa tayin edileceği hakkındaki haber yanhştır. Orhan Sami, Samsun vali muavinliğine terfi ettirilmiştir. Kendisi vaktile Ödemiş kaymakamı idi. Tanınmış, genc ve güzide bir mülkiyelidir. Berlin 6 (Hususî) Mersinli Ah medin serbest güreşte dünya üçüncülüğünü kazanması üzerine bugün Berlin stadında 100,000 kişi önünde bayrağımız şeref direğine çekilmiştir. Birinciliği Fran80 metro manialı sız güreşçi kazandığından birincilik dire(kadınlar arasında) ğine Fransız bayrağı çekilmiş ve Marsey80 metro manialı yarışta Amerikalı yez çalmmıştır. 100,000 kişi ayağa kalkızlar, erkekleri kadar şanslı, daha doğkarak Fransız, Türk ve Amerika bay rusu becerikli davranıp finale kalamamışraklan önünde marşlan dinlemişler ve lardı. Bu yanşı biri Alman, ikisi italyan bayraklan selâmlamışlardır. olmak üzere üç atlet birden bitirdi. Bitiriş Mersinli Ahmede bu muvaffakiyetin yerine yerleştirilen fotoğraf makineleri den dolayı Olimpiyad bronz madalyası sayesinde bu yanşın birincisi anlaşılacakverilmişür. Ahmed stadda şiddetle alkıj tır. Bununla beraber İtalyan Valamn bilanmıstır. rinci, gene italyan Testoninin ikinci, AlDemir Turgud ve Bayan Suad man Stoyerin yçüncü geldikleri zanne tasfiye edildiler dilmektedir. Bu yarışta elde edilen deBerlin 6 (Hususî) Kielde yapılan rece: 11 7/10 dur. Bu derece eski Olimyelken yanslannda Demir Turgud ve ptyad rökorudur. eskrim müsabakalannda da bir galibiyet 110 metro manialı kazanmıs olan Bayan Suad tasfiyeye uğEliminasyonları öğleden e\vel yapılan ramışlardır. bu yarışta çok güzel koşulduğu halde nedense seyircilerde fazla bir heyecan uyandırmadı. Amerikalı Tavnz 14. 2/10 ile birinci, İngiliz Finley ikinci, İsveçli Lıdman üçüncü oldular. Bir Fransız heyeti Sovyet Rusyaya gidiyor Paris 6 Meb'usan meclisinin havacılık encümeni azasından tayyareci mebüs Borroutrotnun riyasetinde bir heyet, Sovyet Rusyaya gidecektir. Bu heyet Sovyetler Birliğinde tayyarecilik sahasur daki terakkiyatı tetkik edecektir. Berlin 6 (Sureti mahsusada gönderdiğimiz arkadaşımızdan, telefonla) BuTayyare cemiyetine hediye gün büyük stadda atletizm müsabakalarına devam edildi. Öğleden sonra stad biedilen testiler rinci günkü kadar kalabalıktı. M. Hitler Sekiz yıl önce Mustafa Hurşid adında de seyirciler arasında bulunuyordu. bir tüccar Beyruttan Anamura üç bin 1500 metro koşu testi getirtmiş, fakat gümrük vergisi Bugünkü programın en büyük numarani veremediği için testiler gümrukte smı 1500 metro koşu teşkil ediyordu. Bu kalmıştır. kosuda Yeni Zelandah Lavok, AmeriGümrükçe satılığa çıkarılan testilere kalı Kaningam ile italyan Bekali birinciverilen kıymet gümrük resmini karşı lik narjozedleri arasında başta geliyorlarlamadığından testiler Tayyare cemiye dı. tine hediye edilmiştir. Bunlar şimdi Koşu başladı. Yanımda kronometro cemiyet menfaatine satılığa çıkarıla tutanlar birinci ve ikinci turlarda her vacaktır. kitten daha asaçı kosuldugunu söyledi kendine baktı. Zarif ve güzeldi, şık ve siislü idi. Fakat kimin için süslenmişti. Dünyada, boşuna süslenmiş, beyhude yere güzellenmiş bir kadın kadar acınacak bir zavallı var mıdır? Sersemler, hissiz ler, bu güzel, bu zarif, bu süslü kadını teshir etmeği bilemediniz. Hiç biriniz, güzel, sevimli ve sevmeğe lâyık bulmadı. Duvarın arkasında gürültü artıyordu. Kocasınm sarhoş sarhoş önüne gelen kadınla dans ettiği gözlerinin önüne geldi. İçinde büyük bir hiddet parladı. Onu, bu taşkınlıklara, hoppalıklara sürükliyen kocasıydı. O, kadın da erkek gibi serbest olmalıdır, bahanesile kendi zevkini, kendi hodkâmlığını tatminden başka bir şey düşünmüyordu. Hayatında ilk defa Sühadan nefret ediyordu. Şu anda, bu çılgın, hatta azgın baloda yapyalnız kendi başma kalmıştı. Sarho şun, edebsizin biri yanlıshkla bu salona girse ne kocası ne başkalan farkına bile varmadan bu dört duvarın arasında ona taarruz edebilirdi. Bu düşünce ile titredi ve dislerinin arasmdan mınldandı: Bereket versin ki erkekler, zevk kadınlarını bizlere tercih ediyorlar. Arkasından kapınıa yavaşça açıldığını duydtı. Dönüp baktı. O, Ercümend kapının önünde duru yordu. Saniha, tıpkı udî Cemile gibi: Ercümend, nonoşum, dive bağır mak istedi. Bir an, bakıştılar. Saniha, loş odada görebildiği kadar, onun sapsarı kesilmiş olduğunu gördü. Ercümend, yavaşça ve boynu bükük yalvardı: Hanımefendi ben delinin biriyim. Çok kabalık ve terbiyesizlik ettim. Beni affediniz. Saniha, ağlamak istedi. Fakat göz yaşlarını zor tutarak cevab verdi: Ercümend Bey, af dileyecek hiçbir kusur etmediniz ki... Bir lâhza daha kımıldamadan durdu lar. Birdenbire sokaktan geçen bir sar hoş pencerenin tahta kanadına müthiş bir yumruk indirdi. Her ikisi de sıçradılar. O zaman, Saniha, dudakları titriyerek sordu: Sühayı gördünüz mü? Şimdi beraberdik. Hararetını söndürmekle meşguldü. Acı bir tebessüm dudaklarını buruş turdhj. Beni, otele kadar götürmesini söy Ç£77NER Dünkü atletizm müsabakalarında iki atlet dünya rekorunu kırdı "Cumhuriyetn io tefrikası Hem, eğer kendisine karşı bir hürmetsizlik edilmişse kabahat kimindi? Yalnız ve yalnız onun... Her şeyi görebileceğini, her sözü dinliyebileceğini serbest hatta serbaz bir tavırla bütün erkeklere takrar edip durmuyor muydu? Saf genc kızlara ve gözü kapalı kadınlara açık saçık şeylerden bahsetmemek gibi muamelelere, kendisinin ihtiyacı olmadığını her zaman iddia ermiyor muydu? Sonra, umumî bir mahalde, bir kazinoda verilen bir baloda değil miydi? Udî Cemilenin sevgilisine yaptığmın aynmı hatta daha fenasını Istanbuldaki barlarda ve Paristeki kabarelerde kocasile beraber görmemiş miydi? Eğer, bir hürmetsizliğe maruz kaldıysa, bu serbest hayata henüz yeni atılan bir kasabada, bir bayram aksamı, umumî bir baloya gelmemeli idi. Maamafih, doğ nısunu isterseniz, ortada alınacak ve yennecek birşey de olmamıştı... Her neden Attdin Daver DAV'ER se bu akşam alıngan, manasız, hatta budala olan kendisi idi. Kadın, Ercümende teklifsizce «nonoşum» demişti. Kendi kendine takrar etti: Nonoş, nonoş! Ahenklı ve güzel! Cemile, Ercümendi nasıl da tatlı ve cilveli okşuyordu. Bu kadın, muhakkak zabiti seviyor, muhakkak... Ercümend de ona karşı lâkayid değil... Evine git, ben de gelirim, dedi. Şüphesiz şu anda be raberdirler. Sanihanm yüreği sızladı, içinde, dağlanmıs gibi bir acı duydu. Kalktı, yürümek istedi. Ağır şalı bir omuzundan kaymış, yere sürünüyordu. Arkasından, sonbaharda yerlere dökülen ölgün kuru yaprakların hısırtısını andırır bir ses sürükleniyordu. Odanin loşluğu içinde, duvardaki aynada bozulmuş yüzünO, dağılmış saçlarını, bir haya! gibi, bir gölge gibi gördü. Sonra dikkatlice Gazetecilere tahsis edilen yerin civarındaki hüceresinden yarışlan dakikası M. TURHAN TAN dakikasına Amerikaya bildiren radyo spikeri, birinci çıkan Tovnzı yanına çağırdı lannı öyle özledim ki, diye ağzını şapırve Amerikaya birkaç cümle söyletti. Sodattı ve sevgilisine hitab etti. nunda da, orada özlediğin biri varsa ona Cirid atma da birkaç şey söyle, dedi. Almanlardan Stok bu müsabakada biBuııdan evvel Amerikahlardan birinci rinci gelerek atmalarda diğer milletlere çıkan zenci Ovens ile Consona da ayni cümleler tekrar edilmiş ve bunlar da an nazaran üstün olduklarını gösterdiler. nelerine hitaben tahassürlerini bildirmiş İkinci ve üçüncülüğü Finlandiyalılar kazandılar. Stok ciridi 71,80 metroya savulerdi. rarak yeni bir Olimpiyad rökoru tesisine Beyaz Amerikalı Tavnzm, bu tsklif muvaffak oldu. üzerine gözleri parladı ve spikere teşekkür Sırıkla yüksek atlama ettikten sonra, orada benim bir sevgilim Dün gecenin karanhğında, saat dokuvar. Çok tatlı birşeydir. Kırmızı dudakzu on geçe biten sırıkla yüksek atlama ler misiniz lutfen. Çok yoruldum. Otele müsabakasını havanm çok soğuk ve yağyalnız dönmeğe korkuyorum. Kazinoda murlu olmasına rağmen, elli bin kişi seyonu aramaktan da utanıyorum. retmişrir. Neticede Amerikalı Medovs Emredersiniz hanımefendi. 4.35 metro ile birinci, Japonlardan da Çıktı, biraz sonra tekrar geldi. Nişida ile Oe 4,25 metro ile ikinci ve ü> Süha dans ediyor. Sizi otele kadar çüncü olmuşlardır. götürmek şerefini bana bıraktı. Bir mahÜç adım uzun atlama zur yoksa, emrinize amadeyim. Üç adım uzun atlama müsabakasmda Öteki salondan mantosunu, örtüsünü da Japonlar üstünlüklerini gösterdiler. getirdi, giydirdi: Daha ilk atlamalarda Tajima Olimpiyad Buradan geliniz henımefendi, de rökorunu kırmağa muvaffak oldu. İkindi, kazinodan geçmeden, arka kapıdan ciliği gene Japon, üçüncülüğü de Avusçıkanz. tralyalı Metkalf kazandılar. Dar, karanlık, ıssız bir sokağa çıktı Bugün yapılacak müsabakalar . lar. Biraz yürüdükten sonra, bir bahçe Bugün atletizm, güreş, eskrim, hokey, nin önüne geldiler. Palmiyeler, duvar gi futbol, polo, yelken, nişan alma, hendbol, bi yükseliyordu. Yorgun ve ılık bir gece bisiklet müsabakalanna devam edilecekidi; gökte yıldızlar, titreşiyordu. Kaldı tir. rımsız, bozuk ve tümsekli yolda Saniha, Yannki atletizm programında 5000 yüksek ökçeli krepdöşin iskarpinlerile yü metro mukavemet ve 400 sıetro düz korüyemiyor, karanlıkta önünü de göremi şulan en mühim yanşlan teşkil etmekteyordu. Bir çukura basarak sendeledi. dirler. Düşeceksiniz. Koluma girer misi Diğer müsabakalar niz? Berlin 6 (Hususî) Poloda ArjanReddetmedi. .Ercümendin kolunda yü tin Meksikayı 1 5 5 , hokeyde Holanda rümeğ« başladı. Nihayet, dayanacak bir İsviçreyi 4 1 , Almanya Danimarkayı kol, sessizlik ve temiz hava bulmuş olmak, 6 0 mağlub etmişlerdh". Ingiltere takımı da Çini 2 0 ve Peru ona çok tatlı ve zevkli geldi. Finlândiyayı 7 3 mağlub etmişlerdir. lArkası vari