25 Eylül 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

25 Eylül 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

25 Evlul 1936 CÜMHÜKIYET SON TELEFON MABERLER TELCRAr vc TCLSiZLC Lokarno konferansı akim mi kalıyor? Cenevrenin kararı, İtalyaya karşı infialin devam ettiği şeklinde tefsir edilmektedir Londra 24 (A.A.) Siyasî mü rine karşı lâkayd gibi görünen bir vazi şahidler, Cenevrede Habeş murahhaslarının Milletler Cemiyeti asamblesinde bulunmaları için verilmiş olan kararın Lokarno konferansınm toplanmasım bilâmel imkânsız kılmakta olduğu ve çünkü bu kararm muhakkak surette îtalyanm istinkâfını intac eyliyeceği mütaleasında bulunmaktadırlar. Müşahidler, îtalyanm Milletler Ce miyetini büsbütün terketmesi ihtimali de mevcud olduğunu beyan etmektedirler. Herhalde Italya, Habeşistan mümessil leri Cenevrede bulundukça beynelmilel müzakerelere karışmaktan imtina edecektir. İyi malumat almakta olan mehafil, îngilterenin Almanyaya göndermiş olduğu son notada Lokarno misakından müstakil olarak garbî Avrupaya aid hususî bir hava misakı akdi teklifinde bulunmamış olduğunu beyan etmektedirler. yet takınmıştır. Bu mehafil, Habeş murahhaslannm Milletler Cemiyeti asamblesine kabul edilmesi kararınm İtalyanm Habeş meselesi halledilmedikçe Cenevredeki mesaiye ve herhangi beynelmilel bir konferansa iştirak etmemek hususundaki kararını asla değiştirmiyeceğini beyan etmektedir ler. Hariciye Vekâleti, Boğazlarm kat'î şekilde Gazeteci Kralı, Reisicum. tesbit edilen memnu mıntakalarının hudud Güzellik fabrikatorları huru bolşeviklikle itham Viyana, 20 eylul larını Ecnebî Sefaretlere bildirdi ediyor S stanbul Odesa Moskova LeninPariste intişar eden Temps gazetesi, M. Ruzveltle M. Hearst arasında şid detli bir ihtilâf çıktığını haber vermektedir. M. Ruzvelt, en son nutkunda «malum bazı gazetelerin sahibi» ne telmihte bu lunarak onun, kendi idaresi altında bulunan organlarda yaptığı neşriyatla «Cumhur Reisinin Birleşik Amerikanın bugünkü hükumet şekline muarız bir yabancı teşekkülünün müzaheretini kabul ettiği» hissini verecek bir lisan kullan dığını iddia etmişti. Herkes, bu sözlerle, Randolph He • arstm kasdedildiğini anlamıştı. Hearst şimdi bu sözlere şiddetle mukabelede bulunarak Ruzveltin, intıhabının akabinde demokratik prensipleri terkettiğini ve Karl Marksın programını hemen harfiy yen kabul eylediğini ileri sürmektedir. Hatta Hearst daha ileri giderek Ruzveltin tamamile bolşevik tesiri altında bulunduğunu iddia etmektedir. Anadolu mıntakasında Servi burnu şimalinden yani gaz tanklarının bulunduğu yerin hemen kenarından, Karakulak şimali, Alibahadır köyü dahil Karaburun dahil hattının garbi. Rumeli mıntakasında: Yeni mahalle nin hemen şimal kenarından Zekeriyya köyü, Kısırkaya hattıdır. bu hat dahildir Çanakkale ve Gelibolu kasabalarındaki sahil sıhhiye teşkilâtına bağlı tahaf fuzhanelerin kendi hususî iskelesi ve bu tahaffuzhanelere gıden yol. Ve Anadolukavağında manastır ağ zındaki sahil sıhhiye teşkilâtına bağlı tahaffuzhanenin kendi hususî iskelesi ve yolu memnuiyetten müstesnadırlar ve memnu mıntaka ahkâmına tâbi değildir ler. Çanakkale, Gelibolu ve Adalardaki Boğazlar memnu mıntakası kasabalar gibi belediye hududları dahi Çanakkale Boğazı: linde evlerın bulunduğu mahaller memnu Anadoluda Karabiga kasabası gar mıntaka haricinde kalacak ve oradaki ecbindeki Karaburundan eski gayriaskerî nebilerin kanun dairesinde ikamet ve icmıntaka hududundan başhyarak eski hu rayi san'atına müsaade edilecektir. dudu takib eden ve Bayramiçin 14 kiloTrova yolu metro şimali garbisindeki Çeltik sırtından Çanakkale Trova harabeleri için ziyasonra Ezine şarkı ve Ayvalık garbı üze ret imkânını temin edecek yol bugünkü rinden Sivrice buruna kadar uzanan hat Çanakkale Sançal Trova yoludur. tın garbı bu hat dahildir. Ziyaretler gündüzün ve bu yoldan temin edilecektir. Rumeli mıntakasında: Şarköyün beş kilometro garbinden EvMezarlıklar reşe şimalinden, Yerlisu cenubundan, Mezarlıklara giren memurlann gide îbrice burnu garbinden Tuzla gölüne bilmesi ve gerekse münferid veya müçtekadar imtidad eden hattın dahil cenu mi bir halde ziyaretlerin icrası için icab bu. eden yolun ve iskelenin elyevm kullanılMarmaradaki Marmara Paşalimanı, makta olduğu gibi, Seddülbahir mezar Ekinlik, Avşar ve civanndaki küçük ada lıklan için Seddülbahir iskelesi, Anafarta ar gnıpile Bozca ve îmroz adaları ve ve Anburnu mezarlıklan için Kilya iskelesi ve Gelibolu iskelesile bu iskelelerden Kücük Tavşan adalan grupu. mezarlıklara giden yollardır. Karadeniz Boğazı: mamak üzere ihdası takarrür etmiş olan mezkur dört istasyonun henüz ifayi vazifeye başlamamış olduklarını bildirmek faydadan hâli değildir. Mezkur dört istasyon ihdas olununcıya kadar Boğazlar da çoktanberi mevcud olup hali faaliyette bulunan kılavuz istasyonları eskiden olduğu gibi işliyeceklerdir. Binaenaleyh ticaret gemileri evvelce olduğu gibi ihtiyarî kılavuzluk için aşağıdaki kılavuzluk istasyonlarına miiracaat edebjlirler: Akdenizden Çanakkale Boğazına girmek için: Çanakkale kılavuz istasyonu. Karadenizden Karadeniz Boğazına girmek için: Tellitabya Rumelikavak kılavuz istasyonu, Marmaradan Karadenize geçmek için: İstanbul limanı. [Baştarafı 1 inci sahtfede] Ruzveltle Hörstün arası açıldı Yeni Boğazlaı rejimi HFM NALINA MIHINA Bir Ingiliz gazetesinin mütaleası Habeşlerin asambleye iştirak etmesini istemiyen devletler Cenevre 24 (A.A.) Havas ajansı muhabirinden: Dünkü celsede 49 milletin mümessili hazır bulunuyordu. Bolivya, Şili ve Efganistan murahhaslan hazır değildiler. 39 millet, karar lehinde rey vermiştir. Dört millet, aleyhte rep vermiştir ki şunlardır: Equateur, Avusturya, Macaristan ve Arnavudluk. Altı millet, müstenkif kalmıştır: Bulgaristan, Panama, Siyam, Venezüella, îsviçre ve Portekiz. Londra 24 (A.A.) Daily Teleg raph, yazıyor: Habeş murahhaslarının kabulü, şayed îtalyanlarm Milletler Cemiyetinden çe kilmelerini intac edecek ise bu kabil ka rarile Milletler Cemiyetine şiddetli bir darbe indirilmemiş olduğunu iddia etmek saçma olur. Fakat Milletler Cemiyetinin halen içinde bulunmakta olduğu vaziyette iki milletten birinin dünkü müzakere Ierden hırpalanmış bir halde çıkması zarurî idi. Habeşistan murahhaslannm a samblede bulunmaları hakkmdaki kararın topladığı ekseriyet Cemiyete meydan okumakta olan italyaya karşı hissedil mekte bulunan infialin devam etmekte olduğunun bir delilidir. M. Landon M. Ruzvelti ediyor tenkid Asamble için 6 reis vehili seçildi Cenevre 4 Hususî) Milletler Cemiyeti Asamblesinin bugünkü hususî celsesinde Asamble için 6 reis vekilinin intihabı yapılmıştır. 51 murahhasın iştirak ettiği intihab neticesinde Fransız Hariciye'Nazırı M. Delbos 49, îngiliz Hariciye Nazırı M. Eden 47, Yugoslavya murahhası M. Puriç 46, Kanada murahRomada akisler hası M. Dalado 39, Sovyet Rusya mu Ankara 24 (Telefonla) OrtamekRoma 24 (A.A.) Havas ajan rahhası M. Litvinof 35, çalışmalara iş " teb muallimliği için sözlü imtihana girentirak etmiyen îtalyan başmurahhası da sından: lerden şunlar kazanmışlardır: Siyasî mehafil, Cenevre müzakerele 33 rey almışlardır. Türkçe muallimliği için Adapazann dan Alâeddin Kocaeline, Tekirdağdan Haşim Trabzona, Denizliden Naciye Denizliye, Tekirdağından Ilhan Tekir dağına, Samsundan Kemal Balıkesre, Kemalpaşadan Sabahaddin Izmire, Sı vastan Yusuf Adanaya, Çorumdan Hü seyin Elâzize, Ankaradan Cemile An karaya, Balıkesirden Mükerrem Balı kesre, Sıvastan Galib Diyarbekire, Eski" şehirden Fevziye Akhisara, Bursadan Kemal Bursaya. Cenevre 24 (AA.) M. Beck, Atina 24 (Hususî) Pazar günün Riyaziye muallimliği için Düzceden haziran ayında, Leipzig adlı Alman kru denberi burada bulunan Almanya Propaganda Nazırı M. Göbels karısı ve ar Şükrü Yozgada, Konyadan Melâhat vazörünün ziyareti esnasında Danzigde çıkan hâdise hakkında, Polonya hüku kadaşlarile birlikte dün Delfus hara Edirneye, Aydından Hasan îspartaya, meti namına Milletler Cemiyeti konse belerini ziyaret etmiştir. Oradan da Malatyadan Tevfik Antebe, Çeşmeden Olembiya ve sair harabeleri ziyarete gi Mehmed Edremide, Afyondan Bürhan yine pek yakında bir rapor verecektir. decek ve cumartesi günü buraya döneBu nokta, gene o hâdise münasebetile cektir. M. Göbelsin pazar günü mem Geliboluya, Seyhandan Ismail SeyhaAlmanya ile Polonya arasında alınıp leketine gideceği tahmin edilmektedir. na, Kastamonudan Şevki Kilise, Malazkirdden Remzi Muşa.Afyondan İbrahim verilmiş olan notalann metinlerini ihtiva M. Göbels Bulgaristana da mı Manisaya, Erzurumdan Nureddin Erzuedecektir. gidecek? ruma, Develıden İbrahim Karamana, M. Von Neurath, Milletler Cemiyeti Belgradda çıkan 22 eylul tarihli Vre Heybeliden Mediha îstanbula, Malat komiseri M. Lesteri ziyaret etmemesi içir me gazetesinin Atinadan aldığı bir tel yadan Muammer Simava, Gümüşhane kruvazör kumandanına bizzat Alman grafa göre, orada bulunan Alman Prohiikumetince emir verilmiş olduğunu ve paganda Nazın doktor Göbels dönüşte den Cemal Gümüşhaneye, Gerzeden binaenaleyh serbest şehrin ve yahud Po Bulgaristana da uğrıyacak ve Sofyada Fevziye Niğdeye, Bayburddan Hakkı Edirneye, lonyanın hukukuna karşı asla bir teca birkaç gün kalacaktır. vüz maksadı bulunmadığını temin et Tarih; coğrafya muallimliği için Gemiştir. liboludan Refet Adapazarına, Sivrihi M. Beck, raporunda, konseye arze sardan Abdullah Simava, Edirneden Sadilen hâdiseden başka buna benzer bir Londra 24 (A.A.) Tredünyonlar lih Edirneye, Üsküdardan Hadiye îstanyeni hâdise vuku bulmadığını ve «Po kongresi başkanlığına, mutedil tema bula, îstanbuldan Mediha îstanbula talonya hükumetinin, serbest şehre taalluk yüle mensub ve komünizmin şiddetli yin edilmişlerdir. eden meselelerde her türlü güçlükleri ber hasmı olan M. Ernest Bevin seçilmiştir. Burta Kız Muallim mektebinden taraf edecek uzlaştırıcı faaliyetine ileride M. Ernestin sözleri mezun olanlar de devam etmeğe daima hazır bulunduLondra 24 (A.A.) «Tredünyon» Bursa (Hususî) Bu sene Kız Muğunu» bildirmektedir. lar genel konseyi başkanlığına seçilmiş allim mektebimizden mezun olanlan ta • olan M. Bevin matbuata verdiği beya Başvekilin meşguliyeti yin edildikleri yerlerle birlikte bildiriyonat sırasında demiştir ki: Ankara 24 (Telefonla) Başvekil rum: « Tredünyonların. sağ ve yahut sol îsmet înönü bugün Başvekâlete gelerek olsun, her çeşid diktatörlüğe gittikçe Sacide (Bursa), Mihriye (Çoruh), bir saat kadar meşgul olmuşlardır. Baş daha kat'î surette düşman olduklarını Zakire (Bahkesir), Nigar (Çoruh), vekil bundan sonra atla uzunca bir gezi sanıyorum. Diktatörlükle idare edilen Sabahat (Çoruh), Bedriye (Balıkesir), memleketlerin gün günden artan küs Safiye (Manisa), Kıymet yapmıştır. (Balıkesir) Kültür direktörleri arasında tahçasma gururlan da bize ihtar edi Atiye (Çoruh), Selma (Yozgad), Muyor ki', diktatörlerin en önce imha edeAnkara 24 (Telefonla) Urfa cekleri kurum sendikalizm olacaktır.» zaffer (Balıkesir), Münevver (Zoguldak), Hikmet (Çorum), Perihan (ZonKültür direktörlüğüne Edirne enspektörtspanya hâdiseleri karşısınâa guldak), Behice (Balıkesir), Saadet lerinden Receb, Ağn Kültür direktörlüdünya işçileri (Eskişehir), Leman (Çoruh), Kevser ğüne de Eskişehir enspektörlerinden HüLondra 24 (A.A.) Tredünyonlarla (Balıkesir), Nihal (İzmir), Melek seyin tayin edilmişlerdir. amele partisinin birer delegasyonu, a (Gümüşhane), Suad (Gazi Anteb), Türk İngiliz ticaret anlaş mele sosyalist enternasyonali ve bey Ferhunde (Kayseri), Nebiye (Balıke nelmilel Tredünyonlar konfederasyonu ması tasdik olundu sir), Şahinde (Manisa), Muzaffer (GiAnkara 24 (Telefonla) Türk ile müzakerelerde bulunmak üzere ya resun), Makbule (Gümüşhane), Naciye rın Parise gidecektir. İngiliz ticaret muahedesi Âli Tasdike ikİspanya hâdiseleri, müzakerelerin (îzmir), Bedia (Ordu), tiran etti. Yarın Resmî Gazetede intişar Diğer mezunlar da şunlardır. Henüz başhca mevzuunu teşkil edecektir. Bu edecektir. görüşmeler esnasında İspanya işlerile tayin edildikleri yerler tebliğ edilme Serbest kitab satışı beynelmilel vaziyet hakkında bir karar mistir. Mesrure, Zehra, Atıfet, Fatma. Ankara 24 (Telefonla) Kitab sa sureti vücude getirilecek ve bu karar Mevhibe, Bedriye, Saadet, Bedia, Mütısının serbest bırakılması usulü simdiden sureti amele partisinin Edimburgda ak nire. N«kahet ' <»rnan ^vzive. iyi neticeler vermeğe baslamıshr. Mem dedeceği senelik konferansa tevdi olu Sıhhat Vekili îzmirde leketin her tarafında daha mektebler acıl nacaktır. îzmir 24 (A.A.) S.hhat Bakanı Nakid îşleri müdür madan kitab bulunduru'ması da çok iyi Refik Saydam. dün sehrimize gelerek olmustnr muavinliği yeni vapılan göcmen köylerini gözden Titulesko iyileşiyor Arkara 24 (Telefonla) Nakid îs gerirmis ve göcmenlenn yerlestirilmesı Sen Moritz 24 (A A.) M. Titules leri Müdiri Umumî muavinlieine Darp hakkında izahat almıstır. Refik Saydam, konun sıhhî ahvali düzplmoVte devam hane ve Damoa matbaası müdür muavıni yaDilan islerden cok memnun kaldığını ediyor Hasta hafif bir gıda alabilmiştir. Rüştü tayin edilmiştir •öylemiş ve Ankaraya dönmüştür. Nevyork 24 (A.A.) Yeni projenin dapdaracık nasyonalist mahiyetini takbih eden bir beyannamede, M. Landon demiştir ki: « Amerika Birleşik Devletleri ha ricî ticaretsiz rahat yaşıyamaz. Böyle bir nasyonalist zihniyet, dünya yüzündeki milletleri silâhlı muhasım vaziyetine dü şürecektir. Amerika Cumhurreisi, Londra ekonomi konferansından yüz çevirmekle sulh davasım senelerce uzatmağa sebe biyet vermiştir.» Ortamekteb muallimi olanlar Ibnisinanın ölümü Alacahöyükte yeni eserler bulundu yıl dönümü Türk Tarih Kurumu tara Bu suretle bu mevkide fından büyük maresimle yapılan taharriyatın ehemmiyeti çok arttı kutlulanacak Türk Tarih Kurumu bugünkü toplantısında büyük Türk alimi îbnisınanın 900 üncü ölüm yılını tes'id etmeğe karar vermiştir. Bu münasebetle îbnisinanın tercümeihali, şahsiyeti, tıb ve felsefe âlemindeki büyük mevkii, ilmin terakkisine hizmeti tebarüz ettirilecek, îbnisinanm gayrimatbu ve henüz malum olmıyan eserlerinden bir kısmı metin olarak neşrolunacaktır. Türk Tarih Kurumu bu işle meşgul olmak üzere profesör Şemsedehn Günaltayın başkanlığı altında daimî bir heyet teşkil etmiştir. Alacahöyük hafriyatında yeni ve zengin bir mezar daha bulundu. Türk Tarih Kurumunun Alacahöyük hafriyatında yeniden bakır devrine aid zengin bir mezar bulunmuştur. Sekiz buçuk metro derinlikte meydana çıkan ve asıl değerde yeni vesikalar veren bu mezar şimdiye kadar bulunmuş olanlann en iyi muhafaza edilenidir. Taşlarla çev rili olan mezar odası ağaç ve kerpiçle kapalıdır. Ağaç tavan üstünde kurban edilen hayvanların başı ile ayak kemikleri altında dizleri büyük iskelet yanında altın, gümüş, ziynet eşyası, geyik heykeli, güneş kursu, 60 santim kutrunda büyük bir bakır ve diğer eserler bu mezardan çıkan vesikalar arasındadır. Bu yeni eserle Alacahöyük hafriyatı arkeoloji âleminde gittikçe ehemmiyeti büyüyen bir mevki almaktadır. | j grad tekrar Moskova Varşova Prag Viyana... J Sovyet Rusyanın, galiba 45 türlü» halkından sonra, Lehleri, Çekleri ve Viyanalılan gördüm. Muazzam binalar,, asfalt yollar, sonsuz ovalar, büyük or manlar arasında binlerle ve binlerle kilometroyu, yatakh yataksız vagonlarda baş döndürücü bir hızla geçtikten sonra, giizel ve sıcak bir sonbahar sabahında Viyanadayım. Berlinle Parisin izdivac ve imtizacından doğmuş olan bu güzel şehir de, beynelmilel ve kozmopolit bir şehir... Bizim Beyoğlundaki îstiklâl caddesi demek olan meşhur Kertner Ştrasesinde, tac ve tahtından feragat etmiş olan Siyam Kralile Kraliçesi, muhteşem sakallı Hindli Racalar, millî kıyafetlerile Hindli ka dınlar, Amerikanın bakır renkli yerlilerine benziyen insanlar, yalnız başlarına gezen Amerikah kadınlar dolaşıyor. Boya salgın halinde, saçlar, yüzler, dudaklar, tırnaklar rengârenk. 1930 da gördüğüm o güzel tabiî altın başlann yerine abanoz gibi simsiyah, kınalı gibi koyu kızıl, saman gibi plâtin başlar kaim olmuş. Bilmem nereden gelmiş ve bilmem nereli zenci kadınlar bile kahverengi pomponlarla ayni renkte pudralar sürerek çikolata bebeklere benzemişler. Kerther Ştrasenin camekânlarındaki cicili bicili eşyayı Beyoğlu mağazaları nın vitrinlerine koyabilsek kadınlar arasında mutlaka harb çıkardı. Bütün bu çeşid çeşid lüks ve hakikaten zarif eşyayı yapmak için nekadar zekâ, nekadar emek sarfediliyor, ve bu sayede Viyana nekadar yabancı ve nekadar para çekiyor? Fakat bu eşyayı yapan kafa ve kol işçileri, herhalde, silâh fabrikatorları kadar müreffeh ve zengin değildirler. Halbuki zavallılar, insanları öldürmek için değil; insanların hayatını kolaylaştır mak, kadınlan güzelleştirmek ve süsle mek için uğraşıyorlar. Viyananın en güzel yerlerinden biri, Pariste olduğu gibi, Opera meydanıdır. Viyananın en şık ve en pahalı mağaza lan burada olduğu gibi en güzel otel lerinden biri olan Bristol da buradadır. îngiltere Kralı Haşmetlu Sekizinci Edvardı misafir etmiş olmakla iftihar eden Bristol otelinin cephesinde birçok mil letlerin bayrakları sallanıyordu; en üstte de Türk bayrağı. Bayrağımı ecnebi memleketlerinde görünce kalbim heye canla çarpar. Hemen şapkamı çıkardım, onu bir hasretli gibi sevincle ve hürmetle selâmladım. Sonra da otele dalarak sor dum: Bu Türk bayrağı niçin asılı? Viyanada beynelmilel binicilik müsabakaları var. Türk süvari zabitleri de iştirak ediyor da onun için... Biraz sonra, başta Süvari Binicilik mektebi Kumandanı kurmay yarbay (erkânıharb kaymakamı) Saim Onhun ölmak üzere kıymetli süvari zabitleri miz, yemeğe geldiler. Mükellef yemek salonunda üniformalar birbirine kanşı yor. Mahmuz şakırtıları ve ökçe takır tıları çatal bıçak ve tabak gürültülerini bastırıyor. Bugün yapılacak müsabakalara git mek istiyorum. Fakat bilet bulmak me sele. Müsabakaları görebilirsem tafsilâ tını yazarım. Viyanadan yazdığım bu satırlarda, şehre gelir gelmez ziyaret ettiğim muh terem elçimiz Cevad Üstünün nezaket ve samimiyetinden, görüştüğümüz muh telif meseleler hakkmdaki yüksek bilgi ve kavrayışindan takdirle bahsetmeden geçemiyeceğim. Devletimizin ecnebi memleketlerde böyle kıymetli zatlarla temsil edilmesi, insana iftihar duygulan veriyor. Danzig davası sulh yolunda Göbels Bulgaristana da gidecekmiş M. Bek Almanya ile ara Alman Propaganda Nazılarında ihtilâf olmadığını rı, Yıman harabelerini bildirdi geziyoı Almanya da Roma paktına girecek mi? Brüksel 24 (Hususî) Peşteden bildirildiğine göre, Macaristanı ziyaret eden Alman Hariciye Nazırı Baron Fon Neurath, Almanyanm Roma protoko luna iştiraki mesfelesini tetkik etmiştir. Bu protokola Almanya dahi iştirak ettiği takdirde Macaristan, Avusturya, İtalya ve Almanya, Küçük Antanta karşı kuvvetli bir grup kurmuş olacaklardır. Tredünyonlar sağ ve sol diktatörlüğe muhalif Suriyenin bizden alacağı mallar Ankara 24 (Telefonla) Suriye ve Filistin tüccarları mensucat, kuru meyva, süt tozu, un, konserve, yün ve keten mubayaa etmek için îktısad Vekâletine müracaat ermişlerdir. Fransa, Polonyaya 2 milyar Atatürk köprüsü icin hususî çimento getiriliyor frank ödünç veriyor Belgradda çıkan Vreme gazetesinin, Varşovadan telefonla aldığı bir habere göre Fransa ile Polonya arasında malî vapılan anlaşmalar neticesinde Polonya ile Fransa arasında üç istikraz muka velesi akdedilecektir. Bunların netice sinde Fransa, Polonyaya 2 milyar Fransız frangı (175 milyon Türk lirası) ve recektir. Ankara 24 (Telefonla) Atatürk köprüsü kemer ayaklanna kullanılmak üzere 550 ton ağırlığında, deniz suyuna mukavim hususî çimentonun dışarıdan getirilmesi Heyeti Vekilece kabul edilmiştir. Yurddan yazılar Ankara 24 (Telefonla) Türkiye ihracat mallanna karşı fiat kontrolü ko Memlekette büyük alâka uyandı yan veya bu mallann ithalâtmı evvelki ran «Yurddan Yazılar» ını tamamlamak üzere 3 aydır yurdu bir daha do müsaadeye bağlıyan veya tahdid eden laşan edib arkadaşımız İsmail Habib memleketlere karşı ayni tedbirleri veya muadil göreceği tedbirleri almak husu son seyahatine Konyadan başhyarak Beyşehir ve Akşehire de birer gün a sunda îktısad Vekâletine salâhiyet ve yırdıktan sonra Afyonkarahisar, îs rilmesine Heyeti Vekilece karar veril parta, İğirdir, Denizli, Pamukkale, Na miştir. zilli, Aydından İzmire gelmiş, dört Vefat gün de İzmir ve etrafını tetkikten Sabıka Beyoğlu Müddeiumumiliğin sonra evvelki akşam Aksu vapurile de, istinaf azalığında ve uzun zaman avdet etmiştir. Şimdi notlarını tanzim ve tasnifle İstanbul birinci ceza hâkimliğinde ve meşguldür. Bir ilkteşrinde «Yurddan en son Bursa Ağırceza hâkimliğinde bulunan emekli adliyecilerden Bay KâYazılar» ı neşre başhyacağız. Güzide edibin İskenderun Antak zım Albey dün vefat etmiştir. Cenazesi bugün Büyükçamhcada İya mevzuu münasebetile tarihî bir .hatırasını da j^arın gazetemizde oku mamethem sokak 3 numaralı hanesinden kaldırılarak aile kabristanına defjvacaksımz. nedilecektir. Filistin hâdiselerinde şimdiye kadar 700 kişi öldü Kudüs 24 (A.A.) Filistin hâdise lerinin başlangıcındanberi 2643 Arab ve 346 Yahudi tevkif edilmiştir. Ölenlerin sayısı 700 dür. Bunun 35 i polis veya asker ve 82 si Yahudidir. 1 ilkteşrinde tekrar intişara başhyor thracat mallarımıza kontrol koyanlara karşı Fransadan çıkan altınlar Londra 24 (Hususî) Fransadan yeniden külliyetli miktarda altm çıkma ğa başlamıştır. Son beş gün zarfında Fransadan harice on milyon frank kıymetinde altın gönderilmiştir. Yalnız dün, Normandı vapurile Amerikaya 5 milyon frank kıymetinde altm gönde « rilmiştir. Altın ihracatının önünü almak üzere Fransa Bankası iskonto faizini yüzde üçten j'üzde beşe çıkarmıştır. Frangın yeniden kıymetinden düşürüleceği söyleniyor. Bununla beraber, hükumet bu hususta henüz kat'î bir karar vermedı ğini bildirmektedir.