29 Aralık 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

29 Aralık 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

29 Birincikâmm 1936 CUMHURÎYET TURK GiBi KUVVETLi Sözü Boş Değildir. ÇAPAMARKA Mercimek Bezelye Fasulye Patates Çavdar Nohut Pirinç Bakla Yulaf Arpa • unu „ „ n 99 99 99 99 99 99 Kapalı Zarf Usulile Eksiltme İlânı Tunceli Vilâyeti Nafla Müdürlüğünden: 1 Eksiltmiye konulan iş: «Dördüncü Umumî Müfettişlik mın takası dahilinde takriben 100 kilometre uzunluğundaki Mazgirt Plümür yolunun tesviyei turabiye, sınaî imalât inşaatıdır» bu işlerin tahmin bedeli «200,000» liradır. 2 Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi, B Mukavele projesi, C Bayındırlık işleri genel şartnamesi, D Tesviyei turabiye, şose ve kârgir inşaata dair fenhî şartname, E Hususî şartname, F Silsilei fiat cetveli, G Taş, kum, su grafiği, Istiyenler matbu Bayındırlık işleri genel şartnamesini ve fennî şartnameyi dairede tetkik ve mütalea ve diğer şartnameleri ve evrakı 5 lira bedel mukabilinde Ankara Nafıa Vekâleti Şoseler İdaresinden ve Elâzizde Tunceli Nafıa dairesinden alabilirler. 3 Vahid fiatlarında zam ve hususî şartnamede tadilât ya pılan inşaatın eksiltmesi 11/1/937 pazartesi saat 14 te Elâzizd« Tunceli Nafıa Müdürlüğü dairesinde yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmiye girebilmek için isteklinin 11250 lira muvakkat teminat vermesi ve bundan başka Ticaret Odası vesikasını ve Nafıa Vekâletinden istihsal edilmiş yol ve teferrüatı müteahhidliği ehliyet vesikasını haiz olup göstermesi ve müteahhid bizzat mühendis olmadığı takdirde inşaatın bütün devamı müddetince işin fen nî hususatmı sevk ve idare için iş başında müstemirren bir mühendis kullanacağına dair noterden musaddak taahhüdname vermesi lâzımdır. 6 Teklif mektubları yukarıda üçüncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Elâzizde Tunceli Nafıa dairesine getirerek Eksiltme Komisyonu Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilen mektublann nihayet üçüncü maddede yazılı «aate kadar getirmiş olması ve dış zarfın iyice kapatılmif olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (3636) MUSTAHZARATI Kırmızı biber Beyaz biber Yenibahar Karabiber Zencefîl Karanfil Kimyon Tarçın Salep (kutu ve paketleri) Bu sözü teyid eden güzel Yurt topraklarının biricik imal kaynağıdır. Buğday nişastası Pirinç nişastası Kornflour (Mısır unu Hülâsası) Soffra tuzu Memlekette bu maksatla kurulmuş ve her şeye rağmen (21) sene neslin gürbüz yetişmesine tevekkufsuz hizmet etmiş yeğâne Türk san'at evidir. Yavrulannıza, Doktorlarınızın tertip ve tavsiyesile vereceğiniz bu jjıdalar mutlak huzurunuzu temin cdecektir. ÇAPA ARKA Dünyada beynelmîlel şöhreti haiz eşlerile Kat'iyyen omuz omuzadır. Daha üstününün bulunması mümkün değildir, tekmil müstahzarabmız muhayyerdir. Her yerde daima taze olarak bulacaksınız. istanbulda Hava Gazi ve Elektrik ve Teşebbüsatı Smaiye Türk Anonim Şirketi uhım ılan fstanbul Hava Gazi ve Elektrik ve Teşebbüsatı Sinaiye Türk Anonim Şirketi memurinin 1936 senesine aid «Kül» renkte ve «Müsta til» şekilde hüviyet kartlarının 1 ikincikânun 1937 den itibaren ip tal edilerek 1937 senesi için muteber olmak üzere «Turunç» renkte •e «Müstatil» şekilde kartlarla tebdil edileceğini muhterem müş terilerine arzeder. Mezkur kartların baş tarafında şirketin unvanı yani «İSTANBULDA HAVA GAZİ VE ELEKTRİK VE TEŞEBBÜSATI SİNAİYE TÜRK ANONİM ŞİRKETİ» ve İğri olarak 1937 ibaresi yazılıdır. Bu evsafı muhtevi olmıyan kartlar usulüne gayrimuvafık addedi lerek hâmilleri hemen polise ihbar olunmalıdır. Şirket, müşterilerin işbu ihbarnameye riayet etmemelerinden tevellüd edebilecek olan neticeler için her mesuliyeti şimdiden reddeyler. Adres: Beşiktaş Kıhcali. M. NURi ÇAPA Tel. 40337 Zonguldak Ereğli Havzai Ankara Mektebler Satınalma Fahmiyesi Müdürlüğünden: Komisyonu Reisliğinden: Havzai Fahmiye Müdürlüğünde işletilmekte olan Kozlu ve Ki limli şimendiferleri için açık eksiltme suretile 100 takım araba te kerleği ve 3 kalemde demiryol rayı ve makası ve vagon tamponu satın ahnacaktır. Tekerleklerin muhammen bedeli gümrük resmile birlikte 4849 lira 05 kuruş ve diğer 3 kalem malzemeninki 2301 Hra 61 kuruştur. Fen raporları malzeme listeleri ve şartname Zonguldakta Maden Müdiriyeti Muhasebesinden ve İstanbulda Dördüncü Vakıf hanında lstanbul Mıntıkası Maden Irtibat Memurluğundan parasız ve rilecektir. Arttırma 29/12/1936 tarihinden itibaren on beş gündür. İhalesi 14/1/1937 tarihinde saat 15 te mezkur Müdürlükte top Ianacak Komisyonda yapılacaktır. Muvakkat teminat yukarıda yazılı bedellerin % 7,5 nisbetinde • dir. Evrakı ayrı ayrı olan bu iki kısım malzemenin ihalesi ayni tarih ve saatte yapılacaktır. Müşteri ister birine, ister ikisine pey sürebilir. Teslim müddeti ihale tarihinden itibaren 3 aydır. Maden Müdiriyeti Fen kurulunun raporile bu müddet on beş gün uzatılabilir. Teslim muamelesi Zondukdak limanında vapurda yapılacaktır. Taliblerin Havzai Fahmiye Müdürlüğüne müracaatleri. (3814) Siyasal Bilgiler okulu talebesinin çamaşır ve yatak takımlarınm yıkanma, ütüleme işleri açık eksiltmiye konulmuştur. Eksiltme 7/1/ 937 perşembe günü saat 14 te Ankara Mektebler Muhasebeciliğinde toplanacak Komisyonda yapılacaktır. llk teminat 307 Hra 50 kuruştur. Şartnamesi parasız olarak hergün mektebde görülür. Mayıs gayesine kadar yıkatılacak çamarır ve yatak takımlarınm miktarı ve fiat tahminleri aşağıda yazılmıştır. «2097» (3616) Nevi Miktarı Parça başına tahmin Büyük parça: (Yatak ve battaniye fanilâ, don, pijama ve Orta parça: (Yatak yüzü, havlu ve Küçük parça: (Mendil, çorab ve çarşafı, emsali) emsali) emsali) 40000 Tesisatı Ejektrikiye Türk Anonim Şirketi edilen fiat 8 kuruş Mühim ilân 15000 15000 Kilis Belediyesinden: Bir buz fabrikası yapılacağından fabrikanın bina, makine ve diğer inşaatının keşif ve projelerini tanzim etmek ve beğenilen plân dahilinde makineleri tedarik ve mahallinde tesisatı yapmak isti yenlerin şeraiti anlamak üzere Belediyeye müracaatleri ilân olunur. (3640) Tsisatı Elektrikiye Türk Anonim Şirketi, memurinin 1936 senesine aid «Pembe» renkte ve «Müstatil» şekilde hüviyet kartlarının 1 ikincikânun 1937 den itibaren iptal edilerek 1937 senesi için mute ber olmak üzere «Mavi» renkte ve «Müstatil» şekilde kartlarla tebdil edileceğini muhterem müşterilerine arzeder. Mezkur kartların baş tarafında şirketin unvanı yani «TESİSATI ELEKTRİKİYE TÜRK ANONİM ŞİRKETİ» ve iğri olarak 1937 ibaresi yazılıdır. Bu evsafı muhtevi olmıyan kartlar usulüne gayrimuvafık addedilerek hâmilleri hemen polise ihrab olunmalıdır. Şirket, müşterilerin işbu ihbarnameye riayet etmemelerinden tevellüd edebilecek olan neticeler için her mesuliyeti şimdiden reddeyler. Yüksek Deniz Ticaret » •Mektebi Müdürlüğünden: Cmsı Miktarı Eger heT şey sîzî sabırsızlandırıyor ve titrzlendfriyorsa, eger ufak bî» aksilik fikîrlerinizi altüst ediyorsa, eger geceleri uyku tutmayorsa, 4eşhis pek basittirs sîntrlerfnizin tenepbühiyeti artmıştır. henüz vakıt varken bu ienalığı ğîdermeğe acele ediniz. Türk Anonim Elektrik Şirketi Mühim ilân Elektrik Şirketi, memurinin 1936 senesine aid «Yeşil» renkte ve müstatil şekilde hüviyet kartlarının 1 ikincikânun 1937 den itibaren iptal edilerek 1937 senesi için muteber olmak üzere «Pembe» renkte ve «Müstatil» şkilde kartlarla tebdil edileceğini muhterem müş • terilerine bildirir. Mezkur kartların baş tarafında şirketin unvanı yani «TÜRK ANONİM ELEKTRİK ŞİRKETİ» ve İğri olarak 1937 ibaresi yazılıdır. Bu evsafı muhtevi olmıyan kartlar usulüne gayrimuvafık adde dilerek hâmilleri hemen polise ihrab olunmalıdır. Şirketi, müşterilerin işbu ihbarnameye riayet etmemelerinden tevellüd edebilecek olan neticeler için her mesuliyeti şimdiden reddeyler. Bromural «Knoiı» bufün dünyanın tanıdığı bfr musekkin olup kaybettigînîz rahati, uykuyn ve afiyeti size îade eder. Tesîri gayet seridir, Bromural'in hîç bîr zaran yoktur. 10 ve 20 itomprîmryT fıavî^f8ı> Icrde eczanelcrde rtçelc ile şalılır. Knoll A.O., kîmyevî maddeler fabrîkaiarh Ludvvîgshafen s/Rhir» Muhammen Muvakkat İhale tarihi fiatı teminatı Lira K. Lira K. Fabrika alât 10 kalem 2683 201 25 7/1/937 perşembe ve edevatı saat 13,5 ta 1 Mekteb fabrika lâboratuan için mubayaa olunacak on kalem alât ve edevat yukarıda yazılı gün ve saatte ihalesi yapılmak üzere açık eksiltmiye konulmuştur. 2 Eksiltme Yüksek Deniz Ticaret Mektebi Müdürlüğünde toplanacak Komisyonca yapılacaktır ve bunlara aid şartnameler için mekteb muhasebesine müracaat edilmelidir. 3 Eksiltmiye iştirak edeceklerin 2490 sayılı kanunun 2, 3 üncü maddelerindeki evsafları haiz olmaları lâzımdır. (3711) KANSIZUK benizsizlık icin yegâne deva kanl ihya eden OIDrv Enmuntalupetıbbatarafıııdaıı tertip edılroiştır. O İ I v U r Nörasteni, zaflyet ve Chlorose lstanbul Gümrük Başmüdürlüğünden: Başmüdürlük servislerile lstanbul lthalât Gümrüğünün Galatada Rıhtım caddesinde yeni Gümrük binasına nakillerine başlanmıştır. Alâkadarlar nakil vaziyetini gümrüklere asılmış olan ilânlardan öğrenebilirler. (3821) lstanbul Deniz Ticareti Müdürlüğünden: Müdürlüğümüz motörleri için alınacak benzin ve mazutun 14/12/ 936 günkü Cumhuriyet gazetesinde neşredilen ilânda yevmi münakasanın 29/12/936 olacak iken sehven 28/12/936 olarak intişar ettiği görülmüştür. Diğer hususatın aynen baki olduğu cihetle keyfiyet tashih olunur. (3815)