23 Mart 1938 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

23 Mart 1938 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

23 Mart 1938 CUMHURÎYET Dr. Operatör Süleyman Mehmed Tezer'in idaresi altmda açılan 157. 150 kilo Sudmuhrik 579, 200 Reçine 579. 200 Neft yağı 573, 200 Amonyak 3833. Filit cen müe^sir cins» 313 aded Filit tulumbası «Büyük» 27 Pülvarizatör 60000 Sinek kâğıdı I Yukarıda cins ve miktarı yazılı 8 kalem malzeme şartnameleri mucibince pazarlıkla satın alınacaktır. II Pazarlık 25/11/938 tarihine raslıvan cuma günü saat 16 da Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Ahm Komisyonunda yapılacaktır. III Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden almabilir. IV İsteklilerin pazarlık için tavin edilen gün ve saatte % 7,5 güvenme paıalarile birlikte yukarıda adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (1300) I Nümunesi mucibince 1080 aded tahta kürek pazarlıkla satın ah nacaktır. II Pazarlık 25/111/938 tarihine raslıyan cuma günü saat 14 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapıla caktır. III İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte % 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarıda adı geçen Alım Komisyonuna gelmeleri ilân olunur. (1255) I Nümunesi mucibince «36,000» kilo 70 X 100 eb'adında şişe ambalâj kâğıdı, «7000» kilo içki bandrol kâğıdı ve «250» kilo pamuk kâğıdı pazarlıkla satın alınacaktır. II Pazarlık 24/111/938 tarihine raslıvan perşembe günü saat 14 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki Alım Komisyonunda ya pıjacaktır. III Nümuneler hergün sözü geçen şubede görülebilir. IV îsteklilerin pazarlık için tavin edilen gün ve saatte % 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarıda adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (1264) I Sartname ve krokisi mucibince 2 ton yük taşıyabilecek 938 modeli bir aded kamvon açık eksiltme usulile satın almacaktır. II Muhammen bedeli 3100 lira ve muvakkat teminatı 232,50 liradır III Eksiltme 28/111/938 tarihine raslıvan pazartesi günü saat 16 da Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki Alım Komisyonunda yapı lacaktır. IV Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. V İsteklilerin kanunen kendilerinden aranılan vesaik ve % 7,5 güvenme paralarile birlikte eksiltme için tavin edilen gün ve saatte yukarıda adı geçen Komisyona gelmeleri ilânolunur. (1406) I Zonguldak Barut Deposu memurları için sartname ve projesi mucibince yapılacak mesai odası inşaatı pazarlık usulile eksiltmiye kon muştur. II Keşif bedeli 415.56 lira ve muvakkat teminatı 31.17 liradır. III Eksiltme 24/111/938 tarihine raslıyan perşembe günü saat 15 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapı lacaktır. IV Sartname ve proieler 2 kuruş bedel mukabilinde Inhisarlar Levazım ve Mubavaat şubesile Zonguldak Müstakil Müdürlüğünden alınabilir. V İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte % 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarıda adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (1254) I Şartnamesi mucibince 24 ton mazot «Ağır dizel yağı» pazarlıkla satm aimacaktır. II Eksiltme l/IV/938 tarihine raslıvan cuma günü saat 14 te "Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. III Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden alınabilir. IV İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte % 7,5 güver.me paralarile birlikte yukarıda adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (1446) I Quester fabrikası rnsmül'âtmdan vüksek devirli kıyım btçaklan m bileme makinesine aid «beher takımda 6 aded olmak üzere» 50 takım zımpara taşı sartname ve resmi mucibince pazarlıkla satm alınacaktır. II Pazarlık 28/111/938 tarihine rashyan pazartesi günü saat 14 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Ahm Komisyonunda yapılacaktır. III Sartname ve resimleri parasız olarak hergün sözü geçen şube den alınabilir. IV İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte % 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarıda adı gecen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (1263) I İdaremizin Pasabahçe müskirat fabrikasmda sartname ve projesi mucibince yaptırılacak kantar ve itfaiye binaları inşaatı açık eksiltmeye konmuştur. II Keşif bedeli 4991 lira 69 kuruş ve muvakkat teminatı 374.38 liradır. III Eksiltme I/IV/1938 tarihine rastlıyan cuma günü saat 15 te Ka»bataşta Levavm ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapıla caktır. IV Sartname ve projeler 25 kuruş bedel mukabilinde înhisarlar Levazım ve Mubayaat Şubesinden alınabilir. V Eksiltmeye iştirak etmek istiyenlerin fennî evrak ve vesaikini İnhisarlar İnşaat Şubesine ibraz ederek aynca vesika almaları lâzımdır. VI İsteklilerin kanunen kendilerinden aranılan vesaikle V inci maddede yazılı eksiltmeye iştirak vesikası ve yüzde 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarıda adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (1460) Tefrikli sigara kâğıdı 25 660 X 700 8000 Top 30 660 X 700 25000 » 35 660 X 700 25000 » 45 480 X 650 1000 » 50 660 X 700 1000 I Yukarıda miktar ve eb'adı yazılı 60,000 top tefrikli sigara kâğıdı pazarhkla satın almacaktır. II Pazarlık 14/IV/938 tarihine rastlıyan perşembe günü saat 14 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. III Şartnamelr parasız olarak hergün sözü geçen Şubeden alınabilir. IV îsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte % 7,5 gü venme paralarile birlikte yukarıda adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (1037) ALEMDAR SIHHAT EVİ Bilumum Cerrahî, Dahilî, Nisaî ve Asabî hastaları kabul eder ve en büyük kolaylığı gösterir. Hastane her hekime açıktır. Hastalar istedikleri mütehassısa kendilerini tedavi ettirmekte serbesttir. H^Bl^M^^MHHHİ Yatak ücreti 2 liradan başlar Siz de bu kremden şaşmayınız! İstanbul Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Müdürlüğünden: Askerî Tıbbiye Mektebinin 1325 yılmda mezun olarak almış olduğu 18 MAYIS 1325 tarih ve 1198 numaralı tabib diplomasınm ziyaa uğradığı anlaşılan Salih oğlu 1301 doğumlu Dr. Mehmed .Ali Kurtbay'a ikinci nüsha diploma verileceğinden ehemmiyeti kalmıyan mezkur eski diploması her kimin elinde görülürse (DERHAL) almarak Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Vekâletine gönderilmesi veya bulunduğu mahal Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Müdürlüğüne veyahud Hükumet Tababetine verilmesi ve elinde tutulan şahsm da sağlam kefalete bağlanarak hüvivetinin bildirilmesi ilgililerce bilinmek üzere ilân olunur. (1555) BALSAMİN KREMLERİ Sıhhat Bakanlığının resmî ruhsatını haiz bir fen ve bilgi mahşulüdür. Bütün cihanda elli senedir daima üstün ve essiz kalmıştır. KREM BALSAMİN Uzun bir tecrübe mahsulü olarak vücuda getirilmiş yegâne sıhM kremlerdir. Yapı İşleri İlânı I I^(^H *' ** Nafıa Vekâletinden: 1 Eksiltmive konulan iş : Ankara Cebecide yapılacak Hukuk Fa kültesi pansiyon kısmı kaba inşaatı ve malzeme ihzarı işleridir. Keşif bedeli: 50,000 liradır. 2 Eksiltme 8/4/1938 cuma günü saat 15 te Nafıa Vekâleti Yapı îşleri Eksiltme Kömisyonu odasmda kapalı zarf usulile yapılacaktır. 3 Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri evrak 250 kuruş bedel mukabilinde Yapı İşleri Umum Müdürlüğünden alınabilir. 4 Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin 3750 lira muvakkat teminat vermeleri ve Nafıa Vekâletinden almmış ve yaptığı işin bedeli asgarî 50,000 lirayı havi yapı müteahhidliği vesikası göstermesi lâzımdır. tsteklilerin teklif mektublarını ikinci maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Komisyon Reisliğine makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. «755» (1551) KREM BALSAMİN Şöhretini söz ve şarlatanlıkla değiL sahhi evsafmı Londra, Paris, Berlin, NewYork güzellik enstitülerinden yüzlerce krem arasında birincilik mükâfatını lraTanmig olmakla ispat etmiştir. KREM BALSAMİN KANZUK J\ Gündüz için yağsız, gece için yagh ve halis acıbadem ile yapılmış gündüz ve gece şekilleri vardır. ECZANESt L Oevlet Demiryolları Işletme Umum Müdürlüğünden Krem Balsamin ; ötedenberi tanmmış hususî vazo ve tüp şeklinde satılır. tNGİLİZ KANZUK BEYOĞLU ÎŞTANBUL Sıvasta Cer atölyelerine aid muhtelif bina, kanalizasyon vesair in şaat işleri kapalı zarf usulile eksiltmiye konmuştur. 1 Bu işlerin keşif bedeli 691,050 liradır. 2 îstekliler bu işe aid sartname vesair evrakı Devlet Demiryollarının Ankara, Haydarpaşa ve Sirkeci veznelerinden 34.60 lira mukabilinde alabilirler. 3 Eksiltme 14/4/938 tarihinde perşembe günü saat 15 te Ankarada Devlet Demiryolları Yol Reisliğinde Merkez Birinci Komisyonunca ya pılacaktır. 4 Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin teklif mektubile birlikte, A 2490 sayılı kanun ahkâmına uygun 31,392 liralık muvakkat teminat, B Kanunun tayin ettiği ve şartnamede yazılı vesikaları ayni gün saat 14 e kadar Komisyona vermiş olmaları lâzımdır. 5 Bu hususta tafsilât ve izahat almak istiyenler D. D. Yolları Yol dairesine müracaat edebüirler. «751» (1552) Havayolları Umum Müdürlüğünden: HAVA ANKARA İSTANBUL yacaktır. SEFERLERİ arasında 1 nisan 938 den itibaren başh «733» (1500) Devlet Hava Yolları Umum Müdürlüğü Satınalma Komisyonundan: | 1 Eksiltmiye konulan i ş : Yeniden eksiltmiye konulan, Ankarada Çimento fabrikası karsısında Tayyare meydanında yapılacak Umum Müdürlük ve Tayyare İstasyonu Müdürlüğü binası, 2 Keşif bedeli «156,826» yüz elli altı bin sekiz yüz yinni altı lira 36 kuruştur. 3 Eksiltmenin şekli: Eksiltme kapalı zarf usulile götürüdür. 4 Muvakkat teminat: 9,901 lira 36 kuruştur. Bu teminat nakten verilmek istenildiği takdirde Devlet Havayolları idaresinin Ankara Ziraat Bankasındaki 3667 sayılı hesabına yatırılarak bankadan almacak makbuz teklif mektublarile birlikte Komisyona tevdi edilecektir. 5 İhale günü ve mahalli: 5/4/1938 salı günü saat 15 te Ankaranm 10 kilometre garbmda Devlet Havayollanna aid Tayyare meydanındaki Umum Müdürlük binasmda yapılacaktır. 6 Keşif evrakı: Sartname ve mukavele projeleri Ankarada P. T. T. Umum Müdürlüğü binasmdaki ve îstanbulda Karaköy postanesindeki Havayolları gişelerinden ve îzmirde Nafıa Müdürlüğünden «7» lira 84 kuruş mukabilinde alınabilir. 7 İsteklilerin eksiltme şartnamesinde yazılı belgelerle muvakkat teminat ve teklif mektublarını muhtevi kapalı zarflarını en geç eksiltme saatinden bir saat evveline kadar Umum Müdürlüğe vermiş olmaları lâ zımdır. Posta teahhuru kabul olunmaz. «732» (1501) I Kadıköy Vakıflar Direktörlügü İlânları Kmalıada Sürp Lusavoriç Ermeni kilisesi vakfına 2762 numaralı Vakıflar kanunile nizamnamesi ve olbabdaki talimatname hükümlerine tevfikan tek mütevelli tayin edileceğinden isteklilerin 2/4/1938 akşamma kadar Kadıköy Vakıflar Müdürlüğüne usujen müracaatleri ilân olunur. (1454) Satılık nadide mücevherler Kadıköy ikinci sulh hukuk hâkimliğinden: Ölen ve terekesine hâkimliğimizce el konulan Onnik Yusufyan'ın 13,95 kırat ağırlığmda dört bin lira kıymetinde tektaş bir çift pırlanta küpesile, 6,77 kırat ağırlığmda 1800 lira kıymetinde tektaş pırlanta yüzüğü ve sair kıymettar saat ve mücevherleri 24 mart 938 perşembe günü saat 14 ten itibaren Belediye müzayede salosunda (SandalbedestenincVe) açık arttırma suretile satılacaktır. Mücevherler müzavede salonu vitrinlerinde teşhır edilmektedir. Görmek ve satın almak istiyenlere ilân olunur. (1475) Edirne İcra ve İflâs Memurluğundan: 933/1 Fennin en son icablarına uygun ve modern ve her türlü konserve teneke kutu imaline mahsus çeşid makinelerle dahi mücehhez Trakya Konserve fabrikası çalışma mevsiminin hululü münasebetile aşağıdaki şerait dairesinde açık arttırma suretile paraya çevrilmesine karar verilmiştir. 1 Fabrika beş paviyonla ikisi eşçan müsmireli üç bahçeden ibaret olup Edirnenin Sırıkmeydanı nam mevkiinde ve küçük bir oda arazi ve ebnheyi havidir. 2 Fabrikanın iki tane küçük Dizel motörü, buhar kazanı ve otok lavlanndan başka konserve imalinn yarayan müteaddit makineleri ve te neke kutu yapmağa mahsus makine ve presleri mevcuddur. 3 Bütün makineler yeni denecek kadar az kullanılmıştır. 4 Mamul « 5000 » kutu kadar domates ezmesi vardır. Fabrika senevî 600 bin kutu gibi büyük ve geniş istihsal kudretine maliktir. Makineleri ve diğer motörler ve buhar kazanları ve ebniyesinin bütün müştemilâtile mülkiyeti toptan ve sekiz sene müddetle ve sekiz taksitte dahi satılacaktır. İhale gününde fabrikanın işletilmek şartile tamamına talip çıkmadığı surette ihale için muayven günün ferdasından itibaren motör vesair makine ve alâtı ve ebniyesi ayrı ayrı ve parça parça dâhi satılacaktır. Taliblerin aşağıda yazıh bulunan gün ve saatlerde mahallinde memuruna müracaatleri. 5 Fabrikanın muhammen kıymeti 10 bin liradır. Fabrikaya toptan talib olanlar muhammen kıvmetin yüzde yedi buçuk nisbetinde pey akçesi yatırmaları parça parça talib olanlardan pey akçesi aranılmaz. Tellâliye ve ihaleye aid harç ve masraflarla pullarm kâffesi mü.şteri tarafından ödenmek meşruttur. Gayrimenkullerin birinci arttırma günü 28/4/938 dir. Birinci arttırma gününde toptan talib olanların takdir edilen kıymetin yüzde yetmiş beşini doldurmadığı takdirde arttırmamn taahhüdü baki kalmak şartile arttırma 15 gün sonraya 13/5/938 tarihine bırakılacaktır. Menkul ve gayrimenkullerin parça parça satışları 28/3/338 tarihinden itibaren her haftanm pazartesi, perşembe, cuma, cumartesi saat 13 ten 17 ye kadar yerinde yapılacaktır. Arsı ulusal pazarlarda nefis meyva ve sebzelerile memleketimize lâyık olduğu onuru kazandırmak istiyen yurd sever müteşebbislerimizin bu fırsatı kacırmamaları ilân olunur. (1569) T. C. Ziraat Bankası tstanbul Tasarruf sahiblerine DENİZBANK ve Havuzlar Şubesinden: îhbarlı ve ihbarsız tasarruf tevdiatının faizli kabul hadleri genişletilmiştir. İstifade için tasarruf gişemize müracaat. (1493) Fabrika Müdürlüğünden: Fabrikamızda teraküm eden eski saç ve köşebend parçalarile şartnamesinde eb'adı gösterilen yeni saç parçaları için yapılan açık pazarlıkta eskilerin beher tonu on lira ve venilerin tonu da on dört lirada kalmıştır. Bu fiatlar haddi lâyıkında görülemediğinden açık arttırma suretile tekrar müzayedeye konacaktır. Yukarıda kaydedilen fiatlardan fazlasına talib olanların 25/2/938 cuma günü saat 15 te 200 lira muvakkat teminat paralarile birlikte idaremiz Levazım Şubesine müracaatleri. (1558) EYi EKEN EYi I n ın IV 1 • Şartnamesi mucibince îzmir ve Tekirdağ şarab fabrikalan için 9000 aded boş küfe pazarlıkla satm almacaktır. • Eksiltme 29/111/1938 tarihine rastlıyan salı günü saat 14 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden alınabilir. îsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte % 7,5 güvenme paralarile yukarıda adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (1351) Şartnamesi mucibince 3 aded elektrik süpürgesi pazarlıkla satın alınacaktır. Eksiltme, 28/111/1938 tarihine rastlıyan pazartesi günü saat 15 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden alınabilir. Fiatsız teklif ve kataloklar tetkik edilmek üzere eksiltme gününden bir hafta evvel İnhisarlar Tütün Fabrikalar Şubesine verilmiş ol malıdır. İsteklilerin oazarlık için tayin edilen gün ve saatte % 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarıda adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. » (1352) İstanbul Def terdarlığından: n ıv III Cerrahpaşada Avratpazarında eski Ahmedkethüda yeni Kürkçübaşı mahallesinin eski Toprak yeni Müezzin sokağmda bahçeli ve iki bölükten iba ret 12, 14 numaralı evin yarı payı ile içine cari rubu masura tatlı su muhammen bin sekiz yüz elli lira bedel üzerinden bir ay içinde pazarlıkla satılacaktır. İsteklilerin ve tediye şeraiti ile diğer şartlarmı öğrenmek istiyenlerin 21/4/938 perşembe günü saat on dörde kadar yüzde yedi buçuk pey akçelerile Millî Emlâk Müdürlüğünde toDİanan Komisyona gelmeleri «M.» ' (1564) Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. j IV Muaddel şartnameler parasız olarak hergün, sözü geçen şubeden ahnabilir. V Eksiltmive iştirak etmek istiyenlerin fiatsız teklif mektublarmı İnbisarlar Müskirat Fabrikalar şubesine vermeleri ve eksiltme gününden bir gün evveline kadar tekliflerinin kabulünü mutazammm vesika almalan lazımdjr. VI İsteklilerin kanunen kendilerinden aranılan vesaik ile 5 inci maddede yazılı eksiltmiye iştirak vesikası % 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarıda adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (1407) v I İdaremizin Pasabahçe Müskirat fabrikası için satın alınacak maa teferrüat bir aded hava kompressörünün şartnamesi değiştirilerek yeniden açık eksiltmiye konmuştur. II Muhammen bedeli sif İstanbul teslim şartile 1500 lira ve muvakkat teminatı 112.50 liradır. III Eksiltme 27/IV/938 tarihine raslıyan çarşamba günü saat 15 te KARAK©y PAIAS UOlANMOAIIIfüNir AIAIEÖG HAN BANKAYA YATIRIIAN PARA EYi TOHUM GiBi VERiMUDiR.