17 Nisan 1938 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

17 Nisan 1938 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

CUMHUKI¥ET 17 Nisan 1938 Venüs Kıemi Terkibindeki hususî maddei hayatiye dolayısile cildi besler, teravetini artırır. Yeni bir ten yaratır. Venüs kremi asrî kadın güzelliğinin bir tılsımıdır. Venüs Terkibi altm kremli Venüs Alhğı Her cildin rengine göre çeşidleri mevcruddur. Yüze sürüldüğünde cilde fevkalâde tabiî bir renk verir; teni bozmaz; güzelleştirir. Venüs Ruju Son moda ve gayet cazib renklerile kullananları hayrete düşürür. Dudaklarda 24 saat sabit kalır. Şık ve kibar familyaların kullandıklan yegâne nıjdur. Venüs Sürmesi Asla yayılmaz ve gozlere zarar vermez. Venüs sürmesile tuvalet gören kirpikler büyür ve güzelleşerek kalblere ok gibi saplamr. Pudrası 24 saat havalandınlmış fevkalâde ince ve hafif Venüs pudrasile tuvalet gören bir cild dünyanın en taravetli güzelliğini ifade eder. r 1^ PROFiLAKSİN| Belsoâukluâu ve frenaiden korur. " J SİNEKLERİ. SİVRİSİNEKLERİ, GÜVELERİ, PİRELERİ, TAHTAKURULARI, KARINCALARI, HAMAMBÖCEKLERİ Kâmilen yıldınm sür'atile kökünden imha eyliyen Ankara Defterdarîığından: En hoş ve taze meyvaların usarelerinden istihsal edilmiş tabiî bir meyva tuzudur Emsalsiz bir fen harikası olduğundan tamamen taklid edilebilmesi mümkün değildir. Hazımsızlığı, mide yanmalanm, ekşiliklerini ve muannid inkıbazlan giderir. Ağız kokusunu izale eder. Umumî hayatın intizamsızlıklarını en emin sure(te ıslah ve insana hayat ve canlılık bahşeder. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU İSTANBUL ısst» EYVA TUZU Etimesğudda İnşa Edilecek Lojman Binasının Kapalı Zarf Usulile Eksiltmesi. P. T. T. Unıum Müdürlüğünden: 1 Ankarada Etimesğudda inşa edilecek 51,684 lira 75 kuruş keşif bedelli Lojman binası kapalı zarfla eksiltmiye konulmuştur. 2 Muvakkat teminat 3834 lira 24 kuruştur. 3 Eksiltme 22 nisan 938 cuma günü saat 15 te P. T. T. Umum Müdürlüğü binası içinde todanacak Arttırma, Eksiltme Komisyonunca ya pılacaktır. 4 Şartname ve plânlar 258 kuruş bedel mukabilinde Ankarada P. T. T. Levazım Müdürlüğünden, İstanbulda P. T. T. Ayniyat gube Müdürlüğünden almacaktır. 5 Taliblerin kanunî vesaikten maada Nafıa Vekâletinden almmış müteahhidlik vesikası ile birîikte bir defada en az 55,000 liralık inşaatı taahhüd ve ikmal eylediğine dair vesika. 6 Taliblerin bizzat diplomalı mühendis veya mimar olması veyahud diplomah mühendis veya mimarın bu inşaat ve tesisatın fennî mes'uliyetini deruhte eyledığini ve mukaveleye bu şartla ünza koyacağını havi bir taahhüdnamesini ibraz etmeleri lâzımdır. 7 Talibler teklif mektublarile muvakkat teminat makbuzunu veya banka teminat mektubunu ve diğer kanunî vesaiki ihtiva edecek kapalı zarfını yukarıda üçüncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Ankaıada P. T. T. Umum Müdürlüğü binası içinde toplanacak Eksiltme Komisyonu Reisliğine makbuz mukabilinde tevdi edeceklerdir. « 905 » (1830 ) Muvakkat teminatı Ada No. Muhammen keşif bedeli Lira Kuruş Lira Kuruş 142 50 340 / 1900 60 353 800 217 50 1696 2900 712 50 331 9500 542 25 327 7230 535 50 325 7140 635 25 321 8470 618 38 322 8245 491 25 323 6550 674 63 326 8995 1 Tıb Fakültesi inşa edilmek üzere Sıhhat Vekâletince istimlâk edilen Nümune hastanesi civarmda kâin ve 10 ada dahilinde mevcud bilumum mebaninin yıktırılması ve enkazınm Belediyece gösterilecek mahalle nakli ve yerinin mevcud yollar sevivesine kadar inşaata müsaid bir şekilde tesviyesi. 2 Yukarıda yazılı adalar avn ayrı ihale edileceklerdir. 3 Yıkma ve enkazınm nakli işine aid keşif bedelleri ve muvakkat teminatları hizalarında gösterilmişitr. 4 Kapalı zarfla arttırma 18/4/938 pazartesi günü saat 15 te Defterdarlıkta müteşekkil Komisyonda yapılacaktır. 5 Arttırma işi yukanda yazılı olduğu üzere keşif bedellerıne gore kapalı zarf usulile yapılacaktır. 6 Kapalı zarfla arttırmıya girebilmek için isteklilerm hizalarında yazıh muvakkat teminatlarile birîikte Nafıa Müdürlüğünden alacakları fennî ehliyet belgesi getirmeleri. # .. 7 Taliblerin teklif mektublanm ve teminat mektublarım sozu geçen gün ve saatten bir saat evvel Komisyon Başkanlığına makbuz mukabılı vermiş olmaları. .. .. .... 8 îsteklilerin fennî şartname ve keşif raporlarını gormek uzere Mıllî Emlâk Müdürlüğüne müracaatleri. "886» (1911) U^\j ***•* v *^ Nam mayiini kullanmız. Hiç bir tarafta leke bırakmaz, etrafa hoş bir koku saçar. Fevkalâde müessir ve öldürücüdür. Her boy kutularda ve ayrıca daireler, mezbahalar, hastaneler için ÇOK ELVERİŞLİ 4 ve 19 LİTRELİK SAÇ BİDONLARDA SATILMAKTADIR. All Nu markasma dikkat ediniz. Aldanmayınız. Bir tecrübe sizi tatmin edecektir. SATIŞ YERLERİ: Tütün Gümrük, Yorgi Haralambos Asmaaltmda Çavuşbaşı hanı Bohor Feliba, Aşirefendi caddesinde İstanbul Ecza deposu. F LYS PRAY İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden: Emniyet Sandığma borçlu ölü Marika tebliğ. varislerine ilân yolile 937/46 Bayan Marika, Bakırköy Zeytinlik mahallesinde Zevtinlik ve Kilise caddesinde eski 72 yeni 58, 21 numaralı kârgir maabahçe bir evin tamamım birinci derecede ipotek göstererek 22/10/933 tarihinde 17747 hesab numarasile Sandığımızdan aldığı ( 1200) lira borcu 29/11/937 tarihine kadar ödemediğinden faiz, komisvon ve masarifile beraber borç (311) lrra ( 1 1 ) kuruştur. Bu sebeble 3202 numaralı kanun mucibince hakkmda icra takibi başlanmak üzer tanzim olunan ihbarname borclunun mukavelenamede gösterdiği ikametgâhına gönderilmiş ise de borclu Bayan Marikanın yukarıda yazılı Sandığa merhun hanede öldüğü anlaşılmış ve tebliğ yapılamamıştır. Mezkur kanunun 45 inci maddesi vefat halinde tebligatm ilân suretile yapılmasmı âmirdir. Borclu ölü Marikanın mirasçıları işbu ilân tarihinden itibaren bir buçuk ay içinde Sandığımıza müracaatle murislerinin borcunu ödemeleri veya kanunen kabule şayan bir itirazları varsa bildirmeleri lâzımdır. Mirasçılar ipoteği kurtarmazlar veyahud başlıyan takibi usul dairesinde durdurmazlarsa ipotekli gayrimenkul mezkur kanuna göre Sandıkça satılacaktır. Bu cihetler alâkadarlarca bilinip ona göre hareket edilmek ve her birine ayrı ayrı ihbarname tebliği makamma kaim olmak olk üzere keyfiyet ilân olunur. ( 2131 ) .KARAMURSEL FabrikasınınHayat ucuzluğuna hizmeti ISMARLAMA ELBiSE 2 4 ve 2 7 Lira Karamürsel fabrikasının memleketimizin her tarafında tanınmış çok sağlam ve zarif yünlü kumaşlarmdan çok mahir makastar tarafından itina ile dikilmekte olan " Birinci smıf harc ve dikiş ile Bahçıvanlar Cemiyetinden: Ismarlama elbiselerJJhre 2.7 Hra üzerinden imal edilmektedir. Muamelemiz peşindir. (Pek yakında ucuz hazır elbise dairemiz de açılacaktır.) İdare heyetimizin nısfı tebdil edileceğinden seçim günü 19 nisan 1938 salı günü saat 10 da Küçükpazarda Cerniyet merkezinde olduğu cemiyet mensublarma ilân olunur. Beykoz Malmüdürlüğünden: ( Sultanhamam ikinci Vakıf hanı altında ) İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden: Emniyet Sandığma borçlu ölü Bay İsmail Fuad varislerine ilân yolile tebliğ. 938/277 Ali oğlu Bay İsmail Fuad Boğaziçinde Sarıyerde Mesarburnu eski 52 yeni 27 numaralı maamüştemilât bir yalı ve dağ mahallinin tamamını bi rinci derecede ipotek göstererek 16/2/932 tarihinde 12935 hesab numara sile Sandığımızdan aldığı (4500 ) lira borcu 17/2/938 tarihine kadar öde mediğinden faiz, komisvon ve masarifile beraber borc (7339) lira (16) kuruşa varmıştır. Bu sebeble 3202 numaralı kanun mucibince hakkmda icra takibi başlanmak üzere tanzim olunan ihbarname borclunun mukavelenamede gösterdiği ikametgâhına gönderilmiş ise de borclu îsmail Fuad 934 senesinde Ortaköyde tramvay caddesinde Nâzım Bey apartımanında vefat ettiği anlaşılmış ve tebliğ yapılamamıştır. Mezkur kanunun 45 inci maddesi vefat halinde tebligatm ilân suretile vapılmasını emreder. Borclu ölü İsmail Fuad mirasçıları işbu ilân tanhinden itibaren bir buçuk ay içinde Sandığımıza müracaatle muris lerinin borcunu ödemeleri veva kanunen kabule şavan bir itirazları varsa bildirmeleri lâzımdır. Mirasçılar ipoteği kurtarmazlar veyahud başlıyan takibi usul dairesinde durdurmazlarsa ipotekli gayrimenkul mezkur ka nuna göre Sandıkça satılacaktır. Bu cihetler alâkadarlarca bilinip ona göre hareket edilmek ve her birine ayrı ayrı ihbarname tebliği makamma kaim olmak üzere keyfivet ilân olunur. (2132 ) Denizbank Akay İşletmesinden: Adalar Anadolu Yalova hattmda 20 nisan 938 çarşambadan itibaren tatbik olunacak ilkbahar tarifesi iskelelere asılmıştır. (2155) 1 Boğaziçinde Sütlüce mevkiinde mevcud Hazineye aid kır kahvesi önüınüzdeki yaz mevsimi için altı ay müddetle ve açık arttırma suretile kiraya verilecektir. 2 Bu müddet için tahmin edilen kira bedeli 100 liradır. 3 Arttırma 18/4/1938 pazartesi günü saat 11 de Beykoz Malmüdürlüğünde müteşekkil Komisyonca yapılacaktır. 4 Taliblerin arttırmaya iştirak edebilmeleri için muvakkat teminat bedeli olan 7 lira 50 kuruşu mezkur saatten evvel Malsandığma yatırmış olmaları lâzımdır. 5 Bu yere aid hususî şartname Beykoz Malmüdürlüğünden bedelsiz olarak temin edilebilir. (1812) İstanbul Nafıa Müdürlüğünden: 19/4/938 salı günü saat 15 te İstanbulda Nafıa Müdürlüğünde (1861,49) lira keşif bedelli Yeşilköy Havayollan Müdiriyet binasmda hangarlarmm onarımı işleri açık eksiltmiye konulmuştur. Mukavele, eksiltme, baymdırhk işleri genel, hususî ve fennî şartnameleri, proje, keşif hulâsasile buna müteferri diğer evrak dairesinde gö rülecektir. Muvakkat teminat (140 ) liradır. İsteklilerm en az ( 1000) liralık bu işe benzer iş yaptığma dair idarelerinden almış olduğu vesikalara istinaden İstanbul Nafıa Müdürlüğünden eksiltme tarihinden bir hafta evvel yazılmış ehliyet \e 938 yılına aid Ticaret Odası vesikalarile gelmeleri. ( 2161) Konya ElektrikTürk Anonim Şirketinden: İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden: Emniyet Sandığma borçlu ölü Bay Ahmed ilân yolile tebliğ. Hamdi varislerine 938/275 Osman oğlu Bay Ahmed Hamdi, Üsküdarda Rummehmedpaşa mahallesinde eski Medrese yeni Eşrefsaat sokağında eski 13 yeni 21 numaralı bir evin tamamım birinci derecede ipotek göstererek 6/4/932 tarihinde 14416 hesab numarasile Sandığımızdan aldığı (270) lira borcu vermediğinden 17/2/938 tarihine kadar faiz, komisyon ve masarifile beraber borc 124 lira 96 kuruştur. Bu sebeble 3202 numaralı kanun mucibince hakkında icra takibi başlanmak üzere tanzim olunan ihbarname borclunun mukavelena mede gösterdiği ikametgâhına gönderilmiş ise de borclu Bay Ahmed Hamdi yukanda yazılı Sandığa ipotekli hanede vefat ettiği anlaşılmış ve tebliğ yapılamamıştır. Mezkur kanunun 45 inci maddesi vefat halinde tebligatm ilân suretile yapılmasını âmirdir. Borclu ölü Ahmed Hamdi mirasçıları işbu ilân tarihinden itibaren bir buçuk ay içinde Sandığımıza müracaatle murislerinin borcunu ödemeleri veya kanunen kabule şayan bir itirazları varsa bildirmeleri lâzımdır. Mirasçılar ipoteği kurtarmazlar veyahud başlıyan takibi usul dairesinde durdurmazlarsa ipotekli gayrimenkul mezkur kanuna göre Sandıkça satılacaktır. Bu cihetler alâkadarlarca bilinip ona göre hareket edilmek ve her birine ayrı ayrı ihbarname tebliği makamma kaim olmak üzere keyfiyet ilân olunur. (2133) 1 24 saatte 3 ton buz yapacak otomatik çalışan yeni bir buz cihazı pazarlık suretile satın alınacaktır. 2 Bu cihaz bütün teferruatile noksansız olarak fennî ve sıhhî şeraiti haiz bulunacakhr. 3 Bu cihazın en nihayet 10 haziran 938 tarihine kadar Konyada monte edilmiş çalışır bir şekilde teslimi mesruttur. 4 Yukarıda yazılı evsaftaki (müstamel veya başka evsafı haiz) cihazı olanlar 30 nisan 938 nihayetine kadar tekliflerini şirket direktörlüğüne bildirmeleri ilân olunur. Buz Cihazı Alınacak SİLKO Su İşi Romatizma, lumbago, siyatik, sinir ve soğuk algınlığından ileri gelen şid detli ağrıları teskin ve izale eder. Edremid Eksiltmesi Dahiliye Vekâletinden: Edremide 10,9 kilometre mesafeden su isalesi kaptaj ve maslaklar inşası su deposu tamiri şehir şebekesi yapılması ve müteferri malzeme tedariki kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. 1 İşin muhammen bedeli 57390 lira 38 kuruştur. 2 İstekliler bu işe aid şartname, proje vesair evrakı 287 kuruş mukabilinde Dahiliye Vekâleti Belediyeler İmar Heyeti Fen Şefliğinden alabilirler. 3 Eksiltme 30 nisan 1938 tarihine raslıyan cumartesi günü saat on birde Ankarada Dahiliye Vekâleti binasmda toplanacak Belediyeler İmar Heyetince yapılacaktır. 4 Eksiltmiye girebilmek için isteklilerm aşağıda yazılı teminat ve vesaiki ayni gü,n saat ona kadar Komisyon Reisliğine teslim etmiş olmaları lâzımdır. A 2490 sayılı kanunun 16 ve 17 nci maddelerine uygun 4145,52 kuruşluk muvakkat teminat. B Kanunun tavin ettiği vesikalar, C Kanunun dördüncü maddesi mucibince eksiltmiye girmiye bir mâni bulunmadığına dair imzalı bir mektub, D Belediyeler İmar Heyeti Fen Şefliğinden münakasaya girmek için alacakları vesika. 5 Teklif mektubları ihale günü saat ona kadar makbuz mukabilinde Komisvon Reisliğine verilecektir. Po.cta ile gönderilecek teklif mektublarının iadeli taahhüdlü olması ve nihavet bu saate kadar Komisvona gelmiş bulunması lâzımdır. Bu i? hakkmda fazla izahat almak istiyenlerin Belediyeler İmar Heyeti Fen Şefliğine müracaat etmeleri. « 990 » (1993 ) Türk Hava Kurumundan: 1 Plânör insaatında kullanılmak üzere muhtelif boya ve tutkal, çelik saç ve boru. muhtelif tel, cıvata ve somun, rondelâ, tandör, tekerlek mafsalı, kablo makarası, radanza, kaplama bezi, lâstik kablo, işkence vesaire satm almacaktır. 2 Muhammen bedeli sif Haydarpaşa 3694 lira, ilk teminatı 277.05 liradır. 3 Alınacak malzemenin tam listesi, şartnamesi ve mukavele müsveddesi hergün Kurumda görülebilir. 4 Katl ihalesi 27/4/938 tarihine raslıyan çarşamba günü saat 15 te Kurum binasmda vapılacaktır. 5 îsteklilerin bellî gün ve saatte vesaik ve teminatlarile birîikte Kurum merkezinde hazır bulunmaları. ( 2169 ) Sıhhat ve içtimai Muavenet Vekâletinden: îskân Umum Müdürlüğü için Vilâyetler iskân işlerinde istihdam edil mek üzere 150 lira ücretli fen memurluklarına ihtiyaç vardır. Talib olanların bilumum vesaik ve şimdiye kadar bulundukları vazife ve işlere aid evrak ve üc aded fotoğrafla bizzat ve yahud bu vesaik ve evrakı gönder mek suretile Sıhhat Vekâletine müracaatleri ilân olunur. c857» (1748) En muannid kabızlarda bile tesiri katf, lezzeti gayet Ifitif rakibsiz miishil CiKOLATASIDIR. Eczanelerden arayınız. ŞOKOLAKSiN