17 Nisan 1938 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

17 Nisan 1938 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

CUMHURÎYET 17 Nisan 1938 Först Viyana takımı, dün Istanbul muhtelitini 3 1 mağlub etti Dünkü spor hareketleri Izmir limanının ıslahı işi yoluna konuyor Denizbank Izmirde de, küçiik mikyasta bir Tersane kurmağa çalışacak vaziyetlerden gol yapamamış olan ViyaFörst Viyena takımı dün birinci maçını nalı muhacimler de bundan istifade ede Taksim sladyomunda İstanbul muhteli rek bir gol daha yaptılar. tine karşı oynadı. Havanın yağmurlu ve duhuliye ıle tribün fiatlarının biraz yük Viyanalıların üçüncü golü seltilmış olmasına rağmen seyirci sayısı üç 44 üncü dakika müdafi Talerin uzun bine yakındı. Hakem Ahmed Ademin bir vuruşunu arkadaşı sağaçık kaptı ve idaresınde cereyan eden oyuna takımlar derhal bizim kaleye doğru aktı. Bizim nışu tertıblerle çıktılar: Izmır lımanından bir görünüş sıf sahada yalnız iki müdafıimiz kalmıştı. Först Viyena: Havliçek Şmaus, TaRakiblerden ise sağaçıktan başka merkez İzmir (Hususî) Bugünlerde De yağmurlu havada da faaliyete devam eler, Levton, Hofman, Mahu Tatyer, muhacimle solaçık da vardı. Sağaçık üze nizbank kadrosunun gelmesi beklenmek debılmek için üstü kapalı ayrı bir tamirBarili, Fişer, Artman, Molzer. rine atılan Reşadı merkez muhacime pas tedir. Haber aldığıma göre, Denizbank hane vücude getirilecek, elin yaptığı işleri vermek suretile bertaraf elti. Merkez mu çerçevesı içinde İzmir liman ve teşkilâ daha temiz ve daha seri çıkaracak muh Buna mukabil İstanbul muhteliti, ajanhacim bütün enerjisile saldıran Salimi tında da epeyce yenihkler olacaktır. la Beşiktaş idarecileri arasındaki anlaşatelıf makineler getirtilecektir. Kızaklama topu boş duran solaçğa geçirmek suretile mamazlığın bır suıtefehhümden ıbaret olBiri 4,5 milyon, dığeri 6 milyon lira tertibatı da ıslah ve tadıl olunacaktır. atlattı. O da gelen pası durdurmadan Iık olmak üzere İngiliz mühendisler tara Müessesenin geçen seneki randımanı da duğunu dünkü nushamızda uzun uzadıya ve zor bir vuruşla köşeden kaleye sokmak fından hazırlanmış İzmir limanının iki çok iyidır: izah etmemize rağmen, Hakkı ile Şerefsuretile bu güzel anlaşmayı bir neticeye avan projesi Iktısad Vekâletinden Deniz ten mahrum olarak; Cıhad Salim, Re Hükumet karşısında yeni ve modern bağladı. Bu üç misafir oyuncu yaptıkları banka tevdi edilmiş bulunmaktadır. İkinşad Mehmed Reşad, Muhterem, Fik bir iskele yapılmıştır. Perşembe günü Merkez muhacim Melih kaleci Havliçekten topu kapmak için uğraşıyor hareketleri kendıleri de beğenmiş olacak ci, yani 6 milyon lirahk proje üzerinden ret Necdet, Niyazi, Melih, Haşim, (bugün) merasimle açılacaktır. Yeni lar ki golden sonra üçü de birbirlerini teb gelecek yıl inşaata başlanması beklen Rebii şeklindeydi. Iki taraftan birinin Bu bariz hâkimiyetten bunahr gibi oİkinci devre Bayraklı vapuru işlemeğe başlamıştır. hüsnüniyet göstermesi dün istanbul muh lan takım, Fikretin fevkalâde bir oyun ikinci devreye çıkılırken Rebii takım rik ettiler. Biraz sonra oyun 31 îstanbul mektedir. Ahnanyaya ısmarlanan Efes ve Sur vatelitinin mağlubiyetine sebebiyet verdi tutturması neticesinde kendini topladı ve dan çıkmış yerine Fikret geçmiş bulunu muhtelitinın aleyhine bıtti. Viyanalı futMemlekette en yüksek varidat getiren purlarının inşaat masraflarının yüzde ğinden bu vaziyete teessüf etmemek ka biraz evvel tazyik gören takım değilmış yordu. Sol haflığa Mehmed Reşad geti bolcular sahanın ortasında tekrar boy sıİstanbul liman işletmesi hasılatı, bundan yetmiş beşi ödenmiştir. Vapurlar tem bil değildir. gibi Viyana kalesini müthiş bir çember rılmiş, sağ haf olarak Yusuf oyuna alın rasmda dizildiler. Evvelâ tribünleri ve sonra yalnız îstanbula inhisar ettirilmiye muzda Izmire gelmiş bulunacaktır. An Oyuna, sahaya çıkınca halkı Nazi usu altına almağa muvaffak oldu. Necdetin mıştı. Bu devrede muhtelitimiz ümid edil hep birden muntazam bır asker dönüşd cek, bundan, vaziyete göre îzmir ve sair trepolardaki eşyanın kolayca sahile çı * lü, sağ kollannı ıleriye ve omuz hizasma hesablı ortalayışlan, Niyazinin sağlı sol miyecek derecede bozuldu. Takımımızın yaptıktan sonra duhuliye tarafını da Nazi limanlar da istifade edecektir. karılması için elektrikli vincler yaptırıl kadar kaldırarak, selâmhyan Viyanalı lu şütleri Viyana takımmın müdafaa o en iyi oyuncusu Fikret köşesinde pas al usulü selâmhyarak çekildiler. îzmir tersanesi iyice ıslah olunacaktır. mıştır. Mersin liman şirketi hisselerinden Muhtelitimiz birinci devrede çok mular başladılar. Yağmur sahayı yumuşata yuncularını çok müşkül vaziyetlere dü maz muattal bir hale getirilmişti. Üç orta Burada, civar liman ve iskelelere, hatta bir kısmı mubayaa edilmiştir. Karşıyakarak ağırlastırmıştı. Fakat çamur yoktu ve şürdü, sağdan soldan birçok kornerler a akıncımız mevcudiyetlerinden şüphe edi vaffakiyetli bir oyun çıkardı. Birinci dev Antalya, Mersin hattına işliyen motör da, deniz sporunu teşvik için, bir yüzme top yere değince yeni bir hız alarak kay tıldı, fakat gol yapılamadı. lecek derecede silindıler. Necdet de sağ rede aksıyanlar başta Cihad olmak üzere lerin tamiri için tesisat vücude getirilecek havuzu yaptınlmıştır. Alsancak tarafın •* madığı için kontrol kolay oluyordu. Ilk tarafta kâh unutuldu, kâh kullamlamıya Haşim ve Melihdi Viyanalıların birinci golü tir. Umum müdür de geçenlerdeki geli da, nhtım parke döşenilmiştir. akm muhtelitimizin muavin hattında ke 28 inci dakikada muhtelitimiz hâkimi cak kadar bozuk paslar aldı. Oyuna ahİkinci devrede ise takım halinde bir şinde, bu esası muvafık görmüştür. Bu iş Bu sene antrepoların bazı kısımlarî sildi ve oyun derhal Viyanalılar nısıf sa yeti elinde tutar bir vaziyette iken misa nan Yusuf da şimdilik muhtelit takımda bozukluk görüldü. Viyanalılarda ferd için yeni bir fen heyeti teşkil olunacaktır. daha tamir edilecek ve elektrikli vincler hasma intikal etti. Muhteremle Fikretin firler ortadan bir hücum yaptılar. Top yeri olmadığını herbir hareketile göster itibarile temayüz eden yoktu. Fakat ta İstanbul Mersin arası işliyen Denizyolartırılacaktır. Ambarlardan bir kısmının destekledikleri hücumlarımızda Viyana ceza çizgisi içinde soliçin ayağına geçti. di. Velhasıl bu devıede Först Vıyananın kım halinde daima muvaffak oldular. lan idaresi vapurlarının da icabında bu zemini betona tahvil olunacaktır. kalesine yaklaşıldıkça top havaya kaldı Karşısında bulunan Salim müdahaleye bütün tazyiki geride Muhterem, Mehmed Kafa oyunlarında bizimkilere tefevvuk rada tamiri düşünülmektedir. Yaz günlerinde İnciraltına vapur işle * nlınca bundan bilhassa uzunboylu rakib davranırken bu oyuncu şütünü çekti. Top Reşad, Salim ve Reşada yüklenmiş ol ettiler. Yer ve adam tutuşlan da iyidi. Şimdiden yeni bir iş programı hazırlan tilecek, Çeşme ve diğer güzel sahil yer sol bek istifade derek kafa ile tehlikeleri plönjön yapan Cıhadın göğsünden aşarak du. Cihad iyi bir gününde olmadığını, bir Bizimkilerden ayağında top tutanları damaktadır. Bu programa nazaran, tersa lerine gezintiler tertib olunacaktır. Bütürt önledı. Haşım takımında son zamanlarda filelerin dıbini boyladı. Umid edilmedık aralık yaptığı çıkışta gene topu kaçırmak ima ademi muvaffakiyete uğratmakla bir nede işçiler için banyo, tuvalet yerleri, bunlann her bakımından Izmiri memnun sıklaştırdığı hatasını dün de tekrar ede bir anda yapılan bu golden sonra vaziye la gösterdi. ders verdiler. keresteleri muhafaza için bir depo ettiğini söyliyebiliriz. rek gerilerde kalınca Rebii, sağdan yapı tin 11 beraberliği gibi oyunda da bir teBuna mukabil Viyanalılar müdafaada Maçtan sonra misafirlerin kafile reis lan hücumlarda içeri kaçarak onun boş vazün hasıl oldu. Iki taraf da haftaymn tamamile serbest hareket ettiler. Hücum lerile konuşarak ihtısaslarını sorduk. luğunu doldurmağa çalıştı. Bir istifa ADLİYEDE yaklaştığım hissedercesine yavaşlamışlar da da ekseriya açıkları bilhassa sağ açığı «Muhteltiniz, takım halinde, birinci ken Viyanalılar sağdan bir korner kazan işletmek suretile iş görmek istedıler. Fa devre çok güzel bir oyun çıkardı. îki sene Ankara Borsası ve Osmanlı Bankası Muhtelitimizin golü Bir kurşun hırsızı daha Oyuna başhyalı henüz beş dakika olkomiserliğinden: kat yukarıda saydığ.mız dört oyuncumuz evvel Olimpiyadlar arifesinde gene İs Sabıkalı kurşun hırsızı Mehmed, evmuştu. Rebiinin bir ortalayışmdan gelen Viyanalıların ikinci golü Menkul kıymetler ve Kambiyo Bor velki gece Aksaray camiinden kurşun misafirlerin kırk beş dakika süren akınla tanbula gelmiştim. O vakitten beri futbotopu kaleci Havliçek ile Necdet payla Devrenin son dakikasında atılan bu nnı mütemadiyen önliyerek gol adedinin lunuzu çok terakki etmiş gördüm. Fakat sası acentalarından (Z. Pekmezyan) is çalarken cürüm üzerinde yakalanmıj şamadılar. Top sağdan avuta çıkacak bir kornere kaleci Cihadla Viyanalı soliç fazlalaşmamasma büyük ârnil oldular. ikinci devreniz bozuktu. Ferd itibarile tifa etmiştir. İlişiği olanların ilân tari ve dün sabah birinci sulh cezada yapıseyir takib ederken Necdet tekrar yetişti ayni zamanda çıkış yaptılar. O anda ne Bu devrenin sonlarına doğru hücum Fikret, hafbek oynadığı müddetçe fev hinden itibaren ve 1447 sayılı borsalar lan muhakeme sonunda 2 ay hapse marn ve kısa, kaleciyi şaşırtan bir ortalayış oldu bilmiyoruz. Topa ellerile de müda hattmın oyuncuları canlanır gibi oldular, kalâdeydi. Ondan başka sağ açığınızı, kanununun (18) inci maddesi hükmüne kum olmuştur. yaptı. Bu hücumun birinci pozisyomında hale edebılmek üstünlüğüne malik bulu topu birkaç defa rakib kaleyi çevreliyen merkez muavininizi ve sağ bekinizi bete\*fikan bir ay içinde Komiserliğe mü 10 gün hapse mahkum oldu içeriye kadar kaçmış bulunan Rebii çok nan kalecimiz bunu yapmadı ve rakib on sekiz çizgisinın içine kadar götürerek ğendim» yolunda bir cevab aldık. racaat eylemeleri. Heybeliadada İliya isminde bir kadın, hafif bir kafa vuruşile topu Viyana kale soliç, Cihadın yanıbaşından vurduğu kafa orada şuursuzca sıçramalar, atılmalar Först Viyena futbolcuları dün akşamküçük san'atlar kanununa muhalif ha< sine soktu. ile topu ikinci defa olarak muhtelitimiz yaptılar ve tabiatile bir netice alamadılar. ki ekspresle Ankaraya hareket etmiştir. reketten dolayı dün sulh birinci cezada Muhtelitimizin oyunculan bu golün ağlarına taktı ve biraz sonra birinci devre Takımımızın bu açıhşı müdafaa oyuncu Bugün bu takım Ankara şehir stadyo Galatasaraylılar vaziyeti telâfiye, İstan yapılan muhakemeyi müteakıb 10 güni verdiği hızla daha ziyade canlanır gibi ol 21 aleyhimize bir vaziyette neticelendi. larının ilerlemelerine sebeb oldu. Sıkışık munda Ankara muhtelitine karşı ikinci bulsporlular da galibiyetlerini sigortala hapse mahkum olmuştur. mak için çok çalıştılar. Fakat iki taraf da ^ I • I » dular. Iki dakika sonra Necdetin derinlemaçını oynıyacaktır. gol yapamadı ve maç 10 Galatasarayın me bir pasına yetişen Melih topu durdurAydında bir aşk faciasî tstanbulspor: 1 G. Saray: 0 mağlubiyetile bitti. madan sol tarafa geçirdi. Fakat Rebii Izmir (Hususî) Aydında KadıköyFörst Viyena İstanbul muhteliti ma Güreş takımımız hareket etti de garib bir aşk macerası geçmiş ve adbiraz evvel yaptığı golün tadmı unutma çından evvel îstanbulsporla Galatasaray mış ve bunu tekrarlamak istemiş olacak ki Estonyadaki Avrupa Greko Romen liyeye aksetmiştir. takımları hususî bir müsabaka yaptılar. o sırada çok içeri kaçmış olduğundan top Garabina muhacirlerinden 14 yaşında İstanbul spor: Saim Samih, Ali şampiyonasına iştirak edecek güreş millî bir kız, 18 yaşında bir genci severek anüzerinden aştı, bu suretle çok mühim bir Enis, Hayri, Faruk İsmet, Hasan, Ta takımımız dün öğle üzeri Romanya va sızın bohçasını alıp ona kaçmıştır. Fakal fırsat kaçırılmış oldu. purile Köstenceye müteveccihen hareket rık, Rıdvan Bahri şeklindeydi. Yedikleri golden sonra çok mühim bir delikanlı, mes'ulıyet altında kalacağıni de tehlike atlatan Viyanalılar derhal kenGalatasaray ise muhtelit için çağırılan etmiştir. Büyük bir kalabalığm uğurladığı düşünerek kızı bir vesile ile adliyeye götüdilerini topladılar ve on dakika müddetle, Sacid, Salim, Musa, Necdet ve Haşim kafileye Güreş Federasyonu umumî kâ rüp teslim etmiştir. Adliye de kızı babagittikçe artan bir tazyikle muhtelitimizin den mahrum olarak: Osman Reşad, tibi Şinasi Özdemirle antrenör Pellinen sına vermek istemiştir. Fakat kız, buna müdafaa cttiği nısıf sahaya yerleşerek Lutfi Ali, Mustafa, Halil Bedi, Meh refakat etmektedirler. Kafilede güreşçi muhalefet etmiş, bağırıp çağırmağa, «sevkalemizi yakınlardan tehdide başladılar med, Bülend, Zeki ve Nuriden mürek olarak küçük Hüseyin, Kenan, Yaşar, diğimi isterim» diye ağlamağa başlamış Bir aralık müdafaa hatlanmızın kesmeğe kebdi. Ankaralı Ahmed, Yusuf Aslan, Saim, hr. muvaffak olduklan akınlar o kadar üstüsBirinci devrenin ortalarmda Hasan, Mersinli Ahmed, Büyük Mustafa ve Baba, kızının gözyaşlanna ve yalvarîte tazelendi ki oyuncularımız ne yaptık sağ açığının bir ortalamasını kaparak içe Çoban Mehmed vardır. Mersinli Ahme şma dayanamıyarak nihayet nüfusunu bülarım bilmez bir halde sağa sola koşmakri daldı ve İstanbulsporun galıbiyet golü din kategorisini bulmak için daha beş kiyütüp sevdiği gencle evlenmesi için tektan başka türlü mukabele edemediler. Estonyaya müteveccihen yola çıkan güreşçilerimiz rar mahkemeye baş vurmuştur. nü kayde muvaffak oldu. İkinci devrede lo kaybetmesi lâzım gelmektedir. Aşk ve macera romanı : 4 7 KOCAM Nakleden: Hamdi Varoğlu Müthiş bir çığlıkla ileri doğru atıldım. |Aşk, gurur, kendi kendine verilen ka Yaptığı hareket o kadar tabiî idi ki, par rarlar, bütün bunlar insanın mevcudiyemağınm tetik üstünde kımıldadığını gör tinde büyük bir yer tutuyor ve bu hayaller uğrunda herşeyi feda etmekten çekindüğüme zahib olmuştum: miyoruz. Bırakın! Durun! Rica ederim, Yusuf Bey, bu tehDiye haykırdım. Yusuf Haddad, düşmiyeyim diye beni tutmağa mecbur ol didi bırakın. Beni, burada ahkoymak du. Öyle şiddetli bir heyecan geçirmiş için her tehdidi yapın, fakat bundan vaztim ki dizlerimde derman kalmamıştı. geçin. Kocam, yavaş sesle: Yusuf Haddad, yüzüme, ayni garib Vah, vah! dedi, sizi korkuttuğuma bakışile, bir kere daha uzun uzun baktı. Benim olacaksınız, ve yanımdan esef ettim. Maksadım, sadece, gidecek hiç, hiç ayrılmıyacaksınız, Mukbile Haolursanız nasıl hareket etmek niyetinde bulunduğumu size göstermekten ibaretti. nım, buna azmettim, dedi. Sonra, yüzünü bana yaklaştırdı; ılık Buna delilik derler, Yusuf Bey. Benden öc almanıza aklım erer amma, nefesini göz kapaklanmın üstünde hissetkendinizi öldürmeniz manasız birşey... tim. Manasız birsey... Benî iyî dinleyin, diye devam etti, Evet, belki manasız birşey... Beltehdidimin, kuru lâftan ibaret olmadığı ki delilik! İnsan, yirmi sekiz yaşında na inanm... îsmimin bir rezalete mevzu iken, hayatı hayaller arasından görüyor. teşkil etmesini istemem. Siz giderseniz, bu rezalete meydan vermiş olacaksınız. îşte ben de bundan dolayı size ic olsa o serbestiyi biraz evvel istiyen siz deTalâk ve ayrılık istemiyorum. Sizin, yani bar etmiyorum. Bugünden itibaren ser ğil miydiniz? Unuttunuz mu? Benden ukarımm benden uzakta yaşamasmı iste bestsiniz. Benim muhitimde yaşamak is zak yaşamağa, bağıra bağıra hak iddia miyorum... Hatta, benim evimden başka temiyorsanız, çıkm gidin; başınızı çevir ediyordunuz. İşte o hakkmızı tasdik edibir yerde oturmanız ihtimalini bile dü meden gidin ve sizden sonra, arkanızda yorum! Hatta, daha ileri gidiyorum, sişünmek istemiyorum. Kat'iyyen! cereyan edecek hâdiselerle hiç meşgul ol zi, huzurumdan, mevcudiyetimden ebeHaftalardanberi, beni bırakıp gitme mayın. Ve ^unu da biliniz ki, hürriyetini diyen kurtarıyorum. Haydi, şimdi gidin. niz korkusu içinde bunahyorum. Her so ze kavuştuğunuza kanaat getirdiğim da İsterseniz derhal gidin, isterseniz yarın, kağa çık'şınızda bir daha dönmiyeceksi kikada, ölümümle, sizi daha serbest bı yahud daha sonra... $u dakikadan itibaniz vehmine düşüyorum... Dün, peşiniz rakacağım. Ne rezalet olacaktır; ne de ren, her türlü kararda, her türlü hareketden geldim; sizi adım adım takıb ettim. talaka lüzum kalacaktır. Sadece, ben ö te sizi muhtar bırakıyorum. Artık, hayaBelki de randevuya gittiğinizi düşünüyor leceğim, o kadar. Serbesti istiyorsunuz, tınızda hiç yerim yoktur. Zamanı gelindum. Böyle bir ihtimal karşısında katil size tam ve mutlak bir serbesti vereceğim. ce, yani siz istediğiniz anda, ortadan sibile olurdum.. Bunu bile göze almış Bu hareketim, hayatta iken size karşı linmesi mukadder beyhude bir vücudden tım!... yapmış olabileceğim kusurları tamamen başka bir mana ifade etmiyorum. §aşkın ve bitkin, itiraza yeltendim: Bu hayata artık tahammül edemiye tamir edecektir. Nefret ettiğiniz bu meşceğim! Benliğimi kaybettim! Evden ru kocadan kurtulacaksınız; gene dul Sözleriniz beni korkutuyor, Yusuf uzaklaştığınız zaman şakaklarımı döven kalacaksınız; yolunuza çıkacak olan aşk, Haddad Bey. Ölümünüzün, vereceğim bu tahammülfersa fikri sabitten kurtul münzevî ve bahtsız mazinizin acısmı te karara bağlı olduğunu söyledikten sonmak, işlerimi salim bir fıkirle görmek is selli edecektir. ra, beni bu kararda serbest bırakmanızm tiyorum. Seçtikleri hayat arkadaşlannm Yusuf Haddadın, ölümünü, zarurî bir manası var mı? Rica ederim, Yusuf Bey, yanmda, gönül rahatile yaşıyan insanlar kurtuluş çaresi şeklinde gösterdiği bu fa bu tehdidin hakikat olmadığını söyleyin. gibi yaşamak istiyorum. cialı anda, ona verecek cevab bulamıyor, Maksadınız beni korkutmak değil mi? Beni, zevceliğe kendiniz mi inti yalnız: Buradan gitmiyeyim diye bunu söylühab ettiniz? Manasız birşey bu! Manasız bir yorsunuz değil mi? Bu kadar yanlış düsünmiyeceğinize eminim. Allah aşkına Kaderin icabatmı değiştirmek fik sey bu! rinde değilim. Zevcemsiniz, zevcem kaDiye kekeliyordum. Yusuf Haddad, söyleyin; beni bu azabdan kurtarın! lacaksmız. sözüne devam etti: Tehdidimi ciddî telâkki edip etme Arzum hilâfına öyle mi? İnsan Hayır, manasız değil, zira size ser mek sizin bileceğiniz sey... Ben yalnız zorla bağlanmaz. bestî bahşedecek. Hayatmız pahasma da haber veriyorum... Olümümden sonra, maddî endişelerden sizi kurtarmak için..« Bu sabah Habib Hasrun'u gördüm.« Yusuf Haddad, avukatm admı söyler söylemez, az ev\*elki telefon mükâlemesi ve avukatın ısrarlı ricaları aklıma geldi. Endişem arttı: Habib Hasrunu mu? Diye sordum. Kocam, devam etti: Evet. Kendisile görüştüm ve bütün teferruatı hallettim. Vaziyetiniz müemmendir. Bütün servetim size intikal edecek, ölütnüm, alışık olduğunuz refahı ve debdebeyi sarsmıyacaktır. Benden sonra, herhangi bir mahrumiyete uğramamanızı isterim... Göğsümden taşan hıçkırıklan, dudaklarım güçlükle zaptediyordu. Bu adamın bana yaptığı bu ne zulümdü? Cömerdliğini minnetle karşılıyacağımı mi zannediyordu acaba? Benim, memleketime dönüp, fakir de olsa, mahrumiyet içinde de olsa, yalnız ve hür bir hayat yaşamaktan başka emelim yoktu. Beni, mezarında bile kendisine perçinlemek istiyen bu adamın maksadım anlıyamıyordum. Bunları, nihayet tutamadığım göz yaşlan içinde, hıçkınklarla boğula boğula, kesik cümlelerle kendisine anlatmağa çalıştım. (Arkast var)