17 Nisan 1938 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

17 Nisan 1938 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

CUMHURIYET 17 Nîsan 1938 [ Tarihi roman: 6 6 Yazan: M. TURHAN TAN Kararlar büyük bir alâHünkâr, Gülhaneli Hüseyinle Seherin aşklarından ka ile karşılandı îstifade ederek Nakılciyi Sehere zehirletmek istiyor Balkan Antantı ekonomi konseyinin bu Ne yapmakîığımı istiyorsun bacı. Seherin bu teklifi candan reddetmesi üzerine sevindi. Sultan Mahmudun böyle Nakilciye zehir sunmanı!.. Seher, iki elile yüzünü kapadı, hıçkırır bir cinayetten hoşnud kalacağmı söylemck suretile tekrar mevzua avdetı gereksiz, gibi cevab verdi: Tövbe de, tövbe de bacı. Ben ken hatta zararlı buldu ve güzel gelinin yü dimi zehirlenm de efendime kıyamam. zünü gözünü öperek ayağa kalktı. İnandım, dedi, artık günah işlemiBundan geri o benim canımdır, o benim kanımdır. Bin Hüseyin Nakilciye kurban yeceksin!.. Canını seven adımını tartılı atar. Sana da canandan önce can gerek. olsun! Şerife böyle bir mukdbele göreceğine Hüseyin gıbi cebi dehk bir delıkanhya zaten emindi. Fakat Nakilciyi Sehere ze bağlanıp da Nakilci Ağaya ihanet ederhirletmek düşüncesini ona Sultan Mah sen elbette belânı bulursun. Onun için iyi mud telkin etmişti. Ocağa karşı taarruza davrandm, beni de temiz kalacağma inangeçmek kararuıı veren Hünkâr, Gülha dırdın. Haydi sağlıkla kal!.. neli Hüseyin ile Seherin aşklanndan da Eline konan yüzüğü odadan çıka istifade etmeği tasarlıyarak böyle bir plân cakları sırada geri verdi. Seher de onu kurmuştu. Onun düşüncesine göre seven kabul ettirmek için fazla ısrar etmedi, kadın cinayete kadar her fedakârlığı yalnız bir ricada bulundu: yapabilirdi. Nakilcinin yüzünden dul kal Hüseyni bu evden uzaklaştıramaz mış ve gene onun yüzünden sevgilisi Hü mısın bacı? seyinle mes'ud olmak imkânını kaybetmiş Şerife gülümsedi: olan Seherin o korkunc zorbadan kur Yaparım. Lâkin aradan çıkacak tulmayı cana mbnet sayması tabiî idi. biri daha var. İlkin onu göçürelim. O halde kendisine yapılacak telkinler neSeher, ürke ürke sordu: ticesinde hele Padişahtan himaye göre Kim ola bu göçürülecek adam? ceği de hissettirilirse onun cesur davran Nilüfer! ması ümid olunabilirdi. Şerife, aşkları tasfiye meselesini bir çırHünkâr, Gülhaneli Hüseyinden dinle pıda halletmek istediğinden Nilüferi de diği hikâye üzerine işte bu mülâhazayı ele almakta acele ediyordu. Çünkü Hüyürütmüş ve bir aralık Deli Şerifeyi gö seynin yalnız, tamamile yalnız olarak kenrüp Nakilcinin evine devam etmesini, o dine kalmasını mukaddes bir emel tanı evdeki Seher adlı kadınla dostlaşarak ilk mış ve o emele ermek için her şeyi gözüîırsatta Nakilciyi zehirleme tavsiyesinde ne almıştı. Seher, dalâletli bir hayatta bulunmasını emrebnişti. Sultan Mahmud, kendine ortak olan kadınm adını duyunböyle bir teklifin reddedilmesi ihtimalinı ca onunla değiştirdiği a|k nöbetlerini gözönünde tuttuğundan Şerifeye verdiği hatırlıyarak kızardı, birşey söylemeden talimata: «Seherle Hüseynin seviştiklerini dışarı çıktı. Sofayı ve odalan dolduran ve kadına bu gizli askının bilindiğinin sez kadınlar, çok uzun süren falın neticesini dirilmesini» de ilâve eylemeği unutma anlamak için dalga dalga Şerifenin üzemıştı. Zu'münce bu sırra temas edilmekle rine akıyorlardı, bağıra bağıra soruyor Seherin mukavemeti kolayca kırılabile lardı: cekti. Ne gördün, ne anladm? devre mesaisini gösteren ve dün neşredilen tebliğ alâkadar mehafilde büyük bir memnuniyet ve alâka ile karşılanmıştır. Bilhassa ekonomi konseyinin, Balkanla rın iktısadî varlığında derhal tesirini gösterecek tatbik kabiliyeti fazla ve çok faydalı kararlar vermiş olması ehemmiyetle karşılanmıştır. İktısadî mehafilden Balkan istihsal maddelerinin satışında müşterek hareket hakkmdaki geçen müzakereler üzerbde ehemmiyetle durulmaktadır. Bu sahada seneden seneye daha genişliyen bir hareket görülmekte olduğu da kaydedilmek tedir. Balkan demiryollan ve denizyollan nın müşterek hareketleri, ve Balkanların iç seyrüseferile, harıc memleketlerle ra bıtasında tatbik edi'ecek bir nisbetin tarifelerde vereceği fevkalâde neticeler şimdiden ehemmiyetle gözönünde bulundu rulmaktadır. Bütün bunların yanmda deniz komi tesinin Balkanlıların yekdiğerinin mem leketini tanımak hususunda bir yardım olmak üzere Balkan sularında turistik seferler tertibi yolunda ittihaz ettiği mukarrerat ve Yugoslavyanm bu işe derhal başlaması, Balkanlarda görülen müşterek hareketlerin filî bir tezahürü addedilmektedir. Sultan Mahmudun plânı! İktısad Konseyi tebliğinin akisleri Şehlr ve Memleket Haberleri ) Siyasî icmal Halkın şikâyeti Havagazi fırmının fiatı nedir? matbaamıza bir okuyucumuz geldi. Bize şunları anlattı: « Geçenlerde Kadıköy Havagazi şirketine gittim. Evim için bir havagazi fınnı aldım. 25 lira istediler, verdim. Bir gün yolum Beyoğluna düş müştü. Havagazi şirketinin Beyoğlundaki satış mağazasına uğradım. Ayni model, ayni tip ve aldığımdan hiçbir farkı olmıyan bu ocağı taksitle 1 7 liraya verdiklerini, peşin ise 15,30 liraya sattıklarını söylediler. Ayni soba için üç fiat... Bunu biraz daha kurcaladım. Fındıklıdaki büyük satış mağazasına gittim. Ne ile karşılaşsam beğenirsiniz: Gene ayni cins, ayni tip o soba, bu müessesede 22 liraya! satılıyordu. Netice ve demek istediğim şudur: Bir havagazi fınnı: 25, 17, 15,30 ve 22 lirı fiat... Hangisi doğru? Aldandım mı? Kim kimi aldatıyor? Bu iş nasıl oluyor?» Dün Bir sarhoşluğun muhakemesi İşin içinde memura hakaret de varmış Dağistanlı Mahmud Gerey adında birisi, bir pazar günü gezmek üzere, Beyoğluna çıkmış, büyük bir şişe rakı içmiş, oldukça sarhoş bir halde Taksimden Kabataşa inmiştir. O civarda bakkallık yapan ahbabı Hüseynin dükkânında ışık görünce hatırına sigara ile kibrit almak gelmis, ayni zamanda biraz içki daha temin etmek istemiştir. Dükkândan kibrit ve sigara aldıktan sonra Mahmud, oracıkta yarım kilo da şarab içmiş, fakat bir aralık Hüseyinle eski bir meseleden dolayı münakaşaya başlamıştır. Hüseyin, Mahmudu sarhoşlukla itham etmiş Mahmud da, ben sarhoşum amma, sen de meyhanecisin de miştir. Bunun üzerine Hüseyin, Mahmudu dükkândan dışarı çıkarmak istemiş, kavga da kızışmıştır. Gürültüyü işiten polis memurlan Mahmudu ve Hüseyni karakola götürmüşlerdir. Mahmudun ka rakola götürülürken yolda polise de hakaret ettiği iddia edilmektedir. Dün asliye birinci cezada bakılan bu davada bakkal Hüseyin, Mahmudun sarhoş bir halde zorla dükkâna girdiğini ve kendisini dövdüğünü, para istediğini, bu sırada polis memurunun geldiğini ve Mahmudu alarak karakola götürdüğünü, fakat polise hakaret ettiği hakkmda malumatı olmadığmı söylemiştir. Suçlu Mahmud ise, o gece biraz sar hoş olduğunu, fakt Hüseyni dövmediğini, bilâkis Hüseynin yanmdaki arkadaşının kendisine bıçak çektiğini ve karakola götüren polise hakaret etmediğbi bil dirmiştir. Muhakeme, şahidlerin celbi içb başka bir güne talik edilmiştir. Amerikan Parlamentosunun isyanı ütün âlemb nizam ve intizaminî tehdid eden büyük siyasî hâdise ve hareketler Avrupa ve Asya kıt'alarına münhasır bulunmuyor. Yeni dünya dahi tarihin en büyük zorluk ve buhranı karşısında kalmıştır. Mister Franklin Ruzvelt ilk defa Cumhurreisi olduğu zaman Amerikanın pa rası, maliyesi, demiryolldrı, bankaları, istihsali ve bütün iktısad işleri yani Amerikanın malî ve iktısadî bütün binası te melinden çöküyordu. En yüksek serma • yedarından en küçük işçisine kadar bü tün millet Ruzvelt'e halâskâr diye sarılmıştı. Aldığı ilk idarî tedbirlere herkes bo yun eğmişti ve Amerika uçuruma bir anda yuvarlanmaktan kurtulmuştu. Lâkin tabiî ahvale dönmesi için Amerikanın bütün iktısad hayatmı değiştirecek ka nunlar yapmak icab ediyordu. Mister Ruzvelt «yeni iş» namı verdiği bu kanunları meydana getirdi Kongre de kabul etti. Fakat bunların tatbikı ya yanda kalmış yahud hiç tatbik edilememiştir . Çünkü hükumet ve parlâmentodan sonra Amerif ka milletinin bü ün hayatma müsavi haklarla hâkim bulunan üçüncü müstakil kuvvet adliye müdahale etti. Adlî kuvvetin en yüksek heyeti olup kanunu esasbin nigehbani ve bekçisı rolünü oynıyan federal âli mahkemesi Cumhurreisinb ıslahatından birçoğunu kanunu esasî ahkâmına uygun bulmıyarak ilga etti. 1936 da Mister Ruzvelt ikinci defa Cumhurrisliğine namzedliğbi koyduğu zaman âli mahkemenin icraî ve teşriî kuvvetlere kafa tutamıyacak bir vaziyete getirilmesini en büyük mesele yapmışü. Franklin Ruzvelt kahir ekseriyetle tek * rar btihab edildi. Ayni zamanda kongrenin meb'usan meclisi intihabmda kendi partisi demokratlar tarihte misli az gö * rülen bir ekseriyet temin etmişti. Lâkin bu muvaffakiyetîer Mister Ruzvelt'b Amerikayı iktısadî buhranm bü * tün tesirlerinden kurtanp eski refah ve saadete kavuşturmak için düşündüğü de vamlı tedbirleri almasını kolaylaştırma mıştır. Zamanın icablannı his ve takdir eden genc hâkimlerle âli mahkemeyi yenileştirmek içb teklif ettiği kanunu âyan meclisi reddetmiştir. •• ?! •B Kanunu esasiye uygun olmak şartile memleketin ıslahatile alâkadar ölarak teklif ettiği kanunlan ya âyan yahud meb'usan hasıraltı etmiştir. ' Mister Ruzvelt haricî tehlikelere ve bahusus Japonyanın Uzakşarka ve bü * yük Okyanusun garb havzasna hâkbı olmağı kararlaştıraıış olduğuna dikkatî celbederek söylediği nutuklara ne kon gre ne de Amerikan efkârı umumiyesi aldırış etmemiştir. Tam bu sırada yani geçen sonbaharda Amerika ticaretinde, istihsalinde ve esham muamelesinde büyüK bir sukut başlamışn. Mister Ruzvelt 1931 felâketine ben ^ ziyen bu hale (iktısadî gerileme) adıru vererek halkı teskin etmeğe çalışmi|tı. Fakat buhranm önünü bir türîü alamamıştır. Bu suretle Amerika efkân umumiyesbin kendisine itimadı sarsılmıştır. Bunun son delili devletin idare maki • nesini tensik için teklif ettiği kanunun bir kaç gün evvel kongre tarafından hasıraltı edilmesidir. Bu kanunla Cumhurreisinin salâhiyeti genişletilecek ve bu sayede kendisi de istediği ıslahatı yapmağa muktedir olacaktı. Fakat parlâmentonun kendisine karşı isyan eylemesi bütün işlerinî bozmuştur. Cumhurjjeisinin son ümidi on bir milyon işsize iş bulmak ve ayni zamanda halkın satınalma kudretbi artırmak için umuru nafıada kullanmak üzere parlâmentodan istemeğe karar verdiği bir buçuk milyar Ingiliz liralık tahsisattadır. uncu Yerli mallar sergisi için hazırlıklar Sergi, gene Galatasaray lisesinde kurulacaktır Millî sanayi birliği, bu sene açılacak onuncu ve son Yerli Mallar sergisbin hazırlıklarına başlamıştır. Bu seneki serginin gene Galatasaray lisesinde kurul ması muvafık görülmüş ve bu hususta İkMezbahada kesilen hayvanlara sade tısad Vekâleti Maarif Vekâletile mutace «İstanbul Belediyesi Karaağac Mezbık kalmıştır. bahası» damgası vuruluyordu. Bazı kaSanayi ilerîeyiş sergisi sablar, bu vaziyetten istifade ederek Gelecek sene şehrimizde ilk defa ola karaman etini kıvırcık, dağlıc ve sığırı da dana eti diye satmıya başlamışlardır. rak sanayi ilerîeyiş sergisi kurulacaktır. Belediye, bu hilekârlığm önüne geç Bu sergi yeni yapılacak daimî sergi binamek için dünden itibaren sıkı tedbirler sında açılacak ilk sergi olacaktır. Devlet O, herkesi susturan bir sesle haber almıya başlamıştır. Etlerin üzerine Mez bütçesine her sene konulacak tahsisat ve Fakat Şerife, ilk gördüğü dakikada baha damgası vurulmakla beraber hay muhtelif gelirlerle yapılacak olan bu serGülhaneli Hüseyne gönül verdi, bir neb verdi: ze işaret edildiği üzere, onu zorla mera Gelin eşini, eşi de gelini seviyor, vanın cinsini gösteren ayrı bir damğa gi binası için ilk defa bu sene iktısad Vemına ram eyledi ve uzun bir aşk devresi kırk yıl bir yastığa baş koyacaklar. Darısı daha vurulacaktır. kâleti bütçesinden 50,000 liralık tahsisat yaşadı. O sırada Hünkânn «mrini unut> tek yatanların başınal 1500 koyun geldi verflmektedir. Bu para ile istimlâk ve b muş gibiydı. Sonraları Hüseyni Seherden Belediyenin kurduğu Et şirketi tara şaata derhal başîanacakbr. Ve salına salına çıktı, pervasız adım kıskanmıya başlayınca o emri kendi he larİ4, seJâmlık. dairesine girdi. Yıllardan fından Seyhandan mubayaa edilen 1500 tlk miiracaaf*"""'"" sabına istifade etmek için hatırladı. SaK beri erkekler arasında dolaşmayı itiyad koyun, dün akşam şehrimize getirilmişYerli Mallar sergilerbin onuncusu ,te delinin asıl maksadı Seherle Hüseyni edinmişti. Yüzüne sevile sevile bakılır bir tir. Bugün Mezbahaya sevkedilecektir. Bu suretle piyasada mebzul miktarda et münasebetile bir kitab neşrolunacak ve jbirbirinden uzaklaştırmaktı. Buna hera kadın olmasına rağmen kahvehanelerde, [kendi aşkmı ortaklıktan kurtarmak, hem tekkelerde, kışlalarda, bekâr odalarında bulunmuş olacaktır. Getirilen bu ko bunda geçen on sene içinde bizde yoktan [de Hüseyni Nakilcinin gazabından ko dolaşıp durmasına hemen hemen hiç kim yunlarla piyasanm aybaşma kadar olan var olan sanayiin yükselişi, yerli malî ihtiyacı karşılanacaktır. tzmirden de propagandasının muvaffakiyeti ve sair trumak düşüncesile lüzum görüyordu. se ses çıkarmıyordu. Çünkü admı deliye fazla miktarda kuzu gelmekte olduğu sanayi hareketlerine aid malumat yer buÇünkü delikanlının Seherle sevişmesi de çıkarmıştı ve birçok gafil insan onun becihetle badema et sıkıntısı çekilmiye lacaktır. vam ederse Nakilcinin bir gün işi çakması şerî sefil hislerden sıyrılmış bir kâmil ruh cektir. Bu seneki sergi için ilk müracaat eden ve ağır işler yafjması muhtemeldi. Sehe olduğuna iman besliyordu. Kendisinin bir Halde yapılacak inşaat ve înhisarlar İdaresi olmuştur. Sergide bü rin nikâh altına girmesi ise o ihtimali bir iki ay evveline kadar kırmadığı koz kal yük bir paviyon kuracak olan Inhisar şimtadilat kat daha kuvvetlendiriyordu. ^ madığını söylemiştik. Lâkb yaptığı hovarMeyva ve sebze halinde bu sene bazı diden hazırlanmaktadır. Bu kadın, dolaşık yollardan yaptığı dalıklarda suç ortaklan hep Ocaklılar oltelkinlerle Hüseyni Seherden oldukça so duğu ve onların günahlan da bektaşi sırrı inşaat ve tadilât yapılması kararlaşmışDEMÎRYOLLARINDA ğuttuktan sonra kadmı tehdid etmeği fay gibi zümrevî bir kıskançhkla gizli kaldığı tır Bu tadilâta karşılık olmak üzere yeni sene bütçesine (30) bin lira tahsisat dalı görmüş ve düğün günü onun yanına için hakkmdaki iyi hükümler devam edip Otoray işletilecek yerler konulmuştur. gelmişti. Gelinin umduğundan çok da gidiyordu. Devlet Demiryollan idaresi, Edirne ha kolayhkla Hüseyinden vazgeçtiğbi Nakilcinin selâmlığına girişi de bu se Çamlara ârîz olan hastalık ile İstanbul arasında şimdi Kayseri ve Ada çamlarına ârız olan hastalıklarla İzmir şebekesi üzerinde bazı mevkiler görünce şüpheye düştü, kendine oyun ya beble edebe, âdete ve şeriate aykırı bir esaslı şekilde mücadele edilmek üzere arasında olduğu gibi otoray işletmeğe pılmak istendiğine zahib oldu ve bu sefer, hareket telâkki olunmadı, hatta alkışlarla Padişahtan aldığı ilham ile hareket ederek karşılandı. Haremde oldugu gibi orada Belediyece tertibat almmıştır. Yakmda karar vermiştir. Bunun için yeni otoraylar alınacak ve bunlar gelir gelmez Nakilciyi zehirleme teklifinde bulundu. da «Hünkâr Delisi» nin ayağında uğur faaliyete geçilecektir. işlemeğe başlıyacaktır. Bu suretle îs Şayed ve şayed bu teklif Seher tarafın seziliyordu, kendisine saygı gösteriliyor Propaganda tahsisatı tanbulla Edirne arasmdaki mesafe çok dan kabul edilirse ve Nakilciye zehir ve du. Şerife, hürmet görmeğe alışkm hayarttırılıyor süratle alınabilecektir. rilirse tutulacak yol da Deli Şerife için siyetli bir adam vakarile yürüdü, yüzüne Turizm işlerinin gittikçe inkişaf et Umum müdür şehrimizde şimdiden muayyendi. O, neticeyi haber yükselen tebessümlere sükunla mukabe mekte olduğunu gören Belediye, propaalır almaz Ocağa koşarak korkunc zor le etti ve doğru Nakilcinin bulunduğu sa ganda faaliyeti için geçen seneki tahsiDevlet Demiryollan Umum müdürü Ali Rıza Erem dün Ankaradan şehrimibanm karısı elile zehirlendiğini haber ve lona girerek onun yanıbaşma oturdu: sata daha bin lira zammetmeğe karar recek ve rakibesini parçalatacaktı. Lâkin (Arkast var) vermiştir. Galata rıhtımmda açılan Yol ze gelmiştir. Ali Rıza Erem burada bir cu salonunda tahsis edilen bir odanın kaç gün kalarak birinci ve dokuzuncu tefrişi için 938 bütçesine 800 lira tahsi işletme müdürlüklerinde tetkikat yapacaktır. sat konulmuştur. ŞEHİR ÎŞLERİ Etlere cins damgası da vurulacak MÜTEFERRtK Dr. Ahmed Fahri Berlin kongresine gitti Memleketimizin maruf doktor ve operatörlerinden ve Üniversite doçentlerin den Ahmed Fahri dün Avrupaya hareket etmiştir. Doktor Fahri 21 nisanda fierliride'iopfânacak olan Alman cerrahî kongresinde, Türkiyedeki verem cerrahisl tetkik..ve. tetebbularını .anlatacak, bu husustaki şahsî etüdlerini arzede cektir. Millî Sanayi Birliği umumî kâtibi Bir müddettenberi Ankarada bulu nan Millî Sanayi Birliği umumî kâtibi Halid Güleryüz, dün Ankaradan şeh rimize dönmüştür. Bazı sanayide görülen küçülme hareketi Teşviki sanayi kanununun doğurduğu bazı vaziyetlerden istifade ederek bir kısım sanayide görülen küçülme hare keti, bundan bir müddet evvel tetkik edilmişti. Bu hususta Ankarada da bazı toplantılar yapılmıştır. öğrendiğimize göre. halen büyük fabrikalardan alın makta olan muamele ve istihlâk vergilerinin küçüklere de teşmili için bir temayül vardır. Fakat kat'î karar, henüz verilmemiştir. Büyük deri fabrikalarmın mümes silleri, yarın Millî Sanayi Birliğinde bir toplantı yaparak vaziyet üzerinde tek rar görüşeceklerdir. Bu arada Ankaraya bütün sariayi mümessillerinden veya sadece dericilerden mürekkeb bir heyetin gönderilmesi ve bu işin kat'î şekilde halli yolunda tekrar teşebbüs lerde bulunulması dahi tetkik edile cektir. Almanyaya tahsile gîden gencler Galata kulesindeki düdük tesisatı Galata kulesinde öğle vaktini bildi ren düdük tesisatının ıslahı için bu sene 2560 lira harcanacaktır. Vizede terakki hamleleri Muharrem Feyzi TOGAY M. Prost ne vakit gelecek? Şehircilik mütehassısı profesör Prostun bu aym yirmi beşinde şehrimize gelmesi beklenilmektedir. Prost, geldikten sonra şimdiki proje etrafmda iş lemeğe başlıyacak, bu projenin teferrüatım ikinci ve üçüncü derecedeki yol ları tesbit edecektir. Boğazın Anadolu sahilinin projesi de hazırlanacaktır. Ziynet eşyasının teknik muayenesi Sandal Bedestenindeki Mezad idaresi için, elmas ve inci muayene eden son sistem aletler satm almacaktır. Şimdiye kadar Mezad idaresine getirilen elmas ve inciler, bir takım eski klâsik usullerle muavene edilmekte idi. Yol inşaat tahsisatı 938 malî senesi içinde, İstanbul yollarının inşa ve tamir işlerine daha fazla ehemmiyet verilecektir. Yeni bütçeye, bunu temin için 325,000 Gencler, hareketlerinden evvel kendilerini uğurhyanlar arasında lira tahsisat konulmuştur. Bozulan köpVizede yerleştirilen göçmen ailelerinden biri Millî Müdafaa hesabına Almanyanın liselerile deniz ve san'at liseleri mezun rülerin daimî masrafma karşılık oîmak üzere de tahsis edilen para, 35,000 limuhtelif şehirlerinde, muhtelif mahalle larıdır. Vize (Hususî) Birkaç yıl evveline arada Hava Kurumu yapısının da şehrîn rinde tahsil ve stailarına devam etmek Giden genclerimizin isımleri şunlardır: radır. kadar geri bir kaza merkezi olan Vize, yeni plânına uygun bir tarzda yeri aynüzere seçilen bu seneki askerî lise mezun Nuri, Ali, Mehmed, Orhan, Ömer, Sabbirdenbire canlanmış ve çok kısa bir za lacaktır. Yanlış haber! larından otuz genc, dün Romanya vapuri, Etem, Talât, Ali Sinan, Sami, SalâBazı gazeteler Tepebaşı tiyatrosu bi manda Lüleburgaz, Babaeski gibi moVizede büyük ve eski bir hamam varrile ve Köstence yohle hareket etmişlerdir. haddin, Muzaffer, Cemil Fikret, Galib, nasınm yerine beton yeni bina inşa e dern bir kasaba olmuştur. Elektrik, mez dır ki bu kıymetli eser 40,000 liraya miHarb sanayıi, havacıhk, deniz, harita dileceğini yazmışlarsa da bu doğru de baha, yeni ve modem otel, fidanlık, ve fen san'at kısımlannda ihtısas yapa İsmail, Samed, Izzet, Ahmed, Şinasi, ğildir. Yalnız, Gardenbann müsteciri park, göçmen mahallesi ve saire yapılan mar M. Alfa'nın kontrolu altında Belediyece yaptırılmağa başlanmıştır. Hacak olan bu gencler, icab ettirdiği müd Tevfik, Tahsin, Vahid, Mahmud. Bür Belediyeye müracaatle buradaki salaş yenilikler arasındadır. det kadar Alman\ ada kalacaklardır. han, Nejad, Abdurrahman, Fuad, Seyfi binanın tamirini ve yeni bazı tesisat vühaziran sonuna kadar mükemmel Şimdi de yeni bir Halkevi binasile mam cude getirmeği teklif etmiştir. Gencler Kuleli, Maltepe ve Bursa askerî ve Nureddin.., Atatürk heykeli başlamak üzeredir. Bu tarzda bitmij olacaktır. Atatürk köprüsü inşaatî Belediye, şehircilik mütehassısı Prostun plânına göre, Atatürk köprüsünün her iki başının alacağı şeklin krokisini hazırlamağa başlamıştır. Hükumetin Belediyeye yapacağı beş milyon liralık yardım parasınm bir kısmı buraya tahsis edilecektir. Cumhuriyet Nüshası 5 kurustnr Abone şeraiti Senelik Alü aylık Ücaylık Bir aylık Türkiye Haric icin icin 1400 Kr. 2700 Kr. 750 » 1450 » 400 » 800 » 150 m Yoktur