20 Nisan 1938 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

20 Nisan 1938 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

CUMHURÎYET POJ? Futboiümüz ve millî küme Yazan: NÜZHET ABBAS Antakyalı Tevfiğin muhakemesi Suçlu, bütün şahidlerin ifadelerini reddediyor L 20 Nisan 1938 Duymadıklarımız ve bilmediklerimiz Yavıız hırsız... Epey eskiden, başkanla ajan arasmda Bütün bu mütalealardan sonra oku doğan ve ajanm ağır basmasıle neticele yucu gayet tabıî olarak soracaktır: Ne Antakyada amcası Mehmed Saffeti nen bir mücadelenm netıcesi olan millî yapmalı? Hangi tedbire başvurmalı? öldürmekten maznun Tevfiğin muhake kümemiz ikinci yaşını sürüyor. Daha o Bence yapılacak iş oldukça basit, ramesine dün Ağırcezada devam edilmiş münakaşah günîerde de yazdığımız gibi kat tatbik sahasında biraz tereddüdsüz futbolumuzu kalkındırıcı bir tedbir olup olmak icab eder: Teklifım şöyle hulâsa tir. Dünkü celsede Antakya müstantikliği olmadığı tecrübe ile belli olacak millî olunabilir: tarafından ifadeleri alınan şahidlerin isküme müsabakaları hemen söyliyebiliriz 1 Millî küme maçlarını şild maçı tinabe evrakı okunmuştur. ki beklenen neticeyi verebilmek için her haline alarak çarpışmalar tasfiye yani Mehmed Saffetin hemşiresi Nedime şeyden evvel iş, gene millî kümeye giren kupa usulüne irca; istinabe suretile alınan ifadesinde şunları kuliib ve takımların hüsnüniyetine bağlı 2 Bölgelerde futbol faaliyetini söylemiştir: bulunmaktadır. Miisabakalan yapacak, millî kümeden evvelki halin fevkinde « Akşamüzeri köydeki bahçemizde alâka ve seyirciyl etrafma toplıyacak, teksif; kardeşim Mehmed Saffetle yemek yer elemanların oyuncular olduğuna ve o3 Gerek bölge lik maçlarını, ge ken Tevfık geldi. Elinde tabanca vardı. yunculardan da kulübler mes'ul olduğuna göre gene iş teşkilâtla değil; kulüblerle rekse kupa usulü oynanacak millî küme Kardesime seni öldüreceSim dedi. Benmaçlarını vaktinde başlayıp vaktinde bi den de kolumdaki bilezıklerimi istedi. bitiyor demektir. tirmek ve bundan scnra kalacak serbest Çıkanp verdim. Bilezikleri yerdcn al Geçen sene gördüğü daha fazla rağ zamanda da ecnebi temaslarına son de dıktan sonra iki el ateş etti, kardeşim vubete mukabil bu sene millî kümeye iştirak rece ehemmiyet vermek. rularak düstü. Bu sırada ışıklar sönmüşeden her üç mıntaka takımlarının bir isEsas hatlarını çizdiğirn bu program tü. Iki el daha ates ettikten sonra kaçtı. tisnasile daha zayıf kadrolarla sahaya Tevfiğin kardeşim Saffeti niçin vurduğudan şu faydalar has.l olacaktır: çıkmış olmaları millî kümeyi daha baş a) Bölgelerde halkın alâkasını çek nu bilmiyorum.» langıcmda kösteklemisti. Hele İstanbulda Bundan sonra sırasile hizmetci Naz tamamile beklenilmedik neticelerin ilk miş, taraftar kazanmış kulüblerin sırasına göre kendilerinden üstün ayni bölgeye miye, Dilber, Fehmiye, Ali ve daha birmaçlarda tahaddüsü işi büsbütün çıkmamensub kulüblerie I;k maçı yapmak im kaç kişinin ifadeleri okundu. za sokmuştu. Maznun Tevfik bütün bu ifadeleri Bugün için ortada mevzuubahis ufak kânları futbolun kalkınması bakımındaa reddederek: tefek teferruattan haric millî kümeyi kös çok faydalıdır. « Bunlar hepsi yalancı şahidlerdir, b) Millî künıe maçları bugün temin tekliyen amiller baslıca şunlardır: beni tanımazlar bile... İfadeleri kabul 1 Takımlarda müthiş bir istikrar etmekte olduğu fayda ve faalıyeti kupa etmivorum.» dedi. tarzında oynanan maçlarla da temin sızlık baş göstermiş olması, Heyeti hâkime, ayni şahidlerin eski edebilir. 2 Kuvvetten düşen takımların is karar mucibince ora Ağırceza mahkemec) Millî kümenin ihdasile faaliyetleri teksizlikleri, si tarafından yeniden ifadelerinin alm tenkis olunan, daha az ve daha gayrimü3 Maçlarda hemen her zaman u ması hususunda tebligat yazılmasına katevazin kuvvetlerin çarpışmaları şeklinde mulmadık neticelerle karşılaşılması. rar vererek muhakemeyi başka bir güne Bu üç mühim amile ilâve edilecek u maç yapan kulüblere büyük fırsatlar bah talik etmistir. faktefek yolsuzlukları da hesaba kata şolunur. cak olursak millî küme maçlanmn neden d) Ecnebi temaslarına ehemmiyet Saklanan kaçak eşya düştüğünü ve geçen seneki alâkayı uyan vermekle de gerek seyirci, gerekse fut Evvelki gün Kasımpaşada Camiike dıramaması sebeblerini kolayca anlamak bolcuların alâkası üç beş misline iblâğ o bir mahallesinde Mesçıd sokağında 9 kabil olur kanaatindeyiz. lunur ki oyuncuların oyun, seyircilerin de numarah kahvehanede bazı kimselerin Millî kümeden maksadm Ankara, îz alâka bakımından edecekleri istifade fev kaçak eşya sakladıkları haber alınmış ve bir araştırma yapılmıştır. Bu araş mir ve Istanbul futbolunu muntazam kalâde büyüktür. Kazanclı bir is surette karşılaştırmak, her üç bölgede de Millî küme maçlarını böyle bir prog tırmada kaçak ipekli ve yünlü kumaş larla İnhisara aid 7 tabanca fişeği ve kuvvetli tenrilî takımlar bulundurmak ram lehine tadilde zannetmem ki ne prenbir deste damgasız iskambil kâğıdı bugayesi olduğuna göre bunu başka kombi sip, ne de maddî bakımdan bir kayıbı lunmuştur. nezonlarda aramak da kabildir. Hatta ve mız olsun. Böylece bilâkis pratik bakımbelki de futbolumuz içm bu kombinezon dan gedikler arzetmekte olan millî küme Balıkesirde kütübhane işini daha fazla bozulmadan düzeltmiş lar daha faydalı ve hayırlı olabilir. Balıkesir (Hususî) Hususî muhaHangi sporda olursa müsabaka ve da ve ıslah etmiş oluruz ümidindeyim. sebe, Hükumet caddesinde iki oda, geniş NÜZHET ABBAS ha üstün takımlarla temas hiç şüphe yokbir salondan mürekkeb dört bin küsur liYeni bir kupa maçı tur ki o sporu yükseltecek tedbirlerin baralık bir şehir kütübhanesi yaptırmağa şında gelir. Bıttabi bu temaslarda inri , Mıntakamız futbol ajanlığı, millî kü karar vermiştir. zam, elde edilecek faydaları çoğaltacak me haricinde kalan birinci küme takımEdremidde tam devreli yeni bir ilk larıru bulundukları âtıl vaziyetten kuramillerdendir. mektebin bugün ihalesi yapılmıştır. Bu bir hakikat olmakla beraber bir tarmak için ortaya bir kupa koyarak ^ I• I ^ bunları karşılaştırmağa karar vermiş sokaklar birinin oyuncularını çok yakından tanı Yunanistan fuara iştirak danNevyork'ta kalabalığı az gencin şüptir. Futbol ajanlığmm bunun için gönbirinde, o civar halkı, üç yan takımlarda bu istifade yarı yarıya aderdiği teblıği aşağıya dercediyoruz:1 ediyor he uyandıracak bazı hareketlerini görüp zalmış demektir. Çünkü karşısındaki o Futbol ajanlığından: yuncuyu çok iyi tanıdığı için ondan öğİzmir (Hususî) Yunan hükumeti, zabıtaya haber vermişler. Bu üç gene, Bölgemizde yapılacak kupa maçlan Hariciye Vekâletimiz vasıtasile bu sene ortalık karardıktan sonra, bir lâğım ağrenecek birşeyi olsaydı, şimdiye kadar öğrenmiş olacağına göre, acemi oyuncu nın fikstürünü tanzim etmek üzere Bey de izmir fuarına resmen iştirak edeceğini zından giriyor, sabaha kadar oradan usta oyuncudan birşeyler kapamıyor de koz, Hilâl, İstanbulspor, Suleyma bildirmistir. Komşu ve dost devlet pavi çıkmıyorlarmış. Zabıta, halkm şüpheli niye. Topkapı ve Vefa kulüblerinin sa yonu için daha geniş tertibat almacaktır. gördüğü bu delikanlılan tarassud altma mektir. lâhiyetli birer murahhaslarını 21/4/938 izmir vilâyeti de, bu sene, paviyonda almış; fareler gibi lâğımda dolaşan bu üç Ayni zamanda şunu da nazarı itibara perşembe günü akşamı saat 18 de bölge esaslı tadilât yapmağa karar vermiş ve mahlukun, şehri berhava etmek için dinaalmak lâzımdır ki daha zayıf takım için merkezine göndermeleri tebliğ olunur. bunun için dokuz bin liralık tahsisat ka mit yerleştiren suikasdcılardan başka bir fayda veren bu temaslar daha usta takım Akşehirde pehlivan güreşleri bul etmiştir. Fuar komitesi, dekorasyon şey olamıyacağına hükmetmiş. için sırf bir antrenmandan ibaret kalır. Mayısın 28 ve 29 uncu günleri Akşehir işlerini daha mükemmel bir hale sokmak Hulâsa, üçü de yakalanmış. Fakat, Oyun bakımından bir istifadesi olmaz. de Kızılay kurumu menfaatine olmak maksadile, Avrupada muhtelif fuarlarda tahkikatın verdiği netice, hayretten her Bundan başka millî küme haricinde kalan kulüblerimizin müsabaka faaliyet üzere serbest ve yağlı pehlivan güreş ihtısas ve kudreti tecrübe edilmiş bir de kesin ağzını bir kanş açık bırakmış. leri tertib edilmiştir. Akşehir Kızılay korasyon mütehassısı getirecektir. Meğer, bizim delikanlılar geceleri lâleri de eski alâkayı muhafaza edememekkurumundan aldığımız bir mektubda ğımda altm arayıcılığı yapıyorlarmış. Lâtedirler. Bunlar ikinci hatta üçüncü dere500 lira mükâfat dağıtılacak bu güreş Konyada bir kanal ğım sularını kalburdan geçirmek suretile cede bir alâkaya bağlı kalmışlardır ki bu lere iştirak etmek istiyen pehlivanla her ay adam başma yüzlerce dolar kazatemizlettiriliyor nunla uzun zaman vaziyetlerini muhafa rın oraya müracaat etmeleri lüzumu za edip edemiyecekleri de şüphelidir. Konya 19 (Hususî) Ereğli mın nan bu lâğım kahramanlan, orada, altın bildirilmektedir. Bilhassa Istanbul, Ankara ve İzmir takası ziraati için hayatî ehemmiyeti o dişler, paralar, mücevherler, hatta çok gibi futbolu kuvvetli ırnntakalarda millî lan Alan arkının temizlettirilmesi işine kıymetli yüzükler, küpelsr, neler bulmakümeden haric kalan kmüblerin ilerleme başlamak üzere vali Ereğliye gitti. Sene mışlar! Yalnız bir şikâyetleri varmış: ve kalkmma imkânlan eskiye nazaran 30 nisana kadar devam edecek olan lerce temizletilmemiş olan bu kanaldan İş çok kazanclı amma, diyorlarmış, daha güçleşmiş demektir. Millî küme ha Çocuk Haftası içinde mektub, kart taşan sular etrafta bataklık yapmakta, ricinde kalan kulüblerin millî kümeye ter ve telgraflarınıza Çocuk Esirgeme sağlığı bozmakta, bu yüzden de arazisini an şu koku olmasa! Maamafih, zabıta, üç delikanhyı kafi etmeleri için geçen sene vazolunduğunu kurumunun şefkat pullannı yapıştı sulayacak kâfi su bulamıyan köylüler aişitip görmek nasib olmıyan otomatikman rmız. Siz de fakir, yoksul yavrulara rasında bazı vak'alar olmaktaydı. Kana nunun himayesi altına almağı ve kokudan lın temizlenmesile 100,000 dönümden kurtarıp kokusuz bir yere kapatmağı ih terfi meselesi de bu işte esaslı bir tedbir bu suretle yardım ediniz. fazla arazi sulanacaktır. mal etmemiş. olamaz. Hindistanın Pen cab eyaleti köyle rinden birinde, fakir IBaştaraft 1 inct sahıfede] muhafaza edeceği kanaatini vermekte bir köylünün kulü Oğleden sonra akdedılen ikinci celse dir.» besi tutuşmuş. Ora de Kadreanu hükumeti devirmek teşeb *** larda .telefon, tel büsünü reddederek eski Başvekil profe graf ne gezer. A CUMHURİYET Romanyadakî sör Yorga'ya şahsına karşı yaptığı hü damcağız, alelâcele Demir muhafız teşkilâtı, bir faşist teşek cumlardan dolayı gazeteler vasıtasile ceiki satır bir şey karakülüdür. Bu teşkilâtın reisi olan Kodrevab verdiğini söylemiştir. lamış: «Atnan, de anu, uzun boylu, sert bakışlı, iradesi Eski Başvekil profesör Yorga şahsî miş, çabuk yetişin, evim yanıyor!» Pukuvvetli bir adamdır. Kodreanu, bundan müddei mevkiini işgal edıyordu. sulayı bir hayır sahibinin eline tutuştur 15 sene evvel Yaş Unıvcrsitesinde okur Mahkeme, iki tarafı dinledikten sonra muş, kendisini ata bindirmiş, itfaiye ka ken Lehıstan ve Rusyadan gelen Yahudi saat 19,35 te kararını vermiştir. Bu kararakolu istikametmde selâmetlemiş. akını karşısında Yahudi aleyhtarhğına ra göre Kodreanu altı ay hapse ve 2000 başlamıştır. O zaman gürültüsü ve karıBuraya kadar, hâdise, Hindistanda ley para cezasına mahkum olmuştur. şıklığı hıç eksık olmıyan Yaş şehrinın a * cereyan edebilecek normal bir hâdise. İş, Tevkif ve takib edilenler sayisini temine memur olanlar, ilk fırsatta itfaiye karakolunda karnryor. Hindli, itBükreş 19 Son zamanlarda yapı Kodreanu'yu tevkif etmişlerdir. ı faiye ha geldi, ha geliyor diye bekler dururken, meğer itfaiye çavuşu izinli imiş. lan tevkifler, yarıresmî bir membadan Dayaktan ve işkenceden kurtulunca, Tam karakol kapısmdan çıkarken eline tasrih edildiğine göre, iki nevidir. Bun Kodreanu, bir tabanca almış, ve o sırada tutuşturulan pusulayı masanın üstüne bı lardan bir kısmı ellerinde gayrimeşru su da tekrar bir mahkemeye sevkedilmistir. rakmış, yerine nöbeti alan çavuş da pu rette silâh bulundurduklan için tevkif Fakat muhakeme başlamadan evvel Yaş sulayı görmemiş, o günkü rapora: «Şaya edilmislerdir. Bunlar hakkında adlî ta sehrinin polis müdürü, Kodreanu'yu şidkibata başlanmıştır. 150 kişiden ibaret nı kayd vukuat yoktur» demiş, geçmiş. diğer kısım ise halkı heyecana düşürecek detle tokatlamış, şimdiki mevkuf reis de Beş ay sonra, harikzede Hindli, köybeyanname dağıtmi' olmalarından dolayı polis müdirile yanmdaki iki polisi tabanlünün el üşüntüsü ile yar.sını ateşten kurmevkuftur. Bunlar hakkında ise tahkika casile yere sermiştir. O zaman, bütün tarmağa muvaffak olduğu yarım evinin Romanyanın Kodreanu lehme ayaklan « ta devam olunmaktadır. önünde melul ve mahzun düşünürken, umasile baslıyan bu büyük hâdisenin mu« Tevkîfatm sebebi zaktan, pürtelâş itfaiye arabalan sökün Bükreş 19 Son günîerde yapılan hakemesi, hududda kücük bir kasabada etmışler. Efrad, evin önünde inmiş, tertitevkifatla Demir Muhafızların tenkil yapılmıs ve Kodreanu beraet kararı al * bat almağa başlamış. İtfaiye çavuşu ile mıştır. Bundan sonra Fransaya gitmiş, Hindli arasmda şöyle bir muhavere geç edilmelerinin sebebi, gayrikanunî surette ıki sene sonra da memleketine dönmüştür, silâh ve fesadcuyane risaleler ve yazılar miş. Çavuş sormuş: İşte Kodreanu, Demir Muhafız teşkilâtıbulundurmak ve tevzi etmektir. (a.a.) Yangın nerede? nı o zaman yapmıştır. Son kozları değil mi? Hangi yangın? Teşkilâta ilkönce Bükreşin gene üni « Paris 19 Romanya hâdiselerinden Bu pusulayı sen yazmadın mı be behseden Donadiö, Epok gazetesinde di versitelileri girmişlerdir. Grup genişlerkeıi adam? Evim yanıyor diyorsun! o zamanki Başvekil Duka Romanyada yor ki: H a a ! Evet! Amma, benim evim « Romanyada bir hükumet darbesi Hitler prensiplerinin yayılması için bu beş ay evvel yandı. teklikesi bertaraf edilmiştir. Fakat Demir teşkilâtı dağıtmışhr. Fakat çok geçme * I Çavuş Hindliye, ateş saçan, gazub muhafızlann son kozlannı oynamış olduk den Duka öldürülmüştür. gözlerle baktıktan sonra şöyle çıkışmış: lan söylenemez. Kral Karol için yapılaO günden sonra gittikçe kuvvetleneri Evin beş ay evvel yandı da, ne di cak daha çok şey vardır. Fakat gösterdi Demirmuhafız teşkilâtı, bugün gene daği enerji, memlekette nizam ve sükunu ğıtılmıştır. ye şimdi haber veriyorsun be herif? Demir muhafızlann reisi 6 ay hapse mahkum oldu ROMANYADA DÜNKÜ TEVKİFAT Bursada seri bisiklet yarışlarının dördüncüsü yapıldi r~ Bursa (Hususî) Federasyonun ter takib ettiler. Birinciliği Acar îdmanyur « tib ettiği bisiklet müsabakalannın dördün dundan Bekir kazandı. Kendisi bu me* cüsü 50 kilometrelik bir mesafa dahilinde safeyi bir saat 46 dakikada katetti. Ikin* bu hafta yapıldi. Koşu, yağmur ve ça ciliği Kemal, üçüncülüğü Faruk, dördün* murlu bir havaya rağmen Gemlik şosesi cülüğü Akınspordan İhsan, beşinciliği ge« üzerinde ve Bisiklet Federasyonu asbaş ne Akınspordan Kadri aldılar. kanı Cavidin de nezareti altında iyi bir Alınan neticenin fena îıava şartlarîna derece ile neticelendi. Müsabakayı Bur rağmen çok güzel olduğu görülmüştür. sa bölgesi asbaşkanı îhsan Celâlle bisik Yukarıdaki resim müsabıklardan bir grulet ajanı Süreyya otomobil ve bisikletle pu Gemlik yolunda göstermektedir. Şefkat pulları * J Ankarada evvelki gün yapılan futbol maçmda Ankaragücü Genclerbirliği muhtelitinin Först Viyena takımını yenöiğini yazmıştık. Yukarıki resim iki takımı bir arada göstermektedir. icabından fazla kalmağa başladığı za leti zannettim. man, ikimizin de, farkına varmadan, hanBiletin üstündeki tarihi ve locanin nugi tatlı meyle doğru kaydığımızı anlıya marasını gayriihtiyarî okudum, Bunu o bildim ve doğrusu, bunun farkına vardı kurken de, hususî bir ehemmiyet vermiş ğım zaman da, memnun olmadım değil. değiîdim. Fakat, tam o esnada, kocam Bende, esaslı ve mahiyetini anlıyamadı bileti aldı ve yazıhanesinin gözüne sak ğım bir değişiklik hasıl oimuştu. Mağrur layıp kilidledi. Bunu, zâhiren gayet lâ> Mukbile Nusret, aşkın hudud tanımadı kayd bir şekilde yaptıkten başka, benimğını ve aşkı, gene bir kocadan öğrenme le konuşmağa da devam ettiği için hâdinin çok zevkli olduğunu itiraf mecburiye senin gözümden kaçması, aklımda yer etmemesi lâzımdı. Halbuki, öyle olmamış, tinde kalıyordu. bileti masanm üstünden alıp çekmecesiFakat, iradelerimizin, son bir hamle ne kilidlemesinden ibaret bu basit hare ile birbirine meydan okuması ve çarpışmaket, bende, tamamen yabancısı olduğum sı mukaddermiş. Mukadderatımıza hâ bir yığm his uyandırmıştı. Hiç münase kım olan tesadüf, bizi iyiden iyiye münbeti yokken yüreğimde canlanan bu şüpkadı etmeden evvel, hissiyatımızı bir kere helerin sebebi neydi? daha tecrübeden geçirmek ve bu hissiya Bileti benden kaçırdı, diye düşüntın hakikî kuvvetini bize göstermek isti düm, ben görmiyeyim diye sakladı... yordu. Her zaman gördüğünü, işittiğini çabuSık sık birlikte «okağa çıkmağı âdet ecak unutan hafızam biletin numarasmı, dinmiştik. Kâh, gündüzleri gezmeğe veya ve tariruni niçin sıkı sıkı saklamıştı. ahbab ziyaretine, kâh geceleri tiyatroya 8 numaralı loca... gidiyorduk. Diye düşünüyordum. Sonra, birden Bir gün, Yusuf Haddadın yazı oda bire, beynimde çakan bir ışık ve onun sında otururken, masasınm üstünde du aydınhğı içinde bir fikir: ran bir loca bileti gözüme ilişti. Bir müd Bilet, on beş gün evvel alınmış! dettenberi onunla beraber sokağa çıkma Bu kadar ehemmiyet verilmesinin sebebi ğa alışık olduğum için, bu bileti de, ge ne olabilir? ne birlikte gideceğimiz bir tiyatronun bi(Arkası var) Ask ve macera romanı : 5 0 KOCAM Nakleden: Hamdi Varoğla Bu akşam döneceksiniz... Fakat Muhakkak olarak gideceğimi öğrendiği zaman ağzından bir tek şikâyet sözü yann? Yann da, dedim.O müthiş tehdinasıl çıkmadıysa, ümid veren sözlerim de, memnuniyetini gösteren en ufak bir ha dinizden sonra artık gidebilir miyim? rekete onu sevkedemedi. Yalnız, içinden Elimi daha kuvvetli sıktı ve sualinde gelen bir hararetle canlılaşmağa baslıyan ısrar etti: gözlerinde bir ısîaklık farkeder gibi ol O korkulu tehdid olmasa sahiden dum ve kirpiklerinin ucunda beliren bu gidecek miydiniz? yaş damlası, onun söyliyebileceği sözlerin Zannederim gıdecektim. hepsinden daha fazla, yüreğimi deldi. Dedim. Fakat gözlerim onun gözlerile Ona doğru atıldım: karşılaştı ve bakışlannın sıcak alevi kar Dönüp geleceğım, inanınız bana, de şısırjda, yüreğime bir ezginlik çöktüğünü dim... Sizi görmeden gıdecektim. Görü duydum. yorsunuz ki elimden gelmedi... Sizi görKararımı hakikaten tatbik edebilecek dükten sonra da, işte gideraiyorum. ve ondan uzaklaşabilecek miydim acaba? Yazıhanesinin yanında oturmuş, ba Arzu ve iradenin, bazı işlerde kâfi gelşımı koluma dayamış, heyecanımı ve te mediğini birdenbire düşünerek bütün essürümü gizlemeğe çalışıyordum. Yusuf cür'etimi kaybettim. Başım yere doğru Haddad elini uzattı, benim elimi tuttu. eğildi... Artık, istesem de istemesem de onun malıydım. Onun yanmda geçirdi Yavaş sesle sordu* ğim müşterek hayat ayları ve arzum hiîâfına olarak onun ihdas ettiği yakmlık vaziyeti, beni kendisine ebediyyen bağlamıştı. One doğru eğilen omuzlarımın üstünde evlilik boyunduruğunu ilk defa olarak hissediyor, o zamana kadar kabul etmek istemediğim manevî bağı ilk defa olarak benimsiyordum... aramızda suitefehhüm ve münakaşa mevzuu kalmamıştı. Hiçbir fikrime muhalefet etmiyor; ne söylesem, ne yapsam mü nakaşasız kabul ediyordu. Ne yalan söyIıyeyim, bu derece kuvvetli bir uzlaşma hüsnü niyeti karşısında, ben de kocamla münakaşa ihtiyacı duymaz olmuştum. Ne o, ne de ben, uzlaşmamıza tekaddüm eden elim saatlerin bahsini etmiyor duk. Şimdi, onun yanında, gülmek cesaretini gösteriyor, duyduğum veya gördüğüm gündelık hâdiselerı ona anlatmaktan, kendisile lâübali şekilde konuşmaktan çekinmiyordum. Kocam anlattıklarımı dinliyor, hatta beni söyletecek bahaneler icad ediyor, hayatıma ve düşüncelerime gitgide daha fazla sokuluyordu. Kocamla benim aramda temiz bir arkadaşjık olduğunu söylemiştim. Halbuki, münasebetlerimizi tam olarak anlatabil mek için bu tabir kâfi değildir. Evinde ebediyyen oturmağı kabul ettiğim andan itibaren Yusuf Haddadın, bana, kelimenin bütün manasile kur yapmağa başla dığını söylemek daha doğru olur. İlk önceleri, bu alâkasının âşikane mahiyetini kavrıyamamıştım. Elimi lüzumundan fazla zaman avucunda muhafaza etmeğe, yahud belime dolanan kolu orada XXIV Aradan, hep biribirine benziyen birçok günler geçti... Binbirine benziyen, fakat daha az kasvetli günler! Kocamla aramızda zımnî bir anlaşma hasıl olmuş gibiydi. İlk gündenberi bizi ayıran insiyakî itimadsızlık, temiz bir arkadaşlık duygusu içinde eriyip kaybolmuştu. Yusuf Haddadın bakışlannda, huzursuzluk veren o eski keskinlik yoktu. Benim gözlerim de, onun hareketlerini, evvelki gibi öfkeli bir taıassud altında tutmuyordu. Gerçekten bir sükunete kavuşmuştul. Hareketlerimizi, sözlerimizi, vaziyetlerimizi, müşterek bir hayatm tatlı sükun ve teslimiyeti içinde birleştiriyorduk. Onun yanında kalmak suretile, üzerimde sahib olduğunu iddia ettiği kocalık hakkmı zımnen kabul etmış olduğum içm