22 Nisan 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

22 Nisan 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

22 Nisan 1939 CUMHURIYET İ S Mİ Naciye Zehra Turgud Sıtkı Tahsin Nazmi Hüseyin Süleyman Salim Zühtü Üzeyir İ. Hakkı ' A. Fikri Ekrem Celâl Osman İhsan Hikmet Nazım M. Zeki Salim Suphi Abidin Receb Adil Mahmud Hamdi Alâeddin Cemil Sülevman Nizameddin Orhan Semseddin Münif Ali Kemal Samim îzzet Hisse taahhüd ettiği zamanki adresi Memleket hastanesi hemşiresi. Trabzon Cudibey mektebi muallimi. Trabzon Boztepe ilk mekteb muallimi. Trabzon Belediye sıhihye memuru. Tarsus İstiklâl mektebi muallimi. Tavşanlı Komiser muavini. Tire Polis. Tire Kaymakam. Tirebolu Esbiye tapu kâtibi. Tirebolu Tahsil memuru. Torbalı Muhasebei H. M. Muhasebei H. kâtibi. Ulukışla Hazine vekili. Urla Orman memuru. Urla Orman memuru muavini. Urla * Zabıt kâtibi. Urla Gül mektebi muallimi. Uşak Varidat kâtibi. Yozgad Salmalı vergi kâtibi. Yozgad Baytar müdürü. Yozgad Hükumet tabibi. Yüdızeli Nahiye tapu memuru. Yüdızeli Zar köyü mekteb muallimi. Yusufeli Umraniye tapu memuru. Zara Baytar mücadele kâtibi. Ankara Iktısad V. mütehassıs mütercimi Yüksek Ziraat, Baytar Mek. sürveyyanı. Ankara Yüksek Ziraat, Baytar Mek. sürveyyanı. Ankara Hariciye V. ticaret işleri müdürü. Ankara Hariciye V. Konsolosluklar müfettişi. Ankara Hariciye V. mütercimi. Ankara Hariciye V. dosya memuru. Ankara Hariciye V. levazım mubaya memuru. Ankara Hariciye V. konsolosluk işleri 3 üncü kâtib'. Tokyo Büyükelçilik müsteşarı. Ankara Sofya Elçiliği başkâtibi. Ankara Adliye V. müfettişi. Ankara Ceza işleri müdür muavini. Adliye V. Ankara Adliye V. ceza işleri tetkik memuru. Ankara Adliye V. zat işleri kâtibi. Ankara Dahiliye V. vilâyetler İ. U. M. 3 üncü Ş. kâtibi Nümune hastanesi ayniyat mutemedi. Sıhhat V. Nümune Hast. asistanı. Sıhhat V. Ankara Emniyet U. M. şube 3 müdürü. Ankara Askerî F. U. Sa. Al. Ko. No. 6. Ankara Askerî F. U. M. fen ve iş. 6. Ankara Askerî Fb. U. M. kimyageri. Ankara Tesviyeci ustası, Askerî F. U. M. Ankara Askerî F. U. M. tesviyeci ustasi. Ankara P. T. T. Vüâyet kayıd kalemi sınıf 1 münakele memuru Ankara P. T. T. telsiz atelye şefi. Ankara P. T. T. U. M. fen müfettişi. Ankara Fabrika mütehassısı. Seyrisefain î. Seyrisefain İ. Bandırma vapuru ikinci kaptanı Seyrisefain İ. Zanguldak vapuru ihtiyat Mz. kaptanı Seyrisefain İ. Büyükada 109 No. kapı memuru Seyrisefain İ. kontrol başmemuru Kadıköy vapuru süvarisi. Seyrisefain î. Seyrisefain İ. Kocaeli vapuru kâtibi Tahlisiye U. M. zat işleri mümeyyizi Tahlisiye U. M. 136 No.lı sandal efradı. Tahlisiye U. M. fener ikinci posta kaptanı Tahlisiye U. M. Anadolu mmtakası kâtib ve mutemedi Üniversite müderrisi. İstanbul Çamlıca kız orta Mek. depo memuru. îstanbul • îst. erkek muallim Mek. müdür ve M. ve tedrisat usulü muallimi Çemberlitaş orta mekteb türkçe muallimi ' Kadıköy orta Mek. riyaziye muallimi. Sıtma mücadele şube tabibi. Ceyhan Dörtyol şube tabibi. Sıtma mücadele sıhhat memuru. Ankara İlâhiyat F. muallimi. îstanbul Av vergileri muhasibi. İstanbul Üniversite hukuk tarihi müderrisi. İstanbul Tıb F. dahiliye müdürü. îstanbul İst. Müftiliği başmüsevvjdi. îstanbul Diyanet işleri levazım kâtibi. İstanbul Galata Paket gümrüğü muayene memuru Galata İthalât gü. mutemedi. Galata îthalât G. sınıf 1 ambar memuru Galata îthalât G. başmuayene memuru İthalât G. sınıf 2 ambar memuru. İstanbul No. 8 İst. gümrükleri kâtibi. İstanbul No. 55 îst. gümrükleri mıntaka memuru. İst. No. 256 İst. G. muhafaza M. muhafaza memuru No. 286 îst. G. muhafaza M muhafaza memuru No. 333 îst. G. muhafaza M. mufakaza memuru İ. G. muhafaza M. 853 muhafaza memuru G. î. G. sınıf 3 ambar memuru. İstanbul Posta T başmemuru. îstanbul İ. î. İnhisarı Rize muhafaza memuru Yusufeli memuru. îçkiler inhisarı İçkiler î. Tahrirat kâtibi. Samsun > Ordu başmemuru > Merzifon memuru » Giresun tahrirat kâtibi » Depo ve satış memuru. Mersin, » mukayyidi. Mersin > tahrirat kâtibi. îzmit » Fen memuru. Konya » Mukayyidi. Konya » muhafaza memuru. Konya » merkez muhafaza M. Kayseri » daktilosu. Kayseri » muhafaza memuru. Kastamonu > îzmir imalâthaneler M. > İzmir imalâthaneler muhasibi » muhakemat mukayyidi. İzmLr > İzmir tahrirat kâtibi > İzmir muhafaza memuru > İzmir muhafaza memuru » İzmir muhafaza memuru » İzmir muhafaza memuru > İstanbul muhasibi » îstanbul tahrirat kâtibi > İstanbul tahrirat kısmı daktilosu > İstanbul imalât memuru Muhafaza kâtib ve mukayyidi. İçkiler İ. îst. îçkiler î. muhafaza mmtaka memuru. İstanbul > satış kısmı depo memuru. îst. Muhakemat esas mukayyidi. İçkiler î. İst. İçkiler İ. bandrol memuru. îstanbul Gazianteb müdürü. • Gazianteb mukayyidi Gazianteb memuru Maraş tahrirat kâtibi Kütahya depo memuru Erzurum tahrirat kâtibi. Erzurum Hınıs memuru Erzincan depo memuru. Erzurum Karaköse başmemuru muhafaza memuru. Diyarbakır Osmaniye memuru. Diyarbakır Veznedarı. Bursa Bahkesir muhafaza memuru İ S M İ Hisse taahhüd ettiği zamanki adresi Celâl » Aydın tahrirat kâtibi Asım » Aydın mukayyidi Muharrem » Aydın muhafaza M. » Aydm Denizli müdürü Hüsevin H'"«nr Nuri > Aydm Denizli muhasib ve veznedarı Osman Nuri ifozgad muhafaza memuru. İçkiler Refet tçkiler İ. Tahrirat kâtibi. Çankırı H. Mahir • Çankırı depo memuru » müfettiş muavini. İstanbul Abdullah Naim > stajyeri. îstanbul Sedad » başmurakıbı. îstanbul Tahir Kevkeb » mukayyidi. İstanbul M. Rakım İ. Hakkı » depo memuru. İstanbul Atıf > stajyari. İstanbul Salâhaddin > imalât Ş. müdür muavini. îstanbul Sırrı Fabrikalar memuru. İçkiler. îstanbul Hilmi îçkiler İ. fabrikalar memur muavini. îst. Asaf » şarab depo memuru. İstanbul îbrahim Manastır Tuzla süvari kolcusu. Sıvas Tuz f. Tuz î. Serhal M. Siird Mehmed Vehbi Hüsnü Of. Tuz î. M. Samsun Ömer Faruk Araklı Tuz î. kantarcısı. Samsun Rize Tuz î. memuru. Samsun Halıl Nuri Tuz İ. Çamaltı memlehası amele başkâtibi. İzmir Hamdi Foça Tuz î. ambar memuru. İzmir Tütün î. Muhakemat memuru. Trabzon Kadri Tütün İ. Polathane muhakemat Me. Trabzon Bahaeddin Temel Hulusi » Gümüşane memuru. Trabzon M. Nuri » Malatya Adıyaman müdürü Adıyaman ambar memuru. Malatya tütün L Ahmed Kâhta memuru. Malatya tütün Bekir Sıtkı Ünye memuru. Tütün î. Samsun Sabri Tütün î. Ordu ambar S. M. Sülevman Kâmil > Yalvaç memuru. Konya Yakub > Sicil müdürü. Kocaeli Şevket > satış memuru. Karamürsel. Kocaeli A. Celâl > Geyve ambar memuru. Ahmed » Ambar memur muavini. Hendek Saban » odacısı. îzmir M. Zıhni » Seydiköy Z. M. îzmir H. Naci » Akhisar satış memuru Yakub Beyazıd odacısı. Tütün î. İstanbul Yusuf Kân Tütün İ. satış memuru. îstanbul Kâzım » muhakemat kâtibi. Zonguldak Bekır Fikri > Kars muhasibi M. Fehmi > ambar memuru. Erzurum Selim > Posof memuru. Erzurum Sevf eddin » Kağızman memuru. Erzurum Sabri » Sicil memuru. Edirne îsmail » sergardiyanı. Edirne M. Nuri » Mecidiye S. M. Edirne Tahir » Tekirdağ veznedarı. Edirne Hamdi » Tekirdağ bey'iye M. Edirne Rifat » Ş. 2 muhasibi. Diyarbakır Ahmed > Savur memuru. Diyarbakır H. Fehmi > kantarcısı. Bursa Paik Bitlis başmuhasebecisi. Tütün. Bitlis H. Cahid Tütün î. Gazianteb müdürü. Adana H. Hüsnü > U. Md. müfettişi. îstanbul Tahsin » U. Md. müfettişi. İstanbul Ferruh » tetkik âmirliğinde. İstanbul Mehmed Ali » şube 4 masa âmiri. îstanbul ..... Nuri S. 1. sevk memuru. Tütün 1. U. M. îstanbul Sadık S. 1. kereste ambar kâtibi. Tütün î. U. M. îst, Rauf Kuruçeşme deposu 1 No. vezin kâtibi. Tütün Nafiz Kabataş deposunda depo memuru. Tütün î. U. M. Basri Pasa Kabataş deposu mutemedi. Tütün î. U. M. İst, Ferik Dervis Pasa SC. 322. 26 SN. 1 Ahmed 8 inci S, marangoz. SC. 324. 3. SN, 31 D. Ki. Yzb. Hüsnü SC. 1. 108. SN. 76 Şevket S. 6 muamele memuru. SC. 322. 3. SN. 124 1 Mlz. Muhiddin SC. 341. 48. SN. 198 Haydar Deniz miralayı. SC. 381. 12. SN. 374 Abdullah S. 6 kamacı ustası. SC. 98. 2. SN. 392 Haritacı Mithat Kay. SC. 319. 173. SN. 405 Mehmed Osman S. 6 Askerî memuru. SC. 314. 6. SN. 436 Yusuf Tayfur S. 7 Askerî memuru. SC. 326. SN. 447 Hidayet Çengelköy As. orta mekteb tarih muallimi. SC. 566 Hikmet Konya küçük zabit mektebi muallimi. SC. 577 Nuri Topçu Yzb. SC. 330. 80. SN. 656 M. Nuri Topçu Kd. Yzb. SC. 330. 25. SN. 679 Yakub Ömer Deniz Kd. Yzb. SC. 1343. SN. 692 Topcu Yzb. Nafiz SC. 326. 10. SN. 711 Enver Topçu Yzb. SC. 333. N. 4. SN. 732 Mustafa S. 6 marangoz SC. 98. 1. SN. 749 Nazım Piyade kaymakam. SC. 313. 377. SN. 755. Yusuf Ziya Piyade Bnb. SC. 317. 233. SN. 758 Nuri Hekim Kay. SC. 329. 84. SN. 784 Osman Levazım Kd. Yzb. SC. 331. 554. SN. 920 Mehmed SC. 335. 32. SN. 939. Piyade Yzb. Pjvade 1 Mlz. Şerafeddin SC. 331. 641. SN. 942 Ahmed Topçu Yzb. SC. 330. B. 34. SN. 1065 Ali Riza Piyade Yüzbaşısı. SC. 329. 109. SN. 1300 İsmail Hakkı Eczacı Kd. Yzb. SC. 327. 10. SN. 1337 H. Hüsnü Piyade miralayı, SC. 311. C. 202, SN, 1339. Piyade Bnb. Ziver SC. 319. 298. SN. 1343. Aziz Piyade Mlz. SC. 929. 42. SN. 1363 Basri Piyade binbaşı SC. 323. 197. SN. 1376 Ö. Adü Topçu miralayı. SC. 314. 21. SN. 1387 Ziya Baytar Bnb. 334. 21. SN. 1400 Fikri Hayri Piyade miralayı. SC. 319. 45. SN. 1446 Tevfik Topjçu Bnb. SC. 324. 6. SN. 1547 Fikri Topçu Yzb. SC. 334. 8. SN. 1550 S. 7 hesab memuru. SC. 335. 6. SN. 1552 Ruhi S. 6 marangoz, SC. 321. 1. SN. 1557 Hüseyin S. 5 muamele memuru mahallinde SN. 1575 Şevket Lito ustası. Ücretli. SN. 1576 Regaib Çengelköy askerî lisesinde muallim. Ücretli Musa Kâzım Çengelköy askerî lisesinde muallim. SN. 1745 Cevad Hekim Kay. SC. 317. C. 56. SN. 1821 Mustafa Piyade Bnb. SC. 320. 432, SN, 1870 Sabri Piyade zabit vekili. SC. 1152. SN. 1878 Cezmi Sabri Piyade zabit vekili. SN. 1553, SN, 1879 Kemal Piyade zabit vekili. SC. 1353. SN. 1881 Piyade zabit vekilL SC. 1330. SN. 1880 Sabri Piyade Yzb. SC. 323. 87. SN. 1986 Salih Hekim Miralayı. SN. 318. 38. SN, 2149 Hüseyin Topçu Bnb SC 320. 33. SN. 2161 Bahaeddin Piyade 1 Mz. SC. 337. 263. SN. 2286 Adnan Cahid Levazım zabit vekili. SN. 380. 75. SN, 23808 Mustafa Levazım zabit vekili. SC. 380. 80. SN. 2309 Kâmil Piyade 1 Mlz. SC. 336. 217. SN, 2372 Piyade Mlz. SC. 926, 56, SN, 2375 İhsan Levazım Bnb. SC. 323. 45. SN. 2520 Şefik Piyade Yzb. SC. 331. 606. SN. 2562 Hüseyin Enver Suvari Yzb. SC. 337. 49, SN. 2593 Faık Piyade Miralayı. SC. 320. 60. SN. 2597 Erkânıharb Miralayı. SC. 325. 57. SN, 2683 Kemal Piyade Kd. Yzb. SC. 331, 384, SN. 2709 Murad Piyade Kd. Yzb. SC. 329. C. 399, SN, 2557 M. Sabri S, 6 kamacı. SC. 308. 10. SN. 2773 Mehmed Topçu 1 Mez. SC. 928. 14. SN, 2835 Hikmet Piyade Binbaşısı. SC. 319. 475. SN. 2890 Sadık Piyade Kay. SC. 316. 309. SN. 3095 Tahsin Topçu Kay. SC. 316. 8. SN. 3096 Hamdi Piyade Binb. SC. 317. 234. SN. 3120' Ali Şefik (Deüamı 10 uncu sahifeie) Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasından: Aşağıda isimleri ve adresleri yazılı hissedarlarımızın biran evvel Bankamıza müracaatle kat'î hisse senetlerine aid muamelelerini ikmal ettirmeleri lüzumu ilân olunur. ÎSMİ Necib îbrahim Hikmet Ziya Yusuf Ziya Hüsameddin Şerafeddin Ahmed Tevfik Riza Hamdi İzzet Fikret Said Abdülkadir M. Seyfeddin Tevfik Zihni • Hüseyin Muhtar M. Cemal Kemal Hâmid Muharrern İsmail Gaffar Memduh Ali (Haydar Fahri M. Ali Rifat Hüseyin Hüsnü Mahmud Saffet Hâmid n Sadık Şaim Tekin İbrahim Hakki İbrahim Naci Mehmed Şevket Selim Nuri Hulusi Seyfi Mustafa 1 IMlz. Mehmed Ali Tahsin Hamdi • Cemal Ali [Riza Murad Nuri ' Naim İ. Hakkı Şükrü Mehmed Mehmed Talât M. Cemal Ali Riza A. İFuad Emin Muhiddin Nihad Çullu oğlu Tayyar Ahmed Emin Kemal Dr. Tahsin Cemal İsa A. Rifat Tahsin Ahmed Hamdi Edib « Naci î. Hakkı Süleyman Ömer Mehmed Ali Abdullah Abdullah Muhiddin Agâh Nureddin Osman Bekir . Riza Yzb. Kerim Zehra Leman Necmeddin Hasan Hulusi Durmuş Halim Şevket Abdülnafi Lâmi Necati Arif Osman Hüsnü H. Hüsnü Murad Hulusi S. Sırrı Tahir Halid Hayri Esad Hasan Hüseyin İlyas Hikmet Hüseyin Hüsnü Mehmed Sabri Hâmi Hakkı Receb Emin Mürvet Kadir Lutfi Ramazan Fitnat Hüseyin Murar1 M. Nuri Ratib M. Tevfik Bürhan Ali Remzi Hisse taahhüd ettiği zamanki adresi Zabıtai Belediye müfettişi. Kastamonu Şehir Yatı Mek. müdür ve muallimi. Kayseri Belediye kabilesi. Kırklareli Mahkeme azası. Kırşehir Polis. Kocaeli Tapu müdürü. Kocaeli Meclisi idare kalemi başkâtibi. Konya Kadastro hâkimi. Konya Kadastro heyeti kâtibi. Konya Merkez ziraat kâtibi. Konya Altıntaş nahiye müdürü. Kütahya Müstantik. Kütahya Zabıt kâtibi. Kütahya Nafıa Fen memuru. Kütahya Yollar 1. Nafıa Başmühendisi. Kütahya Maliye veznedarı. Kadirli Kaymakam. Kâhta Malmüdürlüğü tahsildarı. Karaburun Tahrirat kâtibi. Karaburun Oiman muhafaza memuru. Karacabey Karsanti varidat kâtibi. Karaisalı Varidat kâtibi. Kavaklı Müstantik. Keban Tahrirat kâtibi. Kızılcahamam Muhafaza memuru. Kuşadası gümrüğü Gümrük muhafaza memuru. Kuşadası Gümrük muhafaza memuru. Kuşadası Kırık köyü muallimi. Lüleburgaz Jan. Takım. K. Mlz. evvel. Malatya Trahom mücadele tabibi. Malatya Maliye varidat müdürü. Malatya Polis. Malatya Kadastro baş fen memuru vekili. Malatya Adliye başkâtibi. Malatya Eytam müdürü. Manisa Hükumet tabibi. Manisa Maliye daire 15 tahsildarı. Manisa Tahsil memuru. Mardin Orta mekteb muallimi. Mersin Muhasebei H. tahsildan. Muğla Muhasebei H. tahsildarı. Muğla Baytar müdürü. Muğla Jandarma Bl. kumandanı. Muğla Muhasebei H. tahsildan. Marmaris Belediye reisL Marmaris Jandarma Bl. kumandanı. Mazkird Kaymakam. Mazkird Türnük nahiyesi müdürü. Merzifon Evkaf veznedarı. Merzifon Evkaf tahsidan. Merzifon Küllük gümrük muayene memuru. Milâs Küllük gümrük muhafaza memuru. Milâs Küllük gümrük muhafaza memuru. Milâs Göncek muallimi. Mudurnu Kabilbaba köyü muallimi. M. Kemalpaşa Muhasebei H. tahsildarı. Mutki Nüfus kâtibi. Mutki Nafıa fen memur muavini. Niğde Beydili nahiyesi tapu memuru. Nallıhan tstiklâl mek. muallimi. Nazilli T. C. Müddeiumumisi. Nazilli Varidat memuru. Nazımiye Sıhhat memuru. Nazımiye Jandarma 1 Mlz. Ordu Sıhhat ve İç. M. müdürü. Ordu Frengi mücadele sertabibi. Ordu Encümeni Vilâyet azasmdan. Ordu Belediye Reisi. Ordu Ulubey nahiyesi müdürü. Ordu Kodahor nahiye müdürü. Of Frengi M. T. merkez sıhhat memuru. Orhanen Malmüdürü. Ovacık Muhasebei H. memuru. Ödemiş Kızılcahavlu muallimi. Ödemiş Varidat tahakkuk kâtibi. Ödemiş Belediye zabıta memuru. Ödemiş İtfaiye memuru. Ödemiş 3 üncü daire tahsildarı. Ödemiş Vâiz. Pazar Maliye tahsildarı. Pervar' Liman Reisi. Rize Nüfus müdürü. Rize Memleket hastanesi hastabakıcısı. Samsun Memleket Hast. hastabakıc^ı. Samsun Mahkeme azası. Siird Merkez jandarma dairesinde. Siird Kız yatı mektebi muallimi. Siird Zabıt kâtibi. Sıvas Polis serkomiseri. Sıvas Polis komiser muavini. Sıvas Posta memuru. Sıvas Tapu kâtibi. Sıvas Aygır deposu müdürü. Sıvas Hükumet tabibi. Sandıklı Sarayköy Malmüüürü Malmüdürü. Savur Muhasebei H. tahsildarı. Seferihisar Muhasebi H. memuru. Seferihisar İmam ve müeyzin. Seferihisar Tahsil memuru. Seferihisar Nüfus memuru. Seferihisar Baytar. Seydişehir Tahrirat kâtibi. Seydişehir Nüfus memuru. Seydişehir Çavuş nahiye müdürü. Seydişehir Çavuş nahiye tahrirat kâtibi. Seydişehir Mübaşir. Seydişehir Mübaşir. Seydişehir Mübaşir. Seydişehir Muhasebei H. süvari tahsildan. Seydişehir Muhasebei H. süvari tahsildarı. Seydişehiı Tahsildar. Seydişehir c Tahsildar. Seydişehir Tahsildar. Seydişehir Tahsildar. Seydişehir Tepecik mektebi muallimi. Simav Seyyar sıhhat memuru. Siverek Muhasebei H. tahsildarı. Siverek Musahoca Mek. muallimi. Soma Muallim. Soma Zabıt kâtibi. Söğüd Malmüdürü. Suşehri Hususî Muhasebe memuru. Şarkî Karaağac İlk mekteb muallimi. Şavşat Edirne mmtakası İskân memuru. Tekirdağ Sevki Salâhaddin Nuri Talât Rauf Celâl Osman M. Faiz Muhiddin Tureud Bahri İbrahim Hakkı Rahmi Osman Yahya Refel Emin Zeki Nureddin Nuri Abdürrahman Hasan Mehmed Emin Sami Hüsevin İsmail Hakkı Harun İsmail Hakkı İsmail Hakkı İbrahim Fahri Ahmed Hayri Nazım Dursun Mustafa Hikmet Muzaffer Sami Nasid Sıdıka Hıfzırrahman Osman Cemal Abbas Hilmi Faik Sadeddin Niyazi Halil Halid Mustafa Nuri Yusuf Ziya Alâeddm Ahmed Esat Rüstü Galib Naci Nimet Ali İhsan Hakkı Rıfkı İzzet İ. Hakkı Mustafa Ziya Rıfkı Mehmed Ali Yusuf Kenan Ahmed Hakkı Servet Cemal Mahmud Cevad Azmi Ali Riza İ. Yekta Mahmud Cemal Bekir Sıtkı Yasar İ. Hakkı Mukbil Avni M. Hilmi Hulusi Cemal Esref Said Vehbi Salâhaddin Salih Yasar Hüseyin Avni Murad Sükrü Kadri Ziya Sadan Mustafa Zeki Mustafa Hamdi İbrahim Necdet Bürhan eddin Akif Osman Nuri Hasim M. Sadık Seyfeddin Suzi Necdet Osman Hatem Nabi Hüsevin Hüsnü Tank Remzi İshak Osman Osman Fevzi