31 Mayıs 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 5

31 Mayıs 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 5

Mayıs 1934 31 ar KS cz! > İN AN Bu sanatın sırrıdır Adliyede uzun zaman muhabir. lik yapan bir arkadaş arasıra gör düğü ve işittiği şeyleri anlatır. İç- lerinde cidden çok güzelleri var- © dır İşte son anlattığı: — Geçen gün birinci cezada bir kâra hırsızlığı davası görülüyordu. Mıhkeme kapısma kadar elleri ke lepçeli getirilen maznun, arkasın - da iki jandarma ile, sırası gelince İçeriye alındı. Hâkim malüm olan mallorini sordu. Kısa kısa cevap « lar alınıyordu ve umumiyet itiba- tiyle bütün söyledikleri böyle bir kasa hırsızlığı yapmadığı idi. Hâkim çok kurnaz hareket etti. Şaşırtma suallerinin birinin arka- sından: — O halde dedi, anlat bıka- İm şu kasa hırsızlığı nasıl yapı lir?, Maznun: — Çocuk musunuz reis bey, de di, Hiç kasayı nasıl soyduğumu anlatır mıyım? Mesleğin esrarı bildirilir mi; sonra bize ne kalır? Sevap verdi. — Baha, mektepte bir çocuk kı sana benzediğimi söyledi. — Ya.. Sen ne dedin? — Da İavvetli dat, / Diktmtör.. (Baş tarafı 1 nci sayıtada) lan Sovyet heyeti murahhasasınm #imdi silâhların kısmen tenkisi sis- İsmine iştirake amade (olduğunu ildirmiş ve demiştir ki: “Halen, Briand - Kellog misakı Da rağmen, komşu devletlerin hu- nda muhasemata girişen ba X devletlerin milli siyaset gayele- "İni tahakkuk ettirmekten ibaret bu usulün tatbikine şahit olu- Yöruz,. Sulhun kurtarılmasında a kadar olan devletlerin silâhsız - İnme meselesinde evvelkinden de da fazla tereddüt eseri göstermele- > hayret edilecek bir şey var dır?., M. Litvinof, bazı heyeti murah- Müaların silâhlarm şimdiki hadle- Tinder, yukarı arttırılmamsını y& şilen teklifle iktifa edeceklerini Wzetmekte ve fakat, hakiki © bir kontro usulüne müracaat edilme" se şerâiti hazıra altında böyle teahhüdün herkes tarafnıdan late tatbik edileceğine inan: Wi ge için müşkül olduğunu tedir. M. Litvinof diyor ki: “Proğramlarında başkasma ai çaların fethi gayesini takibe elekler muvacehesinde e hattı hareket me - İ mevzuu bahsolmuştur.,, . de gr — Müsaade ederseniz, şu iskem leyi hanıma takdim edeyim. Yanlışlık Bir gazete muharriri bir gün matbaayı asmıya karar “vermişti. Karısına dedi ki: — Ben yarın evde kalacağım. Onun için sen gider; gazeteye te- lefon edersin, hasta olduğumu, yattığımı söylersin. İ Muharrir evden çıktı. Karısı, kendisine tenbih edilen şeyi can| kulağı ile dinlememişti. Binaena -| leyh, kocası evden çıkıp gittikten! epey sonra telefona koştu. | Gazete idarehanesinin telefonu çaldığı zaman muharrir de matba- | ada bulunuyordu. Karısı kendisine tenbih edildi- Ne diyebilirdim; benden da-| gi gibi söyledi: — Ben, dedi, ... Beyin refikasr Yazısız hikâye Ç j HAB kş pe ER — Akşam Postâsı Ağaç tohumu Kadın daha yeni evlenmişti. Her gün, çantasında evinin gün * delik ihtiyaç listesi olduğu halde çarşıda, pazarda dolaşır ve bun - dan garip bir zevk duyardı. Bir gün, gene çarşıya çıkmıştı. Bir iki dükkân gezdikten sonra bir çiçekçi ve tohumcu dükkânına girdi. — Bahçemde birkaç ağaç yetiş- tirmek istiyorum, dedi. Bana bir az tohum verir misiniz?. — Hay hay efendim, buyurun! Dükkâncı bunu O söyliyerek bir kutu dolusu tohum uzattı. | — Peki.. Bunlar hakkında ba « na teminat verebilir misiniz?. — Tabii madam! — Bu ağaçların boyu uzun ve göğdeleri kalın olacak değil mi?, — Evet madam.. — O halde kökleri de kuvvetli ve sağlam olacak.. -- Elbette Madam. Dükkâncınm bu son cümlesi üzerine madamın yüzünü bir mem nuniyet rengi kapladı. — O halde, dedi. Hemen bir de salıncak ısmarlıyayım.. Mazer ersen remsamereereea yım, Kendisi hasta yatıyor, Bugün matbaaya gelemiyecek. Bu haberi alan tahrir müdürü hayretle orada bulunan muharri - rin yüzüne baktı: — Ayol, dedi. Karın telefone e- i diyor, senin hasta yattığını söylü- yor. Muharrir bu söz üzerine kızar- dı: — Hay allah iyiliğini versin, dedi, ben ona yarin telefon etme sini söylemiştim, Anlamamış.. M. Litvinof son seneler zarfın * da bazı memleketlerde vuku bu lan hadiselerin konferansa doğ - rudan doğruya gayesine vusul ve bir mukavele tespiti imkânmı ver miş olduğunun açıkça | tanınması daha cesurane bir hareket olup ol- mıyacağını sormaktadır. Her halde, Sovyet heyeti mu - rahhasası silâhsızlanma meselesi hakkındaki hattı hareketini değiş tirmemekte ve diğer devletler ve bilhassa Sovyet Rusyanm komşu - ları tarafından kabul edilecek her hangi bir silâhsızlanma © plânın kabule amade bulunmaktadır. Bir mukavele elde edilebilmek için hemen tekmil devletlerin mu: vafakati lâzımdır, Ve bir tek bü- yük devlet dahi bu işin âkim kal- mâsına sebep olabilir, Buna mu- kabil, emniyet tedbirlerine vasıl o) mak için ittifak elzem değildir, © suretle ki, muhalif devletler bu - lunsa dahi, bu hal (diğerlerini, emniyetlerini arttıracak tedbirler tesisi icin bağlarını daha ziyade sıkılaştırmaktan hiç bir suretle me netmumelidir. M. Litvinof emniyet meselesi - nin konferansa yabancı olmadığı” nı bildirerek, sulhu veya Briand - Kellog misakını bozanlara Nİ şu veya bu cezayı derpiş eden tek- li M. Litvinofun mühim bir teklifi lifler yapılabileceğini söylemiş ve demiştir ki: “Bu iş, evvelce Fransız heyeti murahhasasının teklif ettiği misak lar nevinden mıntakavi ayrı mi - saklarla itmam edilebilir, Fakat bu nevinden emniyet tedbirleri mev - zuu babsolduğu zaman, istisnasız bütün devletlerin hukuk müsavatı ne şüphe ve ne de tereddüdü mu - cip olmamalıdır.,, M, Litvinof, konferansın bütün devletlerin emniyetini muhafaza - ya ihtimam edecek daimi bir or - gan haline kalbedilmesini — teklif etmektedir. Konferans, milletler cemiyetinin bir organı olmakta de- vam edecek ve cemiyete daha siki bir surette bağlı olacaktır, İstanbul ikinci icra memurlu- ğundan: Mahçuz ve paraya çevrilmesi mukarrer bulunan üç bin beş yüz liralık gayri mübadil bonoları 6/ 6/934 tarihine müsadif çarşamba günü saat 10 ilâ 11 de İstanbul es ham ve tahvilât borsası önünde &- çık arttırma suretile satılacağın - dan talip olanların mezkür gün ve saatte mahallinde hazır buluna - cak memuruna müracaat'arı ilân olunur, (148) Galatasaray atletleri iştirâk etmiyorlar tuluş senesini Yarın son maçını yapacak olan Zeki Rıza Bey Yarın Fenerbahçe — stadında canlı bir gün yaşanacaktır. Klüp, kuruluşunun yirmi altın- cı senesini kutluluyor. Bu müna - sebetle takım Viyananm en kuv - vetli takımlarından biriyle çarpışa cak, ayni zamanda da Zeki Rıza Bey, son maçını yapıp futbole ve- da edecek. Bütün bunlardan evvel Stad - yuma konan Gazi Hazretlerinin heykelleri merasimle ( açılacak, klüp heyeti idaresinden bir zat nu tuk söyliyecek, Zeki Rıza mera - simle futbolü terkedecek ve takım kaptanlığını Fikrete tevdi edecek ve sonra da maça başlanacaktır. Yarınki maçlardan evvel Ro - bert kollej atletizm müsabakala - rının finali de yapılacaktı ve bu müsabakaların daha zevkli ve bey nelmilel bir mahiyet alması için Vi yanadan ve Yunanistandan bazı! atletler davet edilmişti. Fakat son dakikada öğrendiğimize göre Ga» latasaraylı atletler bu müsabaka “| lara iştirak etmekten © vazgeçmiş bulunuyorlar. Bu iştirak etmemek kararı da bir çok sebeplertahtında verilmiş- tir ki temin edildiğine göre bunlar alâkadarları arasında çok ciddi ve mühim telâkki edilecek birer mahi yet taşıyorlar. Rober Kollej mü - sabakalarını şimdiye kadar Rober| Kollej sahasında yapılması, Gala- tasaray klübünün bu vaziyet üze- rine yaptığı müracaatlara cevap verilmemiş bulunması bu sebeple- rin başında gelmektedir. Galatasaray atletlerinin bu mü- sabakalara girmemeleri her şey - den evel müsabakaların lezzetini ve cazibesini kaybettirecektir. Çünkü Galatasaray atletleri de- mek Semih gibi, Mehmet Ali, Hay-| dar ve Besim gibi şampiyonlar ve rekortmenlerden mühim bir kısmı demektir. Galatasaray klübünün tebliği şu dur: “Rober Kollej atletizm tertip heyetinin evvelce bildirmiş olduğu! muz veçhile 1 Haziran cuma günü Kadıköyünde yapılacak atletizm müsabakalarına, klübümüze bu hususta evvelce hiç bir müracaatta bulunulmadığından atletlerimizin iştirak etmiyecekleri görülen lü- zum üzerine ilân olunur.,, Zeki Rıza bundan yirmi üç se-| Yarın Fenerbahçe yirmi altıncı kur- kutlulıyacak Galatasaray atletlerinden Semih Bey ne evvel futbole başlamış o za - manlar klübünün 3 ncü, 2 nci ve nihayet birinci takımında yer ala- rak senelerce maç yapmış ecnebi takımlarına karşı muvaffakıyetli oyunlar oynamış ve takımına şe - refli galibiyetler kazandırmıştır. Zeki bu müddet zarfında takımı- nm kaptanlığını yaptığı gibi bir - şok kereler de milli takım kaptanı olmuştu. Zeki bütün bu seneler zarfında binden fazla maça işti - rak etmiştir, Fenerbahçe Spor Klübü Riya- setinden: , Gazi Hazretlerinin müsaadei mahsusalariyle stadımız dahiline dikilen Gazi heykelinin küşat res- minin icrası ve 26 nci yıl dönümü» müzü kutlulamak vesilesiyle ha - zırlanan büyük spor bayramı için Viyanadan davet edilen F. C, Vi- en takımı perşembe sabahı gele - cek ve cuma günü ilk maçını Fe » nerbahçe stadında klübümüzle ve pacaktır. 1 — Maç tam saat 1730 da başlıyacaktır. 2 — Hakem Kemal Helim bey- dir. 3 — Biletler: Bilâistisma açık tribünler 50, kapalı tribünler 100 kuruştur. Numaralı yerler 200 ku- ruştur. 4 — Bu maçlar için serbest du- hul varakaları muteber değildir. Bilet ve davetiyesi olmiyanlar sta da giremezler. (Bundan resmi ü- niformali tayyare ve denizaltı za- bitanı müstesnadır). 6 — Bu maçtan evvel saat 14 te Yunanistan ve Viyanadan g olan 8 atletin iştirakiyle atletizm müsabakalarının finalleri yapıla- caktır. ? Güreş müsabakaları Bu akşam Galatâsaray in» de serbest güreş müsabakaları ya- pılacaktır. Bu müsabakalar teş - | vik mahiyetinde olduğundan klüp lerde kayıtlı veyahut kayıtlı olmı- yan, profesyonel, ve amatör bütün güreşçiler iştirak edeceklerdir. Güreş federasyonu, klübün gü reş şubesi açması dolayısıyle bir kadirşinaslık olarak, merkezi u - mumice takdirname ve madalya i le taltiflerine karar verdiği güreş- çilerin madalyalarının bu akşam güreşlerden evvel tevziine karar vermiştir.