20 Temmuz 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

20 Temmuz 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Tarini Terdikai (U7 © Karadeniz Korsanları © Zataytiki | ” Müellifi: Zshak FERDİ — Niçin çekiniyorsunuz, beye- /i Rüstem başmabeyincinin oda-| sında böyle bir tecavüze uğrıyaca- | ğını hiçbir zaman tahmin ede- mezdi. Silâhşorlardan biri ağzını sıkıca kapamıştı. Rüstemi — sürükliyerek zemin katımda bir bodruma atmışlardı. Rüstem teşrifatçı Nuri Rüstemin biraz daha haklr buluyordu. Bodrumda bir müddet şaşkınm şaş- kın ve mütehayyir etrafma bakın- dıktan sonra kendi kendine söy- lendi; — Keşki eve kadar gidip karı- mı ve çocuğumu görseydim de, ondan sonra saraya gelseydim. Rüstem o geceyi bodrumda ge- çirdi. Akşam üstü kendisine biraz yemek ve su getirmişlerdi. Bod- rum kapısı önünde silâhlı bir nö- betçi vasıtasiyle bir mektup gön- | dermiş ve başına gelen bu felâ- ketin sebebini sormuştu. Mahmut paşanın kendini arata- cağından emin olan Rüstem Bey © gece sabaha kadar uyuyama- mıştı. Bodrumda ne yatak vardı, ne de yatacak bir yer. Rüstem topra- Wfin üzerine uzandı.. Ve karan-| lıkta sabaha kadar düşünerek va- kit geçirdi. Rüstemi neden bodruma atmış- lardı?, Bu bir sırdı.. Bu hâdisenin es- rar perdesini kaldırmak — zamanı Bey -| def şüphelenmekte şimdi kendini | | rak başmabeyincinin gelmişti. Haremi hümayunda yeni terbi- 'edilmekte olan Zerefşan hanr- lstanbuıl Liı.nan. Şîrketinden: Çimento sanayiinde kullanılan toz halindeki antrasit kömürle-! rin boşaltmasında iş'arı ahare kadar beher tonundan 20 kuruş alına- gağı ilân olunur. ASTTANENEEETTEİİSE EEEDEETETTTTTTİDENDEZİZND ETERDETTİTDEDEL EÜTELETTETİTTEENDEZNMDDUNİTTUN ZN Istanbul gümrükleri baş müdürlüğünden; Cümhuriyet Merkez Barkasına bedelleri yatırıldığı halinde kon- tenjanın istirdadından ve son tevz iatta da kontenjan sırası ıılı-:ıeıııo- sinden dolayı gümrükten çekilmey en ve bedelleri de Bankadan geri almamayan İtalya eşyası için İstanbul gümrüklerine gümrük beyan- namesi veren tüccarların beyanna melerile ait oldukları gümrüklere üç gün zarfında müracaatları ilân istanbul Sultanahmette Kabasakal ma hallesinde Kemer sokağında kâin arsa kiraya verilmek üzere müzay edeye konulmuştur. Talip olanlar şeraiti anlamak üzere her gün, müzayedeye girmek için de 3 İiralık Eelediyesi maefendi, kendi hizmetine verilen ; İkbal ismindeki Çerkeş cariyesini mabeyinci Nuri beye göndermek için fırsat arıyordu. Zerefşan hanımefendi bir gün | İkbali yanına oturttu: | - Şu Nuri beyle bir. mesele hakkında mahrem olarak görüp mek iştiyorum. Sen arasıra baş- mabeyincinin dairesine geçiyor - sun., Nuri beyi gördüğün zaman kulağına iğilip de benim kendisi- le görüşmek arzu ettiğimi söyle- yiversen ne olur, İkbalciğim! İkbal saf ve temiz — kalpli bir kızdı. Hanımının arzusunu is'af etmek için o gün bir fırsat bula: dairesine geçmişti. Nuri Bey, o gün, bir tesadüf e- seri olarak başmabeyincinin oda- sında yalnız oturuyordu. Nuri bey İkbali görünce: — Kimi arıyorsun?. Diye sordu. İkbal yavaşça ya- nına sokuldu: — Sizi arıyordum, beyefendi! — Beni mi?,. Nuri bey haremi hümayunla te- mas etmekten çekinirdi. İkbal gülerek ilâve etti: — Korkmayınız beyefendi! Ben Zerefşan hanımefendinin cariye- siyim. Hanımefendi sizinle biraz görüşmek istiyor. M m Postası 20 Temmuz 34 fendi?, tulmuş gibi kekeliyordu: — Allah aşkına buradan git sa, derimi yüzerler. den bir şey soracaklar! — Kabil değil. Beni mazur haneye ihanet edemem! hal tavrını değiştirmişti. mefendi bu hakaretinizden çok müteessir olacaktır. Siz galiba kendisinin ne kadar kindar bir kadın olduğunu bilmiyorsunuz !, sözleri karşısında duraladı.. Ta - ten de çekiniyordu. — Vallahi bu gece korkulü rü- ya görmüştüm. Rüyamın hakikat olacağından korkuyorum. Maa- mafih kendilerini rencide etmek istemem. Emir ve arzularına her zaman için boyun iğmeyi bir şe - ref addederim, İkbal kışa aklı ile Nuri Beyi çok çabuk yola getirmişti. Vakit Nuri Beyin rengi sapsarı oldu. — Aman yavrum! Benim başı- mı belâya mı sokacaksın! Haydi, kimse görmeden buradan uzak- Taş! Umum Müdürlük olunur, (4048) ilânları geciktirmeden sordu: Nuri Beyin, korkudan, dili tu-| * F ; numaralı poviyonkırd yavrum! Benim Zerefşan hanıme- || fendiyle görüştüğümü — duyarlar- : — Efendim, hanımefendi siz - görsünler. Böyle bir mülâkat be-|!! nim başımı yiyebilir. Zen zatı şa- |f İkbal, Nuri beyin tatlılıkla yo- la gelmiyeceğini anlayınca, der-|fi — Pek âlâ! dedi, ben gidiyo- rum., Fakat, emin olunuz ki, hanı- |(© Nuri bey İkbalin bu l.elıdilkir| mamiyle menfi bir cevap vermek- | # — Ne vakit geleceksiniz?. — Ne zaman arzu ederlerse.. — Bu akşam yemekten evvel. R ee ti ' y Fatihte Altay mahalle ve cad- desinde 105 numaralı hanede mu- kim Seyyit Ef, Muhibe H. tarafından Fatih Altay mahalle ve caddesinde 105 numaralı hanede mukim Seyyit E.| aleyhine açılan boşanma davasın- da ikametgâhmın meçhuliyeti ha- sebile ilânen vaki tebligata rağ- men mahkemeye gelmediğinden giyabında muhakemeye başlanmış ve tahkikat zabırtnamesi kıraat ve davacı isticvap olunmuş ve işbu muameleden bahsile gıyap kara- rının 15 gün müddetle ilânen teb- Tiği karargir olmuş ve bu bapta müttahaz gıyap kararı dahi mah- keme divanhanesine tebliğ kılın- mış olduğundan tarihi ilânın fer- dasından itibaren 5 gün zarfında itiraz etmediği ve yevmi tahkikat olan 7- 10- 934 Pazar günü saat 10 da yeni postahanede İstanbul Asliye mahkemesi Altıncı Hukuk dairesinde tahkikat hâkimi huzuru- na gelmediği takdirde bir daha teminat akçesi makbuzu ile 22/7/ 934 Pazar günü saat on dörde ka-| mahkemeye kabul edilmiyeceği d'ır Eminönü Kaymakamlığı ve Belediye Şubesi Encümenine müra- Sergi müddetince tenzilatlı satış! * 20 Temmuz jğğ' & Kumaşları bu paviy onda teşhir ediliyor b MAMİERGAZMÜĞANARİEEEİREKENNEER NTT KARYOLA l karyolalarının envar Lâke, bronz, nikei ve çocuk çeşidini ucuz fiatla Istanbul Rızapaşa yokuşunda 66 No. Asri mobilya mağazasınd bulabilrsiniz. Te'efon : SİVRİSİNEKLER TEHLİKELİDİR 43407 AHMET FEVZİ ... ONnları FLİT ile öldürünüz: Sivrisineklerin acıiklı ısırışı ek3t” riya Hummayı vo ölümü intad eder, Adi ve teşirden âri haşarat öldürücü mayilerin Istlmali 110 sivrisineklerin kaçmalarına 80* bebiyet verir ve Binneticesınna' ve hayatınızı tehlikeye koymut olursunuz. Buna maydan verm? mek için FLİT dört harfll F-i todarik adiniz.Siyah kuşaklı ve ker resimli sarı tenakelere dikkâ* ve onları musirren talep ediniz: tebliğ makamına kaim olmak üze- Unuml Deşesü : VÜL KREPEN, İstanâi, Gülata, Voyyodu Han No, | re ilân olunur, ŞATRETİĞTTEÜ T ÇS (3650) caatları. Yeyızma p yYayy epteyye A eI Yirmi defa mükemmel traş olduktan sonra bardakta bileyerek tekrar tekrar yalnız bir adet H ASAN ı7 âş blçâğ ilc Aylarca Traş Olmak Mümkündür Bu fevkalâde Hasan traş bıçağının Üy'e meziyetleri — vardır ki saymakla tükenmez, Bir aet Hasan bıçağının, bir, iki, üç, dört ".' maralı gayet keskin tarafları vardır. Her bir numara ile beş gün arka arkaya sıra ile traş olunuz ve birnumaralı taraf körlenmeden izindi numaraya geçmeyiniz, Birden dört numaraya kadar bıçakla lâakal yirmi defa traş olursunuz. Sonra alelâde bir bardağın içi toparlek | rafına Hasan traş bıçağını kuvvetli sürterek eskisi kadar keskin bir hale ifrağ mümkündür. Bu suretle yalnız bir adet Hasan traş blî’r ile aylarca huzur. ve'neşe içinde traş olacaksınız. Hasan ismine ve Markasına Dikkat. — Bir Adedi Beş Kuruştur. Hasan Ecza Deposu. Toptancılara Tenzilâ'|