25 Ekim 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

25 Ekim 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

| > ii | si lâzımdır. “ &n giç, tamı Yücujy, > en iy neşredil. temi. ER e veren o- ©: Cin mayi Fon Na Ve Vaysmüller yenikiayrıadamdır İlk çevirdiği “Tarzan” filmiyle he» men kendisini tanıtan Conni Vaysmül- ler'in eski bir yüzücü ve şampiyon ol- duğunu biliyorsunuz. Genç aktörlerde sporcu ve erkekçe vasıflar aranmağa | başladığı bir devirde sinema hayatma | başlıyan bu artist yakında elbise ile — sialüm ya şimdiye kadar orman - | (© da yarı çıplak rollerde görülmüştü — bir film yapacakmış.. it Sinemada tesadüfler pek çoktur; | Conni Vaysmüller de “Tarzan” rolü. İ ne bir tesadüfle seçilmiştir, Bu filme senaryosunu veren eserin © sinemaya nakli imtiyazını almış olan şirket “Tar zan” rolünü yapacak birisini uzun u- zadiya araştırmış, fakat bulamamıştı. Bu sırda Kaliforniyada bulunan Vays- müller rejisörlerden birinin nazarı dik. | | katini celbederek (kendisi stüdyoya çağırılmış, bir tecrübe filmi çevril - | miştir. Bu tecrübe İyi netice verince kendisi bir mukavele ile şirkete bağ- lanmıştır. Sinema perdesinde (o gördüğümüz Conni Vaysmüller ile hakiki hayatta» ki Vaysmüller arasmda dağlar kadar fark Tulunduğunu da söylemek lâ - | zım,. Sinemada o, türlü türlü canbaz. | | lıklar yapan, atlayan, koşan, sıçrayan, ganlı bir adamdır. Kendisine serbest. liğin bir timselini görürsünüz, Fakat hakiki hayattaki Vaysmüller büsbü - | tün başka, mahcüp, hatti tenbel biri- | dir. Karısı Lupe Velez ile beraber ka - | tahalik yerlerde bulunduğu sırada ka- rısmın yanımda uslu bir çocuk gibi o- | turur; © biraz hoppaca bir harekette | bulunduğu zaman »es çıkarmak şöyle dursun, kulağı çekilmiş bir çocuk gibi kızarır, bozarır; âdeta ağlıyatak gibi /Birbirine bazeLir| | Küçük Haberler | * Lupa Velez ve Conni Vaysmöl- ler Londraya gitmişlerdir. Orada bir müzik Helde numara yapmaları ihti. İ mali vardır. * Lilyan © Harveyin Amerikada mentüp olduğu şirketle kavğa et ve başladığı bir Filmi de Yüğiğe bırak- tığı malâm.. Gelen son habere göre “Sarışın rüya!” şirketle (o barışmıştır; yakındı ni bir filme başlıyacaktır. * Silviya Sidney (o Çinli rolünden sonra da şimdi Amerikanın yerli aha- Tisinden bir “Kırmızı derili kadın” ro- lü yapacaktır, Silviya bunun için Ro- şöz dağlarında kırmızı derili denilen yerli ahali arasında üç hafta kalarak yaşyışlarını, âdetlerini tetkik etmiş - tr. * Klod Farer'in “Yeni adamlar” &- seri filme alınıyor. Mümessiller: Ma- ri Bel ve Harri Bor'dur. * Şimdiki “Saray,, sinemasınm ye- rinde bulunan eski “Lüksemburg” si- nemasınım altı yedi sene muhtelif fa- sılalarla sık sık gösterdiği filmlerden “Köngsmark” Fransız rejisörü Leons Perre tarafından tetkrar sinemaya a- Imacaktı, Fakat altı milyon frank ka- dar tuatcağını tahmin ettiği bu fil - min masrafını o verecek sermayedar bulamadığı için bu işten vazgeçmiştir. * Gabi Morley, tenor Jorj Til ve Arman Bernaro “Paris kapılarında” adir bir film çeviriyorlar. *İngiliz romancısı H, G, Vels'in “Müstakbel hayat” eseri rejisör Alek- | sandr Korda tarafından ( filme alma: caktır. * Alman rejisörü Eriç Langin Ho- | livutta çevirdiği ilk filmin adı © Se - yahat” tır. * Emir Yanniks'in meşhur eseri “Aşk uğurunda katil” filminin rejisö- rü Düpont şimdi Amerikadadır; ora- da büyük bir film çevirmek için bazır- lanıyor. * Bir kaç sene evvel ölen kompo - zisyon ari rak çevirdiği “Noter Dam dö Pari” e seri Amerikada tekrar — bu sefer s€s- li olarak — filme alınacaktır. * Rejisör Ernst Lubiç (Avrupada üç film çevirecektir. * 1 Haziran 1933 den, 1 Haziran 1934 de kadar Almanyada gösterilen Fransız filmleri beş adettir. Buna mu- kabil ayni müddet zarfında Fransada gösterilen Alman filmleri ise 151.. Lon Çaneyin sessiz ola- | Loretta Yang haydudun kardeşi rolünü yapın gü“ zel artist An Dvorak babasmı bulmuş, Küçükken ailesinden ayrılan An, meş- hur ve zengin olunca türlü türlü va.» sıtalara müracaat ederek babasını ara» mış, nihayet ailesine kavuşmuştur. * Cin Horlu'un asıl adı Helen Şarpantie'dir. * Hepsi ölmüş bulunan on iki ar » tstin muhtelif filmlerinden “parçalar kesip birleştirmek suretiyle Amerika» da, bir film vücuda getirilmiştir. Bu filmde görülen artistler şunlardır: * Sevimli o Fransiz yıldızı Anna Bella tiyatroya başlamış, Pariste bir tiyatroda geçen hafta ilk defa sahne ye çıkmıştır, Meri Dresler, Rudolf Valântino, Fat- t, Liliyan Taşman, Lev Kodi, Milton Sils, Mabel Norman, Dusten Farnum, Cek Pikfort, Lâri Semon O (Zigoto), Fransız gazeteleri bundan teessürl: bahsederler. | * “Yüzü o bereli adam” filminde Glâdis Brokvel ve Vildam Russel.