3 Mayıs 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

3 Mayıs 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

Yeni kazanç kanunu Kamutayda Doktorlar, mühendisler, avukat- lar, mimarlar, diş tabibleri ne kadar vergi verecek Ankara, 2 — Yeni kazanç ka- nunu, Bütçe Encümeninden Kamu tay Umumi Heyetine verildi. Li- yihaya göre, serbest meslek sahip- leri işgal ettikleri yerlerin gayri safi iradları üzerinden ve bir yer- de çalışan birden ziyade serbes! meslok sahipleri ayrı, ayrı vergiye tabi tutulacaklardır. Bir yerde ra- hışanlardan, işleri müşterek olan- ların vergilerinde yüzde 30 tenzi- lât yapılacaktır. İdarehane, mu- ayenehane sahibi, diş doktoru, avukat ,mimar, baytar, kimyager, doktor, mühendis, müşavir — ve mesleki ihtisaslarıyle para kaza- manların gayri safi — iradlarının yüzde 50 si, evlerinin bir. kısmmı işlerine tahsis edenlere muayyen bir yerde çalışmıyanların ikamet. gâhlarının gayri safi iradının yüzde 25 şi, zikiymet mücevherat satanların, antikacıların ve bir kt- sım sarrafların gayri safi iradları- nın yüzde yüzü vergiye tabidir. Dava vekilleri, avukatlar, mühen- disler, mimarlar, alelumum ser- best müşavirler ve mütehassısla- rın verecekleri vergi nisbetleri de şöyledir : Nüfusu 200 bin ve daha fazla olan şehirlerde: Fevkalâde birinci sınıf 2000, feykalâde ikinci smıf 1000, birinci sınıf 200, ikinci smıf, 80, 5 vamıf. 30, dördüncü sınıf 10. Nüfusu 50 binden 200 bine ka- dar olan şehirlerde: Birinci sınıf 150, ikinci smıf 80, üçüncü sınıf 30, dördüncü sı- nıf 10. Nüfusu 30 binden 50 bine ka- dar olan şehirlerde : İkinci #mıf 40, üçüncü sınıf 25, dördüncü sınıf 10. Nüfusu 10 binden 30 bine ka- dar olan şehirlerde : Üçüncü smnıf 25, dördüncü sınıf 10, Doktorların ve diş tabiblerinin verecekleri vergi nisbetleri de şöyledir: t Nüfusu 20 bin ve daha yuka- vı olan şehirlerde : Fevkalâde birinci smıf - 1000, fevkalâde ikinci sınıf 500, birinci #muıf 100, ikinci sınıf40, üçüncü sı- nıf 20, dördüncü sınıf yok. Nüfusu 50 binden 200 bine ka- dar olan şehirlerde : Birinci smıf 70, ikinci sınıf 40, üçüncü sınıf 20, dördüncü - sınıf yok. « madığı halde bugünkü kabinenin Nüfusu 10 binden 30 bine ka-| ziraat nazırı da kendisinden bir dar olan şehirlerde : kaç hususi sual sormuştur. İkinci sınıf 15, üçüncü smıf 10,| — Loyid Corc, komisyonla tekrar | dördüncü sınıf yok. buluşacaktır. Büyük Nüfusu 10 binden aşağı olan yerlerdeki serbest meslek erbabı maktu vergiden müstesnadır, Nü- fusun hesabında, yeni nüfus sayı- mına kadar 927 nüfus sayımı esas, tutulacaktır. Bu tadilât bir Hazi- randan itibaren tatbike geçecek- Hitler Almanyadakı gazetecilerimizi kabul etti Berlin, 2 (A.A.) — Anadolu A- Jansının husust muhabiri bildiri - yor: Ön gündenberi Almanyayı ge - Yen Türk gazetecileri evvelki gün Berline geldiler. Dün Mays şen - liklerinde bulundular. Bay Hitler — gazetecilerimize çok büyük iltifatlarda bulundu. Gaze - tecilerle pek az mülâkat yapan B. Hitlerin bu kabulü Türklere olan muhabbet ve dostluğun bir nişane- sidir. Her tarafta ve her vesile ile dünya tarihinin en büyük adamı olan Kamâl Atatürk'den bahsolun makta ve onun yarattığı şeylere hayret edilmektedir. Loit Corç Yeni Ingiliz kabi- nesine girecekmi? Plânına gösterilen alâkadan memnun görünüyor İngiliz kabinesinin Haziranda çekilmesinden sonra İngilterenin tutacağı yolu tayin edebilmek için bugünkü kabineden müteşekkil bir komisyon tetkiklerine devam etmektedir. y Bu komisyon, eski İngiliz baş « vekili Loyid Corc tarafından tan- zim edilmiş bir plânı gözden ge- çirmektedir. Loyid Corcumn yeni teşekkül ede- cek bir kabineye — girmesi ihti - malleri de her fırsatta yazılmış ve söylenmişitr. Loyid Core, iki gün evvel gene kabine tetkik — komisyoniyle baş- başa kalmış — ve iki saat kadar plânın teferrüatımı ve tatbik cihet- lerini anlatmıştır. Eski başvekil, plânına gösteri - | len alâkadan memnun ve umudlu görünmektedir. 'Tetkik komisyonunda aza ol - Tayyare Piyangosu Simdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir. Yeni tertib plânını görünüz I. ci keşidesi 11-Magıs-1935 tedir. Büyük Ikramiyesi : 25.000 Liradır KİT AA Hİ DERAARANEKNEĞE HABER — Akşam Postası mada | | Amerikada yahudi aleyldarı bir cereyan IRadyoda nutuklar söyli- yen bir papasa istinaden Fırka reisleri hakkındaki karar yakında verilecek Atina, 2 (HABER) — Muhalif partiler reislerinin dün de muha- kemesine ve müdafaa şahitlerinin dinlenmesine devam olunmuştur. Eski dış işleri bakanı Maksi - mos, eski meb'usan meclisi baş - ikanı — Vozikis, şuçlu — Papanas - tasyu lehinde şahadet etmişlerdir. Şahit sıfatile dinlenen — Trabzon metrepolidi de ruhani kisve me - selesinde Papanastasyunun efkâ - rı umumiyenin heyecanını yatış » tırmağa çalışmış olduğunu, Veni . zelos partisi reis vekili Sofulisin Sisamdaki evinde kaldığına göre isyana iştirak edememiş olacağı - nı söylemiştir. Iki şahit de Kafandaris lehinde | söz söylemişlerdir. Eski diktatör | Panagalos, Gonatasın Venizelosla arası açık bulunduğuna - bakılırsa | isyana iştirak etmemiş bulunduğur |na şahadet etmiştir. Bugün — suç - | luların müdafasıma başlanacak « tır. Çaldaris ve Mak- simos görüştüler Atina, 2 (HABER) — Başbakan Çaldaris bugün eskidış işleri bakanı Maksimosu kabul ede - rek 10 mayısta Bükreşte toplana- cak olan Balkan antlaşması kon * seyinde görüşülecek — meseleler hakkında izahat almıştır. abah Gazeteleri ne diyorlar? Demiryolu / siyasetinin yeni bir zaferi KURUN — Başmakle yerinde Asım Usun Altmanyadan gönderdiği mek- tupların beşincisi vardır. Asım Us bu mektubunda Köln, ya- ni Kolonya şehrinin hususiyetlerin- den, bilhassa buradaki büyük kimyevi boya fabrikasından bahselmektedir. Bu fabrika harpten evvel bütün dün- ya boya ihtiyacının yüzde 80 nini te- min ediyormuş, şimdi ise ancak yüzde 40 1na temin ediyor. Foabrikanın ser- mayesi bizim para ile 500 milyon lira imiş. İçinde — demiryollarla yapılar nakliyat için kullanılan demiryolların tulü 80 kilometre tutuyormuş. Ayni zamanda fabrikanın yanı başında da büyük amele mahalleleri varmış. CÜMHURİYET — Yunus Nadi bu- günkü başmakalesine — mevzu olarak Aydın demiryolunun satın alınmasını almıştır. Bu münasebetle İsmet Inö- nünlün demiryolu siyasasını övüyor. Eski demiryollar idaresile yeni Dev- Tet demiryolları idaresi arasındaki bü- yük farkları söylüyor. Ve yazısını şu şekilde bitiriyor; “Sözün ktsastı her bakımdan şimen- diferciliğin ve Türkiye şimendiferle- rinin devlet elinde toplanması biricik gidilecek en iyi yoldu. Aydın Demiryo: Tunun da alınmasiyle bu yolda son bü- yük adım atılmış oluyor.,, TAN — Başmakale yoktur. ZAMAN — Zaman imzalı yazı Al- manların hergün Versay muahedesi- nin bir maddesini yırttığını söyliyerek vaziyetin yavaş yavaş bir harbe doğru sürüklendiğini ilâve ediyor. AKŞAM — N, S.İmzalı yazı Yu- iki Birimci filmm: şarkılı büyük Milyon avcıları Tekmili Türkçe zözlü ve (Baştarafı 1 ncide) Gelecek reisicümhurluğa nam - zetliği dahi mevzuu bahsolan — â- yandan Huey Long yahudi aleyh - tarı ve pek tanmmış bir papasın noktai nazarını tasvib eder işaret- lerde bulunmuştur. Huey Long Amerikanın cenup kısmında büyük bir taraftar küt - lesini ardından sürüklemektedir. Yahudi aleyhtarı tanman papa- sın ise radyoda milyonlarca din - leyicisi vardır. Bununla beraber, yahudi aleyh- tarı bir fırka teşekkül ederse şöyle bir hâdise olmasını da — umanlar vardır: Bu üçüncü fırka, şimdi ik-« tidar mevkiinde olan demokrat fırkasını gerçi parçalayacak, fakat yerine cümhuriyetçilerin gelmesi - ne sebep olacaktır. Ruzveltten evvel iktidar mev- kiine gelmiş olan Amerikan cüm - huriyetçi — fırkasmın siyaseti ise malümdur. Yahudiler için diğer ümit verici bir hâdise de, yahudi aleyhtarı o- larak tanınmış hıristiyan papası - nın Detroit'de son tertib ettiği si - yasi bir nümayişte hatiplerinin a- rasına bir de yahudi hahamı kat - mak gibi bir cemilede bulunması- dır. - Diğer taraftan her ikisinin de reisicümhur olup olmaması ihti » Tardan naklen şöyle anlatıyor: “Ayandan Huey Long'umn, reisi- eümhurluğu — kazanmasmı kimse aklından geçirmez.. Bununla bera- ber, kuracağı bir üçüncü fırkanın da demokrat tehlikeye düşüreceği muhakkatır. *“Papas Cougklin ise, aslen Ka- nadada doğmuş biridir. Bir kaç sene öncesine kadar kimse kendi- disini tanımıyordu. — Fakat radyo konferanslariyle memleket içeri - sinde büyük bir muakkip kütlesi elde etti, Bu sebepten, her hangi siyasi şahsiyete yardım etmeğe kalkarsa milyonlarca — reyi onun lehine çevirebilir.. Doğuşca Kanadalı olduğu için Amerikanın cümhurreisi olmasıma hiç bir veçhile imkân ykotur.,, Amerikada intiha- bat hazırlıkları Şimdiki Amerika Reisicümhu - ——RR—— goslavyadaki yeni intihabattan bah- södiyor, bu — münasebetle Yugoslav Kamutayını, yani Skuptinayı dağıta- rak bütün milletin reyini alan Yevtiç' in büyük bir devlet adamı olduğunu söylüyor. Ve yeni intihabatta da es- kisi gibi kuvvetli — olarak çıkmasını temenni ederek yazısını bitiriyor. SON POSTA — Bir yıldız. imzalı yazı bizde evkafın çok iptidal ve yan- lış bir şekilde idare edildiğini söylü- yor, Asrileştirilmesi vaktinin gelmiş olduğunu lâve ediyor. Şehzadebaş- Hilâl büyük harikalar filmi ikinci filmn: Deniz altında cehennem | Deniz muharebelerini göste- ren harb ve vazife filmi Devamı matineler: 11 den itibaren - Fiyatlara zam yoktur. $ ; Duhuliye 20 kuruştur üçüncü bir fırka beliriyor | ru Ruzveltin gelecek — sene reisi- ” 8 MAYIS — 1985 cümhurluk müddetinin bitmekteol ması, Amerikanın bütün politika mahafilinde heyecanlı bir mevzu teşkil etmektedir. Bir çok namzetler dillerde do - laştığı gibi, eski reisicümhur Hu - ver'in tekrar geri gelmesi de ko- nuşulmaktadır. Amerikanın — “Republiken — £ Cümhuriyetçiler,, Ffırkasımdan 0 - lan Huver, yanmda meşhur bir si- | yaset muharririolan — Sallivan ile Nevyorktan bir yolculuğa çıkmış muhtelif şehirlere uğrayarak, ora- larm tcusshuriyetçi) erkâniyle gö- Viling şehrinde, — on iki gâzete | sahibi olan bir gazetecinin verdiği ziyafette bir çok — poltka iderleri eski reisicümhur Huver'le beraber kalmışlar, 'sonra Huver, gene be- raberindeki siyaset muharririyle Kolombus şehrine gitmiştir. Oradan da Şikagoya gitmişler « dir. “Nevyork Taymis gazetesinin Vaşingtondaki muhabiri, eski rei- | sicümhurun “cümhuriyetçi,, fırka Hiderleriyle son temasları ve faa - Hiyeti hakkında yazarken “Huve « — T'in gelecek seneki reisi cümhur - kuk intihabatıma namzet - sıfatiyle | girmeğe hazırlandığını da düşü « menlet YErdıTn ÖYET. aa “Amerikanın eski reisicüm * hurunun, diğer bir çok siyaset a « damları ve eski kabine azalariyle görüşmesi ihtimalinden de bahse » dilmektedir. | Huver kabinesi azasımdan biri, | eski reisicümhurun siyaset saha - sından çekilmiş olmamakla bera ş da henüz bir karar vermemiş ol- duğunu söylemektedir. > Lehistanda Yahudi aleyhdarlığı Varşovadan bir Londra tesine bildirildiğine göre, Yahu- dilerin oyun oynadıkları bir fut bol sahasına iki tane bomba atıl mış ve saha berbat edilmişti! Polis tahkikata başlamıştır. Bon baların Yahudi aleyhtarı “Nasyor nal Demokrat,, fırkasınm mensup'”| Jarı tarafından atıldığı zannolu! maktadır. | Tatil günlerinde Varşovanı? || merkezindeki bir bahçede Yahw'| diler üzerine devamlı — hücumlaf vaki olmaktadır. Meselenin şayarit dikkat birden