12 Mayıs 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

12 Mayıs 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

e AŞ LA oe AT RÇTDR — İ YO İstanbul beşinci icra memur - luğundan: Bir borcun ödenmesi için mah- cuz olup açık arttırma ile paraya çevrilmesine karar verilen ve ta - mamına (5240) lira kıymet tak - dir edilen Tophanede — Karabaş mahallesinin Boğazkesen cadde - sinde eski 60/6Z2 yeni 58/60 No. larla mürakkam ve altında dük - kânı olan bir bap hanenin sekiz hisse itibarile bir hissesi acık art: tırmaya çıkarılmış olap 12—6— 935 tarihinden itibaren şartname- si herkesin görebilmesi için dâi - ve divanhaneşsine talik edilecek ve 25—6—935 tarihine müsadif salı günü saat 14 den 16 — ya kâ- dar İstanbül beşinci icta daire - | sinde satılacaktır. Arttırmaya iş - tirak için 90 yedi buçuk teminat akçesi almır. Arttırma bedeli mu: hammen kıymetin yüzde yetmiş beşini bulduğu tâkdirde ihale ya- pılacaktır. Aksi hâlde €n çök ârt - tıranın taahhüdü — baki kalmak üzdre arttırma 15 gün daha temdit edilerek 10—7—985 tarihine dü- sadif çarşâinba günü ayni saatta en çok arttırana ihale edilecektir. 2004 No, lu icra ve iflâs kanunu” nun 126 mncı maddesine tevfikati ipotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sa- hiplerimin dahi işbu gayri merikulk Wdeki hraklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olân iddialarını ev - rakı müsbitelerile yirmi gün içim de icra dairesine Bildirmeleri İa- zımdir. Aksi hâlde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça — satış bedelinin paylaştırılmasından ha- riç kahrlar. — Alakadarlarm işbü maddei kanuniyeye göre hareket Etmeleri ve daha fazla malümat d LA LA 'saçlarıdökülenlere| | Komojen Kanzuk *Saçların dökülmesine ve kepek- Tenmesine mani olur. saçların köklerini ve besler. Komojen saçların gıda - sıdır, tabif renklerini bozmaz, lâ: tif bir tayihası vatdır. Komojen Kânzük saç eksiri eczanelerle vtri- yat mağazalarında bulunur, Komojen kuvvetlendirir | ge Acele Satilik önez g Mühürdar caddesinde İevlıı-m lâde nezaretli arsa: Mühürdar!i © Bağ Nö: 20 müracaat. AESEEDENSENLESRELEZEZEN D DEDENLDİEMENLUTE DOKTOR Kemal özsan Üroloğ — Operatör Bevliye Mütehas Rraköy — Ekselsiyor garında. Her gün öğleden sonrı & «den 8 - e kadar. — Tel: 41235 h almak isteyenlerin 934/6347 dos- ya No .sile memuriyetimize mürar caatları ilân olunur. (220) 14 — RAĞASTANIN O0LU < HABER -- Akşam Postüsr İstanbul ikinci icra memuwl gundan: İpotek cihetinden paraya çev- rilmesine karar verilen ve yemin- hi ehlivukuf tarafından tamamıma üç yüz seksen beş (388) lira kıy-| met takdir olunan Horhorda eski| Sofular yeni İskenderpaşa mahal- lesinde Ahmediye caddesinde eski 47, 47 mükerrer yeni 69, 71 No. larla mürakkam- bir evin tamamı açık — arttırmaya konmuş — olup 15/6/935 cumartesi günü saat 14 | den 16 ya kadar dairemizde açık| arttırma ile satılacaktır. Arttırma bedeli kıymeti muhamminenin yüzde yetmiş beşini bulduğu tal- dirde mezkür gayri menkul alıcıtr | üstünde bırakılacaktır. Aksi halde | sönv arttıranım antı yerinde kalmak | üzere arttırma on beş gün Mmüd-| detle uzatılarak 30 - 6 - 935 pazar ı günü saat 14 den 16 ya kadar yineğ daitemizde yapılacak — olan açık arttırmasında dahi arttırma bede- li takdir olunan kıymetin — yüzde yetmiş beşini bulmadığı satış 2280 numaralı kanun ahkâ- mına tevfikan geri bırakılacaktır. Arttırmaya girmek — istiyenlerin mezkür gayri menkule takdir edi- | Ten kıyinetin yüzde yedi. Buçüğü | nisbetinde pey akçesi veya ulusal bir bankanın teminat mektubunu | hamil bulunmaları Tâzımdır. Hak- | Tarı tapuya kayıtlı olmayıp ipo - tekli âalacaklılarla diğer alâkadar: Tarm, irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarmmır ve husüstle faiz ve ma- sarife dair olan — iddialarımı ilân tarihinden itibaren yirmi gün için- de evrakr müsbitelerile — birlikte dairemize bildirmelidirler. Aksi halde hakları tapuya kayıtlı olt yanlar satış bedelinin paylaşması- na giremezler. Mezkür menkulün nefsinden doğan bilcümle — vergi 12 MAXY *” <- 1995 tekmil dünyada tanınmış bir markadır. Gördüğü- nüz zinde ve güzel tıraş olmuş. erkekler MOND- EXTRA tıraş brçağile tıraş oluyorlar. suürette | | mükellefiyetleri borçluya aittir. Daha çok malümat almak istiyen- lerin 21/5/935 saklı gününden iti- bâreri dairemizde açık ve asılr bu- Tundurulacak olan arttırma - şart- namesile 934/865 numaralı dos- yasında mevcul ve mezkür gayri menkulün evsaf, mesaha vesaire- sini gösterir — vaziyett ve takdiri kıymet raporunu okuyup anlaya- bilecekleri ilân olunur. — RAGASTA İstanbul Ası ye Linet — hukuk mahkemesinden: Yervant Sımpatyan vekili avu- kat Andre Pirim — tarafından T» tanbulda Şişlide Osman Beyde Hacı Şükrü sokağında 7 numara- | da Mehpar aleytine mahkememi- zin 935/88 sayısında açıdam ve da- vada İstanbulda — Fincancılarda Uzunçarşıda 1,3,5,7.1I, 13, 18, 17, | 19 numaralarla mürakkam gayri menkule mevzu haczin fekki tale- bine mütedair olan davadan dola- yı mumaileyha Mehpareye tebliği muktezi davetiyenin H. U. M. nun 141 inci maddesi mucibince ber sabık ilânen tebligai ve emri mu- hakemenin 1 /6/985 çarşamba gür nü saat 14 de talikine — karar ve rilmiş ve ölbaptaki davetiye mah- keme divanhanesine talik edilmiş olduğundan mumaileyha Mehpar yevm ve vakti mezkürde gelmedi- ği ve bir vekil göndermediği tak- dirde hakkında gıyabi icabeden mumamelenin yapılacağı ilân olu- nur. (11388) Dermatolog, Venerolog Dr. HAZIM Beyoğlu İst, cad. Bekâr s. No. 9 Havâ birdengire kösildi ve Tribüle göründü: — Nasıl kahraman Ludviz memınun oldunuz mü? — Ziyadesiyle Mösyö Tribulef Bu hâvayı bir dahai işttmek için bit sene- lik maaşfmr geve geve veririm. — Evet! Siz iyi bir İsviçrelisiniz? Bu side Rigiyi mi kütirlatryor.. — Hâyir Yüngirav'n. — Demek Rigiyt değit Yungfrav'ı. «« Bötel. Beh Yüngfrüw'da doğ- dum, — Hattâ şimdi bile, arkasmda hic bir şey bulunmıyan bü kapinm önün- de beklemektense orada bulunmağı tercih edersiniz değil mi?, Derhal vazifesini hatırlayan Al- man: Ba sizin çıkmamanız için bekliyorum. dedi. — Nöbetiniz ne kadat #ürüyor?.. — Beni bir sânt sonra değiştirecek- ler! Fakat Fica ederim. Buradan çe- kiliniz! Çoban hatasını bu kadar iyi çalan bir adamı öldürmeğe kıyamam ! Tribule; — Bu da hepsi gibi! diye düşündük- ten sonra: — Görüyorsunuz yat Yaklaşmıyo- gum bile azizim Ludvig.. Dışarıya çık- mağa Hiyetim yok,. Kral beni gevr, 'Ben de onu Çök severim, — Allah muvaffakiyetini arttırsın | Mösyö Tribule! Soytarı başka bir şey söylemeden bir kaç adım geri çekildi. Sonra gene ayni havayı çalmağa başladı. Ludvig bütün ruhuyla dinliyordu. Gözleri kapalı olarak, fevkalâde bir heyecen içinde titriyordu. Havü titince Tribüle önün yatına | | bin Bküt sokularak sordu: — Ludvir, seni orada, dağlarında * | — Mösyö Tribule, bu kapıyı bilhas- j bekliyon kezın ismi nedir?. Lizbet mi, Greçin mi? — Hayır, Katerin'dir. Lâkin siz bu- nu nereden biliyorsunuz?.. — Ona kavuşmuş olsan! — Oh! Kendimi cennete girmiş - sa- Hirime — Ya onunla evlensen. Bir evin olsa!.. Ludvig hayretle: — Demek siz oraya gittiniz hat de- di. — Evinin etrâfinda bir bahçe ola- cak.. Akşamları çıngorak sesleriyle ge- len bir sürün, iİneklerin bulanacak, Köyün gaydası çoban hüvasını çalar- ken sen de etine gireceksin! Katetin. €iğin seni kollarmmın arasında sıkacak, — Müösyöl Mösyö! Beni çıldırtıyor- sunuz! — Ve sarışın başını senün geniş omu- zuna yaslıyarak çoban havasindan da- ha tatlı sestyle: Ludviy bir Allaha ne yaptık ki bizi bu kadat mes'at etti, di- yecek. Lüdvig: - © Tribule! diye hıçkırdı. — Bütün bunlara, bu tatlı hayallere istersen kavuşabilirsin Ludvig! Bu ge- ce ikinef nöbetinde sana het biri altı franklık bin Ekü getirtceğim. — Altı franklıl n Ekü! Bir ev, Kir süthane, istediğim kadar eşya, bir Bahçe, bir çayır ulmak için mi?.. — Katerini de! Her biri altı Paris frangı değerinde bin Ekü! — İşitiyor musun?. Çil çil bin Ekü! — Yani altı hin Paris frangı. Okf. Sandet! Aşk!. Cennet! — Bunun için de bana kapıyı aç- maklığın yeter. — Mösyö Tribule, — Düşün, her biri atti Tranklık — Merhamet! çoban | Tribule cevap vermeden havasına başladı. budvig hıçkırarak, başı ateşler — i- çinde yanarak dinledi. Son nağmeler bitince dev yapılı asker alnını tutarak boğuk bir sesle : — Böen gece öm birle iki arasında nöbetçiyim ! dedi. — Pek âlâ! Ben de gece yarısı- bin Ekü ile burada bulunacağımı, Sen de kapıyı acacakeam değil mi? — Evet! Tribule sevincinden bağırmamak için dudaklarını ısırarak - oradan ü- zaklaştı. Günün öbür kısmını büyük bir sa- bırsızlık içinde geçirdi. Her yerde göründü. Herkesle ko- nuştu. Ve her rastladığına ertesi günü Kralım ayaklârımna kapanarak affımı isteycceğini söyledi. Saat dokuza döğru odasında hazır- hığom tamatalıyordu: — Bü törhada Lüdviy'in parası var. | İyi kalpli Ludvig.. Acabu Katerin ile mes'üt olacâk mı? İşte bu manto da #ocuk için.. Bu sisli geceler pek mült hiştir. Şu hançeri de belime takayım.. Ah.. &h! Azizim Mösyö Lüdvig tütfen Kâpiyi açar mıstmiz? İşte gu Matma- zelle seyahate çıkıyoruz. Matmazel benim kızımdır'?. Saat onu ve sonra on biri çaldı. — Şimdi Matmazel Kruvaziy beni bulmağa gelecek.. Titriyorum, Ne ka- dar da korkağım! Hayır, art ütre- miyeceğim,. Titremek istemci Bu anda Luvr sarayının sofaların- da bir gürültü koptu! Bağrışmalar, hızlı hızlı yürümeler düyüldü. Tribule sarardı. Hemen oda kapisimi açtı. Elinde bir tşik bulunduğu halde koşan bir ka- dının kolundan tuttu. Korkunç bir sesle: — Ne oluyor? diye sordu? Kadın korkudan bir çığlık kopardı. Tribule daha tatlı bir sesle: — Ne oluyor? dedi. — Ne olacak.. Düşes dö Fontenblâ ortadan kayboldu. Tribule kadınm — kölimü brrakdı. Yıldırımla vurulmuş gibi derin bir ah ederek olduğa yere yığlıldı. —1 — SU KENARINDAKİ MEYHANE Jipsinin merhemleriyle çabucak iyileşen Manfred ©6 akşam Haşarat Yatağındaki küçük evde Lantene ile yalnızdı. Lantene düşünceli bir tavırla başı- ni pehcerenin kenarına dayayarak gözlerini karanlık gökyüzüne dikmiş- ti. Manfred ise geniş adrmlarla odada geziniyordu. Dudaklarında talihine meydat okuyan acı bir. gülümseme vardı. Lüvr sgaraymım istifâ edildiği ve Lantenenin kan içinde bulunan Man- fredi kucağında olarak buraya getir. diği gecedenberi her İkisini de düşün. düren mesele hakkında bir kelime bile konuşmamışlardı. Fakat duygularını biribirlerinin gözlerinden okumağa alışkındılar. Lantene kardeşinin zihninde müt. hiş fikirlerin garpıştığını, yenilmesi tmkânsız bir askla heran boğuştuğunu biliyordu. Manfred de Lantenenin, onun ba amansız derdine bir çare aradığımı hissediyordu. Susuyörlardı. Fakât artık söyle- mek zamanınım geldiğini de anlıyor- Tardı. —a aa ee NUNUN ae