19 Mayıs 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

19 Mayıs 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

Ş B N "e LA e Va nun şayi olduğunu sormuş, ÂAyşe Erkek elbisesile gezen Muhakemesine bugün bakıldı Erkek elbisesi giyen ve kendi- sine Kenan müstear adını takan Melekzat isminde bir genç —kız, Ayşeyi ölümle tehdit suçundan üçüncü ceza mâahkemesinde mu - hakeme edilmektedir. Bu sabah saat onda mahke - me yine gizli olarak geçmiştir. Lelekzat mahkemeye gelmemiş - ti. Ayşe ise mahkemeden çıktık - tan sonra gazetecilerle uzun müddet görüşmüştür. Bir muhar- ririmiz, Ayşeye Melekzatla barış- ması ve davasından vazgeçmesi için bir tavassutta bulunduğu - Ormanlarımızı korumak için istihsal müessesele- rinde odun ve odun kömürü yakmak yasak edilecek Kamutaya gelen bir kanun lâ- yihasımna göre, istasyon ve iskele- lerden 30 kilometreye kadar u- zaklıkta bulunan bütün fabrika ve müesseselerde, tuğla, kiremit, kireç ve buna benzer ocaklarda mahrukat yerine odun ve odun kümürü yakılması menedilmiştir. Buna muhalif hareket — eden müesseseler derhal kapatılacak ve| 50 liradan 100 liraya kadar ceza| alınacaktır. Suç tekrar edildiği — takdirde, cöza ön misli fazla alınacaktır. Ketidi attiklarını yakan keres- te fabrikaları bundan müstesna - dır. — | Yunan filosu | Yakında limanları- mıza da geleceği tahakkuk ediyor Atina, 19 (A.A.) — Yunan fi- losu amiral Sakallariunun kamu - tanlığı altında pazartesi günü bir tetkik seyahatine çıkacak ve Türk, Yugoslav ve Arnavutluk li- manlarını zıyıro( edecektir. Roma hayvanat bah- çesi büyütüldü Roma, 19 (A.A.) — — Bugün dünyanın en meşhur hayvanat bahszleri ile rekabet edebilecek olan Roma hayvanat bahçesinin yeni kısımları dün öğleden sonra Duçe tarafından açılmıştır. |Samsunda muallimin | kendisine misafri olarak ge - |alan talebe tarafından — yapılmış | suçlular kat'i olarak henüz tesbit —- Makenzen Peştede Budapeşte, 19 (A.A.) — Bu - rada bulunmakta olan — Alman mareşalı Fon Mackensenin (Ma- kenzinin) şerefine bugün üniver-| lantik vapur sosyetesinin tayfa - sitede büyük bir kabul çesmi ya-| ları, greve devam etmeğe karar pılmış ve genel savaştaki Alman -| vermişlerdir. Avusturya silâh kardeşliği heye - canla anılmıştır. kızın demiştir ki: '— Böyle bir tavassuttan ha - berim yoktur ve dava ettiğim bi - risi ile de barışmayı pek mânâsız bulurum. Muhakeme bitmeden sorulan bütün suallere cevap ve- remiyeceğim. Merak ettiğiniz şey leri benden değil, erkek elbisesi giyerek erkek olduğunu iddia e- denden sorunuz.,, Melekzatm annesi de demiştir ki: — Kızım kimseyi ölümle teh - dit etmiş değildir. İkisi de arka- daştı. Sonra araları açılınca or - taya böyle bir dava çıktı.,, evine atılan Bomba Hâdisesi nasılcereyan etmiş Samsunda Riyaziye muallimi Vedadın evinde bir bomba patla - dığını bunun üzerine kırk kadar talebenin zannaltına almdığını yazmıştık. Son haberlere göre bomba hâ - sesi şu şekilde cereyan etmiştir . Gece saat dokuz buçukla on ara- sıdır. Muallim Vedad, karısiyle birlikte çalışma — odasında otur - makta, ve ertesi günkü derslerini hazırlamakta, karısı da gazete o- kumakta iken birdenbire pencere- ye bir karaltınm — yaklaştığmı, ve pencerede bir ışığımn yanıp söndü- ğünü görüyor. Bunu her zaman len arkadaşı muallim Gün - düzün elektrik feneriyle yaptığı bir işaret sanan Vedat kapıyı aç- mak için odadan çıkıyor, işte tam bu esnada şiddetli bir gürültü du- yuluyor. Vedadın karısı sarsıntı- dan yaralanarak yere yuvarlanı- yor. Şiddteli infilâkı duyan polisler da hemen vak'a yerine yetişiyor- lar. Ve tahkikata el koyarak bu | çirkin suikast müteşebbisini bul- ! mak için elli kadar talebeyi neza- ret altına alıyorlar. Suikastin Vedattan kırık not olduğu zannedilmekle — beraber edilmemiş ve nezaret altına alman talebeler serbest bırakılmışlardır. Bi ğeme Fransız transatlantiğinde Grev devam ediyor Fakat vapurlar işlemektedir Havr, 19 (A.A.) — Transat- Britanik vapuru, tayfaları grev halinde olan Şamplen vapuru - Casus Lâvrens öldü Kafatası çatlıyan İngiliz casusu Lâvrensin hâlâ, konuşmaksızın ve kımıldamadan yattığı bildiri. liyor. Kendini lıılııdıı yatışı 60 sa- ati bulduğu , son gelen İngiliz gazetelerinde yazılıyor. Dün gece, İngiliz radyosu, mil- li bir matem haberi verir — gibi, “teessüfle söyliyelim ki, koma ge- çiriyor, hayatından ümit kesilmiş gibidir, hâlâ kendine gelemedi!,, demiştir. Gene İngiliz — gazetelerinin yazdıklarına göre, casus Lüvren - sin bir asarı atika mütehassısı ©- lan erkek kardeşi — hastahaneye gelip Lâvrensin yatağı — başında biraz bulunduktan sonra, casusun İngilterede ücra bir muhitte bina etmekte olduğu köy evine gitmiş, günün geri kısmını orada geçir - miştir. Bu evde Lüvrense ait bir. çok değerli evrak vardır. Lâvrens son zamanlarda bunların tetkikile de uğraşıyordu. Ve evrak büyük bir. ehemmiyetle muhafaza edilmekte idi. Köy evinin hemen yakininde bir çadır içinde Lâvrensin üze - rindeyken kazaya uğradığı moto- siklet durmaktadır. * Lâvrens ölüyor Londra, 19 — Lâvrense, dün akşam oksijen verilmiştir. Te - neffüsü ancak böyle kabil olmak- tadır. Vaziyeti gittikçe ağırlaşı - yor. Londra, 19 — (A.A.) — Albay Lâvrens, çok ağırlaşmıştır. Kur ».| tarılmasından hemen umut ke - silmiş gibidir. Son Dakika Gazetemizi makineye verdiği- miz dakikada Lâüvrensin öldüğü- ne dair telgraf aldık. Karilerimizin pekâlâ bildik - leri gibi, bu adam, Osmanlı im - paratorluğunun parçalanmasına sebep olanlardan — biriydi. Zira, Arabistanı isyana — sevketmişti. *“Çöllerin sahibi,, ünvanımı kaza - nan Lâvrensin heyecan uyandı - | rıcı hayatına dair tafsilât yarmki nüshamızdadır. Bu sabahki yangın Bu sabah Yenikapıda bir yan- gin çıkmış, ve bir evin üst kısmı,| diğer bir evin de bir tarafı kıs - men yandığı halde söndürülebil - miştir. 19 '*l“l* — 1“"5 |Dün geceki müthiş cinayet Ortaköyde. helva parası yüzünden bir biçarenin karnını deştiler Kadın yüzünden Fatihde de bir cınayet oldu Dün gece Oı(ıböyde gene bıı- hiç yüzünden cinayet işlenmiştir. Ortaköyde çiftlik sokağında o- turan Hüseyin adında biri, Hüse- yin adında bir helvacı çırağı tara- fından sokak - ortasında keıl(inıı helvacı bıçağiyle karnı deşilerek | öldürülmüştür. Hâdise üç Hüseyin — arasında | peşini bırakmamış, bu sefer bıça - | gmı zavallı adamın karnma sapla- ribirine karıştırılmaması için bun- | mıştır. geçtiğinden okuyucularımızın bi - lara birer numara koyacağız. Helvacı Hüseyin: Bir numara, Holvacr çırağı Hüseyin İki nu- mara, Helvacı Hüseyinden helva alarak borçlu kalan Hüseyin: Üç numa - Füsi Şimdi hâdiseyi anlatalım: Günün birinde üç numaralı Hü - seyin iki numaralının dükkânın - dan helva almıştır. Fakat parası bulunmadığı için bunu borç olarak almış ve ikinumaralı Hüseyin de borç vermekte bir mahzur görme- miştir. Gel zaman, git zaman, iki nu - mâralı, üç numaralıdan — borcunu alamadığı igibi — üç numaralı, iki numaralının dükkânmın önünden bile geçmez olmuştur. Bir kaç defa yolda — biribirine rastgelen borçlu ile alacaklı ara - sında ağız çekişmeleri de olmamış değildir. Dün akşam, gene parasızlıktan olacak, üç numaralr farkında ol - maksızın helvacınm dükkânı önü- "| ne düşmüş ve iki numaralı Hüse - yinin: — Ağam hâlâ borcunu verme - din! Haydi sökül... Sözleriyle kendisine gelmiştir . Borçlu Hüseyin: — Bugün param yok.. Sonra... Demişse de 17 yaşlarında kadar olan delikanlı, borcum ödenmesini | mütemadiyen bugünden yarına a- tan adamın bu sözüne tutulmuş ve büyük bir kızgınlıkla — borçlunun yakasına yapışmıştır. Böyle birdenbire neye uğradığı- Yangın, Değirmen sokağında ' "t bilemiyen borçlu yakasını kur - Eftinanın evinden çıkmıştır. Se - bebi henüz kat'i surette anlaşıl - mamıştır. g nun da 200 yolcusunu — alarak Nevyorka gitmiştir . Havr Şarbayı saylav Leon Me- yer, Amerika seferlerinde hiç biri tarmıya çalışmış ve sokakta gürül- tülü bir kavganın çıkmasına sebeb olmuştur. Üç numaralı, iki numaralı Hü - seyinden daha kuvvetli — olduğu için çırak başa çıkamıyacağını gö- rünce hemen dükkânına — dalarak eline geçirdiği keskni helva bıça - değişiklik — olmıyacağını ve Nor-| ğiyle gene üç numaralının karşı - mandinin 29 mayısta ilk seferini | sına dikilmiştir. yapacağını söylemiştir. Toplanan halkım — bile farkına İngiltere Süveyş kanalını kapatıp ltaıyan sevkiyatına mani olmalıdır Habeş harbinin önüne geçmek ıçın, bir İngiliz gazetesi bunu tavsiye ediyo/ (Yazısı li ncl sayıfamzdadır ) Seeeir l e BERİG Ai güü ' varamıyacağı bir çeviklikle, bıçak . lime söylemiye muktedir olama - | evvelâ borçlunun yanağma sap « lanmıştır. Borçlu Hüseyin bu acı- ya tahammül edemiyerek bağırmış ve daha tehlikeli — saldırışlardan kendisini korumak üzere kaçmıya çalışmıştır. Fakat — iki numaralı İşte bu vuruşun tesiriyle bağır - sakları deşilen Hüseyin hiç bir ke- dan yere yıkılmış ve az sonra da ölmüştür. Katil iki numaralı Hüseyin ya » kalanarak hakkında — tahkikata başlanmıştır. Cesed de morga gön- deril;ni.lir. Bir cinayet de kadın yüzünden Fatihte oldu Dün gene Fatihde bir .kanlı | vak'a olmuştur. Uzun zamandanberi, bir Indnı yüzünden kavgalı olan Arifle Re - sul adında iki delikanlı yolda kar- şılarak dövüşe başlamışlardır. Arif kavga — sırasında, Resulün sırtiyle kasığma bıçağını sapla * mıştır, Polisler Resulü söz söylemiye * cek bir halde Cerrahpaşa hastaha: nesine kaldırmışlar ve Arifi de ya- kalamışlardır. Hastahaneden öğ * rendiğimize göre Resulün yaralari ağır değildir. Bulgar kralı aleyhine beyanname Büyük tazyiklere sebeb oldu Valiler değiştirildi Bulgar kralı aleyhine iki beya? name dağıtıldığını yazmıştık İ * kinci beyannameden sonra devlet dairelerini temizlemek huıı.ııım#. şiddetli — tedbirler — almmıt * tır. — Bu arada — Sofya, Fi libe — ve Burgaz — ilbayla * rıma (valilerine) yol verilmiştir Süel âmirler ve polisler da değişiklikler yapılmıştır. sarce di eli