18 Mayıs 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

18 Mayıs 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Gazetemiz Hergün çok sayfalı, zengin mündericatlı VE S kuruştur 'Telefon: 23872 18 Mayıs 1985 — ("UMARTFîl M Devlet hımayeslndeki Yüksek maaşlar kaldırılıyor Bu müesseselerin bütün masrafları kontrol altına alınarak mallar ucuzlatılaca Habeş imparatcru harp duası etti Ingilizler ve Halyanlar, asker arasında çı- kan hastalığı ayrı ayrı şekillerde anlatıyor Adisababadan bildirildiğine gö- re, Habeş Kralı bir suikaste uğra- * maktan korkmak. tadır. Önun için daimi surette mu- hafızların — sıkı çenberinden dışa- ri. çıkmamakta- dir. Fakat, Kral- lar Kralı Haile Selâsi, bununla da iktifa etmiye- rek bizzat tabanca, tüfek taşımak- tadır. Kiliseye giderken bile, ©- | çıkıyoruz? Gazetelerin havadis kısmını da, öğretici ve eğlendirici kısmını da mukayeseli olarak okuyanlar bilirler ki, Haber, diğer refikle- rinde yarın çıkan havadisleri daha bugünden verir ve Haberin romanlariyle, iç yazılarını en iyi | muharrirler tercüme eder ve ya- zar. lan gazetesi olmak mazhariyeti- ne işte bu husüsiyeti için erişmiş- | tir. ( Devamı 2 İncide) Casus Lâvrens muzuna bir tüfek alarak öyle git- mektedir. İngiliz gazetelerinden ( Demıı 4 üncüde) Yunan tahtına iki Jorj namzet gösteriliyor: Prens Jorj ( Yazısı 10 uncu sayfada) Olüm derecesinde hasta: Geçirdiği kaza, bir esrar perdesile " Örtülü... Kral Jorj Beşıktaş, Apollonu 3-1 yendi Apollon müdafaası Beşiktaşın bir hücumunu kesiyor.. I Beşiktaş — Şi 9 ve 10 ncu sayfamızda okuyunuz. t Fenerbahçenin meşhur futbolcusu : Cafer de bugünden itibaren spor fkitlerini gazetemizde yazmağa başlamıştır. Lavrens'in tayyareci kılığındaki son resimlerinden biri (Yazısı 2 ncide) ” Bu havada karl!.. Paris, 18 (Hususi) — Bu sabah | Parise oldukça çok kar yağmıştır. Haber, İstanbulun en çok satı- (Devamı 2 ncide) Karın yağışı 20 dakika sürmüştür. Apollon maçı yazılarını — | Pilsudski, ölüm döşeğinde... Yazısı * üncü sayılamızdadır. (Yazısı 4 üncüde) - | Gazetemiz Hergün çok sayfal zengin münderica VE 5 kuruştur ; 4 - Sayı: 1205 Sene: şirketlerden (Yazısı 2nci savfamızda) Ş : Bi Büyük Önderin bugün alınan bir resmi ( Yazısı 2 nci sayfada ) Markoni, uçan TAYYARELERİ durduruyor Bu İtalyan âlimi, telsiz telgraf ve rvadyonun kâşif- lerindendir. Daha geçenlerde Romada otururken A - vustralyadaki ampulleri yakmıştı. Romadan ge- * — len bir habere göre meşhur | - talyan âlimle - rinden Marko- ni ilim saha - sinda yeni ve fevkalâde mü- him keşifte bu- lunmuştur. Bu- nun üzerine Mussolini — ve kral kendisini kabul — ederek tebrik — etmiş- ler, ve bir nişan hediye etmiş - lerdir. Gazetelerin yazdıkla- rına — bakılırsa bu keşif bil- hassa milli mü- dafaayı şiddet- Bir tayyare motörünün şua kuvvetiyle durduruldu- Şunu gösteren temsili resim Parisliler gaz hücümu manevrası yaparken Epeyece garip Ö — sahnelere Ç lesadüf edildi Yazısı CI sayıfamızdadır