18 Mayıs 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

18 Mayıs 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

Kocalardan bir çoğunun, kadınla. va (bebeğim) dediklerini ve bu söze bayıldıklarını elbette işitmiş: sinizdir. Kendilerine böyle hitaş *dilen kadınlardan bir çoğu sözür. ifade ettiği mânâyi © kavramış ve ona göre devranmışlardır. Herkes Şocukları ve bilhassa iyi olanlarını sever Erkekler, hantal olmakla bera-! ber öyle sanıldığı gibi basit kişi- ler değildir! Düşünce ve şeytan - İk bakımından en basit görünen erkek bile, birbirinden ayrı beş türlü kadın ister: O, bir ana, bir karı, bir arkadaş; bir çocuk ve biri de sevgili elde etmenin peşinde - dir... . » : , Süleyman Peygamber (— demiş * “Zeki bir kadının o elinden urtulmanın imkânı yoktur,,. Bu, Mdece lâf olsun diye söylenmiş dir söz değildir. Müthiş hakika - Sn, tâ kendisidir. Ancak işin i- , çok genç olmak (gibi bir le de vardır. Kizların bir çoğu — hele fet - tan ve şivekâr bir kadın. halinde Süyümek istidadında ; olanlar —' daha pek küçücükken, açık göz! “madan önce bile, erkek arka - daşlar elde etmek sanatının yol - rı görmeğe başlarlar. Bir kı - Zn, henüz lüzumu kadar açık göz olmadığı için, kendisini bırakıp çan erkek (o arkadaşının böyle avranmasından dolayı, için için duyduğu üzüntü nedir? i kadın kendisinin bir er - kekten istediği şeyin basit oldu - ğunu ve fakat bir erkeğin kadın- dan beklediklerinin, içinden çıkı. İamıyacak kadar karma karışık “lduklarını bilir. , Herkes tam aksi olan o şeylere Manmak ister. Herkes, kadını es - yrengiz, acayip, anlatılması ve ılması güç bir varlık (san. hoşlanır... Erkekler böylece inanmışlar - Dü Şünkü bu inanış açık bir bo- a dur; kadın işlerinde muvaffak Amayınca o hazır bir mazeret hay inlar da böyle inanmaktan ki Anırlar; çünkü bu kendilerine! N kudret, bir kuvvet © duygusu *rir, işe zeki kadınlar, bu hoşa| Ne aldatıcı düşüncenin özün - dan görerek, erkeklerin kadınlar- ter daha esrarengiz (o oldukları kayi yeğin kavrarlar. Bu haki - , ir kere kavrayan kadın, ar- Hn, Erudan doğruya esrar dü - lik, Çini çözmek işine girişebi - sok g nkü erkeğin esrarengizliği atilan > çok acayip ve çok an - ük bir şey değildir. e Onun > anlaşılamamazlığı, kadın - Btediği şeylerin karma karı - ndan ileri gelmektedir. kadında bir çok şeyleri hep ister, Vv HABER — Akşam Postası e Aile hayatında Kadın ile erkek Erkekleri teshir etmenin en basit usulleri neleri i- ? Yazan : Lucien Car Başkalarmın ne hissettiklerini) ve ne düşündüklerini anlamak i- çin en iyi çare, bir kadının bizzat ne hissettiğini ve ne düşündüğünü kendi kendine sormasıdır. Ancak bu hususi (o vakada bir kadının kendi kendini sorguya çekmesile, karşısındaki erkeğin duygu ve Erkek, ne derece çelik sinirli, he yatta muvalfakıyetin en yüksek merdivenlerine çıkmış bir edam bile olsa, zaman olur ki evine ko. şup orada bekliyen kadının ana- lık şefkat ve duygularına sığınmak ihtiyacını duyar düşüncesini anlamasına (imkân yoktur. Kadının bütün isteği, sadece iyi olan ve böylece devam edecek bir erkektir. Bu erkeğin ©ouzun boylu, güzel ve atletik yapılı bir adam olmasını tercih (o edebilir. Onun mükemmel bir dansör ol - masını ve bir aktör gibi sevmek i- şini bilmesini istiyebilir. Bunla - rm hepsi teferrüattır. o Zeki bir kadının uzun uzadıya düşüncesi- ni yormağa değmiyen meseleler - dir. Çünkü bu kadını en çok dü- şündürecek mesele erkeğin ruhi vaziyelidir. Erkekler hantal olmakla bera .| ber, basit düşünceli değildirler. Beni yanlış anlamayın. Evet er - kekler basit düşüncelidir, — biraz aptalcadır! Hattâ en zeki geçinen| erkek bile karısına karşı ekseriya en aptalca muameleleri yapar ve bunu (© bütün hal ve tavrından gösterir de!.. Kadınlar ise erkek- lerden çok daha akıllıdırlar. Çün! kü hayattan istedikleri şey çok daha sadedir. Yukarıda da söy - lediğim gibi kadının bir erkekten|Bir erkeğin bütün dileği, iyi olması ve böyle-Jarkadaş yahut bir çocuk istemed'- ce devam etmesidir. En basit ve en az karma karı- şıklık gösteren erkek bile hırbi - rinden ayrı beş kadın tipi ister, Onun istediği: 1 — Bir ana, 2 — Bir karı, 3 — Bir arkadaş, 4 — Bir çocuk, 5 — Bir sevgilidir. Bazı erkekler bundan daha faz lasmı da ararlar. Bir yazıcı tanı - rım ki kendisine varmış olatı buk- leli saçlı sarışın karısının öğleden sonraları kumral ve geceleri de kızıl saçlı olmadığından dolayı bir türlü kendini avunduramaz, boyuna homurdanıp dururdu. Bu erkeğe haydi (maymun iştahlı) demiyelim. Çünkü o bir sanatkâr- dı ve sanatkârm ruhunu tatmin etmek - kadarzor bir şey yok- tur. Kadınlara nasihatim olsun: Sanatkâr ruhlu bir adama, âşık olmayın ha!... Dediğim gibi alelâde bir adam elde ettiği kadında ayrı ayrı ve birbirine taban tabana zıt beş sı- fat ister. Bu dileğinin (o beiki de farkında bile değildir, o olsa da bunu açıktan açığa © söylemeğe utanır. İşte bunun içindir ki ka -! dın çok zeki davranmak mecbu- riyetindedir. Erkeğin ilk istediği bir anadır. O, kızğınlıktan cayır cayır ya - | sadece bir karı, bir ği zamanlar da vardır. O, bir sevgili de ister! i cı vardır. Ancak bu çeşit işi a- Sinema yıldızı Con Kravford, klâsik mânâsile, fevkalâde güzel sayı lamıyacağı halde cinsi cazibesi en kuvvetli yıldızlar arasındadır. nan alnını serin bir el ile soğu tacak ve ağzından çıkan kaba sa- ba sözlere belki de sövüp sayma- lara dinleyici kulaklarını uzata - cak bir kadın ister. Bu erkek muvakkat bir hastalıktan ıztırap çekmektedir. Tecrübeli bir hasta © bakıcıya sorun da bakın ne cevap alırsı - nız: En küçük bir ameliyat gör - müş erkek, çocuklu on sekiz ka - dından çok daha fazla gürültü ya par, Gerçekten ana olan bir kız ise, bu patırtıya kulak asmaz, bildi - ğinden şaşmaz ve kocasının kız - gınlığını yatıştırmağa uğraşı”. Erkek, ne kadar usta, ne derece çelik sinirli, hayatta muvaffakı - | yetin en yüksek merdivenlerine çıkmış bir adam bile olsa, zaman olur ki evine koşüp orada bekli - yen kadının analık şefkat ve duy! gularına sığınmak ihtiyacını du- | yar. Napolyon bile bir gün Jozefi- nin önünde diz çökmüş ve: — Sevgilim ( hiç çekinmeden | söyle ben iyi miyim yoksa değil miyim? Demiştir. Bir erkek ne kadar büyük ve| kuvvetli, ne derece farfara olur- | sa, ana şefkatine ihtiyacı o nis . bette fazladır. Kadınların bir ço- ğu bunu bilir, hem de ne iyi bi. lirler! Ancak zorluk şuradadır ki: Bir erkek ne kadar kaba ve sert olursa olsun, karşımda (daima bir ana istemez. o ayni zamanda bir de karı ister ve erkeğin ana! şefkatine olan ihtiyacını tam ma-| nasile gidermesini o bildiğinden dolayı övünen kadınlar ekseriya karı rolünü oynamasını becere - mezler. Ana, üstün olan bir varlıktır. Karı ise sadece müsavi olatı bir eştir. Her erkek bir karıya müh - taçtır ve onu (ister; ev kurmak işinde kendisine ortak (olacak, çocuklarımı yetiştirecek ve para biriktirebilecek bir karıya ihtiya- dam akıllı becerebilen kadınlar ekseriya bir erkeğin yalnız karı değil, ayni zamanda bir arkadaş | istediğini de takdir edemezler. dır. Kadın kocasının bütün eğ » lencelerine iştirâk etmelidir. Et - mediği ve kocası zevk ve eğlence peşinde iken evde kaldığı takdir de, bir arkadaş olamaz, sadece karılık sıfatını muhafaza eder, kocası da kendine bir (o arkadaş bulmağa mecbur olur. İyi bir arkadaş ta olabilen ka- rılar, kocalarının bazan bir arka- daş değil, ve fakat bir (kız, çok daha küçük ve zayıf olan kendi - sini yularından tutup çekecek bi- risine tabi bulunan bir çocuk is - tediklerinin farkına bile varmaz - lar. Kocalardan bir çoğunun, kadınlara (bebeğim) dediklerini ve bu söze bayıldıklarını elbette işitmişsinizdir. Kendilerine böyle hitap edilen kadınlardan bir ço- ğu sözün ifade ettiği mânâyi kav- ramış ve ona göre davranmışlar- dır. Herkes çocukları ve bilhassa iyi olanlarını sever. Güzellik ve'füsunla çocuk ro- lünü oynıyabilen bir kadm, erke- ği yalnız eğlendirmekle kalmaz, ayni zamanda ona ne kadar bü- yük, kuvvetli ve mühim olduğu hissini de verir. Böyle hissetmeşini istemiyen bir erkek var mıdır acaba? Bununla beraber, bir erkeğin sadece bir karı, bir arkadaş yahut bir çocuk istemediği zamanlar da vardır. O, bir sevgili ister, Bu söze ek- seriya yanlış mâna verilerek met- res de dendiği vardır. Ne derseniz diyiniz; herhalde benim ne söyle- mek istediğimi anladınız. İşte, anlıyan ve kocasını kaçır- mak istemiyen bir kadın bu işi de nasıl başaracağımı bilir, Ortada geniş mânasıyle bir prensip vardır ki bunu kimse in- kâr edemez: Her erkek sever ve her kadında sevilmesini sever. Erkeklerin en iyisinde bile kadm- ca olan bir nevi duygu vardır. Erkeğin bu kadınca duygusuna ister zaaf, ister kuvvet deyin, her ikisi de ayni kapıya çıkar. Bir er- kek de kadın tarafından sevilme- sini ister. Düşünün hele: Kolkola girmiş ay ışığında dolaşan bir çift var, Kadın birdenbire kolunda bu- Şar (Lütfen sayfayı çeviriniz) Arkadaş da karı gibi erkeğin Türkçeye çeviren: A. Ekrem dengidir. Fakat işte onun ortağı değildir. Eğlencede onun ortağı»| Türkiyede neşir hakkı yalnız HABER gazetesinindir i