18 Mayıs 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

18 Mayıs 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

10 Feneryılmaz üçüncü küme şa Dün üçüncü kü - menin son maçı sümenin en kuv- vetli iki takımı F. Yılmazla Kara gümrük arasında oynandı. Şampi - yonluk — derecesi üstünde büyük te siri olan bu maç, tam — kendisine Uçüncü küme yakışır, temiz, samimi ve çok he- yecanlı bir hava içinde oynandı. Neticede Feneryılmaz — rakibini 4-3 yenerek, — şampiyonluğu ka- zandı. İlk devreyi 3-1 galip vaziyete | geçmiş bulunan Karagümrük bir gol yiyerek 2 - 3 bitirmişti. Feneryılmaz — ikinci devre çok güzel bir oyunla (2) gol daha yap- tr ve neticeyi kazandı, Maçların başındanberi temiz bir varlık ve sporculuk gösteren, gü: kım da heyeti umumiye itibarile bocalıyordu. Zaten birbirlerile e- peyce zamandan beri yanyana oy- namamış olan Beşiktaş oyuncuları iyi anlaşamıyorlar, —mütereddit. oynuyorlar, antrenmansızlığın te- siriyle de ağır hareket ediyorlar- dı. Apollona gelince: Onda da ilk dakikalarda yabancı bir sahada ve halk önünde oynamanın verdi- ği bir tutukluk göze — çarpıyordu. Bu sebeple oyun çok cansız ve sönük cereyan ediyordu. Beşiktaşlılar uzun paslar ile oyunu açmak istiyorlar, muavaf - fak olamıyorlar, Hakkı ve Hayati bözük 'oynuyor, eli sarılı olan Eş- Yef ihtiyâtla hareket etmek mec - buriyetinde kalarak gevşek dav - ranıyor velhasıl Beşiktaş bir çok fırsatları kaçırıyor müsbet bir — iş göremiyordu. Birinci devrenin her geçen da - kikasında gittikçe biraz daha ak- sıyan Beşiktaşın karşısında Apol- lon yavaş yavaş açılmağa başladı. Misafirlerimiz. — Olimpiyakostan bir derece daha teknik ve kombi- ne oynuyor, küçük paslar ile iler- liyor ve hasımlarını — sıkıştırıyor -| lardı. Siyahbeyazlıların aksine merkez muavinleri oyunu iyi ida- re ediyor, cenahlar vasıtasiyle mu- hacimler kale önünde iyi anlaşı - yorlar, pas alıp verirken iyi — yer tutuyorlardı. Yalnız — sağaçıkları müsait vaziyetlerde yakaladığı topları mânasız yere durduruyor, geriye veriyor ve bu suretle eline geçen güzel fırsatları heba edi - yordu. Birinci devre böylece bitti. Ikinci devrede Beşiktaş biraz daha gayretli ve canlı oynadı. Se- nelerce yan yana oynamış olan o- yuncular gene eskisi gibi birbirle- rine ısımnmış ve alışmış gibi gözü - küyorlardı. Beşiktaşım nisbeten bu canlılığı karşıamda Apollon temposunu bozdu. Siyah beyazlı- lar da hasımlarının gevşemesin - den istifade ederek galibiyeti te - min ettiler, Heyeti umumiye itibariyle oyun ümit edildiği kadar zevkli olma - dı. Her iki takım da kendilerin - den beklenilen oyunu göstereme - di. Galibiyet, kale önünde ele ge- çen fırsatlardan daha müsbet — iş| libiyet memleketimizin eski ve gü-| İstanbulun en iyi atletlerinin işti- görn tarafa teveccüh etti. Temen-| zide bir klübü olan Beşiktaşlıları| rak edecek atletlerin seçme müsa- ni edelim ki idmansız olmalarına,| birbirlerine daha fazla ısındırmış| dar yarım saat süren bu müsaba- takımlarının fena teşkil — edilmiş bulunmalarma rağmen dünkü ga -| mpiyonu şampiyonu *Feneryılmaz taktını.. | zel oyunlarile şampiyonluğa ya- kıştıklarını ispat etmiş olan Fener- yılmazlıları, bu çok haklı galebe- lerinden ötürü bütün kalbimizle | tebrik ediyoruz. Dün bitmiş olan — üçüncü küme maçlarında Feneryılmazın aldığı 29 puvanla — birinci, 26 puvanla Karagümrük — ikinci, 18 puvanla Haliç üçüncü, 15 puvanla Ortaköy dördüncü, 14 bpuvanla Doğan be- şinci, 13 puvanla — Sumer altıncı olmuştur. ' Yarın Alpollon Galatasaray | Vefa - Beykoz da hususi bir maç | yapacak Yarın gene Taksim tadında, Atina ikincisi son maçını (saat 17 de) Gala- tasarayla yapacaktır. Bu müsabakadım evvel, Vefa Bey- koz takımlarının da hususi bir karşı- laşma yapacaklarmı duyduk. Daâğcılık klübünde Yeni tenis kortları merasimle açıldı Dün Dağlık — kulübünün yeni yaptırdığı tenis kortların merasim- le açılmıştır. Bundan sonra kulüpte davetli- | lere bir çay ziyafeti verilmiştir. —— Istanbulsporlu Fahri İstanbulsporun en iyi —oyuncu- larından kıymetli arkadaşımız Fahrinin, sevgili annesini ebediy: yen kaybettiğini büyük bir teessür- le öğrendik. Arkadaşımızın — nihayetsiz ke- derlerine iştirak ederiz. eli Uçak âleminde | — Nevyork, 18 (A.A.) — Tom- İlinson ve Bartles adındaki ameri- kalı tayyareciler, aşağıdaki rekor- ları kırmışlardır: 1 — 500 ve 100 kile faydalı ağırlıklar yüklenerek, 200 - kilo metrelik yolu saatte 279 kilomet- re ve 440 metre uçmak suretiyle | almışlardır. Bu rekor, evvelce Fransadaydı. 2 — 2200 kilo faydalı ağırlık yüklenerek 5000 kilometrelik yo- lu saatte 2722 kilometre ve 30 metre uçmak suretiyle almışlar- dır. Bu rekor, İspanyadaydı. 3 — 500 ve 1000 kilo faydalı ağırlıklar taşıyarak 5000 kilomet- relik yolu saatte 272 kilometre ve 30 metre süratle uçmuşlardır. daha fazla bağlamış olsun... Sadi KARSAN HABER — Akşam Poştası Cafer diyor ki (Baştarafı 9 ncuda) Sağaçık: Sağiç iyi fakat deplase ol- mak kabiliyeti yok, Her ikisi de canlı, karşı tarafın sıkışık oyununu görüp | geriye çekemiyorlar. Atlatizm müsabakaları Santrfor: Ldizumsuz elle hasmını itmeleri, boyunun kısulığı, geniş pas - Yarla iki iyi açıkların oyununu İinkişaf ettiremiyor. Umumiyet itibarile bizim İstanbul takımlariyle boy ölçüşmekte müşkü- Tât çekecek bir ekip. Kendi muhitle - rinde belki daha iyi oyun oynıyabilir- ler. Oyun kabiliyetleri hasım tarafı kendi sistemlerine çevirecek, tahi kı - lacak kudrette değil. Beşiktaş takımı: Ferdi kabiliyetle- ri fazla, ayak hâkimiyeti olan bir ta - kım; merkez munvin mevkiinde oynı- yan Hüsnü takrmımnın bütün oyun ka- biliyetini sıfıra indirmiştir. Nefessiz ve topu 5 metreden ziyade ileri atamı- yan bir kimsenin santrhaf oynaması, bütün for hattını felce uğrattığı gibi, onları pas almak için geri gelmeyi |- cap ettiriyor. Teknik kusur — evvelâ kendisinde başlıyor. Kaleci: İyi, atılgan, yer tutuyor, degajömanı zayıf, beklerle anlaşamı- yor. Bekler: Bir hizada oynıyan, — sert hareketlerle toptan uzaklaşan oyun- cular. Kademeli ve haflarını adım a - dım takip kudreti yok, Vuruşları havadan ve hedefe vüsıl olmıyan, sür'at iptidaileri az. Sol bek nisbeten iyi. Çok asabi degzajöman ya- piyor. Solhaf: Yalnız muhitine müessir bir oyun kabul etmesi hasmına büyük fırsat veriyor. Geri oyunu takımı için zarar, Sistemi ağır, ayak hükimiyeti iyi, nisbeten yerden oynuyor. İnsaitle- Tİnİ, açıklarını takip edemediği — için anların geri gelmesine sebebiyet veri- yor, adeta bezgin bir oyun oynuyor. Solaçık: Elinin sakatlığı ve kendi oyununa fazla mağrur gözüküşü — ve Hüzumsuz ayak oyunlarile adeta çok şımartılmış bir oyuncu hissini veri - yor. Eski oyunlarma alıştığımız sey- yaliyeti, top sürüş ve kaleye müessir inişleri yok. BSoliç: Açık ve orta ve santrhafla u- yuşamamaktan kendini fazla yoruyor. ayağma hâkim fakat ileri hücumları az, topu aldığı anda ileri hareket ye- rine dalma geri dönerek santrhaf mevkiine kaçması iyi değil. Sağiç ve soliç oynatmaktan ziyade oynatılma- ya ve gol çıkartacak oyuncular olma- Jarından istifade lâyık oyunculardır. Bunların arasındaki santrforun oyun görüşü yüksek olması icap eder, Hal- buki Beşiktaş santrforu çok tecrübe - siz. Hakkı ve Şeref gibi mücssir İnsa- itlere eşapelik oyun ihdası santrhaf ve santrfora düşerdi. Bunlar ikisi de dünkü oyunda yoktu. Sağaçık bütün oyumı müddetince çok yalnız kalan bir oyuncuydu. Geri- hafından hiç istifade edemedi. Canlı oyuncu fakat ya çok hrzlr pas aldı on- lardan İstifade edemedi veya top kon- trolu biraz zayıftı. Umumiyet itibarile Apollon — Be . şiktaş maçı bizde iyi bir intiba bırak- madı, Çok koşma, fazla yorulma, az iş. Oyunun bütün hülâsası. Ümlit ederim ki gelecek oyunda Ga- latasaray genç oyuncuları bize istedi- Kimiz açık ve teknik oyunu güösterir- ler ve yerli takırmlarımızın hemen hepsi bunlardan daha çok kuvvetli ol- duklarını yalnız gol adedile değil o - yun teknikiyle de isbat ederle-. A. Cafer Ziya et Kazandıkları zaferden — sonra Beşiktaşlılar Novotni otelinde ken di aralarında çok samimi bir top- Tantı yapmışlar, ve geç vakte ka- dar bu güzel — muvaffakıyetlerini tesit etmişlerdir. Dün Robert Kollej — sahasımda 31 Mayis atletizm bayramıma işti- rak edecek atletlerin seçm müsa- bakaları yapılmıştır. Semih, Mehmet — Aliden başka kalarda — İzmitten de göze çarpıyordu. dört atlet Yunan tahtına iki Jorj namzet gösteriliyor: Biri eski kral Jorjdur Obürü: Prenses Marinanın kocası ve Ingiliz kralının oğlu Jorj Atinadan bildiriliyor: | için Bükreşte bulunduğu — sırada, eski Yunan Kraliçesi ile yaptığı görüşme burada yeniden bir çok, şayiaların çıkmasına sebep olmuş-| tur. Maksimosun daha önce, Lon- drada eski Yunan Kraliyle de gö- rüşmüş olduğu hatırlatılarak bu iki görüşmeye türlü türlü mânalar verilmektedir. Söylendiğine göre — Maksimos eski Kraliçeye, Yunan hükümeti- nin, meşruti bir krallık rejimine dönmeğe karar vermiş olduğunu bildirmiştir. Krallığa ya eski Kral Yunan donanmasının İzmire gelmesi muhtemel Atina— (Husust muhabirimizin | başka çare bulunmadığını,, tekrar tayyare ile — gönderdiği mektup- tur:) Idarei örfiyenin kalkmasından sonra askerlerin kendi işleri başı- na gitmeleri, halkm da yakından alâkadar oldukları intihabat faa- liyetine geçmeleri bekleniyor. Filhakika askerler işleri başına geçtiler. Bahriye Nezareti gemile- Tin birkaç ay sürecek olan deniz manevresine başlamak üzere ha- zırlanmaları — emrini verdi Vis orta ve küçük torpitoları, tanzim edilen programa göre manevraya başlıyacaktır. Elli kruvazörü bu filonun kumandan bayrağını taşı- yacak ve manevralara Adalar de- nizinden başlanarak Sisam ve Mi- dilliye kadar teşmil olunacaktır. Tahtelbahir filotillâst şimdiden üssübahriden uzaklaşmış ve ma- nevraya başlamıştır. Amiral Sake- lariyo kumandasındaki — filonun Midilliden sonra İzmire uğraması ve sonra da şimale — doğru seyre- derek evvelâ Arnavutluk ve Yu- goslavya limanlarını ziyaret etme- si muhtemeldir. Bundan sonra do- nanma bir müddet Pirede kalacak ve İskenderiyeyi ziyaret edip et: memesi o vakit kararlaştırılacak- tır. Yunan ordusu Ordunun da siyasetten uzaklaş: tırılmasını istiyen ve — bunun için çalışan Harbiye Nazırı - General Kondilis de idarei örfiyenin kal- dırılması dolayısile kıtaata gön- derdiği bir tamimde, — askerlere vatana karşı ifa ettikleri vazifeden dolayı teşekkür ederek, daima mü- tayakkız bulunmaları tavsiyesini yapmakta ve kendilerini kuman- danlarınm verecekleri emirler da- iresinde — vazifelerini — görmeğe çağırmaktadır. Yunanistanda seçim Diğer taraftan Atinadaki yeni seçim hazırlıkları başlamaktadır. 1 Muhalif taraf Lideri Metaksas: “Memleketin dahili işlerinin dü- 4 zelmesi için kralr getirmekten i| Marina ile evlenmiş olan İngilte | kararnameyi-gözden geçirmiştir. * 18 MAYIS — 1933 Jorj getirilecek, veya başka — bil rivayete göre, Yunanlı Prense: re Kralmı nküçük oğlu dük C: Kent Krallığa çağrılacaktır. Mak simos Kraliçe ile yaptığı görüşme de bu noktayı da söylemiş, böyle bir vaziyet olursa krallık hakları nı İngiliz prensine devretmesi içir eski kralın muvafakatini elde et meğe çalışmıştır. Yunan hükümetinin, krallığır geri dönmesine kat'i surette vermiş olduğu iddia — edilmi beraber henüz devletlere böyle bir vaziyet ne bildirilmiş, ne — de rivaytlerin yalan olduğu söylenil- miştir. etmekte ve bunu gazetelerle yaz- maktadır. İdarei örfiyenin kalkmasından sonra muhtelif muhalefet gazete- lerinin çıkmağa başladığı malüm- dur. Muhaliflerin isteği ile hüküs metin istedikleri arasında büyük fark görülmektedir. General Kon- diliş Selâniğe gidecek iken, seçim dolayısile — seyahatini geri bırak- mıştır. Gazetecilere — verdiği son beyanatında “memleketin istira- hat ve baysallığını (asayişi) kim- seye bozdurmamak üzere lâzrmge- len - tedbirlerin alındığını söyle- Bakanların : toplantısı Diğer taraftan Bakanlar heyeti bir toplantı yaparak — memleket baysallığını (asayişi) kundaklı- yan gazete neşriyatı hakkmdaki Bu nevi gazetelerin kapatılmas! düşünülmektedir. Ve suçluları be$ kişilik istintak — mahkemelerinde muhakeme edilecektir. Selânikde bu nevi — bir yaçı çı" karan, Makedonya gazetesi hak" kında valinin takibata başladığ' bildirilmiştir. Kurşuna dizilen için ayin Selânikten gelen bir diğer habe* re göre kurşuna dizilen Volanisif istirahati ruhu için büyük bir âyif hazırlanmaktadır. Siyasal bir nü* mayiş mahiyetini gösterecek olaP bu âyinde Volanisin ailesi erkâf ve efradı da hazır bulunacaktır: Bu âyinde Volanisin — mezarın! muhteşem bir surette yaptırmak için sureti mahsusada iane d€ toplanacağı yazılıyor. Yeni bir ölüm Selânikten gelen ve henüz t& eyyüt etmiyen — bir haber Çi fırkası reisi rüldüğünü bildiriyor. Bu hâdis?” nin Siroz civarında — Alisırat K” yünde meydana getirildiği bild” rilmekte ise de ne şerait dahilif” de yapıldığı hakkında henüz m#” lümat alınamamıştır. SofyanoP” los hükümeti hazıraya — aleyhtüf bulunmakta ve Makedonya çiftç lerine istinat ederek siyasetle v raşmakta idi.