25 Mayıs 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 13

25 Mayıs 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 13

ölçülmektedir!? Bir zamanlar pek meşhur olan miş, orada bütün günlerini ya bir Kovboy Filmleri mümessili Tom| askert mutfakta bulaşık yıkamak Müksin, bir Amerikan gazeteşinde| ve patates soymakla yahut bir is- dikkate değer bir yazısı — çılmış| tirahathanede emir neferliği yap- tır, Holivutta, her gün — bir çok makla geçirmişti. Bütün — savaş maceralarını okuduğu ; yıllarında duyduğu biricik kurşun Muz sinema yıldızlarının — muhi- sesi, bir nöbetçinin kazara patlı- tinde, aile hayatının bir kısmını yan tüfeğinin yaptığı gümbürtü i- 8öslerdiği cihetle alâkaya değer di. Ancak bu harp kaçağı geriye bulduğumuz bu yazıyı nakledi | geldiği zaman, kendisini bekliyen Yoruz: kızı herkes kıskandı. Çünkü sol kolunda taşıdığı — kırmızı şeritler ta dirseğine kadar varıyordu. Dün- | yada hiç bir adamm bu kadar ya- ra aldıktan sonra yaşayabileceğini Harpten dönen bir delikanlının sanryorum. kollarında bu kırntızı — şeritler ol.| — Benim burada size anlatmak is- Mayınca, talii de yak demekti. Sa- | tediğim harpde alınmış olan yara- Vaşta aldığı yaraların ünlü izle - nn nişanı değildir. Holivut deni- Tini, kollarına dikilmiş kırmızı şe- | len acaip şehrin sinemacılar esna- Titlerle — gösterenler, ne iltifatlar | fi sosyetesinde taşınan nişanlardır. törmezdi. Genç kızlar hattâ ya- P!oliyuı_hn yara şeridi, — pırlanta Hint başını almış ve uslu - oturmak b'ıu'ıf“" SAA a Şağına gelmiş kadınlar bile böyle İmtiyazın bu küçücük nişaneleri bir kahramanı elde etmek için ya- | Pizim Teksaslımın taşrdığı kı.rmızı Tışa girererdi... !Td'" ıgbi gbe..rlı?ekten :hkicı yıâı , Görmüş olduğum. kırmızı şerit | 7'eri olmıyabilir; — ancak tam da ıbnelnîyonlınmu en zengini bizim bugünlerde ıwlık SESİİSR Teksaslı bir — delikanlıda idi. Bu | ©© Müteber nişanlardan sayılmak- tabadayı Büyük harpde Ameri- | tadır. Losangellos şehrinin seçme İA ord Hsile birlikte F l kulüpleri olan Ambasador yahut Baltimora gidiniz. Yahut bir cu- maertesi öğleden sonra Holivutda- ki Montmartr'da bir yemek ma- sasına oturup oradâ mevcut kadın- u Bir vakitler bu ülkede yara şe- ritleri kadar itibarda olan bir şey Yoktu.., çok acı çekmiş kişilerdi. Bugün Holivudda ise bunları kazanmak değil vermek için ıstırap çekilmek- tedir. Holivudda her — bilezik ol dukça ağır bir üzüntü ve ıstırabı temsil eder. Ancak taşıyanlar, 15- | | tırabr çekenler değildir. Üzüntü- den kıvrım, kivrim — kıvrananlar, bunların bedelini — ödemektedir; alanlar ise zaferlerini öteki kadın- Jara göstermek için — bunlarıBriç partilerinde kollarıa takmakta- dir. Artık tekaütlüğümün yaklaşmış olduğu bugünlerde, — birçok briç ! partilerine ve sosyete toplantıları- na ben desik sık — gitmeğe başla- | dım. Briç oyunundan hoşlandığımı aklınıza bile getirmeyin ha!.. Bu karmakarışık oyunun dünya yüzün deki bütün kaide ve düzenlerini bilen karım madam Mikse bakılır- sa, ben Brici bir türlü — oynryamı- | yormuşum işte.. Zaten ben de ka- idesi daha az ve hareketi daha çok oyunları severim.. Her ne ise, bu Briç partilerine, yara nişanlarını görmek için devam ediyorum!.. tün — nişanların aklımda bir ka- taloğ ve fihristini — yapmışımdır; yeni bir nişanı ta bir kilometrelik uzaklıktan izliyebilirim. — Böyle | yeni bir tanesini gördüm mü be- nim gibi sırf karısına refakat et- maz; tecrübeli miktarmdan ve kabahatin ne kadar ağır olduğu- nu anlar; hattâ mütchassıs deni- len bu adamların bazıları Jimi- nin suç işlemekte ne kadar ileri- ye gitmiş olduğunu bileziklere ba- karak söyliyebilirmiş! HUILİIVUDDA kocaların suçları Pırlanta, elmas ve plâtin | mücevherlerin kıymetile | köşesine çekilerek — münakaşaya dalarız.. Acaba bu yeni nişan, be- yaz sulh güvercinin tekrar gelip ai — Jimi yaptıklarına — canım sı- kıldı doğrusu! Yeni bileziğin ne de güzel, kardeş?!.. Bu yeni nişan bütün alâkadarla- ra Jiminin — yeniden bir kahahat işlemiş olduğunu göstermekle kal. gözler, plâtinin pırlantaların bu Holivut ve Los — Angelosun ku- | yumcuları işlenen suçları “karat, « Ia ölçülecek gibi tesbit ederek sı- ralamışlardır. Şimdi her şeyde ol duğu gibi bu iş te standardize e- dilmiştir. Suçlu için — ölçü, santi- metre başına isabet edecek pırlan- ta sayısıdır! Holivat kuyumcuları simdi en makbul sırdaşlardır. Kuyumcu ile müşterisi arasm- da geçen şu konuşmaya, hele bir kulak verin. Kuyumcu der ki: — Bu küçük, bin dolarlık bile- ziğin, ne işinize yarıyabileceğini pek kestiremiyorum. Laurel tepe- lerinde geçen vakaya dair - işittik- lerime bakılırsa, şu üç bin iki yüz dolarlığı teklif etmeğe münaşip görüyorum. Mavi yakutun yatıştı- rıcı hassası zaten malümdur! Görüyorsunuz ya — Holivudda | Meşhur komik Şarla, Holivatta yeni bir film Hik te yapmıştı. Burada, filmlerinden birinde, durdurması görülüyor. lığından değil ve fakat bunların haş görülmesi için yapılan feda- | kârlıklar — yüzünden pek kabarık yekünlar tutmaktadır. Artık evin tenha köşesinde oturup sessiz seş- | siz ağlıyan ve bahtına küsmüş za- vallı, kadın kadıncık — madamlar | kalmamıştır. Bugünün — karıları, çok açık gözdürler, doğrusu. Kocalı bir kadının bileğinde, töyle beş buçuk santimetre eninde som plâtinden, üstü krymetli taş- larla donanmış bir bilezik görün- ce kocasmın iki yahut üç gün ka- yıplara karışmış olduğuna, hiç çe- kinmeden, yüz dolar kadar bahse girişebilirsiniz; ya, bu cennet ku- şunun bir baftakadar — gaybubet etmesi kaça malolur derseniz, bu- nu ancak karısiyle — kuyumcusu kestirebilir! Bugünün karıları açık gözdür dedim ya; elbette bunun bir sebe- bi vardır. Burada admı anmak iş- temediğim bir kadın — arkadaşım bütün esrarı bana birbir söylemiş- ların kollarındaki — pırlanta bile- ti. Nî“_ kocalar var !fîı karrlarına zikleri saymız. Her bilezik, zaval- | le ocağında tümemesi için arkada- | Karşı birer köpek gibi sadakat gös k kocanın geçen yıl içinde, gece | şımız falan kişiye kaça malolduğu “"'"le': h“" BEĞNR: pahalı yara geç vakit eve gelip te adam akıllı | nu hesaplamağa uğraşırız.. şeritlerini almakta bir türlü yaka- haşlanmış olduğunun en sağlam | — Diğar taraftan kadınlar da yeni| İ#Tmı kurtaramazlar bu nasıl mı delilidir. bir nişanm farkma vardılar mı şöy oluyor dedîniz:! Gayet kolay: Harpte koluna yara şeridi — dikti- / le bir dedikodunun kaptsmı açar- | (Kadmın fendi; erkeği — yendi).. renler, bunu kazanabilmek için bir | lar: Arkadaşımın kolunda yeni bir bile- ziği kıskandı? Gelsin bir — suikast tertibatı!.. Holivut stüdyolarında, melekleri bile baştan — çıkaracak fettan kızlar az mı? Bunların pa- ra canlısı olduklarını Müamdaki sağır sultan bile duymuştur. İşte böyle para ile kandırılan fındıkçı bir kız, zavallı bigünah — kocanın başmma musallat edilir; adamcağız günün birinde şöyle tenha pastacı- lardan birinde, güzel kızla başba- şa bir bardak sütlü çukulata içtik- ten sonra evine geldi mi; alkışam yemeğine madam cenapları tenez- | miş olmak için gelen bir arkada. | evden uzakta geçirilen gece eğ- | baş rolü kendisinde olduğu gibi, rejisörü de kendisidir. şın koluna girer, odanm 1ssız bir | lencelerinin masrafı hayat pahalı- [ sahneyi tetkik ederken görüyorsunuz. Tom Mikhs sinemaya Başlamadan evvel yaptığı bir çok işler ar.; sında bir vakitler Meksikada ihtilâlci bir generalin çctnleriqde zab tek başına yarım düzüne haydud! zül edip inmez.. Merdivenlerden yukarı koşan — kocasımın yüzünü bir daha görmek istemediğinden kopıyı da kilitlemiştir. Yalvarma, yakarma, yemin hattâ göz yaşı pa- ra etmez. O akşam yemek, içmek ve hayat bile artık zehir olmuş- tur, Araya mutavassıtlar girer ve nihayet büyük ve ağır bir fedakâr- Hk mukabilinde, nazlı Sayan barı- şır.. | Benbir sigertacr tanıyorum. | Bu herifin — bütün işi Holivut ve Beveriy tepelerini süsliyen köşk- lerdeki mücevheratı — sigorta et- mektir. Öyle kurnaz — bir sigorta- cıdır ki, evli adamların peşini bı- rakmaz, bunları en açık gözhafi- yelere gözetletir. ve en kücük bir suçlarını hemen karılarına — bildi- rir. | Bizim eşsiz Holivudun cici bici bayanları aleyhinde — delidolu at- tıktan sonra içinizden biri kalkıp da: — Ey Tom Mikaşusizin. mada- mın kollarmda bilezik yok mu? l Diyecek olursa vereceğim cevap | şudur: | — Madam Miksin de birçok bi- lezikleri olduğunu — itiraf ederim. Yalnız şurasını da hatırlatmak is- terim ki biz şimdi evlilik hayatı- mızın tam yirminci — yılma girmiş bulunmaktayız. Beş sene sonra i- se, geçen gün Londrada İngiltere Kralı beşinci Corca yapılan kut- lulama merasimi gibi bizim de yıl- dönümüzü burada eski yeni bütün sinema mensupları tesit edecekler- dir. Hazırlığımı şimdiden yapıyo- ruz. Ha ne diyordum; madamaya vermiş olduğum bilezikler seven bir koca ve babanım derin bağlılık ar- mağanlarıdır. Yara şeritleri değil fakat hizmet nişanlarıdır. * Anladınız mı şimdi?.. Tom MİX hazırlıyor. Bu filmin Burada bir