21 Haziran 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

21 Haziran 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

işin şakası yaşında l'wıoohçmlııl 27 nci geldönümlün- | de idi, maçtan evvel | vakit geçirmek için | etrafı arayan müte. cessis gözlere ilk çarpan, çok orjinal kıyafeti ile, Fede- rasyonunun — eski yazganı ve — bütün sporcuların çok iyi tanıdığı Çelebi oğlu Kemdâl Aşki oldu. Şık golf elbiseleri, büyük savaşta ihtiyat rzabitliği esnasında Filistin cephesinde bir İngilizin başından al- dığı ve aradan bu kadar zaman geç mesine rağmen boyanıp temizlenerek hâlâ yepyeni duran kocaman bir be- yaz koloniyol şapkayı başına geçir miş olan Kemal Aşki bir aralık yo- nımıza elinden hiç düşmeyen fotop- » rafiyle bir resmimizi almağa geldi. Her zaman yüzli gülen gamsız arkar daşımıza sorduk: — Kuzum Bay Kemal kaç yaşında- sın? Gayet tabil bir tavırla cevap ver- di — Yirmi iki, — Aman! Nasıl olur!.. Lâfımızı tamamlamadan ilâve et- tiz — Çok tabii., d4 sene evvel doğmu- şum, Fakat günlün 12 saatini uyanık, 18 saatini uyuyarak geçirdiğime göre derhek 44 senede 22 sene yaşamışım. Elbet yaşım da bukadar olacak!.. HRem güldük, hem hayret ettik, hem de Kemâl Aşkinin bu her dem tfazeliği nasıl muhafaza ettiğini an- lamış olduk. Altı gölden Pkirci maçda İsviçre takımı altın- e€ golü de yedikten sonra ikinci küme şampiyonundan iki Idareci şöyle ko nuştular, — Bir gazete bu takımı birinci kü- menin 4 üncüsünden sonra gelen ta- kımların dişine göre bulmuş. — Ne münasebet azizim, bu takım tam bize, ikinci kümenin şampiyonu: nun dişine göre biçilmiş kaftandır.. Yeni m Manialı koşu - lar için Alma> - yada mania icat edil - miştir. Bütün atlet - lerin müsaba - kalarda şimdiye ködar gördüğü - müz — tahtadan manialar yerine konmak yapılan yeni şe- kil manialar, ta- mamen çelikten ve yuvarlak be- ru şeklindedir. Resimde gördü ğünüz gibi, ye - re gelen kısım Mmaniayı dik tı- tabilmek için bi raz kıyrıktır. U fak bir temas'ı mania devrilir. Bu manialarda ist bilecek tertibat ta vardır. Olimpiyat oyunlarında ve ar tonra bu şekil maniaların kullanıl dı, arsrulusal F. L A, A. atletik yeni bir üzere İsviçre ikincisinin iki oyununu sey- retlikten sonra, bir çok eski tanınmış tekaüld oyunculardan müteşekkil fut- bBol hakemleri takımı Serveti gözüne kestirmiş olacak ki, İsviçrelilere, har kem takımiyle hafta içinde bir maç yapmaları için bir teklif yapılınış.. Fakal misafirlerin fena halde göz- leri korkmuş olduğundan, (vaktimiz vok) diye bir behane uydurmuşlar ve bu tekaüdlerle bile karşılaşmayı, va- dedilen müketmel bir. paraya rvağ men reddetmişlerdir!.. Çoban Mehmet atlet ! İki arkadaş tram- vayda — konuşuyor- tardı: Çoban — Meh: med, şimdi atletiz- me, çekiç atmağa | çalışıyormuş. — Haf- tada iki üç gün Taksim stadyumun- da idman yapıyor- muş. — Aman! Bu ne günlerine düşüyor biliyor musun? — Ne o! Seyretmeğe mi — gldecek- sin? — Hayır.. Onun çekiç atma idmanı yaptığı günler stadyumun civarından geçmemeğe çalışacağım. — Neden?! — Eh, ne olur, ne olmaz, bir de baz karsın güreşte olduğu gibi bir gün bunda da coşar, çekici savurur, savu- rur stadyumun üstünden — aşırıverir de., O zaman altında kalanın vay ha- İlne!.. Son koşusu Yarı mukavemet koşucuların - dan 1500 metre dünya rekordme- ni Amerikalr Bill Bontton — artık koşuculuktan vazgeçmek üzere dir. Bu hafta New Jersey'de son koşusunu yapacak ve bir daha sa- haya çıkmıyacaktır. anialar enilen yüksekliğe kaldırıp indire- srulusal müsabakalarda şimdiden ması için Almanların bu yeni ica- | de oynadığını itiraf Macarlar pazara geliyorlar © gün trenden çıkıp öğleden sonra maç yapacaklar Son maçlar için... Bir okuyucumuz gönderdiği mektup ta diyor ki: San maçlar hakkında dün ak- şam bir okuyucumuzdan aldığı - mız aşağıdaki mektubu, — tama- men bitaraf — kalarak ve hiç bir şey ilâve etmeden sütunlarımıza geçiriyouz. Okuyacağınız — satırlarda, biz de tamamen haklı noktalar — bul- makla beraber, bizim fikirlerimi- ze uymayan kısımlar da vardır. Hatırımda kaldığına göre, A- pollon ve Seget maçlarından sonra Tan gazetesinde — ne suya ne sabuna — sütununda Ali Naci Karacanım bir yazısı — çıkmıştı. Bu yazmın sonunda şu cümleler vardı: (Eğer Seget gibi Apollon gibi hafif takımlar — getirtmekte devam edersek harap — Taksim kışlası talimhanesinde - seyirci o- larak boş pencereler ve tesadüfen oraya gelmiş bir kaç kara sinek- ten başka bir şey görmezsek hay- ret etmemeliyiz.) Haftalardanberi reklâm ve se- nası'kulaklarımızı dolduran meş- hur (!) Servet takımını sahada | gördüm. Ne yalan söyliyeyim pa- zar günü Fener stadına — hemen hemen Slavya ayarında bir takım görmek ve zevkli bir futbol sey-| retmek ümidile koşmuştum. Fa- kat ne yazık ki umusanın en kö- tüsüne uğradım. O gün, Fenerbahçenin fevkalâ- etmemek haksızlık olur. Servetin mağlübi- yetini yol yorgunluğuna hamle - | denler arasında ben de vardım amma, bu meşhur takımda mer- kezi Avrupa futbolünün incelik - lerinden birini — bile görmedim. Ve bir defa daha zavallı futbol meraklılarının aldatılmış olmala- rından korktum ve korktuğuma uğradığımı da salı günkü maçta anladım. Öyle anlarım — oldu ki sayın yazıcının beğenmediği Se- get ve Apollon takımlarını has - retle andım. Güneş - Fener — karışık ekibi bu futbolün (F) sini bile bilmi - yen İsviçrenin şöhretli (!) takı - | mını pazar günü ile kryas kabul | etmiyen orta bir oyundan sonra 6 — 2 gibi çok önemli bir farkla yendi. Yazık — paracıklarımıza... Sokağa attığımız asgari (1800 — 2000) lira ile merkezt Avrupanın en iyi takımlarından birini getire- komitesi önünde, eski atletik şam- Piyonlardan Heiner Trassbach tarafından tecrübeler yapılmıştır. bilirdik gibi geliyor bana. İ Bu yazımı mübalâğalı rakam- Pazar günü Taksimzd2 ilk ma - çını yapacak olan Macar güreşçi- lerin, bugün gelmesi bekleniyor - du. Fakat Macar sporcular pazar günü geleceklerdir. Szeged kulüp güreşçileri bugün Macaristandan yola çıkmış olacak ve pazar saba- hı saat 10,20, de Konvansiyonel trenile Sirkeciye geleceklerdir. Du na nazaran rakiplerimizin ilk mü- sabakayı, o gün hiç dinlenmeden yapacakları anlaşılmaktadır. Nasıl dalmalı ? Okuyucularımıza evvelce ta- nıtmış olduğumuz — dünyanm en meşhur dalgıçlarından Pete Dejer- dennin yukarıda — mükemmel bir cepheden girişini — görüyorsunuz. Bakım kol ve omuzların açtığı deli- | e vücud ne güzel giriyor.. Bumndan başka bacakların nasıl dik ve a- yakların gergin tutulduğunu gö - Ayaklar suyun içine girinciye kadar gövdeyi gergin tutmak lâ - zımdır. Suya giriş ne kadar iyi o - hursa, gövde o derece derine gider. | Bu ister ayakta, isterse baştan ol- sun bütün dalmalarda yapılmalı - dır. Başaşağı — yapılan dalma- larda uzatılmiş kollardan itibaren ayak parmaklarma — kadar vücud suya girerken tam mânasiyle düm | düz bir hat halinde olmalı ve ayak parmağı suyun içine dalmcaya ka- dar böyle kalmalıdır. Eller suya değer değmez vücud hemen düm - | düz gerilmelidir. Eğer başınızın tepesi bir şapırtı ile suya değerse, kollarınızın suya girerken kapalı olacak yerde açıl - mış olduğu anlaşılır.. Eğer yüzü - nüz suya çarparsa, suya girerken başınızı kollarımıızın arasına sok - mamışsınızdır. larla halkı aldatanlara ithaf edi- yorum. Bilmem Bay Ali Naci ne buyururlar. Okuyucularınızdan AÂziz S. İren Orta Avrupa kupası 16/6/935 Pazar gününün neti - celeri: 1) Yuventus - (İtalyan şampi * yonu) “Viktorya,, (Çek) ile 3- 3 berabere kaldılar. (Pilsen) de oynanıldı. 2) Admira — (Avusturyalı) ila “Hungaria,, (Macar) “Admira,, 3-2 galip geldi. Admiranm merkezinde oynanıl dı. 3) Fiyorentina (İtalyan 3 üncü) ile “Ujpest,, (Macar) Fiorentina 2.0 galip geldi. Budapeşte oynanıldı. 4) “Roma,, ile — Ferençvaros,, (Macar) Roma 3- İ galip — geldi. Romada oynanıldı. 8) Zidenice (Çek) ile “Rapid, (Avusturyanm şampiyonu) Zi nice ehemmiyetşiz bir #una rağmen “Rapid,,i 3 - 2 yen- di, Bırno şehrinde (Çekoslovakya da) oynanıldı. 6) “Avusturia,, ile “Ambrozia- na,, * “Ambroziana,, İtalyanm 2 in ci şampiyonu olduğu halde “Avus- tria,,ya 5 -2 mağlâp oldu. Milâno- da “Ambroziana,,nın stadında oy” nanıldı. 7) Çek “Slavia,, ile Macar “Sze ged,, “Slaiva,, 4- 1 galip — geldi. Maç Szegedde — (Macaristanda)| oynanıldı. 8) First Vienna ile Sparta (ne* ticeleri daha gelmemiş çünkü ge - çen salı günü oynadılar yarın size haberini veririm.) Rusyada Odesadan Vilâdi- vistoka pisikletle Bu ay içinde Odesanın yakinın” daki Koralino Bugass köyünden beş Rus bisikletçisi Vilâdivostaka doğru yola çıkmışlardır. Bunlar Odesa — Kiyef — Novosibirik — İrkutsk — Çita — Habaravsk ü- zerinden Vilâdivostaka vararak 14000 kilometre yol katedecekler dir. — Fenerbahçe Beşiktaş Şild maçı cumar- tesi oynanıyor Dün, ilk olarak yazdığımız gibi, Fener Beşiktaş arasınde. yapıla - cak şilt yarım son — müsabakası, pazar günü güreş müsabakaları yapılacağından cumartesi günü oynanacaktır. Maç Beşiktaş stadındadır. Ha * kem Kemal Halimdir.