6 Temmuz 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 13

6 Temmuz 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 13

/ VX TT I Bugünkü bulmacaı | A Blelsisi. Yaz mevsiminde herkesin ne- fes aldığı ve başını dinlendirdiği bir yerim. Altı harfliyim. Baştan iki harfimi tersine çevirirseniz, te- penizde doğar ve karanlıkları yır- tarım. 1, 4, 5 harflerimin üstün- de yürürsünüz. 2, 1, 5, 6 harfle- rim bir kış meyvasıdır. Sondan üç harfim Bursa ve Haymanada meş-| hur bir genişlik ifade eder. Son- dan iki harfimi tersine okursanız, | etimi yemek istersiniz. Bildiniz mi ben neresiyim? 5 lira Birinci ' gelene | Doğru bulanlardan - birinciye 5 lira, ikinciye şık bir boya takı- mı, ve 200 okuyucumuza da ayrı- ca muhtelif hediyeler veriyoruz. Bilmece müddeti (17) gündür. Kazananlar Bu sayıfadaki bilmecelerden | hediye kazanan | okuyucularımız ... dan Beyoğlu 6 n-| cı mektep S. 4. No. 39 Mehmet Turgut. Bu sayıfadaki bilmecelerden hediye- kazanan okuyucularımız dan Kadıköy - Söğütlü — çeşme caddesinde No, 286 Bayan Lüt- fiye, HABER ÇOCUK SAYIFASI Bilmece kuponu '6-7— 935 / LAŞ Arkadaşlarla | başbaşa Cevadın evde ve mektepte çok | fena bir huyu vardı: Sudan kor - kardı. Fakat içmekten değil, yı - kanmaktan... O, sabahleyin kalktığı zaman e- lini, yüzünü yıkamadan — evden çıkardı. Mektepte eline bir damla su vurmazdı.. Cevadın sıhhati çok bozuktu .. Onu siz de görseniz hastalıklı bir çocuk diye yüzüne bakmaktan korkardımız.. Ceyvad, günler geçtikçe sıhhati - ni, hafızasını kaybediyor, dersle - rine çalışamıyordu. Gölge oyunları Bu oyun eski olmakla beraber, hâlâ birçok evlerde aile eğlencesi yerine geçmektedir. Bilhassa ço - cuklar bu oyundan çok -hoşlanır - lar. Duvarda gölgeleri tam ve kusur- suz gösterebilmek için boş zaman - larda prova yparak parmakları a- Tıştırmak lâzımdır, bunları yapma- ğa alışan kimse, yavaş yavaş daha başka şekilleri de icad edebilir .. Hele mukavvadan yapılmış ba - zı şekiller de beraberce kullanı - lırsa, çok türlü resimler göster » mek mümkün olur. Küçük bir odada bir mum ışığı yetişir.. Eller mumdan yarım met- re kadar ve duvardan da bir met- Ye kadar uzak tütülmaliıdir. — * Gölge oyunlariyle yapılan re - simlerle, şekillere kavga ettirmek evde ve sokakta dolaştırmak -gibi numaralar yaptırarak bir çok ef lenceler tertip edilir. Sinema gibi çok yeni — şeyleri bilmiyen eski zaman adamlariy - le, Anadolurun sinama girme- yen yerlerinde hâlâ gölge oyunla- rından zevk duyanlar çoktur. Gölge oyunları ayni zamande çocuklarda (fikri icad) yaratır. Bu itibarla çocuklar için de faydasız değildir. WMWH ERETTI " Deniz, toprak, D Tepeden yorgun, argın entz, toprak, dağ ve taş Z. Çekildi şimdi güneş. Düştü bir büyük derde. | Her yana dargın, dargın Her yeri yavaş yavaş Serpti avuçla ateş.. Kaplıyor bir tül perde. E'İ H! * 6 4 .. » H Belki de uykusu var, Gelecek mahzun mahzun z Yatağına koşuyor. Biraz sonra gizlice, ; Onun için bahtiyar Bir neşeyle çoşuyor. Bir sene gibi uzun Bunu bir hikâye diye yazmıyo - ruz, arkadaşlar!.. On beş yaşlarında sapsarı be - nizli, cılız.. Mektep çantası koltu - ğunda, her akşam Babıâli cadde - tanıyanlar çoktur. Cevad benim ilk mektepten ar - kadaşımdı.. Geçen güni İ — Cevad çok hastaymış.. dedi- er... Merak ettim.. Evine gittim. Cevad, babasınm kendisine a - yırdığı küçük odasında yazı ma - zırlanıyordu. — Cevad, nasrism? Diyerek yanına oturdum.. Za - vallı arkadaşımın rengi balmu - mu gibi sararmıştı.. Yüzü kir, pas içindeydi.. — Cevatcığım, darılma amma , dedim, sen susuzluk — hastalığına Tayyareye yardım vatan borcudur Topanede Karabaş stanbul 16 ncı mek- No: 87 Feyzullahtepten B. 3. No. 333 Sürecek olan gece... Muallim Hasan Nahit RREEEEREEREENREİNEE SN TEKTTTRENRAZA NLNTT SAZZRENÜEDTDENDMRERMELT DN MMM Resimli hikâye : 1 — Haydi gel.. Seninle, şu eldiveni, ördeğin kafasına ge- girelim... 2 — Ördek nefes alamayın- ca çırpınmağa başladı. 3 — Ve Mehmed Sami çocuklar ! yerii malı kullanınız Iki kardeşin | bahçede duran bir | — 4 — Can acısiyli boya fıçısının içine dalıp çıktı.. l tı.. Ağaçların üstüne fırladı... sinden yukarıya çıkan bu çocuğu sası önüne oturmuş, imtihana ha- (tetulmuşsun! — Cildinin delikleri kapanmış... Asabi, huysuz, sıhhati bozuk bir çocuk olmuşsun! Hele şöyle günde iki üç defa elini, yü - zünü yıkasan, temiz hava alsan, göreceksin ki neş'en — artacak ve sıhhatin yerine gelecek .. Cevad sözümü dinledi.. Muslu - ga koştu.. — Başmı, yüzünü bol su | ile yıkadı.. Ve geniş bir nefes a- larak gözlerini kırpıştırdı, — sonra birden gülerek yüzüme baktı: — İçime bir ferahlık geldi.. Ga- Hiba iyi oluyorum.. Temizlik ne iyi şeymiş yahu!.. Kemal Tuçnel 1 bilgiler : Karın faydası “Karın ne faydası var? Bizi üşü- tüp durur.., demeyiniz. Kar havada ve yerdeki mikropları öldürerek bize hizmet eder, Bundan başka toprağı bir yorgan gibi örterek, çiftçinin tohumlarını donmaktan korur, Karlar erimeğe başlayınca, bu su- lar yavaş yavaş toprağın içine süzü- lerek tohumların yetişmesine de ay- rıca hizmet eder. Kışm kar az yağdığı zaman, o yıl alman mahsuller, evvelki yıllara gö- re daha eksik ve çelimsiz olur, Büyük şehirlerde de kar yağmadığı yıllar, dikkat ederseniz, bir çok has- talıkların çoğaldığını görürsünüz. Çocuklara öğütler: “Yolda yürürken.. Sokağa çıkınca daima sağdan gilt- meli ve soldan dönmelisiniz. Yolda | yürürken yanınızdan geçenlere elhıiığ ve dirseğinizle çarpmamağa dikkat | etmelisiniz. Avrupada buna çok dik- kat ederler ve sokakta hangi taraf- tan gitmesini bilmiyenlerle alay eder- ler. Kendinizi gülünç mevkie düşür- mekten çekininiz! | Kişelerde Vapur, şimendifer, tünel, tiyatro ve sinema gişelerinde kalabalık gör: /— düğünüz zaman daima sırayı gözetle. |— Almanyada on iki yaşına kadar yiniz. Ve başkalarmın sırasını kap:| Socuklar arasında bir bisiklet müsa- manım büyük bir nezaketsizlik oldu- — bakası yapılmıştır. Dokuz yaşında bir ğünu unutmayınız! | çocuk birinciliği kazanmıştır. Fa — İp koptu.. Ne yapalım..? — İşte kalın bir ip.. Haydi sallan bakalım!... Bisikle S t yarışı Ka ” DERTLERİiMİiZ: Bir çocuk babası ne diyor? Çocuklarımızı büyüklerle be-| — Böyle umumi eğlence ve se- raber her yere götürmek, her / fahat yerlerinde ahlakı bozu- :::;:îy:;, .âjwdh'ı yalnız btuğ Tan çocuklarımıza aile terbiyesi Büyüklerin eğlencesinde kü-| “Mek güçleşiyor. çük ç:cuhlwm.î: işi var." M Çocakları kırlara, çocuk bah. İşte şu gazinoda bir tarafta| Selerine ve ahlakı bozulmıya- erkekler içki içiyor... Saz çalı-| cak muhitlere götürsek., Gece- yor.. Kadınlar şarkı söylüyor.| leri erken uyutsak.. Ve böylece Öbür taraftan birçok küçük ço-/ yarınki neslin ahlakını koruma- cuklar... Bunların hepsi de —| ğa savaşsak fena mı olur, aca- yaşları gösteriyor — ilk mekte-| ba? be gidiyorlar. İ KENETONUNÜNMREDTN. TETERSASENEZE EEREERSRERRENETTETEMUN LNT muzipliklerinden... Bir çocuk babası SSSTEEDİMEET a % | 6 — Ürdek kurtuldu. Fakat, yaramaz çocukların üstü başı boya içinde kaldı. Şimdi ördek onlarla eğleniyordu!. le oradan çık- 5 — Ve bütün boyalar, iki kardeşin Uıırin_ı sıçradı. S