July 6, 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

July 6, 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

— Bulgaristanda — Soydaşlarımıza yapılan zulmün arkasıkesilmiyor “Türkler birbirlerini öldürdüler!,, diye ceza gören gene soydaşlarımız oluyor Bulgaristanda bulunan Türkleri Türkiyeye göçetmeğe mecbur et- mek için Bulgarların yaptığı taz- yikler günden güne artmaktadır. İş, yalnız bununla — kalmıyor, göçedeceklerin her şeylerini hattâ hayvanlarını bile beraberlerinde götürmelerine müsaade edilme . mekte ve ellerindeki paralar da mühtelif namlarla almmaktadır. Son zamanlarda göçmenler, yan- larmda para ve hayvan götürüyor- lar bahanesiyle Bulgar çeteleri ta- rafından soyulmakta ve canavar- ca öldürülmektedir. Yakında cereyan eden birkaç hâdiseyi misal gösterelim: (Eskicuma) nın (Selimköy) ün- den Hacı Hasan isminde bir soy- daşımızla birlikte 28 göçmen hu- Istanbullu bir doktorun karısı Sultan Hamid tarafından hediye edilen gerdanlığı Bir Viyana sanatoryomunda | çaldırmış İstanbullu zengin bir doktorun karısı Sultan Hamid — tarafından vaktiyle kendisine- hediye edilen çok kıymetli bir gerdanlığı Viya - nada çaldırmıştır. Busabahki posta — ile gelen | Neues Wiener Journal — gazetesi hâdiseyi şu suretle anlatınakta - dir. Istanbullu zengin bir doktorun karısı olan Jermen Zenni (?) bir Avusturya — sanatoryomunda bir müddet kalmak için — Viyanaya gelmiş ve büyük bir otele inmiş - tir . Dört yıldanberi Almanyada ya- duda yakın Mustafapaşa kasaba- sında netcaret altına almarak so- yulmuşlardır. Kafileye iştirak etmek üzere geriden gelen Hacı Hasanın oğlu Ali 350 koyunuyla birlikte köyden ayrılırken Bulgar çeteleri tarafın- dan öldürülmüştür. Sebebi, Tür kiyeye koyurlarını götürmeğe te- şebbüs etmesidir. Buna benzer feci cinayetler ek- sik değildir. Bu cinayetler Sofya- ya çok nadir olarak aksettikleri zaman, “delil, isbat yok”, gayri mesul şabhıslar,, tarafından olmuş- tur, ciye hâdiseler — kapanıp git- mektedirler. Yahut “Türkler bi- ribirini vurmuşlar,, diye Burgarlar yerine, tanrruza uğramış soydaş- larımız cezalandırılmaktadır. şayan Madam Jermen Zenni öğle- den sonra şehirde bir gezinti yap - mış, akşam üstü — otele dönünce, vaktiyle Sultan Hamid tarafın dan kendisine hediye — edilmiş olan kıymetli gerdanlığın yerin - de yeller estiğini büyük bir hiddet- le görmüştür. Gerdanlıkla bera - ber, ayni kutuda bulunan iki pır - lanta küpe, bir çok kıymetli yü - zükler de kaybolmuştur. Vak'adan haberdar edilen polis derhal tah - kikata başlamış, otel hizmetçile - rini sorguya çekmiştir. Hırsız da - ha bulunamamıştır. Haylâz bir delikanlı UÜUvey babasını Sofra başında - Çatalla Dün gece Bakırköyde — şimdiye kadar görülmemiş şekilde bir ya - ralama vak'ası olmuştur: Bakırköyde Hürriyet sokağın - da 19 numaralı evde oturan Ba - kırköy sıhhiye kâtibi Atıfın üvey oğlu İzzet arasında kavga çıkmış- tır. Kavga kısa bir zaman içinde şiddetlenmiştir. Sofra başında oldukları için İzzet eline bir çatal geçirmiş, üvey babasımın göğsüne saplamıştır. , Atıf kendisini mü - dafaa etmek için İzzetin kollarını yaraladı tutmaya teşebbüs etmişse de gözü kızan İzzet çatalı Atıfım vücudu - nun muhtelif yerlerine saplamış , kaçmıştır. İzzet aranmaktadır. Yaralı hastahaneye kaldırılmış- tır. Eşyalarını kırmış Beyoğlunda Hacı Mimi mahal - lesinde oturan Melâhat — zabıtaya baş vurmuş, Arab Ayşenin evine girerek kendisini dövdüğünü, eş - yalarını hasara uğrattığımı söyle - miştir. MA Ajlelere ve Talebelere ilân Tatil zamanları devamınca 20 eylüle kadar 8 Türk Hrasile 8 BERLİTZ' te Her lisan için kurslar açılmıştır . — Hususi derslerde bu müddet için mühim tenzilât Kayda başlanmıştır. İstanbul 373, İstiklâl caddesi, Ankara Konya caddegi HABER — Akszm Postası |Sabah Gazeteleri ne diyorlar? Atcılık zamanla geri- ledi, fakat şimdi Öönem verildi CÜMHURİYET — Avrupada ün alan yiğit Türk süvarileri başlıklı yazı Bavyera'ya kadar, oradan Mü- nih'e ve hattâ Şimal denizi yakınla- | rına kadar at süren ve bütün rakiple- | riyle boy ölçüşen Türk atlıları bugün beş yüz sene sonra başka şekilde ay ni şan ve şerefle at oynatıyor demek- tedir. Her çıktıkları alanda utku (2er fer) den utkuya uçan bu çoçukların şimdi memlekete dönmekte olduklarır u söyliyen yazıcı onları törenle kar- şılamak lâzımgeldiğini yazmakta ve atın insanlar araşındaki soysal yeri- ne geçerek at ve atcılığın samanla ge- rilediğini fakat şimdi ona eskisinden #azla önem verildiğini yazmaktadır. ZAMAN — Yapılan deniz gşenlik- lerinden bahseden Zaman imzoalı yar zı bunun deniz hayatı için bir son de- | gil bir başlangıç oldu,tınu yazmakta | ve denizlerimizin egemenliğini (hâ> kimiyetini) kazandığımızdan beri pek çok çalışlığımızı söylemektedir. Bü- tün çalışmalara rağmen bunun * kâfi olmadığını halkta denize karşı genel bir aldka uyanmadığını ve denizcili gin Türklük için ne büyük bir kuvvet olduğunun hâlâ anlaşılamadığını ya zan Zaman, küçük ve şahst teşebbils- lerin bu iddiasının aksini ispat ede- miyeceğini ve bizde ne resmi ve ne de hususi deniz teşekkülleri olmadığını söylemektedir. Memlekette binlerle üyesi olan deniz klüpleri görmek isşte- yen yazıcı bu işler için çok fazla çar lışmak Tâözimgeldiğini ve denizle ald- kadar olacak herkesin vatana büyük bir hizmet ettiğini yazmaktadır. KURUN — Asım Us Yedigünün sıyasal özeni başlığı altında iki taraf- lt konuşmalarla yeni — dargınlıktan bahsediyor. Almanya İngiltere ile iki taraflı konuşmalar ve anlaşmalar W kısa bır zamanda yainızlık çenbervu kırarak kuvvetli bir durum elde etti- ği gibi, gene bu iki taraflı konuşma- Tarı Fransa ile de yapmak için pro | pagandalara başladı, Alman gazetes leri bundan bahsediyor. Görünüşe gör re Berlin Fransaya böyle bir önerger de (teklifte) — bulunacaktır. Fakat Fransız gazeteleri böyle bir konuş" mayı istememektedirler. Yeni dargınlıklara gelince bu, Ha- beş işi yüzünden Fransa, İlalya ve İngiltere arasındadır. Bu üç devletin Bir tek kelime ile Habeşistanı paylar | şamamaları, İngiliz kabineslnin — top lanarak İtalya üzerinde uluslar ku rumu yolu ile ekonomik tazyik yapıl- ması konuşmalarına kadar - vardırdı. Fakat bu konuşmalarda bir karara varılamadı. Kremlin sarayının muhafızları değişti | Alman gazetelerinin Moskova - | dan aldıkları — haberlere — göre Kremlin sarayının kumandanı de- | ğiştirilmistir. Yoldaş Stalinin otur- duğu Kremlin sarayı kumandan - lığma Takalun'un getirildiği ay - rıca bildirilmektedir. HABER — Evvelce de yazdı- ğimız gibi, yabancı kaynaklardan verilen haberlere inanmak lâzım gelirse, geçenlerde Kremlin sara - yı muhafız kuvvetleri subayların - dan bir çoğu yakalanmış, kuman - danları da azledilmişti. Berlinden bugün gelen haberler Takalun'un azledilen eski kumandanın yeri - ne getirildiğini bildirmektedir. SAERLE Şark Demiryolları müstahdemin ve amelesi Şark demiryolları müstahde- min ve amele sosyetesi yarın sa- bah dokuz buçukta — Yedikulede sosyete merkezinde senelik - top- | Tantısmı yapacaktır. Bu toplantı. 6 TEMMUZ — 1935 Vergi kanunlarının. tatbika geçir Ankara 3 — Finans Bakanlı- ğı kazanç, sayim ve arazi vergile- ri kanununun tatbikatındaki yan- lışlıkları yapacaktır. Bu iş için | büro reisi Cezmi, İsmail Hakkı ve Reşit ile 2»rber Fransadan ge- tirilmiş olan mütehassıs beraber. ce çalışacaklardır. Cemal Reşir vilâyetlerde yaptığı tahkikatı bi - tirmiş ve Avkaraya dönmüştür . 50 köylü Büyükderedeki meyva enstitü - süne ilbaylık tarafından 50 kişi a- hmacaktır. Bunlar on beşi kız o - lacaktır. Enstitüye almacakların yaşları on beşle otuz arasında olacak ve bunlar bir sene — mektepte yatıp kalkarak meyvacılık tahsil ede - ceklerdir. Bunlar birer bahçe mütehassısı | olacaklar ve ilk çıkacaklardan on | leri v 20 Cumartesı, ve Pazar günden güne ilerlemektedir. Ha- valar da son günlerde fazla sıcak gittiği için Floryaya gidenler çok- tur. Şark demiryolları — günden güne güzelleşen Floryadan bütün İstanbulluların istifade edebilme. lerini temin için beş altı ay evvel indirilen tarifeyi yeniden indir - miştir. Bu seferki indirme yüzde| yirmi nisbetinde ucuzdur. ! Tenzilâtlı yeni tarife bu ayın on üçünden başlıyarak muteber o- lacaktır. Biletler, gidiş dönüş a- Jımmak şartile Sirkeciden Florya - Büyük çekmeceye birinci mevki 49 kuruş on para, ikinci mevki 36 kuruş otuz para, üçüncü mevki 25 kuruştur. Baki tarifiye göre bi- rinci mevki 64, ikinci mevki 45. üçüncü mevki 33 kuruştu. Gidiş dönüş biletlerden cumartesi ve pa- zar günleri alanlar bu biletlerle pazartesi günü öğleye kadar dö- nebileceklerdir. Okuyucularımıza kolaylık ol - mak için diğer istasyonlardan a - hmnacak bilet ücretlerini de yazı - yoruz. Kumkapıdan Floryaya bi- rinci mevki 43,10 para, ikinci mev. ki 32,10 para, üçüncü mevki 22,10 paradır. Yenikapıdan Floryaya birinci mevki 40,10, ikinci mevki 30,30, üçüncü mevki 20,30 paradır. Samatyadan Flaryaya birinci mevki 37,5, ikinci 22,5 — üçüncü mevki 19,5 kuruştur. Yedikuleden Floryaya birinci Floryadaki bayındırlık hleriı tındaki yanlışlıklar gözden iliyor Veraset ve İntikal vergileri değişecek Mütehass:s Bursada — ayni işlerle uğraşmış ve cradan İstanbula gel- | miştir, birkaç gün sonra İzmir ve diğer vilâvetlere gidecektir. Tet- | kikat net:cesini Finans Bakanlığı tespit ettikten sonra proje halin- de Kamutaya verecektir. Bu ka- nundan sonra veraset ve — intikal vergisi de değişecektir. Meyva enstitüsü yetiştiriyor Şehirlerdeki arsalar ağaçlanacak kişi İstanbul tarım — direktörlüğü (ziraat müdürlüğü) emrine alına - caktır. Ulusal mallar direktörlüğü Is - tanbuldaki boş arsaları tesbit et - mektedir. Bunlar en kısa bir za « manda ağaçlandırılacaklardır. BO kişi, köy ilk mektebini bitir - miş köylülerden mürekkep - ola - cakmış. Enstitüyü — bitirince kıs- men köylere döneceklerdir. —Halkın deniz ihtiyacı tatmin ediliyor Floryaya iren ücret- Rtre ucuzladı | günleri alınan gidip gelme biletler Pazartesiye kadar muteber mevki 19,30, ikinci 15,10, üçüncü meyki 11 kuruştur. “Lehistan _îışbakanı Bek Berlinden ayrıldı Berlinde bulunan Leh Bakanı Beck, Hitlerle konuşmalarından sonra karısıyle birlikte Berlinden ayrılmıştır. Almanya ve Lehistan arasında iyi komşuluk münasebet- lerinin tekâmülü hakkmda Leh Bakanının dünkü diyevini gazete- ler türlü türlü tefsir etmektedir- ler, Fransızca Ekselsiyor bunu “boş bir vesika,, sayarken Lehistanda çıkan Gazeta Polska “ziyaretin neticesi, iki memleket arasındaki iyi komşuluk münasebatının de- vam ettiğini tesbit etmek olmuş" tur,, demektedir. Almanlar Leh-Çek hududunda deği- şiklik istiyor Hitler partisinin organı Fölki- şer Beo bahter gazetes i Lehistan diş işleri bakanı Bek'in Berlin zi” yaretinden bahsederek, Berlin ko” nuşmaları esnasında Leh—Çekos" lovak hududu meselesinin de gö” rüşüleceğini yazarak Lehliîeriıı bugünkü Çek—Leh hududunun * ki ulusun dostluğunu kuvvetleşti” recek bir şekilde tashih etmek lâ” — zımgeldiğini ileri sürmektedirler — Lehistan dış bakanr bu meselt — kuruştur. Bakırköyünden Floryaya bi- rinci mevki 24, ikinci mevki 18, | da yeni idare heyti sçilecek, yeni üçüncü mevki 12 kuruştur. mevki 34, ikinci 22,5, üçüncü 18| hakkında Alman devlet adamlt” | yınm noktaj nazarlarını sormu!” tur, Bu münasebetle iki devlet #” damları Avrupa şarkında W"_ kuracak tedbir hakkında ayrı?