6 Temmuz 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

6 Temmuz 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

Şinema Eski Film artistlerine hasret! Fransız yıldızı Jermen Ossey “Mari Antuanet,, Gariptir ki “Amerikada ceki film artistlerine bir hasret başla- mıştır. Tanınmış - filmcilerden biri, bir çok okuyucuların da tasvibini kazanmış olan şöyle bir makalı yazmıştır. “Gerçi sesli filmler, daha zeki ve tahsilli bir aktör tipi ortaya çıkardı. Fakat sinemanın eski parlaklığı. hayaller dolu dünyası sönmüştür. Barbara la Mar'ı düşünün.. Kendisi için “faniler gibi yaşaya- mıyacak kadar güzel!,, deniyar - du, Nitekim bir alev gibi yaşadı, ve alev gibi geçti. Nita Naldi'yi düşünün. “Arr sokmuş dudaklı,, diye aldığımız Mey Murrey'i de düşünün! Holivud, ©o zamanlar dünyanın en romantik yeriydi...,, Büyük hacimde bir tecrübe! Tarihi şahsiyetleri oynayan film artistleri pek sayılıdır. Emil Yanings, bunların başında gelir. Genç Amerikalı Klodet Kolber de “Kleopatra,, yı oynamıştır. Fakat şimdi çevrilip bitmiş ve belki de bu mevsim gösterilecek olan Kleopatra filminde Kleopat- rayı kim oynamak istemiştir bili- yor musunuz? Mey Vest! Bundan bahseden sinema mu- harrirleri Mey Vest'in vücutca iri yapılr olmasına “Mey Vest'in Kleopatrayı oynaması, si- nema dünyasmın büyük Bacimde tecrübelerinden biri olacaktır.,, demişti. Bu tecrübenin yapılması | işaretle: Yuharıda: Ginger Roger 4 Sağda: Marlen Ditrih “Kadın ve şeytan,, filminde. Sağda aşağıda: An Şeridan seyircileri bir azaptan kurtarması | itibarile her halde çok iyi oldu. | Sekizinci Hanriyi oynayan İn - | giliz artisti Çalrs Loton da tar'bi | roller almış artistler arasındı ş NM filminden sonra yeni; bir filme başlıyan Norma Şirer Tarihi filmler yapmakla meş- hur rejisör Sesil B. dö Mil “haçlı- ) lar,, filminden sonra “Samson ve Dalilâ,, filmine bhazırlanmakta- dir. . » * Sessiz Ffilm zamanmda Ronald Kolman ile birlikte — oynadığı “Leydi Vindermeyer'in yelpaze- si,, filmiyle bilhassa şöhret kaza- nan İren Ris sinema hayatından çekilmişti. Tekrar film çevirmeğe başladığı haber veriliyor. ... *“Maskeli balo,, filminin İngi- lizce kopyesini bitiren Vilyam Povel “Kara oda,, filminde rol a mıştır. SĞ Fransada sinema icadının kır- kmcı yıldönümünü kutlulamak merasimi ikinci teşrinde yapıla- caktır. * * * Fransız romancısı Jül Vern'in “Kaptan Grand'ın çocukları,, ro- manı Moskovada alınmaktadır. » » * Amerikada çalışan İspanyol yıldızı Kouşita Montanegro Fran - saya giderek mevzuu Öfenbahin eperetinden alman “Paris hayatı,, filminde baş — rolü yapacaktır. Film, İngiliz ve Fransızca iki kop- yeli olacaktır. Vaktiyle sessiz bir filme mev- zuunu vermiş olan Oktav Föyye- nin “fakir bir gencin romanı,, ye- niden filme almacaktır. Filmde Mari Beli'n de rolü vardır.