20 Temmuz 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

20 Temmuz 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Fransız boksörü Marsel Til Gene şampiyon Son maçında da kübalı boksörü yendi Fransız boksörü Thil dünya orta| siklet şampiyonluğu ünvanını bir ke- | rve daha ortaya koyarak Kübalı meş - hur Tunero ile Marsilyada çarpışımış ve hasmını âdeta ezmiştir. Önüne çıkarılan hasımları sıradan | geçiren Thile en son rakip olarak ni- hayet bu boksör bulunmuştu. Thil bu. nu da kolaylıkla haklamıştır! | Marsilya bu mühim boks ımaçi mü- | nasebetile spor tarihinin belki er par. lak bir gecesini yaşamıştır. ü gae çar Zenci boksör Joe Lowis kanın yapıldığı Prodo meydanı ın. cahınç dolmuştu. Halkın bu kadar tehacümüne rağ - men maç umulduğu kadar - Zzevl li ve ’ hevesile gelen seyircileri Tena halde sinirlendirmiş ve Tuneroyu halk 1s - Tıklamıştır. Maçın tahliline gelince iki kelime ile hülâsa olunabilir; Thil kuvvet ve ik - tıdarını göstermek için karşısında bir durmadan kaçan bir gölgeden başka bir şey bulmamıştır. 'Tunero İlk ravundlarda Thilin fev - kalâde anform olduğunu görünce mü- sabakayı sonuna kadar devam etire - bilmek için ancak bu plânı düşünmüş | ve tatbik edebbilmişi hasım aramış, Maçtan sonra her iki boksörün mü. sabaka hakkındaki mütaleasını soran | bir gazeteciye Thil demiştir ki: — Dövüşmek için iki olmak lâzım - dır. Karşımda dövüşmeyi kabul ede - cek bir hasım bulamadım. Tuneroya gelince o da cevaben şu sözleri söylemiştir : — Thil bir insan değildir. O bir ka - ya parçasıdır. Onunla da dövü; mez., Halk beni ıslıkladı. Benizm ile a- lay etti, Bu hareketinde belki haklı idi. Fakat ne yapayım ki ancak bu sistemi takip ile müsabakayı sonuna eriştirebildim. Evet yenildim. Şunun. | Ya mrüteselfi oluyoram ki beni döven dünyanın yetiştirdiği en büyük şam - | piyonlardan biridir. Şmeling, Karnerayı döğen Zencile karşılaşacak Dev boksör Carnerayı altıncı ra « vundda nakavt suretile yenen Zenci heyecanlı olmamıştır. Buna da sebep | Joc Louis ile Max Sehmelingin eylülde gok iyi hazırlanmış olan Thilin kar . şısında Kübalı boksörün kaçak oyun sistemini takip etmesi ve mütemadi - yen ringin etrafında dönmesidir. Bu hal &kı bir boks müsabakası görmek çarpışmaları için mukavele imza edil. miştir. Bu mühim müsabakanın ne netice vereceği şimdiden her tarafta büyük bir alâka uyandırmaktadır. Fransa turunda Fransa Bisikletçileri kazanamiyor En iyi Fransız koşucusu yarala- nınca birincilik Belçikaya geçti İki haftadunberi devam etmekte o - lan bisikletle 29 uncu Fransa turu gün ikçe daha enteresan bir safhaya rmektedir. Yarış bilhassa Belçika, arasında çok sıkı ce. reyan etmektedir. Bu üç rakip mem - leket birinciliği elde etmek için bü - tün gayretlerini sarfetmektedirler, Takım halindeki tasnifte Belçika elân birinci gelmektedir. Fransa ikin . ciliğinden şimdiki halde üçüncülüğe düşmüştür. Fert Üzerine olan sıralanmada da gene Belçikalı Romain Maes birinci - dir. Şimdiye kudar kendisini geçen ol. mamıştır. Belçikalının en tehlikeli ra- kibi gölgesi gibi peşini brrakmıyan geçen seneki tur şampiyonu Fransız Antonin Magne idi Bu iki rakip ara - sındaki mücadele cok hararetli olu yordu Framnsız bisikletçisi hergün ara. daki açıklığı biraz daha kapatıyordu. Ne çare ki bir kaza neticesi yarışı terketmeğe mecbur kaldı. Taraftarla rınmn bütün ümitlerini suya düşürdü. Antonin Magne süratle gitmekte | « ken önündeki kafile birdenbire fren yapmış bunu takiben gelen otomobil de âni olarak durunca Antonin Mag. ne olanca hızile otomobile çarpmış ve Barselonda 25 bin seyircinin önün . de Fransızlar ile İspanyollar arasın- den mahrum oldukları halde puvau | puvana müsavi kalmışlardır. | 4 X 200 metre müsabakasında Fran. | sız ekibi bu müsabakayı 9 dakika 57 | saniye 3/10 da katederek birinci gel - | miştir. İkinciliği 10 dakika 3 saniye 2/10 İle İspanyollar almıştır. Umunrtiyet itibarile mukavemet ya- rışlarında Fransızlar, kısa sürat mü . sabakalarında da İspanyollar kazn - mışlIrdır. 5X50 yarışmı İspanyollar bir saniye farkla 2 dakika 23 saniye 1/10 kazan- mışlardır. Yüzmelerde Ispanyollarla Fransızlar, Alman larla Macarlar berabere kaldıl e Alman tramplen ile atlama şampiyonu havada tehlikeli bir perende atarken Pransızların meşhur güllecisi Ri » gulot, Belçikalı bisikleçci Maes'i ço » cuk gibi kucağında taşıyabiliyor. kendini kaybetmiştir. On dakika son- ra gözlerini açabilen Fransız bisiklet. çisi ayağından yaralı olmasına rağ - men tekrar yarışa iştirak etmiş, fakat çok geçmeden istirabi. artarak yarışt bırakmak mecburiyetinde kalmıştır. Zaten bu seneki yarışta birkaç mühim kaza daha olmuştur. Bir İspanyol bi - sikleçcisi de düşerek ağır surette ya- ralanmış ve kaldırıldığı hastanede öl. müştür. Bugüne kadar ki Vaziyet şudur: Takım halinde t Birinci Belçika: 12 saniye — İkinci İtalya: 181 saat İ7 dakika 58 saniye — Üçüncü Fransa: 58 saniye — Dördüncü Almanya: kika 26 saniye — Reşinci İspanya: 187 saat 18 dakika 80 saniye — Fert üzerine tasnifde ise; Birinci Belçikalı 70 saat 17 dakika 2 saniye — İkinci Camusso İtalyan 60 saat 21 dakika 33 saniye Üçüncü Morelli İtalyan 60 saat 28 dakika 57 saniye. Dördüncü Specicher Fransız 60 saat ZA dakika 28 saniye, sadt 14 dakika 82 saat 37 dakika saat 10 da. Romain Mues Su topu müsabakası pek heyecanlı almuştur. Her iki takım - ikişer sayı kaydederek berabere kalmışlardır. Eirinci devreyi iki sıfır Fransızlar bitirmişlerdir. İkinci devrede İspan - yollar daha hâkim oymyarak maçın ortalarına doğru bir gol atmışlar son dakikasında da ikinci golü yapmıştır. dır. Bu suretle maç beraberlikle neti . colenmiştir. Almanlarla Macar- lar da şimdilik berabere gidiyorlar Peştede yüzme havuzlarında yapı . lan Almanlar ile Macarlar arasında - ki yüzme müsabakalarının (lk gü . nünde her iki taraf ikişer galibiyet kaydederek berabere kalmışlardır. Her müsabakaya her iki taraftan bir yüzücü iştirak ettirilmektedir. Yüz metre serbest yüzmede Macar Csik 58 saniye 6/10 da birinci gelmiş- tir. Alman yüzücüsü Fischerin derece. si 59 saniye 8 /10 dur. *0 metreyi gene Macar Grof kazan- mışlır. Derece 5 dakika 10 saniyedir. Şilt final maçı T.L C, İstanbul Bölgesi Futbol He- yetinden : — 21 — 7 — 933 pazar günü yapılacak şilt maçı, Beşiktaş Şeref alanında . Beşiktaş — Beykoz saat 17,30 Hakem Suphi, yan hakemleri Samim ve Talât Özışık. Bu mac bir bucuk saatlik iki devre nihayetinde bitmiyecek olursa on be - şer dakikalık ikldevre daha uzaltı - lacaktır. Yeni bir dünya reko!' ” Fransa turunda bisikletçiler yo- kuş bir yoldarnı | inerlerken Alman Freese iki saniye farkla ikif ci gelmiştir. / 200 metre on metreden dalmada Almanlar l..ıunm.şl;ıı"'â'. ZX metl| nin derecesi 2 dakika 48 saniyedir. * rışlara devam edilmektedir. Amerikada Zenci Jess Ovensi ıııf’_ yeni bir atlet meydana çıkmıştır. Ü, nun gibi Zenci olan bu atletin nıll:', kokdur, arkadaşını iki defa g€ bırakmıştır. Bu fevkalâde atlet, A'Ç rika şampiyonasında 100 metreyi * , 2/10 da koşmuş, 5,60 metre urun © lamıştır. * Fransa rekorlarının bile 10' 6 ':,a 7,80 olduğu düşünülürse bu rekorl0' » fevkalâdeliği hakkında bir fikir € lebilir. / Halterde Avrupa orla siklet E’,ı, piyonu Hala çift kol ile 12! Iîı kopararak, Mısırlı Hüseyine 'Bi bulunan bu kategori rekorunu e lo fazlasile kırmış ve bu $U7 , yeni bir dünya rekoru elde etm tir.