26 Temmuz 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

26 Temmuz 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

aA Balkan oyunları ve Yunanlı atletler Balkan atletizm oyunlarına daha ancak 57 gün kaldı Atletlerimiz ken - dilerine düşen ulusal (milli) borçları- nr ödemek için canla başla çalışmağa başladılar. Atletizm heyeti ulusal (milli) atle tizm takımımızın — namzetlerini çöyle Sseçmiştir: 100 ve 200 metre için: Semih, Raif, Hilmi, Naci; 400 — metre için: Sami, Mufahham, Ragıp, Münci; 800 metre için: Besim, Ziya, Sait, 1500 metre İ- çin: Besim, Ziya; 5000 metre ve 10000 metre için: Remzi, Maksut; Disk, gül- le: Veysi, Naili, İrfan; yüksek atla - ma: Haydar, Cihat, Sedat, Pulyos; sırıkla atlama: Haydar, Fethi; Cirit atmaya: Karakaş, Selim; 110 manla: Sedat, 400 mania: Mehmet Ali. Bunlardan başka Ankaradan Hak - kı, Şevki, İzmirden, Tevfik, İbrahim, İzmitten Recep bu namzetler arasın - dadır. Şimdi yapılacak iş biraz fedakârlık yaparak Fenearbahçe pistinin biran ev- vel bitirilmesini, ve atletlerimizin id- manlarına burada devamlarını temin mindir. Diğer mıntakalardan seçilen namzetler de süratle İstanbula geti - rilmeli, ve bütün atletler bir arada ça. lışmalıdırlar. Bir hafta kadar önce yazmış oldu - Bum bir yazıda Yugoslavların bu sene çok kuvvetli olduklarını, ve belki de Yunanlılardan Balkan şampiyonluğu- nu alacaklarını işaret etmiştim. Bu fikrim anlaşılan Yunanlılar ta- rafından hissedilmeklte — olduğundan Yunan hükümeti aslen — Yunnalı olup Amerikada yerleşmiş olan 5 Yunanlı atleti Yunanistana getirmiştir. Bun- ların isimleri, ve rekorları — şöyledir: Teodoratos: gülle atar. — Derecesi 16,05 metre Fatseas; 110 metre manla koşar. De recesi 15 saniye. Fatseas: Sürat koşucusu. Derece - leri: 100 yarda — — 91 metre — 9, 3/10 200 yarda, — 182 metre — 22 saniye , Sirakos: 400 yarda, — 364 metre — 46, 6/10 saniye, Kleuzos: Sırıkla yüksek atlama. De- recesi 4,04 metre. Bu beş atletin Yunan ekibini bir hayli kuvvetlendireceği meydanda - dır. Fakat diğer Balkan devletleri bilhassa Yugoslavya bunların Yunan tebaası olmadıklarını — ileri sürerek Balkan oyunlarında alacakları puvan ların Yunanistan Jehine kaydedilemi- yeceğini iddia etmektedirler. Yugos - lJavya ayni şekilde Balkan Rekatlon müsabakalarına Yunanistan namına - giren Kıbrıslı bir Yunanlıya İngiliz | Jolm Cobb ve etomobili 20 dünva rekoru kıran adam Yukarıda resmini gördüğünüz dün ya otomobil eürat şampiyonlarından A vusturalyalı Jolm Cobb ve otomobili- dir. Bu cesur Avusturalyalı bu otomo bilile tam 20 tane dünya rekoruna sa hiptir 450 beygir kuvvetinde olup, ve hususi bir şekilde yapılmış olar bu o tomobilile rekor yaptığı mesafeler şun lardır. 40 kilometre, 50 mil, 100 kilometre, 100 mil, 200 kilometre, 200 mil, 500 kilo metre, 500 mil, 1000 kilametre, 1000 mil 2000 kilemetre, 2000 mil, 3000 kilemetre , 3000 mil, 4000 kilometre, 4000 mil ve 3,6.12,24, santlik yarışlar. Deniz mevsiminin ilk büyük müsabakası Birinci kürek teşvik müsabakaları Pazar günü, yenikapı — Kumkapı arasında yapılacak Vazife başıma geldiğindenberi çok büyük gayretleri ve faydalı faaliyetleri görülen denizcilik he yeti bu sene de geçen sene gibi faaliyetlerine başlamış bulunu - yor. Bundan evvel yaptığı birkaç tehaası olduğunu ileri sürerek itiraz | küçük müsabakadan sonra bu pa- etmişlerdi. Neticede Kıbrıslı müsa - baka harici maraton koşusuna girmiş ve ikinci olmuştu. Bu vaziyete göre Amerikadan gelen yüksek dereceli Yunan atletleri Bal - kan oyunlarına ancak müsabaka ha - rici iştirak edebileceklerdir. bizim sahada görmek süphe yok ki bi zim için de büyük bir kazançtır. ATLET Tam bir tezat Fas kıyılarında Kazablanka llma nında yeni yapılan dünyanın en büyük yüzme ve atlama havuzlarında alın mış yukariki yeni resimdeki Tezada ba, kınız! Yakıcı sıcakta, bu müstemleke köşe sinde yaptıkları muazzam spor yerinde, Fransızlar, kadınlı erkekli hepsi çırıl çıplak sulara dalarlarken, 7 . 8 metre geride, yerliler, bilhassa kadımlar, an cak gözlerini açık bırakan geniş bor . nuzlarma nasıl kapanmışlar!. No büyük ve acmacak bir tezad de ğil mi?!.. Bunları | ANKARA müsabakaları için yapılmakta o- zar yapılacak olan birinci teşvik lan hazırlıklar bitmitir. Bu seneki ı müsabakaların muntazam ve ge- çen senelere nisbeten daha mü - kemmel olması için denizcilik he- yeti hiçbir fedakârlıktan çekin * memiştir. Bu pazar yapılacak olan teşvik müsabakası Kumkapı ile Yenika- pt arasında ve geçen — sene şam - piyona yapılan ayni yerde olacak tır. Sabahleyin saat ondabaşla nacak olan müsabakalar mübte - di, kıdemsiz ve — kıdemli olarak üç kategori üzerine olacak ve şu cins futalar iştirak edecektir: 1 — Birlik klâsik. 2 — Bir çifte 3 — İki çifte 4 — İki çifte dirsekli 5 — Üç çifte 6 — Dörtlük klâsik Türk kuşu alanında bir saat Orman çiftliğinin gimal sırtlarında uçaklarını barındıracak — küçük bir hangar kurarak işe başlıyan Türk Ku şu, Hava Kurumunun gözcülüğü al - tında hiç ardı kesilmiyen çalışmasının verimli karşılığını görüyor. Türk gen cinin dölen ve sebatı iki ay gibi kısa bir zaman içinde bütün — müşkülleri yenerek göklere kol atmağa kâfi gel- dl., İki ay önce plânör, gazete ve mec- mna sütunlarında — resim ve yazı ile anlaşılabilen bir uçaktı. Türk kuşu, sporların en güzeli ve vatan savgası - nn en önemli bir aracı olan uçağı gençlerimizin eline güvenle verirken, plânör de o gündenberi artık kendi- ne en yaraşan sâhiplerini bulmuş olu- | yordu- Türk çocukları iki ay içinde en usta biniciler gibi hiç göszmedikleri bu ı l l l araçlarla göklerde, Büyük Önderin gösterdiği yollarda bilgi ile güvenle yürüdüler. BOKS Maks Rozenblum galip Ayın 18 inde Kaliforniada dünya yarım ağır boks şampiyonu Maks Rozenblum güçlükle — ve ancak sayı hesabile Con Hanri Devis'i mağlüp e - debilmiştir. Devis için müstakbel şampiyon di- yorlar, Italya : 6 Yugoslavya: 5 Son zamanlarda — tenisin çok ileri lediği memleketlerden biri de Yugos- lavyadır. Yugoslav tenisçileri bun - dan dört beş ay evvel Hindistane ka- dar bir seyahat yapmışlar, yaptıkları müsabakaların hepsini kazanmışlar - dı. Bir iki haftadanberi de Turino şeh- rinde İtalyan tenisçilerile çarpışıyor lar: Şimdiki halde 5 e karşı 6 gali - biyetle Italyanlar ileridedir. Ilkyazın çiçekleri kırlarda gelişir - ken bu sırtlardan biri üstünde kuru - lan Türk kuşu alanı, kulübe gibi kü - çücük bir hangarı ve Tüzgâr tulumu ile bir uçak alanına benzemekten çok uzak bulunuyordu. Geçen her yeni günde alan, Ankaranın yeni bünyesi gibi biraz daha serpilip büyüdü. Ve devrimin en temiz bir gençlik kay - nağı oldu. Bisiklete yeni binen ace - miler gibi plânörleri sağa sola yalpa yaptıran, uçakları çekmeğe mahsus lâstik sandovları daha ötelere sürük - | liyemez görünenlerin şimdi yayından | boşanan bir ok gibi vüdilerde kanat açarak biribirlerini — kovaladıklarını görüyoruz. 1 ve 2 numaralı hangar - ların yanında küçücük deposu ve atöl yesile en büyüklerinin, üçüncünün ça. tısı kuruluyor. Alan günün her saatinde işlek bir kamp gibi kalabalıktır. Uçuş postaları hangarlardan plânörleri çıkarırken saat sabahın beşidir. — Gruplar oto « matik hir makine gibi işler ve rüzgâ- ra, tulumu bir yelken gibi yele şahla- nir Beyzgirler plânörleri çekerken Türk kuşunun otobüsü muallimleri şardan getirmiştir. Uçuş — sırtları için belli başlı bir yer yoktur. Rüzgâra karşı ha wala unak, değişmez bir usul olduğuna göre, alanım egemeni kamp komutanı ve öğretmenler değil, yalnız ve yalnız yavru bir zeppeline benziyeh şu şaka- et rüzgür tulumudur. Rüzgüâr içini gicıklarken sinsi sinsi güler ve daiğa- ların akışına uyan bir kavık gibl ye - rinde durmaz. Alıskm gözler bu yap- macık salıntıyı bilir. ve rüzgârm onu şişirmesini bekler. Şimdi herkes, plânörleri çeken bey- girlerin ardı sıra sırt üzerindedir. U- zaktan Ankara kalesinin eteğine tu - tunan sayısız evlerin beyaz benekleri radyo merkezinin bir petrol kuyusunu andırah sıra sıra direkleri gözleri dol. duruyor. Etlik ve Keçlören bağlarının yosun tutmuş denizine doğru bir nehir gibi ardı kesilmiyen tatlı bir akıntı var. Kaygın ve yumuşak buğday tarla- ları: Kulaklarınızım — dibinde bir ses birdenbire gözlerinizi üzerine çekiyot : — Amortizatör.... Bu, plânörü lâstik sandovlarla çe- kecek yedekçileri iş başma koşturan (Sayfayı çeviriniz) Keith Brawn Artık atletizmi bırakıyor Keith Braon meşhur atlayışların dan birini yaparken Gale Üniversitesinin meşhur sı- rıkla yüksek atlayıcısı atlet Keith Brown artık sporu karar vermiştir. Geçen hafta 4 metre 27 yi aşa - rak İngiltere şampiyonluğu unva « nmt kazanan bu genç atlet bu se « ne mektebini bitirmiştir. Bu mevsim son müsabakalarını da yaptıktan, ve ihtimal en son 06 - larak, biray sonra Budapeştede yapılacak arsıulusal Üniversite - İr şampiyonası müsabakalarına da iştirak ettikten sonra, Olimpiyat- lara bile iştirak etmeden atletizm hayatından çekilecek ve Amerika- ya gidip Şikago da yrleşecektir , bırakmağa -—t NNN