11 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

11 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

Evlendiği kadınları birer birer zehirleyib öldürüyormuş !.. Bu zavallılardan birisi zehirin tesirile kıvranırken pencereden seyrettiğini gören bir kadın haber verince Yakalanıb | karısının bu sancısını niçin dindir- idama mahküm oldu Nevyorktan yazılıyor! “Yerin kulağı vardır, denir. Duvarların “gözü,, olabileceği ki- min aklına gelir? Bugünlerde idama mahküm o- İ lan Kaliferniyalı Gosdon, ikinci karısını hayvanca zebirlerken, ya- nı başındaki, evin banyo odaşının © — bir kenarından Klara isimli bir kadın her şeyi enikonu görmüş Katli Gosdon . . kendisini göstermeden — gözetli. | o yebiliyordu. Bir vakittir şüpheye! düşmüştü. Gosdon 31 yaşında... Beraber yaşadığı karısı Lora ise 22 Bir gece “komşuları Klara Kendi”evinin banyo odasına gir » miş girmemişti ki, Gosdonun e - vinden bir ses duyuldu: — Bu zehir midir? Ne!?.. Bunu söyliyen Ccezdo - | nun karısı Lora idi! Acaba öteki evde ne oluyordu? i * » * | Klara, gözünü banyo odasının | o öteki evi seyreden deliğine adam- akıllı yerleştirdi. Her ikisi de ya- rı bellerine kadar görünüyorlardı. © Bazan bir sinema perdesinde gö. rüldüğü gibi... Lora, elleriyle göğ- sünü bastırıyordu. Telâşlı idi. Ve © adetâ yalvarırcasma sesleniyor. du: | — Söyle Gosdon... Verdiğin ne © İdi? Zehir miydi? Fakat kocası aldırmıyordu. | Bunları gözetliyen Klara şaşa- © kalinıştı... # , - Evvelce ne olup bittiğini göre. memişti. O'nun için Loranın kati. yen zehirlendiğini de pek kestire. miyordu. Fakat bu sırada Loranm yüzü büsbütün değişti: — Çabuk bir doktor! dedi. Ö- lüyorum... Bunu derdemez, birden sarsıl- dı. Ve mutfak penceresind-u yarı beline kadar görünen heyeti, apan sız düşüverdi. Kadın mutfağın dö- | şemesine yığılıvermişti.. Görün. mez oldu.. 9 rkek biraz çenesini ka- E şıdr. aşağıya, karısınm vü- cuduna doğru bakıyordu. Sonra: — Pekâlâ, dedi.. Giyineyim Ve pencereden 6 da ayrıldı. * Fakat hemen bir yol arayıp — lara isimli kadın, Gosdo- IK“ evinin mutfağma ba- kan banyo odasmdan -| meğe başvurmamıştı!?.. Kadının şimdi inildemeleri işi. tiliyordu. Erkekten hâlâ eser yoktu. Kadın haykırdı: — Neredesin? Çabuk !.. ... den sonra Loranın ko Nİ cası içerden göründü Pencerenin önünden gi yinmiş olarak geçti. Klara, sokak kapısının kapanmasına benzer bir ses işitti. Fakat asıl tuhaf olan şudur ki, kapı kapanır kapanmaz, mutfakta sancılar içinde yatan Lo. ranın kocası Gosdon, ayakları u- cuna basarak iki evin arasızdaki aralıktan geçip mutfağın pencere- sine, bu sefer, dış tarafından yak. laştı. Karısını seyre başladı. a u alçakça soğuk kanlılık, Çinin gözetliyen kom- şuyu bhayretten hayrete düşürüyordu. Bilmiyordu ki bu adam çok sürmeden insan öldür. me suçuyla yakalanacaktır. Ve bu kadın, bu Amerikan Landrüsü 31 yaşında “Mavi sakal, ın üçüncü karısıydı. Ve daha da gelecekler vard... ». omşu Klara sonra bunu İK memede anlatırken, şöyle demiştir: “- Gosdon, mutfağın dışından seyredip duruyordu. Kadır niha- yet benim ismimi çağırdı. “— Yetiş.. Beni kurtar! diyor- du. “Bu sırada Gosdonun derhal sı- vıştığını gördüm. Karşı evlerden birine gitti. Döndüğü vakit ben de kapıya gelmiştim. İçeriye g'rdik.. Zavallı yenç kadın yerde kıvra- narak yatıyordu. Kendisine, ne yediğini sordum. Bu sırada koca- sı söze atılarak, “başkalarını ra- hatsız edzcek ne vardı?,, diye kıv- ranan karışıma çıkıştı. “Bunun üzerine, yerdeki kadm: Allahım, diye sızlandı, ne halde olduğumu biliyor musun? Muhakkak yanımda biri obulun- malıdır... . : » Klara anlatmasına şöyle devam ediyor: “Alva adlı bir komşumuz daha geldi... Löranın Gosdondan ol muş, üç yaşındaki kız çocuğu da, mütbiş bir şey olduğunu sezerek a- raya katışmasiyle sahne çok ha- zinleşmişti. “Çocuğu, ölmekte olan annesi- nin yanından zorla, ağlıyarak a- yırdılar... “Doktor, Lora öldükten hemen sonra geldi. (Bütün telâşımıza rağmen, Gosdonun hesabına göre, Loranm, bu cinayet hakkında kim seye bir şey söyliyemiyeceğ! 7a- manda gelmiş bulunuyordu . Gos- don doktorun sorgularına kendi zehirlenme neticesi olmasa da —İ: cevap verdi: RHANER — Akşam Posfasr e mim mmm AMERİ KANIN LÂNDRÜ'SÜ Gosdon, zehirlediği ikinci karısı, “ Siriknin ,, In tesirile yerde kıvranırken karşı Zpencereye geçerek onu sey» retmişti. Zavallı çocukları Ise facıadan habersizdi “— Akşam kutu sardalyası ye- miş, sonra bir bardak süt içmiş- ti. Birdenbire hastalandı, dedi. “Vaziyetinin fenalaştığını - gö- rünce, hemen caddeyi geçerek kar- şıki evden kendisine telefon etti- ğini söylüyordu. Gosdon, mutfağın dış tarafına geçip karısını soğuk kanlılıkla sey- Tabia. öyle kendisini, benim seyrettiği. mi bilmiyor ve böyle bir şey ola- bileceğini aklından bile geçirmi- yordu..,, redişini hiç söylememişti. ... oktor, kendisinin öteden L3 daha çabuk çağrılmadığı na kızmış.. Gosdona bu yüzden çıkışmış... Ve kadını mu- ayene ettiği vakit, Striknin adi: bir zehirle zehirlenme izleri sezdi. ğinden, böyle apansız ölüm vaka- lariyle uğraşan makama da haber vermiş., ... Bu doktor, sonradan mahkeme- de vaziyeti anlatırken kadının gö- mülmesine İzin vermediğini 've muhakkak cesedi açılıp midesinde tahlil yapılmasını istediğini söyle- miştir. Fakat gariptir ki, sonra- dan bir diğer doktor, kadının za- türreeden öldüğünü söyliyerek gö- mülmesine ruhsat vermiştir.,. ..—. Amma iş bitmemişti. Hak, mutlaka yerini bulacaktı. o Ölen Loranın kızkardeşi İvlin ortaya çı- Amerikan Lândrü'sünün zehirlediği / Üç kadın karak, kapı kapı dolaşmağı ve i- şin alt yanını kurcalamağa başla. dr. Hattâ, kızkardeşinin cesedinin çıkarılarak midesinde ve diğer a- zasımda kimyevi bir araştırma ya- pılmasını da kendi parasiyle te. min etti, Hele bu sırada Gosdonun hiç akla gelmiyecek bir iş daha yap- ması, ölen Loranın aşdından eve, Lidya isminde bir kadını getirme- si şüpheleri enikonu kuvvetlendir- mişti, Ğ .,.. 934 Teşirinisanisinde ölen Loranın, 1935 Şubatında Gertrad Mur ismindeki doktor Striknin ile zehirlenerek öldürülmüş olduğunu ilân etti, Tevkifat başladı. Bu arada; Lo- le er ii ranm ölümünden sonra Heften e ve alınan Lidya isimli diğer ka- dın da, kendisine kanun harici bir ameliyat yaptırdığı için yaka- lanmıştı. Lidya yakalanınca, bu ameliyat işini, Gosdonun tertip et- tiğini söyledi.. Gosdonu nasılsa sevmiş olduğunu anlatıyordu. Fa- kat sonra not defterinden alınan şu satırlara bakınız: “Yarabbim! Nasıl oldu da Tea bu yanlışı yaptım. Allahım beni affet.. Bu adamla buluştuğum va» kittenberi bir kâbus içinde gibi- YİN osdon'un, zehiri, eczahiana Gi den “L, N. Larsen, diya başka - bir Jeli Şererek, | “yemek içerisine koyup Fare öl dürmek için,, aldığı anlaşıldı... Ve öğrenildi ki, bu Amerikan Landrüsü, karılarının canına kıy- mağa 1927 tarihinden başlamış- tr. İlk karısı, daha evlenme tö- reni (merasimi) yapıldıktan son- ra, bu adamdan nasılsa kaçabil- miştir. İkinci defa evlendiği Viv- yan ile bir yaz gezintisindet #on- ra döndükleri vakit Karolin is minde bir kadının evine kiracı ol- muşlardı. ; e ... Bu kadm da, Gosdontin muha- kemesi sırasında demiştir ki: '— Evime geldikleri zaman Vivyan çok neşeli idi. Fakat on beş dakika sonra Gosdon soluk s0- luğa bana geldi. Ve; — Karım hastalandı! diye bay kırarak doktora koştu. “Karısının yanma gittin. Za vallı ihtilâçlar içindeydi. Çenesi katılmış, kolları ve bacakları çe- * kilmiş, yumrukları sıkılmış ve ba- şı geriye kaykılmıştı. Yüzü tuhaf yeşil ve kül rengi bir takı hap lardan bahsetti, etmedi, öldü..,, emek oluyor ki, Gosdon, birinci karısını kaçıdık- böyle zehirlemiş, üçüncüsünü giz li bir göz altında gene zeh'lemif ne almıştı. İkinci karısını öldür mesine sebep olarak, onun bayst öğrenilmiştir. Sekiz erkek ve dört kadında» bir koyu yeşil renk almıştı. Bana ... L3 tan sonra, ikincisini de ve bir dördüncüyü akabinda evi sigorta parasını almak istediği de » mürekkep bir jüri heyeti, otuz bef i dakika içinde bu tüysüz kar: katili Landrünün idamına hükmeitiler. ..