11 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

11 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

Galatasaray birinci takım Galatasaraylılarm orta Avrupada bir turneye çıkacaklarını bundan ev - vel okuyucularımıza haber vermiştik. Dün Hilmes vapuru ile hareket eden ve Avni, Necdet (kaleci) o Lütfi, Os - man, İbrahim, Fahir, Hayrullah, Kad Tİ, Suavi, Necdet, Fazıl; Gündüz, Kı - ıç, Mümevver, Helvacı, Danyaldan İ - baret olan kafileye | idareci olarak Muslih ve Vamık antrenör Bar refa - kat etmektedir. Galatasaraylılar Peş tede üç, Bi dda iki ve dönüşte Ro- manyada da iki maç o yapacaklardır: alatsaraylılar Avrupa yolunda Sarıkırmızılılar Peştede 3, Belgratta 2, Romanyada 2 maç yapacaklar oyuncularından bir kaçı Bu maçlardan Peştede oynanacak Se- get maçı ayni zamanda bir revanş maçı olacaktır. Hatırlardadır ki Seget buraya geldiği zaman Galatasaray - Beşiktaş karışık takımma üç bir mağ lâp olmuştu. Romanyadaki maçlar - dan biri de meşhur Ttikolor Romen takımı ile olacaktır. Sarı kırmızılılar bu maçlarda eticeler almak için takımlarını Beşiktaşın kıymetli mü- dafli Hüsnü, Şeref ve haf Faruk İle! takviye etmişlerdir. Oyuncularımıza şimdiden muvaffakıyetler dileriz, . Macaristan «Avrupa vaterpolu ““Ş$ampiyonu oldu Bir müdedttenberi | Brükselde de - vam etmekte olan arsrulusal Vaterpo- lu müsabakaları bitmiş ve Macaristan Avrupa şampiyonu olmuştur. Şüphe yok ki bugün Macaristan Avrupanın en yüksek Vaterpolu takı- | mma maliktir. Ve bu galibiyeti ta - mamiyle hak etmiştir. Oyuncuları - nın hepsi çok iyi antrene edilmiş birer kımetli yüzücüdürler. Takımda a - henk ve tesanüd de mükemmeldir. Turnuvaya iştirak eden memleket - lerin aldığı dereceler aşağıda göste - Filrsektedir. 1 — Macaristan 10 puvan (34 gol Yapmış 15 gol yemiştir). 2 — Belçika 6 puvan (19 gol yapmış 17 gol yemiştir.) 3 — Almanya 6 puvan (21 gol yap - miş 19 gol yemiştir). 4 — İsveç 6 pavan (14 gol yapmış 1 gol yemiştir.) 5 — Fransa 2 puvan (13 gol yapmiş 19 gol yemiştir). 6 — Yuğoslavya 0 puvan (4 gol yap- Miş 22 gol yemiştir.) | İngilterede (Kraliçe | kulübünün) , çlertip ettiği mektepliler arası tenis nuvasında oHongkonglu bayan Gem Hohahing finale kalmış ve kar - #iöindaki İngiliz Mis Dafne Rov'yu 6-4,6.3 yenerek şampiyon olmuş - tur. Yukarda resmini gördüğünüz bu Çindi dayan şimdi on dört yaşındadır. IBir çırpıda iki nakavt Avrupa sinek siklet Şampiyöhü Jae Braun İngilterede Mançesterde karşına çıkarılan iki hasmi de beş dakika için de bir gecede nukavut edirermiştir. Brawn o gece İrlanda horoz siklet şampiyonu Duinin (ile dövüşecekti Fakat seyirciler arasından Rose ismin de bir boksör kendisine defi atmış - tır, Bunun üzerine her iki boksörden hangisi ile halkın dövüşmesini ârzu sorulmüş Duinin intihap edil miştir. Bunun üzerine Brawn Irlanda şampi yonu ile müsabakaya © tutuşmuştur. Fakat maç bir fecant olmuştur. Irlan- da şampiyonu birinci ravutta üç ikin. ci ravuntta gene üç defa yere düş - müş üçüncü devrede kımıldamıyacak bir hale gelmiştir. Bu vaziyet karşı - sında hakem maçı tatil etmiştir. Brawn bu galibiletten çıkar çıkmaz kendisine defi atan boksör ile de dö- vüşmeye hazır o olduğunu söylemiş ve onunla da maça girişmiştir. Bu da diğer maçın ayni olmuş Rose de üçün cü devrede maçı terketmiştir. Tenis şampiyonu Çinli ma mazel İ ne gönderilmiştir. itenisciler kimlerdir? Yerinde bir iş © “Güreş federasyonumuz takdir edildi Romanya hükümeti birer nışan verdi Romanya hükümeti Balkan güreş - lerini tertip suretiyle Balkan memle- ketleri gençliği arasında samimi ve dostane münasebetlerin tesisine hiz - met etmiş olan güreş federasyonu - muzun bu mesaisini takdir ederek fe- derasyon azalarma Merite Culturel nişanın vermiştir. Bu nişan Romanya kralı Samajeste ikinci Karol tarafından Dışişleri ba- kanlığı vasıtasiyle federasyon Üyeleri ördek plonjoniu Bu ördek plonjonu, dalmaların en zor gibi görüneni olmakla beraber ya- pılması kolaydır, İ Diğer atlamalarda olduğu gibi bun da da yayılı sıçrama tahtası lâzımdır. Çünkü yay vücudun — tahta üstünde tam bir çark yapmasına yardım eder. | Eğer oldukça yüksek bir sıçrama el- de edilirse o vakit baş şiddetle ileriye doğru uzatılır ayni Oozamanda dizler göğse doğru kaldırılır, topuklar müm- Kün oldüğu kadar baldırlata yaklaş - tırılır, kollar da bacakları o kuşaklı - yarak eller, dizlerin altından tutar. Meşhur atlayıcı Pete Desjardin ör - dek plonjonu denilen atlayışı yapar - ken, Su görülünceye kadar bu vaziyet mu- hafaza edilecek ve yüze yaklaşır yak- laşmaz içeriye dalış için vücudu he - men düzeltilecektir. Başlangıçta müp tediler vücutlarını ne yakit düzeltecek lerini pek bilemezler bunun için kıyı - da bir arkadaş durarak yüksek sesle — Çözül! ğ Kumandasını vermelidir. ERTEN 24 Dünyada en meşhur Maruf tenisçilerden Tilden Nev - york gazetesi muhabirlerinden biriyle yaptığı mülâkatta o dünyanm en iyi tenisçilerini şü suretle sıralamıştır.: 1 — Vines. (Amerika), 2 — Perry (İngiliz), 3 — Puessbein, 4 — Von Grannu (Alman), 5 — Grawford (A- vusturalyalı); 6 — Budge (Amerika- 1), 7 — Austin (İngiliz) Macar yarı ağır o güreşçisi meşhur Karolyi İngilterede Kanadalı güreşçi Devartea'u ile yaptığı bir maçta has- mını yenmiştir. Sert bir styli olan Kanadalının güreş tarzı halkın hoşuna gitmemiş ve seyircilerden bazıları bağırmış olduk larında buna kızan Kanadalı bir kova suyu halkın üzerine dökmüştür. Se - yirciler biribirine girmiş, bu yüzden kavga çıkmış ve birçok kişiler de ya - ralanmıştır. | dakika 40 saniye 8/10) | Ingiltere kadınları ve vücutg Medeni dünyada, bütün kadınlar vü yeni yeni çareler arıyorlar, İşte İngilterede de bu uğurda birçok ların içinde en mühimmi, İngiltere ka adındaki yeni kulüpleridir. Yukariki resim bu o kulübün mua: İ günlük idman ve güneş banyolarını ya parken gösteriğor. üzelliği cüt güzelliğini temin için gece gündüz | yeni kulüpler açılmış bulunuyor. Bun- dınlarının “güzellik ve beden kültürü, zam taracalarında, kulüp üyelerini Atletizmde Dünya rekorları 1 Ağustos 1935 tarihine kadar muh - telif atletizm yarışlarında elde edilen en iyi dereceler ile bu rekorların kim- lere ait olduklari aşağıda yazılıdır: 100 metre: Peadock(Aemerikalı)10 sa | niye 2/10) 200 metre: Owens (Amerikalı) 20 sa- niye 3/10 400 metre: Luvalle (Amerikalı) «47 saniye 3/10) 800 metre: Robinson (Amerikalı) (1 dakika 51 saniye) . 1500 metre; Cunningham (Amerikalı) (3 dakika 52 söhiye 1/10) İ mil: (1609141) 'Lovelock(Zelândyalı) (4 dakika 11 saniye 2/10) 5000 metre: Maki (Finlandyalı) da) 110 metre mânialı: Moreau (Amerika lı) (14 saniye 2/10) 400 (manialı): Wite (Filipinli) (53 sa- niye 4/10) Yüksek atlama: Johnson (Aemerikalı) (2 metre 3 santimetre) Uzun atlama: Owens (Amerikalı) (8 metre 13) Sırıkla yüksek atlama: Graber (Ame- rikalı) (4 metre 41) Gülle atma: oTorrance (Amerikalı) (16 metre 59) Disk atma; Sehroeder metre 10) Cirit atma: Jarwineus (Finlândyalı) (73 metre 90) Çekiç atma: Calloghan Crlandalı) (56 metre 90) (Alman) (53 a — A, ALMANYA Isviçreyi yendi Almanya İle İsviçre arasında Zurih- te yapılan atletizm müsabakalarında Almanlar yarışların ekserisini kazan mak suretiyle gâlip gelmişlerdir. Balkan oyunlarına Gelecek sporcula- ra kolaylıklar Balkan oyunlarına iştirak için şeh- rimize gelecek sporcuların, Istanbulu kolayca, gezebilmeleri için hükümet bunlarm Akay vapurlarımda parasız seyahat etmelerini emretmiştir. Şir - keti Hayriye ve tramvay kumpanyası- nm da böyle yapması İltimas edilmiş. tir. Balkan oyunlarına gelecek atlet ve seyircilerin toplu seyyahlara yapı - lan yüzde 50 vapur tenzilâtından is - tifade etmeleri de kararlaştırılmıştır. Binicilikte Mülâzım De Castries Yeni bir dünya rekoru yaptı Meşhur binici mülâzim De Castries on yedi yaşında Teunce ismindeki hey giriyle uzun atlamada yeni bir rekor tesis etmiştir. Esasen iki metre 38 santimetre ile yüksek atlama rekortmendi olan mü- lâzim De Castries geçenlerde yapılan bir müsabakada yedi metre 60 santi - metre atlıyarak dünya uzunatlama rekorunu kırmıştır. On beş seneye ya- kın bir zamandanberi kırılamamış o Jan bu rekorun on yedi o yaşında bir beygirle aşılması binicilik o âleminde büyük bir hayret ve takdir uyandır « mıştır. imi ——> e Ingiltere Yat yarışlarında Astra yatı birinci geldi İngilizlerin yelkenini sureti mahsu » sada Mısırda yetiştirdikleri bir pa » muktan yaptıkları, ve diğer aksamını da ona göre üzene bezene hazırladık- ları meşhur Endeavour yatı Ameri - kadaki meğlübiyetten sonra İngiltere. deki yarışlarda da kaybetmiştir. Her sene olduğu gibi bu sene de İn. giltere kralının hazır bulunduğu bü - yük kotra yarışlarında Astra yatı 25 saniye farkla Endeavouru yenmiş ve birinciliği kazanmıştır. Müsabaka 54 mil Üzerinde yapılmış ve bu mesafeyi Astra yatı 5 saat 49 dakika ve 9) saniyede katederek kra « ln koyduğu kupayı almıştır,